اوپل

اولین جزئیات از اوپل موکا X مدل 2020

خودروی اوپل موکا X که در بریتانیا با برند واکسهال و در آمریکا با برند بیوک انکور عرضه شده از سال ۲۰۱۲ تاکنون در بازار حضور دارند. البته با عرضه نسخه فیس لیفت در سال ۲۰۱۶ پسوند X به این خودرو چسبید و هم‌اکنون نیز اولین اخبار درباره جدیدترین نسل آن منتشر شده است. نسل جدید این خودرو با استفاده از معماری برگرفته از محصولات مالک اسبق اوپل یعنی جنرال موتورز زندگی خود را شروع کرد اما پس از مدتی این معماری به تاریخ پیوست. چرا؟


رئیس برند واکسهال Michael Loscheller دراین‌باره گفته است:

جانشین موکا قرار بود یک شاسی‌بلند شکل گرفته بر مبنای معماری جنرال موتورز باشد اما این پلتفرم سنگین بود و نمی‌توانست قوای محرکه الکتریکی شده را در خود جای دهد بنابراین من گفتم نه این کار را متوقف کنید. این یک پلتفرم سنگین بوده و راندمان آن نیز خوب نیست.


هم‌اکنون هر دو برند اوپل و واکسهال زیر چتر پژو-سیتروئن بوده و بنابراین آن‌ها می‌توانند از پلتفرم‌های توسعه یافته توسط این گروه خودروسازی فرانسوی استفاده کنند بنابراین انتظار داریم نسل جدید موکا X از همان معماری نسل آینده اوپل کورسا، دی اس ۳ کراس‌بک و نسل جدید پژو ۲۰۸ استفاده نماید.


مدیرعامل واکسهال همچنین گفته که یکی از دلایل اصلی استفاده موکا X از پلتفرم پژو-سیتروئن امکان الکتریکی‌سازی بوده است. او گفته توسعه این کراس اوور به‌طور موقت به منظور جابجایی پلتفرم‌ها متوقف شده بود اما هم‌اکنون با استفاده از سخت‌افزار پژو-سیتروئن این روند پیشرفت کرده است.


بنا به گفته Carbuyer، موکا X جدید در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود فاصله بین محوری آن ۳۰ میلی‌متر بیشتر باشد و فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب فراهم شود. به همین خاطر تعجب نخواهیم کرد اگر نسل آینده این خودرو در جایگاهی بالاتر از کراس‌لند X قرار گیرد.


هنوز مشخص نیست که موکا X به‌صورت سفارشی دارای سیستم چهار چرخ محرک نیز خواهد بود یا اینکه طراحی دیفرانسیل جلو با سیستم کنترل چسبندگی پژو-سیتروئن در آن نصب خواهد شد. به عنوان یادآوری باید گفت نسل فعلی موکا X و پسرعموی آمریکایی آن به‌صورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک در دسترس هستند.


با تأیید این موضوع که نسل جدید سوپرمینی کورسا کاملاً الکتریکی در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد، شانس زیادی برای الکتریکی شدن موکا X نیز وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. بیژن

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (255 ديدگاه)

    نکته قابل توجه این بود که وزن ماشین ظاهرا قراره خیلی کمتر از اینا بشه.کلا شاخصه ماشینهای آمریکایی وزن بالاشونه.دراینصورت احتمالابرای نسخه های بنزینی مصرف سوخت پایین تری نسبت به نسل فعلی باید متصور باشیم.فرم جلو زیبا شده ، اما من چون نسل قبلی رو دارم، چراغ های عقب نسل قبلی رو خیلی بیشتر دوست دارم.خاص تره.با اینکه نسل قبلی وزن خیلی بالایی داره اما مصرف سوختش نسبت به رقبا بسیار پایینه.! پایداری این ماشین نیز در خور توجه ست. شاید وزن بالا بی تاثیر نباشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا