خودروی مسابقهای پژو ۳۰۸ ریسینگ کاپ که در سال ۲۰۱۶ تولید شده بود هماکنون آماده میشود برای فصل ۲۰۱۸ میدان را به مدل جدید ۳۰۸ TCR واگذار نماید. همانند خودروی پیش از خودرو که هنوز هم فعال خواهد بود، نسخه جدید بر پایه مدل جادهای ۳۰۸ GTi ساخته شده اما در جای جای آن بهبودهای فراوانی صورت گرفته است. پژو اسپورت میگوید جدیدترین اسباببازی پیست آن دارای فلسفه متفاوتی در مقایسه با نسخه قبلی بوده و از سیستم تعلیق ویژهای بهره میبرد.
در قلب ۳۰۸ TCR جدید پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی آشنایی وجود دارد که هماکنون قدرت ۳۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری تولید میکند. این قدرت از طریق گیربکس ۶ سرعته سکونشئال به چرخهای جلو منتقل میشود و البته وظیفه توقف آن نیز به دیسکهای خنک شونده با ۶ پیستون در جلو و دو پیستون در عقب سپرده شده است. در زیر خودرو نیز رینگهای ۱۸ اینچی به چشم میخورند.
طراحی خارجی این خودرو نسبت به مدل ریسینگ کاپ تغییراتی داشته که باعث میشود از نظر آئرودینامیکی و خنککنندگی عملکرد بهتری داشته باشد. دیفیوزر جدیدی نیز در بخش عقب نصب شده تا داون فورس افزایش یابد و اسپلیتر جلویی نیز همین وظیفه را بر عهده دارد.
این خودرو برای رقابت در سری قهرمانی TCR و مسابقات تورینگ بینالمللی از جمله مسابقات VLN آلمان و سری مسابقات ۲۴H مهندسی شده است. بهای ۳۰۸ TCR پیش از هرگونه مالیات از ۱۰۹ هزار یورو شروع میشود.
از جمله مشهورترین رقبای شیر فرانسوی باید به خودروهایی چون فولکسواگن گلف GTI، هیوندای i30 N، هوندا سیویک تایپ R، آئودی RS3 LMS و رنو مگان RS جدید اشاره کرد. همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه ولوو و پولستار نیز در حال کار بر روی خودرویی با مشخصات TCR هستند که تا پایان سال جاری آماده خواهد شد.
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۶فیلم رو دیدم ، صدای توربو کر کننده است!
غرش یه هشت سیلندر خیلی قشنگ تر هس
بهرام
۱۵ دی ۱۳۹۶واووووو توربو با بوست بالا عجب صدایی داره ???
hosein
۱۸ دی ۱۳۹۶نکنه انتظار داشتی هاچبکشونو 8سیلندر کنن :-) خب معلومه صدای تنفس طبیعی تعداد سیلندر بالا چیز دیگس… ولی فک نکنم ماشینا توربو هم بد باشن. 350اسب با حجم 1600… دوپینگه دیگه توربو :-)
Madjid Thunderbird
۱۵ دی ۱۳۹۶.
۱۰۹ هزار یورو بدون مالیات
توجه داشته باشید ماشین های این سری همه گرونند
مثلاً عشق من ، آئودی RS3 LMS ، قیمتش با مالیات ۱۲۹۰۰۰ یوروست و فولکس واگن گلف TCR که سال پیش قهرمان این مسابقات شد بدون مالیات قیمتش از ۷۰/۰۰۰دلار شروع میشه
Madjid Thunderbird
۱۵ دی ۱۳۹۶با این حال گلف رو ترجیح میدم چون از موتور ۲ لیتری ۳۳۰ اسب میگیره نه از موتور ۱.۶ لیتری ۳۵۰ اسب.
فاتحه ی این موتور بعد از چند دور که دور پیست بزنی خوندست.
چند وقت پیش یک مقاله در مورد RS3 LMS خوندم که عنوانش ای این بود : خرید آئودی RS۳ LMS یکی از ارزان ترین راه های هست که میتونی یک ماشین مسابقه واقعی رو داشته باشی !
سقف سرعت RS3 LMS برابر با ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۴/۵ ثانیه. اما نقطه ی قوت اصلی این ماشین هندلینگ بینظیر و چسبندگی باور نکردنی هست. حس مسابقه ی واقعی رو داره
در مقام مقایسه RS۳ معمولی موتور ۲/۵ لیتری ۵ سیلندر داره ۰ تا ۱۰۰ در ۳/۴ ثانیه سقف سرعت ۲۸۰ کیلومتر ۴۰۰ اسب بخار با قیمت ۵۵ هزار دلار
SAEED
۱۵ دی ۱۳۹۶سلام اقا مجید
به نظر من پژو مهندسی و تجربه ای به مراتب بیشتر ازمن داره البته از اطلاعات شما اطلاعی ندارم ولی حتما اینقدر اطلاعات خوبی دارین که پیش بینی قطعی دارین که این موتور عمر کمی خواهد داشت
خوشحالم که تو سایتی اکانت دارم که دوستانی با تجربه و با اطلاعاتی فراتر از بعضی خودروسازا و مخصوصا خودروساز سطح پایینی مثل پژو که کلا نه تاریخچه خوبی داره و نه اینکه مهندسی سطح بالایی داره حتی به نظرم اون همه افتخاراتی رو هم که بدست اوورده یه نقلبی تو کارش بوده وگرنه خودروساز بی تجربه ای مثل پژو که نمیتونه همچین موتور و خودرویی سر هم کنه
مرسی اقا مجید
madjid Thunderbird
۱۶ دی ۱۳۹۶سعید جان من چیزی نگفتم که شما ناراحت بشی
صرفا نظر شخصی خودم بود
الزامی نیست که هر چی من یا هر کاربر دیگه ای میگیم حتما درست باشه
شما پژو دوست داری من آئودی .
SAEED
۱۶ دی ۱۳۹۶من طرفدار یه برند شاید باشم ولی متعصب نه هرگز
مجید جان مخاطب کامنتم فقط کامنت شما نبود این کامنت بهانه ای بود برای خواهش کردن از بعضی افراد که سطح فکرتونو یکم بالا ببرین به خدا اومدن بهترین برند های خودروسازی به ایران باعث نمیشه ما از جهان سومی بودن بیرون بیایم این سطح تفکر و دید وسیع ذهنمونه که مارو پیشرفته حساب میکنه
مرسی
حامد
۱۵ دی ۱۳۹۶آفرین به پژو ،خیلی بهتر چند سال گذشتش شده☺
خیلی دوس دارم نظر جرمی کلارکسون رو در مورد خودروهای جدید پژو بدونم
چند سال پیش میگفت که پژو تو ده سال اخیر تو ساختن ماشینای اشغال استاد بوده و
پژو بهترین ماشین دنیا برای بدترین رانندهای دنیاست?
SAEED
۱۵ دی ۱۳۹۶کی هست این جرمی کلارکسون؟؟شاخص کیفی و برتری خودروسازا؟؟کسی که تعیین میکنه چی خوبه و چی بده؟؟
اگه همچین فردیه ترجیح میدم خودم برای خودم درست و غلط رو تشخیص بدم نه براساس حرف یه فرد دیگه
چرا نظر اون باید برامون مهم باشه
amir
۱۶ دی ۱۳۹۶جرمی کلارکسون کیه!!؟
یه دلقک تمام عیار که حرفش واسه ما ایرانیها مثل ایه قرآن میمونه!!!
علی
۱۵ دی ۱۳۹۶ایول خیلی دوسش دارم
ولی ایکاش موتور پرحجم تری براش در نظر میگرفتن