پژورنو

تندر 90 E2 یا پژو پارس LX؟!

بازه‌ی قیمتی ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان جولانگاه چندین خودروی تا حدودی قدیمی است که از قضا طرفداران زیادی دارند. هرچند بخشی از این پرطرفدار بودن به خاطر عدم وجود خودروی قابل‌اعتنای دیگر و بخشی هم به فراوانی خدمات و قطعات آن‌ها مربوط می‌شود. در این نوشتار به بررسی و مقایسه‌ی دو خودروی پژو پارس LX و تندر ۹۰ E2 می‌پردازیم و تلاش داریم تا راهنمای افرادی باشیم که بین انتخاب این دو خودرو مردد مانده‌اند.

پژو پارس بی‌تردید موفق‌ترین فیس لیفت صنعت خودروی نیم‌قرنی ما بوده و از تولید در سال ۷۹ همواره به خاطر ظاهر مشتری‌پسند طرفداران فراوانی داشته است؛ اما تندر ۹۰ محصول پروژه‌ی پر سروصدایی است که سرانجام در سال ۸۶ با تولید محصول تندر ۹۰ به بار نشست. تندر ۹۰ در ابتدا قرار بود جانشینی برای پیکان باشد اما هم‌اکنون نسخه‌ی فول و اتوماتیک آن بهایی حول‌وحوش ۴۵ میلیون تومان داشته و دسترسی به آن برای مالکان قدیمی پیکان که هیچ (!) برای بخش اعظمی از افراد امکان‌پذیر نیست.

  • طراحی خارجی


در سال ۷۹ و پس از حضور چندین ساله‌ی ۴۰۵ در بازار تصمیم بر این شد که نسخه‌ای فیس لیفت از این خودرو به بازار وارد شود. به همین منظور تغییراتی در چراغ‌ها، سپرها و زه‌های جانبی داده شد و کابین خودرو نیز نسبت به ۴۰۵ حالت لوکس‌تری (!) به خود گرفت. ضمن اینکه پرشیای آن زمان و پارس کنونی بیشتر شبیه محصولات روز پژو گردید. در طی نزدیک دو دهه حضور این خودرو در بازار گرد پیری به خوبی بر چهره‌ی پارس نشسته و همه از دیدن آن خسته شده‌اند.

Tondar90
از طرف دیگر با محصولی ارزان‌قیمت از رنو که برای بازارهای کمتر توسعه یافته طراحی شده روبرو هستیم. شاید پاشنه آشیل تندر ۹۰ بدنه‌ی جعبه‌ای شکل و بلندقد آن باشد که هیچ بویی از زیبایی، حداقل برای اکثر افراد نبرده است. هرچند این فرم جعبه‌ای منجر به ایجاد فضایی وسیع در داخل کابین شده که برای خانواده انتخاب ایده آلی به شمار می‌رود. در مجموع علیرغم سن بالای پارس، طراحی بیرونی این خودرو هماهنگ‌تر و دل‌چسب‌تر از رقیب خود است.

  • طراحی داخلی


از اواسط سال ۹۳ تغییری عمده در ۴۰۵ و پارس رخ داد و آن تغییر داشبورد قدیمی و از مد افتاده اما هماهنگ با نمونه‌ای جدید بود. داشبورد جدید پارس اگرچه طراحی به‌روزتری نسبت به کابین قبلی دارد اما با اعتقاد ما از نظر کیفیت پس رفت داشته و جنس داشبورد از پلاستیک خشک است که امکان ایجاد و سروصدای بیشتری را در درازمدت دارد. درباره‌ی کابین تندر ۹۰ فقط می‌توان از یک کلمه استفاده کرد: پلاستیک، پلاستیک و پلاستیک! داشبورد این خودرو بسیار ساده بوده و برای کاستن از این سادگی حتی دکمه‌های بالابرهای شیشه‌برقی زیر پخش صوت قرار گرفته‌اند. تصور کنید اگر این دکمه‌ها وجود نداشتند داشبورد و کنسول تندر چقدر سوت‌وکور می‌شد!

Tondar90
اگرچه کابین تندر نظر چندانی را به خود جلب نمی‌کند اما از نظر به سروصدا افتادن در درازمدت بهتر از پارس نشان داده است. البته یکی از بزرگ‌ترین انتقادات وارده به تندر ورود بیش‌ازحد صدای پیشرانه به داخل کابین است. از جمله تجهیزات پارس LX که از مجهزترین مدل‌های پارس بوده می‌توان به سیستم صوتی با کنترل‌های روی فرمان، آینه‌های برقی، شیشه‌های برقی تمام پنجره‌ها، غربیلک فرمان چرمی، سنسور دنده‌عقب، صندلی‌هایی با تنظیم برقی و… اشاره کرد. تندر نیز از این حیث تقریباً در سطح مشابهی قرار داشته و از آن جمله می‌توان به سیستم صوتی با قابلیت اتصال USB، آینه‌ها و شیشه‌های برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، کامیپوتر سفری و… اشاره کرد؛ اما به لطف فرم جعبه‌ای تندر فضای کابین این خودرو بیشتر بوده و سه نفر سرنشین بزرگ‌سال به راحتی می‌توانند در بخش عقبی جای بگیرند. محفظه‌ی بار تندر ۹۰ گنجایش ۵۱۰ لیتری داشته درحالی‌که این میزان در پارس ۴۷۰ لیتر است.

  • پیشرانه و قوای محرکه


پارس چندین سال از پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری معروف پژو که با کد XU7 شناخته می‌شود استفاده می‌کرد اما با توجه به قابل استفاده بودن پیشرانه‌ی TU5 پژو که در ۲۰۶ بکار رفته این پیشرانه‌ی به نسبت کم‌مصرف‌تر روی مدل‌های مجهزتر پارس سوار گردید. این پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری قدرت ۱۰۸ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متری دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته ی دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. بنا به ادعای سازنده پارس با این پیشرانه در ۱۳.۲ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. این پیشرانه مصرف کمتری نسبت به نسخه‌ی قدیمی قبلی داشته و دورگیری آن نرم‌تر و صدای آن نیز کمتر است. مصرف شهری/بزرگراهی/ترکیبی این خودرو برابر با ۷.۵/۶/۱۰.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است؛

Tondar90
اما تندر قوای محرکه‌ی به نسبت به‌روزتری داشته و پیشرانه‌ی آن که با کد K4M شناخته می‌شود قدرت ۱۰۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۰ نیوتون متری دارد. این خودرو با توجه به وزن کمتر و قوای محرکه‌ی به‌روزتر در ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر رسیده و حداکثر سرعت آن ۱۷۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی تندر ۹۰ نیز ۶.۹/۵.۶/۹ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. با توجه به تجربیات گذشته پیشرانه و گیربکس تندر ۹۰ از جمله نقاط قوت این خودرو بوده و استهلاک کمتری نسبت به رقیب خود دارد. همچنین تکنولوژی این پیشرانه به‌روزتر بوده و مصرف و آلایندگی کمتری دارد.

  • ایمنی و هزینه‌های مالکیت


تاکنون تست تصادف قابل‌اعتنایی از پارس LX وجود نداشته اما بنا به حدسیات شاید این خودرو دوستاره‌ی ایمنی را بتواند کسب نماید. هرچند به دلیل ساختار به‌غایت قدیمی نباید این خودرو را ایمن نامید. از تجهیزات ایمنی خودرو می‌توان به ترمزهای دیسکی هر چهارچرخ، سیستم ترمز ضد قفل،EBD و دو کیسه‌ی هوا اشاره کرد. تندر ۹۰ ساختار به‌روزتری نسبت به پارس داشته و توانسته سه ستاره‌ی ایمنی از یوروانکاپ دریافت کرده است. از تجهیزات ایمنی این خودرو نیز می‌توان به ترمزهای جلوی دیسکی و عقبی کاسه‌ای، سیستم ترمز ضد قفل و EBD و دو کیسه هوا اشاره کرد.


در بحث هزینه‌های مالکیت بنا به تجربیات فراوان تندر ۹۰ استهلاک کمتری داشته و کمتر شما را به تعمیرگاه خواهد کشاند؛ اما پارس استهلاک بیشتری داشته و بنا به جدول کیفیت خودروهای تولید داخل کیفیت پایین‌تری نسبت به تندر دارد.

  • نتیجه‌گیری


تعیین نتیجه‌ی نهایی چندان آسان نیست اما در اینجا تعیین برنده‌ی نهایی به اولویت‌ها شما بازمی‌گردد. اگر به ظاهر خودرو بیش از هر چیزی اهمیت می‌دهید بی‌تردید سمت تندر ۹۰ نخواهید رفت! پارس LX هم‌اکنون بهایی حول‌وحوش ۴۱ میلیون تومان در بازار داشته و با توجه به امکانات و پیشرانه‌ی کم‌مصرف‌تری که روی آن قرار گرفته انتخاب افراد زیادی است. هرچند با اندکی افزایش بودجه می‌توان نیم‌نگاهی به دیگر خودروی تولیدی ایران‌خودرو یعنی دنا نیز داشت؛ اما اگر دنبال خودرویی بی‌دردسر با کیفیت نسبتاً بالا نسبت به دیگر مدل‌های موجود در این طیف قیمتی هستید تندر ۹۰ انتخاب خوبی است.

Tondar90
کیفیت ساخت مناسب به همراه استهلاک پایین و مصرف سوخت کم می‌تواند تندر ۹۰ را باب میل افراد محافظه‌کار و دوراندیش نماید. جالب آنکه این خودرو توسط دو شرکت ایران‌خودرو و پارس‌خودرو تولید شده و نمونه‌های پارس خودرویی گران‌تر هستند. چندی پیش نیز نسخه‌ی فیس لیفت پارس‌خودرو از این خودرو به بازار عرضه شده که از نظر ظاهری چندان جالب نبوده و البته حدود ۱.۵ میلیون تومان گران‌تر از نسخه‌ی عادی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. ونوم اف ۵

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    پدال جان باز زدی تو کار مقایسه سوپر اسپرتها

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. پژمان

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (59 ديدگاه)

      خخخخخخخخخخخخخخ.
      دهن ایران خودرو سرویس شد با این جملت.(هرچند بیدی نیس که با این بادا بلرزه)

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. سعید

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      یه چیز میگم که ربطی به این موضوع نداره . آقا جان ما پژو ۲۰۰۸ نخرین رسما مردم رو مسخره کردن !!

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. aston martin

        ۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        به نظر من هیچ کدومه این دوتارو نخرید
        برید سمند lx بخرید نمیگم بهتره ولی قیمتش میلیون ها تومن از این دو ارزون تره و آپشن های خیلی بهتری داره
        ده میلیون ارزونتره ولی اکثر این آپشن هارو داراست…
        و البته همچنان توصیه میکنم دیگه تن به خرید خودروی صفر ندید

        موافقم 2
        مخالفم 8
        1. فرزاد

          ۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (70 ديدگاه)

          من ی جایی رو گیج شدم
          مصرف ترکیبی رو ۳لیتر بالاتر شهر و بزرگراه زدی ….چطوریه؟ با هم جمعشون کردی ولی یادت رفت تقصیم کنی

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۲ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          سلام دوست عزیز مصرف سوخت جابجا افتاده توی نوشته.
          بیشترین عدد مال مصرف شهری هستش.
          ارادت

          موافقم 1
          مخالفم 0
    3. سعید

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (222 ديدگاه)

      از این مقایسات تکرار در تکرار خسته شدیم
      پراید یا تیبا؟
      سمند یا 405؟
      واااااااای مگه اینا چی دارن که همش مقایسه میکنید اه
      همشون یه …هی هستند.
      صد سالم هست خدا رو شکر یه سر سوزن چیزیشون عوض نشده دیگه چیز جدیدی دارن مگه مقایسه شون میکنید.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. الف.ی

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    چه جالب همونطور که انتخاب بین خوب و خوبتر سخته انتخاب تو اینجا بین بد و بدتر هم سخته.من با پارس LX موافقم
    ای خدا چه کنیم
    مقایسه اونا : مرسدس C-Class در برابر BMW 4Series یا Porsche Panamera در برابر CLS
    مقایسه ما : تندر 90 با پژو پارس – دنا پلاسیده با تندر 90 پلاسیده-وانت پراید با آریسان و …

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. سامان اذری

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      درسته قیافه پرشیا از تندر بهتره ولی اشغال بودنش از نظر فنی قیافش رو مخدوش میکنه
      از کسانی که تندر داشتند اکثرا راضی اند

      در کل هر دوتاشونم خیلی گرونند

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. Masoudx

        ۱۶ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        منم پارس lx دارم کیفیتش خوب نیست

        موافقم 1
        مخالفم 3
    2. asa

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (569 ديدگاه)

      الف. ی اصلا نباید به نظرم انتخاب کنی.
      مثل این میمونه که بخوای بین اشغال تر و خشک یکی رو انتخاب کنی.
      هر دو اشغالن فرقش چیه.
      من باشم پراید میگیرم که حداقل ارزونه

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. الف.ی

        ۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1640 ديدگاه)

        هیچ کدومو خوب نمیدونم ولی به نظرم اقلا از پراید بهترن

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. ahmad

        ۲ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (659 ديدگاه)

        من باشم نه اینا رو میگیرم و نه پراید!
        ترجیح میدم پیاده گز کنم ولی با سوار شدن این آت و آشغالای درپیت به شخصیت خودم توهین نکنم!
        نهایتش هم اگر شرایط طوری بود که با این بودجه حتما به یک ماشین نیاز داشتم، روی گزینه های دسته دومی غیر از تولیدات داخلی این قماش فکر میکردم!

        موافقم 0
        مخالفم 3
        1. Masoudx

          ۱۶ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (2 ديدگاه)

          حرف حقو شما زدی اینا خودرو ساز نیستن دلالن. این مافیای خودرو مردم بیچاره کردن دولت تدبیرخودرو های هوشمند الکتریک مهندس ارینو نذاشت بیاد که سودشون قطع نشه، صفر نخرین ورشکست شن

          موافقم 0
          مخالفم 2
  3. پژمان

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (59 ديدگاه)

    نظر سنجی …….
    پارس +++++++++++
    تندر90———-

    نظر خودمم رو دنا بیشتر هست تا این دوتا..

    موافقم 2
    مخالفم 8
  4. آریا

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    پدر من پارس LX خرید به خاطر زیباییش ولی بعد که مشکلات پارس رو دید الان پشیمون شده میگه کاش تندر 90 میخریدم.
    مشکلات پارس ما: کلاچ خشک،صدای داشبورد،کشش ضعیف تو شیب و…

    موافقم 6
    مخالفم 2
  5. aston martin

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    راستی رو چه حساب پارس 2 ستاره ایمنی داره ؟ :|
    حدسی؟ :|||||
    از پدال بعید بود

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. شاهین

      ۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      حسابی که نداره چون تست دقیقی ازش وجود نداره اما با توجه به اینکه زانتیا اون موقع 2 ستاره بدست اورده بوده میشه با اغماض پارس رو هم دو ستاره ای دونست. البته من خودم بعید میدونم بتونه توی تستای امروزی ستاره ای رو کسب کنه!

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. سامان اذری

        ۲ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        شاهین داش زانتیا تنها 1 ستاره کسب کرده
        و نتایجشم بسیار وحشتناک بود

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. aston martin

        ۳ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        شاهین بنظرم نتیجه تست زانتیا با پژو قابل قیاس نیست
        زانتیا اصا مشکل اساسی داشت توی تست تصادفش و از خیلی از ماشینای دیگه ی اون زمان هم حتی کمتر امتیاز گرفت
        ولی بازم گفتنش بصورت حدسی خیلی سخت و تقریبا غیر ممکنه
        شاید برابر باشن شاید بهتر شاید کمتر…
        و در انتها توی تابوته مرگ بودن هیچ کدومشون شکی نیست -_-

        موافقم 0
        مخالفم 1
  6. حسین

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    دوستانی که تجربه استفاده از خودرو های داخلی رو دارید
    من با 20 تا 25 میلیون سرمایه چی بگیرم ؟؟؟دست دوم البته
    نظر خودم روی 206 هست ، منتها شدیدا به تجربه استفاده کننده ها نیاز دارم در محدوده این قیمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (227 ديدگاه)

      عمق فاجعه اونجایی مشخص میشه که خیلی از مردم حتی توانایی خرید این دو لگن رو هم ندارند …

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. امیرمحمد

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (58 ديدگاه)

      تیپ دو مدل 89-90 زیر 100 تا کار گیر بیار 500 تومنم واسه اولش بزار کنار !
      فقط مشکل برقی نداشته باشه دو سه سال بی دردسر استفاده می کنی !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سعید

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام حسین ودوستان – من پرشیا سال84 دارم که ازاول دست خودم بوده- بجز مواردمصرفی مانندروغن ولاستیک ولنت ترمزو…وتعمیرسالانه جلوبندی که اونهم بخاطرکیفیت آسفالت خیابوناست بعداز200هزارکیلومترسواری برای عیدامسال برای اولین بار گیربکس ماشین رویک تعمیرجزیی کردم .به توصیه مکانیک وایرشمعها وکمک فنرهای ماشین روهم عوض کردم که بعدازچندبار تعویض وایرها بالاخره نجات یافتم وبعداز4ماه دوباره همون کمک فنرهای قبلی روشستم وانداختیم زیرماشین -توصیه میکنم بگردی وازخانواده پژویک ماشین بدون تصادف تمیزنه چندان مدل بالا پیدا کنی ومبلغی هم برای سرویس اولیه ماشین بذاری کنارکه بشه مطابق سلیقه خودت – حتما بدون تصادف وگرنه بحث موتوری وگیربکس مدلهای قدیمی تربایک هزینه معقول نسبت به مدلهای بالاتربخاطرسادگی تکنولوژیشون حل میشه – امیدوارم یک ماشین بارکاب خوش یمن پیداکنی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. سامان اذری

      ۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      با 25 تومن مزدا 323 مدل 83 میتونی بخری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. امیرحسین

      ۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (70 ديدگاه)

      206 تیپ 5 بگیرید به نظر من

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    البته تندر پلاس یک مقدار نسبت به تندر معمولی بروز تر شده داشبورد و داخلش مال ساندرو هست و بیرونش هم فیس لیفت سال ۲۰۱۰ رومانی که باعث شدی کمی از حالت قبلی بهتر بشه توصیه من تندر پلاس هست بخصوص که من قبلا ساندرو داشتم و بسیار بی ازار بود البته در مقابل هم رده های اروپاییش اصلا کیفیت نداره

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. احسان

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (57 ديدگاه)

      همرده‌ی اروپایی؟ ساندرو تو اروپا همرده نداره چون ارزونترین خودروی اروپاست!

      موافقم 2
      مخالفم 0
  8. محمدرضا

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    تو این رنج سورن elx هم بد نیست که اخیرا دو ستاره کیفی گرفته مثل دنا

    ال نود درسته کیفیت خوبی داره اما بعد از چند وقت واقعا خسته کننده میشه !
    از طرفی تعداد دفعات مراجعه پارس به تعمیرگاه خسته کننده !
    تفاوت بین ظاهر و کیفیت هست .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. شاهین پسر

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    پارس رو اگه بدی سفارشی برات داشتبرد قدیم (چرم اون زمان) درست کنن بنظرم بهتره.حداقلش پلاستیکی نیست و صدای اضافه نمیده.
    ال نود که اصلا هیچ جوره بدل نمیشینه حالا شما بگو اصن ساخت ژاپنه و سگ جون ولی ماشین حداقلش باید زیبایی داخلی و خارجی داشته باشه نه اینکه داشتبرد تخت اتوبوسی و بدون هیچ طراحی عام و خاصی!!!
    ولی درکل گزینه دنا رو خوب اومدین و واقعا بصرفه هستش.من اگه باشم سورن توربو رو انتخاب میکنم تو رنج این قیمت یعنی 38تومن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. پرسپولیس

    ۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    چقدربدریختن چون مدتی تونگاه دوئل خودرویی ومقاله های خودرویی توسایت سرگرمیم عکس این خودروهای تولیدداخل یعنی توهین چقدرزشتن حیف نیست یک صفحه رابه این لگن بددردنخورهااختصاص بدهیدتوایران هرروز خودروی تولیدداخل می بینم ولی این صفحه قشنگ ریختشان رانشان داده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بیژن

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    پدال جون، زشته خداییش، دیگه سمت اینجور مقالات نریا…
    واس اعضا افت داره…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. ahmad

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    هععععیییییی خدا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Raha

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    از طرفدارایه سر سخت ماشین صفر ایرانی من بودم آخه یه زمانی یه نیمچه کیفیتی داشت ولی امروزه دور از جونتون کسی که میره پولش رو به ماشین صفر ایرانی میده از خودش احمق تر کسی رو پیدا نمیکنید ادم یه کم فکرشو ب کار بندازه ازش چیزی کم نمیشه بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیر.عارف

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    میگن سگ زرد برادر شغاله . هر دو آشغالن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. MjM

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (720 ديدگاه)

    الاغ مش قربون…یا قاطر عام رجب..هردو سالم و جوونن زیادم بار نکشیدن….انتخاب بینشون سخته!
    این مقایسه و انتخاب بهتر باشه فکر کنم تا مقایسه این دوتا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Pooriya

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    از نظر همه لحاظ به جز زیبایی تندر خیلی بهتر از پارس هست ولی من هیچ کدام انتخاب نمی‌کنم به نظر من پژو۲۰۷، ۲۰۶ هاچ بک یا صندوق دار انتخاب بهتری است هرچند با افزایش بودجه رنو ساندرو استپ وی بهترین گزینه هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ایمان

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    واقعا جای تاسف داره که ما تو این مملکت سال 2017 خودروهای قرن بیستمی رو با هم مقایسه میکنیم تازه نصف بیشتر مردم توان خرید همین اشغالها رو هم ندارن.واقعا ننگ اوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آقا حرف دنا رو نزنین که صاحباشو بیچاره کرده از لحاظ موتوری
    207 هم از لحاظ برقی،اپدیت و… پدر صاحباشو دراورده…
    به نظرم پارس lx گزینه معقول تریه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  19. مهدی

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    یک مقایسه بین اریسان و فورد اف ۱۵۰ هم بزارید بی زحمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. hossein.458

    ۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من 5ساله ال 90 دارم
    اصلا باهاش خوب رانندگی نکردم و بی رحمانه گاز دادم و دست انداز و چاله چوله رو مراعات نکردم
    خلاصه راندگی تحت فشاری رو داشته این ماشین زیر پای من
    فقط روغنشو به موقع عوض کردم و حواسم به فنی ماشین بوده
    باورتون میشه اخ نگفته
    به جرات می تونم بگم ال 90 دو برابر پرشیا ماشینه

    موافقم 2
    مخالفم 3
  21. محمد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ما که فعلا به جز پراید سواری چاره ای نداریم. خدا رو شکر کنید لااقل چند پله از ما بالاترید هر چند که هیچکدوم از این ماشینا به قیمت نیستند ولیکن چاره ای نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مهدی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا دوستانی در مورد ال ۹۰ اظهار نظر کنند که حداقل یه رانندگی نیم ساعته باهاش انجام داده باشند نه اینکه فقط از دور این ماشین رو دیده باشند و بگند خوب نیست توی هم ردیف های خودش از لحاظ قیمت بهترینه متوجه میشی بهترین

    موافقم 3
    مخالفم 0
  23. سیدرضا بازیار

    ۱۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پارس ظاهرش خوبه. اما کلی هزینه روی دستتون میزاره…!
    اما تندر 90 واقعا از نظر فنی بهترین ماشین در رنج قیمت زیر ۵۰ میلیون هست. حداقل تا ۴ سال مطمئن باشید هیچ مشکلی از نظر فنی براش پیش نمیاد. فقط ظاهرش جذاب نیست.
    اگه توی پیج تصادفات هم نگاه کنید متوجه میشید از نظر ایمنی تندر ۹۰ بسیار بسیار بهتر از پارس هست!
    بین پارس و تندر ۹۰ من بدون شک “تندر ۹۰” رو انتخاب میکنم
    سمند سورن توربو از نظر آپشن و زیبایی خوب شده اما متاسفانه اونم خیلی خرج میزاره روی دستتون و فعلا جوابش رو خوب پس نداده…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  24. احسان

    ۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۶ سال ال ۹۰ داشتم کیفیت پلاستیک خشک در داشبردش و دریچه های کولر دیونه کنند است هر سه ماه یک بار درب داشبرد می خروم تعادلش هم اصلا خوب نیست موقع تعویض تسمه تایم هم حسابی گوشاتون داغ میشه . تعویضش نکردم چون پول خرید بهتر از این رو نداشتم .

    موافقم 1
    مخالفم 3
  25. جواد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اول برید قیافه و ظاهر داغون ال 90 رو باحاش کنار بیاید …بعد برید سراغ بقیه چیزا

    موافقم 1
    مخالفم 4
  26. مجید

    ۱۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه جوری می گن قیافه ، انگار داران اوپتیما رو با ال۹۰ مقایسه می کنن. پارسم طراحی ظاهریش همچین مالی نیست .

    موافقم 4
    مخالفم 2
  27. علی

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همشون آشغالن حیف نیست ۹۰ملیون بدی واسه این آهن پاره ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. صادق

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یه اشغالی به اسم پژو پارس که معلوم نیس پدر مادرش کیه و مردم باسواد ما این ماشین رو لوکس میدونن و جوری پشت فرمون این ماشین میشینن که بنز سوارها اینجور نمیشینن
    جفتش یه اشغاله از رده خارجه ولی با ال ۹۰ هم از بابت کمتر به مکانیکی رفتن هم از بابت استهلاک خیییییلی بهتر از اون پارس اشغاله

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Ss

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش انصافا فکر کن و نظر بده
      ال نود کی شد خودرو با اصالت. پارس فیس لیفت ۴۰۵ ئه که یه رگه از ۴۰۶ هم داره.
      شما میفرماید ظاهر ال نود داغونه ولی مهم نیست چون عوضش فنیش یه کوچولو از پارس بهتره.
      خودرو های داخلی همه آشغالن ولی بینشون ال نود از همه بدتره. صد ساله به شکل قدیم تولید میشه و هر روز یه چیزی ازش دزدیده میشه تحت عنوان آپشن!

      موافقم 1
      مخالفم 5
  29. محسن

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من هم هی ماشینای ایرانی رو سوار شدم
    الان سمند دارم قبلشم تندر داشتم اصلا نخرین واقعا اشغاله تو جاده نا بودم کرد من به خاطر کارم مسافرت زیاد می رم سمند واقعا ماشین خوبیه پلپا رسم نخرین پشیمون می شید
    فقط سمندxu7

    موافقم 1
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا