اوپلپژوسیتروئن

اوپل رسماً بخشی از گروه پژو-سیتروئن شد

در ماه مارس گذشته اعلام شد که جنرال موتورز طی معامله‌ای بخش اروپایی خود یعنی اوپل و واکسهال را به گروه فرانسوی پژو-سیتروئن یا PSA فروخته است؛ اما انتقال یک خودروساز بزرگ از زیر چتر یک گروه خودروسازی به گروه خودروسازی دیگر، یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد به‌گونه‌ای که روند انتقال کامل اوپل به PSA پنج ماه به طول انجامید. بدین ترتیب، اوپل که از سال ۱۹۲۹ به تملک جنرال موتورز درآمده بود، حالا رسماً به گروه PSA پیوست؛ یعنی گروهی که تا پیش‌ازاین شامل برندهای پژو، سیتروئن و دی‌اس می‌شد اما حالا با خرید اوپل و واکسهال، تعداد برندهای آن به پنج شرکت افزایش یافته است؛ بنابراین حالا PSA پس از گروه فولکس‌واگن، بزرگ‌ترین گروه خودروسازی اروپا محسوب می‌شود.

مدیرعامل اوپل آقای «Michael Lohscheller» در این رابطه گفته است:

«این یک روز تاریخی برای ما است. ما افتخار می‌کنیم که به گروه PSA ملحق شده‌ایم و بعد از ۸۸ سال با جنرال موتورز، حالا فصل جدیدی در تاریخ اوپل باز شده است. ما همچنان مسیر خود را جهت ارائهٔ فناوری «made in Germany» برای همهٔ مردم ادامه می‌دهیم».

PSA به‌عنوان دومین خودروساز بزرگ اروپا هم‌اکنون ۱۷ درصد از بازار این قاره را در اختیار دارد. بزرگ‌ترین سهامداران این گروه خودروسازی نیز خانوادهٔ پژو، دولت فرانسه و شرکت چینی دانگ‌فنگ هستند که هرکدام سهمی معادل ۱۳.۶۸ درصد از سهام گروه PSA را در اختیار دارند.

رئیس گروه خودروسازی PSA آقای «کارلوس تاوارس» نیز در رابطه با این معامله گرفته است:

«ما امروز شاهد تولید یک قهرمان اروپایی واقعی هستیم. پس از این انتقال، اوپل آلمانی باقیمانده و واکسهال بریتانیایی باقی خواهد ماند. این دو برند تناسب کاملی با برندهای موجود ما یعنی پژو، سیتروئن و دی‌اس دارند».

رئیس جنرال موتورز آقای «Dan Ammann» نیز دراین‌باره اذعان داشته است:

فروش اوپل یکی دیگر از گام‌های جسورانهٔ جنرال موتورز است برای اینکه غول آمریکایی را قادر سازد تا منابع خود را روی فرصت‌های بهتری متمرکز کند. همچنین ما رهبری فنی و تجاری خود را نیز در آینده گسترش خواهیم داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    با این شرایط فکر نکنم جنرال موتورز دیگه بتونه عنوان بزرگترین سازنده خودرو بدست بیاره اوپل و واکسهال فروش خوبی تو اروپا داشتن چند وقت دیگه هم اگه یکی اوپل بخره البته تو ایران یکی پیدا میشه میگه داداچ داری اشتباه میزنی این همون پژو خودمونه قیافش المانیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      جنرال موتورز کار درست رو انجام داد
      یه جا خوندم اخرین سودى که اوپل به جى ام داد سال 1999 بود یعنى 18 سال!!!!!!!!!!
      با پول فروش اوپل و واکسهال جنرال موتورز باىد پونتىاک و الدزموبىل رو برگردونه تا هم فروشش بالا بره و هم 2 تا از زیر مجموعه هاى کلىدىش رو برگردونه
      جالبه بدونید جنرال موتورز خىلى راحت اوپل و واکسهال رو فروخت اما در زمان اوج مشکلاتش در 2009 اصلا و ابداً به فکر فروش برند پونتىاک و الدزموبىل نشد بخصوص پونتىاک که مشترى دست به نقد داشت اما جنرال موتورز هىچ وقت راضى به فروششون نشد
      این موضوع براى کرایسلر در مورد برند پلىموت و فورد براى برند مرکورى هم صادق بود و اونها هم این برندها رو نفروختن هىچ زمان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (146 ديدگاه)

        علی جان الدزموبیل سال 2004 تمام شد و پونتیاک سال 2010

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          شاىان
          مگه من غىر این حرف زدم؟؟؟؟؟؟؟
          گفتم باىد برشون گردونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شایان

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (146 ديدگاه)

          البته اشاره من به تاریخشون بود نه کلیات سخن شما بعدشم باهات موافقم اینا باید برگردن برگردن میتونن موفق شن توی توی نظر خیلیا پونتیاک هنوزم همون وجه خوب دهه 70 رو داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Pooriya_German_BMW

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    معامله خوبی هست و باعث پیشرفت طرفین معامله میشه پژو سیتروئن تجربه بالایی در ساخت خودروهای کوچک شهری و دیفرانسیل جلو داره و خودروهای اوپل هم همگی دیفرانسیل جلو هستند که میتونه از پلت فرم و موتور و گیربکس بی نقص پژو سیتروئن استفاده کنه همچنین جنرال موتورز اکثرا محصولاتی​ بزرگ و اسپرت و ماسل کار داره و با منابع مالی آزاد شده از این معامله می‌تواند روی محصولات آینده سرمایه گذاری کنه و محصولات بهتر تولید کنه این معامله باید به فال نیک گرفت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    منظورش چیه ک گفته اوپل آلمانی و واکسهال انگلیسی باقی خواهند ماند؟
    خیلی از آلمانیا ک اوپل رو به عنوان خودروساز آلمانی قبول ندارن. واکسهال هم که اوپله با آرم متفاوت. چیش انگلیسیه؟
    ب هر حال سود اصلی رو پژو-سیتروئن کرده. جنرال موتورز دستش از اروپا کوتاه میشه. یکی از رقباش شد زیرشاخش. البته میشه ب آینده هر دو امیدوار بود. فقط هنوز نمیدونم نقش اوپل در زیرمجموعه ها چی میتونه باشه و چ جایگاهی از نظر رتبه و کلاس بندی قراره ایفاکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      فکر کنم منظورش مالکیت شرکت ها هستش نه اصالت و برند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Moein

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    من عاشق اوپل هستم.یه آلمانی واقعی!!فقط یه کم اعتبارش تو خارج اروپا کم شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رضا

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (804 ديدگاه)

      کوچک ترین نشانه تکنولوژیک ازآلمانی هاتو اپل نیست تماما آمریکایی هست در واقع یه آمریکایی اصیل به حساب میاد چون تقریبا تمام تول عمرش زیر مجموعه جنرال موتور بوده حلا هم یه فرانسوی کثیف میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. AMIR SCHUMACHER

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    حالا محصولات اوپل راحت تر میان ایران
    همین حالا تبلیغات اپل شروع شده
    حتی در سایت پدال هم دیده میشه ، اگر اپل هنوز هم زیرمجموعه ی جنرال موتورز بود فکر نکنم این اتفاق رخ می‌داد
    اپل واقعاً خودساز خوبیه ، از سال ۱۹۹۹ سودی نداشت جی ام خیلی برای سود ده کردنش تلاش کرد اما موفق نشد ، یادمه ۱۰-۱۲ سالی پیش که فوتبال نگاه میکردم اپل مثل الان آئودی تبلیغات بسیار زیادی میکرد و حاشیه ی تمام زمین های فوتبال پر بود از آرم و تبلیغات اوپل‌ ، حتی اسپانسر AC Milan هم شد که اون زمان جزو پرافتخار ترین تیم ها بود.
    اما این کار ها افاقه نکرد و اپل به سود دهی نرسید ، به نظر من جی‌ام ۵-۶ سالی بود که میخواست اوپل رو بفروشه ، دنبال یک فرصت خوب و مشتری دست به نقد بود ، کاش پونتیاک رو احیا کنه با پولش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رضا

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (804 ديدگاه)

      حالم از ایران خودرو سایپا وپژو سیتروئن بهم میخوره بدون این که بدونیم توسط دانگ فنگ بد بخت شدیم تمام قطعات پژو سیتروئن در ایران حتی2008 توسط دانگ فنگ تولید وبه ایران ارسال میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کورش

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (91 ديدگاه)

        درخصوص جمله آخر آیا مطمئنی و مدرکی داری؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. ونوم اف ۵

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اپل هم دیگه باید با پیشرانه های زیر ۲ لیتر و بازار خوب ایران و اتیش سوزی های پشت سر هم عادت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا