پژوسیتروئن

بازگشت پژو-سیتروئن به بازار خودروی هند

گروه خودروسازی پژو-سیتروئن به احتمال زیاد با برند پژو به بازار خودروی هند بازمی‌گردد. این کمپانی فرانسوی از اواخر دهه‌ی ۹۰ میلادی تاکنون در بازار هند حضور نداشته و در ادامه‌ی برنامه‌ی ناموفق بازگشت به این بازار از سال ۲۰۰۱، سرمایه‌گذاری ۱۰۷ میلیون دلاری را در هند انجام خواهد داد.

peugeot-301-facelift
به عنوان بخشی از برنامه‌ی رشد و توسعه، گروه پژو-سیتروئن به لطف توافق‌نامه با گروه Birla به تولید و فروش خودرو و قطعات خواهد پرداخت. تأسیسات تولید و مونتاژ خودرو و قوای محرکه در ایالت Tamil Nadu مستقر خواهد شد. این کمپانی برنامه‌ریزی که در مراحل اولیه سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید نماید.

peugeot-301-2017
کارلوس تاوارس مدیرعامل پژو-سیتروئن می‌گوید:

سود بردن از حمایت قوی شریک هندی یعنی گروه CK Birla و دیدی مشترک باعث شده این پروژه باعث پیشبرد قوی استراتژی توسعه‌ی ما شود و قدمی بزرگ در رشد و توسعه‌ی پایدار پژو-سیتروئن در بازارهای کلیدی محسوب می‌شود.” اما مدیر ارشد CK Birla اضافه کرده است: “همکاری مشترک بین پژو-سیتروئن و ما و سود بردن از تکنولوژی ساخت و مهندسی باعث بهبود وضعیت خودرو در هند خواهد شد.

پژو-سیتروئن می‌خواهد در هر سال با یک برند خودرویی جدید برای هر منطقه معرفی کند. با این تفاسیر این کمپانی تا پایان دهه‌ی میلادی جاری مدلی ارزان‌قیمت را در هند معرفی خواهد نمود. دیگر خودروی احتمالی برای بازار هند پژو ۳۰۱/سیتروئن C Elysee است که برای بازارهای در حال ظهور طراحی شده‌اند و به خوبی با نیازهای مصرف‌کننده‌ها همخوانی دارند.

citroen-c-elysee-2017-1024-02
در ۵ سال آینده این خودروساز حداقل ۲۶ خودروی سواری را به منظور بهره بردن از حداکثر ظرفیت‌های کمپانی روانه‌ی بازار خواهد کرد. برنامه‌ی کمپانی روی خودروهای ارتباطی و خودران تمرکز خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    تو فرانسوی ها فقط رنو

    نه این که پژو و سیتروئن بد باشن ولی رنو خیلی سر تر هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    امیدوارم اوضاع PSA روز به روز بهتر بشه. شرکت خوب و متعهدی هست.
    ماشین های با کیفیتی میسازه.
    البته فولکس واگن رو با اقتدار در بین خودروسازان اقتصادی اروپا اول میدونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      شاید خوب باشه اما متعهد؟! نه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاسین

        ۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (658 ديدگاه)

        قبول دارم میزان تعهد به کار پژو سیتروئن در حد مثلا گروه نیسان رنو نیست ولی میدونی بخش زیادی از این بی تعهدیش تقصیر خودش نیست تقصیر کسایی که باهاش کار میکنن مثلا پژو سال 2011 بود فکر کنم گفت من کلا دیگه هیچ تعهدی در مورد پژو های تولیدی ایران خودرو ندارم چون دیگه کاملا این مدلهام از رده خارجن منطقا ایران خودرو دیگه نباید تولید میکرد و میرفت سراغ مدلهای جدید پژو ولی ایران خودرو نامرد تولید رو ادامه داد دقیقا همون سالهای 90 به بعد بود که یه دفعه کیفیت پژو های تولیدی ایران افت شدید پیدا کرد پژو هم که بیکار نیست که بیاد ببینه اینا دارن دوباره تولید میکنن یا نه میخوام بگم فکر نمیکنم هیچ کس تو دنیا اونطور که مردم ما دلشون از پژو پره با پژو مشکلی داشته باشن پژو سیتروئن یه برند اقتصادی تو دنیاس که داره کارشو میکنه مردم دنیا هم میخرن کاراشو راضی هم هستن ما اسمون واسمون تپید ایران خودرو شد نماینده پژو والا من فکر میکنم اگر پژو ها وارداتی به ایران میومدن شاید مردم فکر دیگه ای راجع به پژو میکردن

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

        ۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        منظورم به مردم اروپا بود

        اینجا درسته متعهد نیست. وگرنه مثل تویوتا زیر بار مونتاژ بی کیفیت نمیرفت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. شاهین

        ۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (4500 ديدگاه)

        من منظورم اینجا بود. یه جایی خونده بودم مرسدس وقتی نسل جدید یه خودرو رو معرفی میکنه همه ی سایتای این شرکت باید تولید نسل قبلی رو متوقف کنن.
        البته بعضی سایتا همچنان مدل های قدیمی رو تولید میکنن ولی رویه اصلی همینه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          اینجا که مشخصه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. یاسین

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    گروه پژو سیتروئن تو یه دوره زمانی بین سالهای 2000 به بعد تا تقریبا 2010 حالا شاید بخاطر مدیریتی که اونموقع داشت یه اشتباهی کرد و رو اورد به ارزون سازی فروش نسبتا خوبی کرد ولی اعتبارخودشو خراب کرد نتایجش تو موتور اسپرتشم ضعیف شد
    ولی از سال 2011 به اینور ظاهرا فهمید اشتباهه و برگشت به همون سیاستی که زمانی که ماشین های خوبی مثل 205 قهرمان رالی جهانی و حتی 405 نسخه mi16 که زمان خودش 1988 ماشین سال اروپا شد و برگشتشم با ماشینی مثل 208 که سال 2013 ماشین سال محبوب مردم ایتالیا شد و دو سال بعدشم 308 و 2008 این مقام رو تصاحب کردن تو ایتالیا و 308 سال 2014 که ماشین سال اروپا هم شد ماشینی که در نسخه GTI با بزرگانی مثل گلف GTI و هوندا سیویک تایپ R که شخصا عاشقشم، رقابت خوبی داره و تو موتور اسپرتم که تو دوسال2016 و 2017 رالی داکار رو با 2008 و 3008 تک دفرنسیال! قهرمان شده اینا نشون میده پژو سیتروئن خیلی طوفانی به اوج برگشته بخصوص تو زمینه طراحی که واقعا طراحی های قشنگی رو داره ارائه میده امیدوارم تو اوج بمونه دوباره سمت ارزون سازی های الکی نره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (97 ديدگاه)

      داداش از کامنتت خیلی خوشم اومد منطقی صحبت میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا