پژوتجربه و آزمایش

تست کامل پژو 407 در ایران

در روزهای پایانی سال ۱۳۸۷ شرکت سیتکو زیرمجموعه ی ایران خودرو برای معرفی جدیدترین محصول پژو در ایران از خبرنگاران دعوت کرد تا یک روز را با این اتومبیل رانندگی کرده و آن را بیازمایند . این اقدام که برای اولین بار به این صورت در کشور انجام شد باعث شد تا این اتومبیل به خوبی در نشریات معرفی گردیده و علاقمندان به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد ۴۰۷ بیابند. مسیری که برای تست ۴۰۷ انتخاب شده بود از اصفهان آغاز شده و انواع راه ها از اتوبان گرفته تا جاده های ناهموار را شامل میشد. کل مسیر حدود ۳۰۰ کیلومتر بود و خبرنگاران حق انتخاب بین هر دو نوع اتوماتیک و دنده ای را داشتند، گزارشی که میخوانید حاصل تجربه ی رانندگی با ۴۰۷ در دو نوع دنده ای و اتوماتیک در این مسیرهاست.

ظاهر:
چهره اتومبیل در ظاهر و با نگاه کلی بدون عیب و نقص اساسی به نظر می رسد شاید در جزئیاتی بتوان موارد غیرعادی دید ولی این غیرهادی بودن بعد از چند لحظه در ذهن بیننده به نوآوری تبدیل میشود ، فراموش نکنیم که تمام محصولات پژو در بدو معرفی غیرعادی شمرده میشدند ولی به سرعت جای خود را در دل مردم باز کرده و در کشور خودمان نیز طرفداران بسیار زیادی از لحاظ زیبایی بدنه پیدا کردند. چراغ های کشیده جلو شخصیت خاصی به ۴۰۷ داده و اصالت در طراحی را به دلیل شباهت به تمام محصولات دیگر پژو میرساند، ستون جلو دارای شیب بسیار زیادی بوده و شیشه جلو بسیار بزرگ است که دید فوق العاده به راننده داده ولی محل قرارگیری ستون کمی غیر عادی است. در عقب اتومبیل با ستونی بسیار کم ارتفاع ولی پهن مواجه هستیم که به صورتی جالب از دید سرنشینان عقب و حتی راننده نکاسته است.
ابعاد کلی اتومبیل عبارت است از: ۴۶۹ سانتی متر طول، ۱۸۱ سانتی متر عرض و ۱۴۴ سانتی متر ارتفاع. اندازه اتومبیل کوچکتر از اندازه ای است که به نظر میرسد.

تنها ایراد اتومبیل در بدنه را میتوان طرح بزرگ جلو دانست که در پارکینگ های کوچک کمی مشکل ساز خواهد بود. در رانندگی روزمره نیز به علت فاصله زیاد جلوی اتومبیل با چرخ های جلو و محل قرارگیری راننده ، نمیتوان به درستی محل جلوی اتومبیل را درک کرد. مدیریت پژو این امر را به علت طراحی ضرب گیر های متعدد در جلوی شاسی و ایجاد فضای جاذب انرژی در جلو دانسته و آنرا با بهبود آیرودینامیک و ایمنی توجیح کرده اند. این مدل دارای ضریب پسا ۰.۲۹ است که رقم بسیار خوبی محسوب میشود. برای کنترل قسمت جلوی اتومبیل از سنسورهای پارک به صورت استاندارد استفاده شده است.

موتور و گیربکس:
اساس موتور ۴۰۷ با زانتیا مشترک بوده ولی در مواردی بهیته سازی شده تا آلایندگی آن بسیار کاهش یافته و نحوه ارسال قدرت اندکی بهبود یابد. این موتور چهار سیلندر دارای ۱۹۹۷ سی سی حجم بوده و به صورت عرضی در بدنه جای گرفته است. حداکثر قدرت ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ و حداکثر گشتاور ۲۰۰ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه به چرخ های جلو میرسند. موتور دارای بلوک آلومینیومی و سر سیلندر آلیاژ سبک با ۱۶ سوپاپ است. گیربکس در مدل دستی دارای ۵ دنده جلو و در مدل اتوماتیک دارای ۴ دنده در جلو است. متأسفانه موتور در مدلهای وارداتی به ایران اندکی ضعیف بوده و انتظار بیشتری از آن میرود. موتورهای ۶ سیلندر قوی تر با اختلاف قیمت اندک در ۴۰۷ هایی که در اروپا فروخته میشوند وجود دارند ولی به هرحال خریدار ایرانی مجبور است نمونه ۴ سیلندر را فقط با قدرت انتخاب بین دنده ای و اتوماتیک انتخاب نماید.
این موتور در آغاز به حرکت ضعیف بوده و با عبور دور موتور از حدود ۴۰۰۰ با کشش کافی مواجه هستیم. این اتفاق در شتاب گیری ناگهانی در دنده ۲ نیز وجود دارد و گویی پدال گاز واکنش چندانی به فشار پای راست نشان نمیدهد. برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون در بهترین حالت با نمونه ای دنده ای به ۹ ثانیه و در نمونه اتوماتیک به ۱۰.۵ ثانیه زمان نیاز است. جالب است بدانید زانتیا، مزدا ۳،نیسان ماکسیما،هیوندای آزرا،کیا اپیروس و اکثر اتومبیلهایی که بین ۲۵ تا ۵۲ میلیون تومان قیمت دارند دارای شتاب های بهتر هستند.

در اتوبان ها و جاده ها شتاب گیری فقط با معکوس های ناگهانی قابل انجام است و قدرت مانور راننده به دور موتور ۴۰۰۰ الی ۶۰۰۰ محدود شده است. در نمونه های اتوماتیک خوشبختانه قابلیت تعویض دستی وجود دارد و با گیربکس دنده ای میتوان تعویض های سریع و دقیقی را تجربه کرد.
مصرف سوخت پایین ۴۰۷ که توجیه مدیریت ایران خودرو برای انتخاب مدل ۴ سیلندر است در شهر بین ۱۱ تا ۱۲ لیتر و در اتوبان ۶ تا ۶.۵ لیتر اندازه گیری شده است. در مجموع میتوان مصرف سوخت را به صورت میانگین در سیکل ترکیبی ۸.۳ لیتر دانست.
در نهایت باید گفت که تنها نکته قوت موتور ۴۰۷ این است که استاندارد آلایندگی یورو ۴ را اخذ کرده و مصرف ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را داراست. نکته ای که مسئولان از آن غافل هستند این است که مصرف سوخت در اتومبیلی که بیش از ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد چندان فاکتور تعیین کننده ای نیست و کسی که توانایی پرداخت ۵۰ میلیون تومان را دارد اهمیت چندانی به این که هفته ای ۴۰ لیتر بنزین میزند یا ۶۰ لیتر، نمیدهد! به نظر شما کسی که ۵۱ یا ۵۴ میلیون تومان بابت ۴۰۷ میپردازد به کدام مورد اهمیت بیشتری میدهد. هفته ای ۸ هزار تومان بیشتر بابت بنزین یا قابلیت های دینامیک و لذت رانندگی؟ قطعأ ایران خودرو میتوانست نمونه ۶ سیلندر فول ۴۰۷ را با قیمتی کمتر از ۶۰ میلیون تومان وارد بازار کند و علاوه بر فروش بیشتر، لذت رانندگی بیشتری به طرفداران پژو بدهد.

فرمان پذیری و سواری:
در این قسمت میرسیم به برتری ۴۰۷ نسبت به رقبای کره ای و ژاپنی. هندلینگ و سواری ۴۰۷ به دلایلی که عرض خواهیم کرد فوق العاده است. راننده در سرعت های بسیار بالا نیز کنترل کامل بر خودرو دارد و بعد از چند دقیقه رانندگی هر راننده ای جرأت انجام مانورهای سنگین را پیدا میکند. سیستم ESP عالی اتومبیل نیز تا حدی منطقی اجازه کارهای خطرناک را به اتومبیل میدهد ولی به محض جدی شدن خطر در چند ثانیه این سیستم با کنترل مجزای ترمزها اتومبیل را به مسیر بازمیگرداند. ترمزهای ABS اتومبیل دارای سیستم توزیع هوشمند نیروی ترمز و نیروی کمکی اضطراری ترمز نیز هستند. تمامی سیستم ترمز با جدیدترین نسخه کنترلر بوش آلمان مدیریت میشود. خوشبختانه خبرنگاران آزادی کامل در نحوه رانندگی داشتند. همین مسأله باعث شد تا بتوانیم قابلیت های حرکتی اتومبیل را حتی در سرعت ۱۹۰ و ۲۰۰ کیلومتر در ساعت بیازماییم. در طی مسیر شخصأ چند بار به دلیل عدم شناخت جاده کنترل اتومبیل را از دست دادم که سیستم تعلیق عالی و ESP خطاهای من را اصلاح کردند.

البته رانندگان دیگر چندان خوش شانس نبودند زیرا یکی از دوستان در یک مسیر روستایی با بلوک های چیده شده کنار مسیر تصادف کرده و دوست دیگری با سرعت بسیار زیاد وارد دور برگردان شده و در انتهای پیچ با جدول برخورد کرد. در هر دو مورد تصادف بعد از معاینه اتومبیل ها و صحبت با راننده متوجه شدیم که دلیل تصادف فقط سرعت بسیار زیاد و نداشتن شناخت از مسیر بوده است و ۴۰۷ به هیچ عنوان کوتاهی نکرده بود. سواری و فرمان پذیری عالی بی دلیل نیستند زیرا در ۴۰۷ ده ها مورد نوآوری مشاهده میشود. برای مثال به دلیل استفاده فوق العاده زیاد از آلومینیوم در اجزای تعلیق و بدنه، وزن اتومبیل فقط ۱۴۰۰ کیلوگرم است. برای مقایسه خوب است بدانید پژو پارس حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد! توزیع وزن به نسبت ۶۲ به ۳۸ روی اکسل جلو و عقب است.

فرمان دارای ضریب متغییر به نسبت سرعت، زاویه فرمان و دمای روغن است. سیستم تعلیق در جلو دارای بازوهای جناقی دوبل، فنرهای لول و ضربگیر های هیدرولیکی بوده و در عقب اتصالات چندگانه با فنرها و ضربگیر های مشابه جلو مشاهده میشود.

داخل کابین:

۴۰۷ در دو نوع اتوماتیک و دنده ای عرضه میشود که به ترتیب دارای قیمت ۵۴ و ۵۱ میلیون تومان هستند. مدل اتوماتیک دارای سانروف برقی،صندلی تمام برقی،تهویه مجزا برای سرنشینان جلو و تودوزی لوکس تر نسبت به مدل دنده ای است. سر و صدای وارده به کابین بسیار کم بوده و فقط در دور موتورهای بالا میتوان صدای موتور را شنید که نکته ی منفی محسوب نمیشود. دید جلو عالی بوده و موقعیت نشستن بسیار مناسب است. داشبورد هماهنگی بالایی داشته و کنترل ادوات دارای موقعیت های در دسترس هستند. تنها ایراد داخل کابین این است که در صورتی که فردی با قد بیش از ۱۸۰ سانتی متر در صندلی راننده بشیند، فرد پشت سر حتمأ باید دارای جثه کوچکی باشد!
صندوق عقب به اندازه ی کافی برای کلاس سدان های بزرگ جا داشته و دسترسی آن مناسب است. در داخل کابین ۶ ایربگ نیز بکار گرفته شده است.

گزارش : هیوا حسینی

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

اسپید بکس

در جامعه امروزی ما معدود افرادی پیدا می شوند که نسبت به خودرو و اتومبیل عشق بی تو صیف داشته باشند و هم چنین معدود مکان هایی وجود دارد که بتوان با عاشقانی مثل خود ارتباط داشته باشند.اسپید بکس , یک عضو کوچک این عرصه وسیع خودرویی کشور همواره سعی دارد تا به همراه شما دوستان مکانی برای حضور شما عزیزان جهت بالا بردن سطح علمی مردم عزیزمان فراهم آورد.

مطالب مشابه

‫۸۵ دیدگاه‌ها

  1. ﺣﻤﻴﺪ

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻓﻘﻄ اﺭﻭﭘﺎﻳﻲ.
    اﻟﺒﺘﻪ اﮔﻪ ﻛﺴﻲ ﺑﻪ اﺻﺎﻟﺖ و ﻛﻴﻔﻴﺖ اﻫﻤﻴﺖ ﺑﺪﻩ.
    ﻣﺎﺷﻴﻨﻬﺎﻱ ﻛﺮﻩ اﻱ ﺧﻮﺑﻦ. ﻭﻟﻲ اﮔﻪ ﻣﻴﺨﻮاﻱ ﻣﺎﺷﻴﻨﺖ ﺭﻭ ﻧﮕﻪ ﺩاﺭﻱ و ﺳﺎﻟﻬﺎ اﺯﺵ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻲ, ﺣﺘﻤﺎ 407 ﺑﺨﺮ ﻧﻪ ﻳﻪ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﻛﺮﻩ اﻱ.
    ﻛﺮﻩ اﻱ ﻫﺎ اﺯ ﺳﻴﺎﺳﺖ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ اﺯ ﺁﭘﺸﻨﻬﺎﻱ ﻣﺘﻨﻮﻋﺘﺮ و ﻫﻲ ﺯﻳﺎﺩ ﻛﺮﺩﻥ ﺷﺘﺎﺏ و اﺿﺎﻓﻪ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﺯﻳﺒﺎﻳﻲ ﻇﺎﻫﺮﻱ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻴﺒﺮﻥ و اﻳﻨﺠﻮﺭﻱ ﺩﻝ ﻣﺸﺘﺮﻳﻬﺎﺭﻭ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﻴﺎﺭﻥ.
    407 ﺷﺎﻳﺪ ﻇﺎﻫﺮﺵ ﺑﻪ ﺯﻳﺒﺎﻳﻲ ﻛﺮﻩ اﻱ ﻫﺎ ﻧﺒﺎﺷﻪ, ﻳﺎ ﺣﺘﻲ ﺷﺘﺎﺏ و ﺣﺠﻢ ﻣﻮﺗﻮﺭﺵ ﻛﻤﺘﺮ ﺑﺎﺷﻪ, اﻣﺎ ﺑﻪ ﻧﻆﺮ ﻣﻦ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻗﻂﻌﺎﺕ, ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺳﻮاﺭﻱ و ﻫﻨﺪﻟﻴﻨﮓ, ﻣﻬﻤﺘﺮ اﺯ ﻇﺎﻫﺮﻱ ﻫﺴﺘﺶ ﻛﻪ ﺑﺎ ﭘﻼﺳﺘﻴﻚ ﺧﺸﻚ ﺩﺭ ﻛﺎﺑﻴﻦ و ﻋﻀﻼﺗﻲ ﺩﺭ ﺑﺪﻧﻪ ﺑﺎ ﺭﻧﮕﻲ ﻣﻮﺟﺪاﺭ (ﺩﺭ ﺑﻌﻀﻲ ﻣﺪﻟﻬﺎ) ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﻬﺎ ﺧﻮﺭﻭﻧﺪﻩ ﻣﻴﺸﻪ. ﻣﻦ ﺯاﻧﺘﻴﺎ ﺩاﺭﻡ و ﺳﺎﻟﻬﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻲ ﺩﻗﺪﻗﻪ ﺩاﺭﻡ اﺯﺵ ﻟﺬﺕ ﻣﻴﺒﺮﻡ. ﺯﻳﺒﺎ ﻧﻴﺴﺖ اﻣﺎ ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺳﻮاﺭﺵ ﻣﻴﺸﻢ اﺯ ﻟﺬﺕ ﺳﻮاﺭﻳﺶ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻴﺒﺮﻡ. ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﺩاﺷﺘﻢ و ﺑﻪ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻓﺮاﻧﺴﻮﻱ و اﺭﻭﭘﺎﻳﻲ ﻫﺎ اﻳﻤﺎﻥ ﺩاﺭﻡ.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    راجب پژو حرف بد نزنید که پژو هر چی میسازه خدای پشت فرمون وسلام><

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سهیل

    ۱۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    نمیدونم واردکنندگان 407 چه فکری کردند که برای واردات این خودرو موتور 2000سی سی انتخاب کردند
    این خودرو تو محدوده قیمتی
    غولهایی مثل آزرا اوپیروس کمری و … قرار میگیره و به هیچ وجه نمیتونه رقابت کنه
    برند اروپایی پژو خوشنام هست ولی دیگه به پای تویوتا که بزرگترین خودروساز جهانه نمیرسه
    تویوتا کمری 2400 سی سی قویتر از 407 هستش
    آزرا و اوپیروس هم که شش سیلندرند و معدن آپشن
    موتور 407 همون موتور زانتیاست تازه وزن زانتیا کمتره
    این یعنی 407 ازنظر شتاب و سرعت با پرشیاو سمند هم سطحه
    اگه موتور 2500 سی سی رو انتخاب میکردند بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 2
  4. امیر

    ۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تاحالا تجربه ی رانندگی با 407 رو نداشتم اما به نظر من زانتیا از هر ماشین 16 سپاپی شتاب و سرعت بهتری دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چه قدر زشته حتی اگر همه چیزشم خوب باشه بازم به خاطر قیافه زشتش نمیخرم باید باطن و ظاهر ماشین یکی باشه هم ظاهر خوشگل و هم کیفیت قطعات بالا که ماشین های ژاپنی تا حدی به این سمت دارند حرکت میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 3
  6. مرادی

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشید قیمت این ماشین چنده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. توفيق

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من یه دونه مدل ٢٠٠٩ اتومات داشتم،ماشین خوبیه،اما خیلی خیلی خیلی ضعیفه،فروختم یه ماکسیما گرفتم،خدا وکیلی سگ ماکسیما می ارزه به این ماشین،حالا چرا؟؟؟
    من از سال ٨٩ تا حالا،6 تا ماشین عوض کردم،کارم خرید و فروش ماشینه،تجربه رانندگی با خیلی ماشینارو دارم،پژو ۴٠٧ ماشین خوبیه،اما از لحاظ شتاب و سرعت قدرت مانور در حد سمنده،اما از لحاظ کیفیت ساخت و آپشن ماشین خوبیه،ولی ماکسیما با پیشرانه ای که داره،هم از لحاظ قدرت(217اسب بخار) و هم از لحاظ شتاب(٧/٨ ثانیه) و هم سرعت خیلی خیلی سر تر از این ماشینه،کیفیت ساختشم عالیه،بی نقصه،تازه تو قیمتهای معقولانه تری هم نسبت به ۴٠٧ معامله میشه
    روی صحبتم با دوستایی که میگن ماشین فقط اروپایی،باید بهتون بگم که ماشیت های روز شرکت پژو حتی قابل قیاس با ماشین های دهه ٧٠ ژاپن هم نیست،تویوتا،نیسان،هندا،سوزوکی،اینفینیتی،سوبارو،بهترین ماشین هایی هستند که وارد میشن،و خیلی مقرون به صرفه تر از لحاظ خدمات و تامین قطعات و بازار فروش،نسبت به خودرو های اروپایی هستند،خرید خودروی اروپایی خوب،مثل بنز و بی ام و و…لازمه ی هزینه کردن بیشتر ١۵٠ میلیون برای یه مدل ٢٠٠۶ عه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Samuel

    ۲۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خدا وکیلی هم ماشین زیبایه هم خوب دوستانی که میگن از نظر شتاب و سرعت مث سمند میمونه من یه فیلم دارم 240 تا باهاش رفتم خودم قبلا پارس elx داشتم اونم ماشین خوبی بود اما اصلا از هیچ نظری با 407 قابل مقایسه نیست بعدشم شرکت پژو کی ماشین بدی طراحی کرده که 407 دومیش باشه از نظره من فقط و فقط پژو مخصوصا 407.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Saman Eagle

    ۲۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دم همه ی بچه های پژو سوار گرم آقایونی که میخوان از شرکت پژو انتقاد کنن لطفا نیان تو این صفحه برن سوار ماشینهای برند تویتا، هیوندا و … بشن یا سوار همون سمند بشن.!!!!!!!!. به نظره من سگ 407 به همه ی این ماشینه میرزه بی خودی حرف مفت نزنید.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. فرزاد

      ۲۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من خودم طرفدار پژو هستم، اما به نظرم باید اجازه بدیم هرکسی نظرش رو ازادانه بده بدون اینکه بهش توهین بشه تا نقاط ضعف قوت ماشین مورد بحث، حالا چه پژو باشه چه تویوتا، کاملا مشخص بشه. واقعا رفتار زشتیه. مثل این میمونه ک شما برید توی صفحه خریداران تویوتا و نظرتونو محترمانه بدید و اونا به شما توهین کنن. متاسفم!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. ارسطو

    ۱۰ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی ماشین زیبایی یه ظاهر خیلی خاصی داره که از ماشینهای دیگه متمایزش کرده… شما چی رو با چی مقایسه میکنید سمند با 407! سمند از نظره شتاب مثله روا سال میمونه عزیز نه پژو 407. در مورد شمام که میگی زشته اگه پولشم داشتم نمیخریدم باید بگم گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت بو میده اول برو لمسش کن بعد بگو نمیخوام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. movi

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوست من اگه شما یه ماکسیما با موتور 2000 سوارشی بازهم نظرت راجبه ماکسیما همینه؟؟؟شما یه 407 پایرو تو ایران سوار میشی اگه با موتور 6 سیلندر سوارشی فکر نکنم بگی از نظر مانور مثل سمند باشه!!ماکسیما از نظر امنیتو از نظر اتاق و سیستم های فعال از نظر ایربگ و
    سیستم esp و تعداد ستاره های ایمنی بسیار پایین تر از این ماشینه!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. abbas

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بر دوستان ایا ایران در پژو 407دست برده است یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مقصود

    ۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از سال 2004 از فرانسه پژو 407 رو می شناسم در فرانسه از 2004 تولید شد تا 2009 و تعداد تولید بالایی نسبت به دیگر مدلهای پژو داشت سریعا جای خودش را در بازار فرانسه و اروپا گرفت ولی به خاطر ظاهر خشمگین جلو و با آمدن مدلهای دیگر پژو اهمیت خودش را در بازار از دست داد تا اینکه ایران در سال 2009 آن را وارد کرد
    تمام 407 های موجود در ایران وارداتی هستند و دست ایران خودرو بهشون نخورده است.
    از سال 2010 که به ایران برگشتم یکی از اینا خریدم و تاکنون دستم هست
    از لحاظ موتور فرانسوی ها موتوری را به ایران تحویل دادند که در فرانسه خواهان نداشت و 407 های فرانسه همه با موتور حجم 1.6 لیتر بنزینی یا گازوئیلی بودند ولی انواع وارداتی به ایران حجم موتور 2 لیتر دارند و پر مصرف هستند حدود 10 لیتر در 100 کیلومتر شهری.
    از لحاظ هندلینگ خصوصا در جاده های پر پیچ و خم و گردنه ها ماشینی به پای آن نمی رسد و هرگز شیب عرضی جاده را احساس نمی کنید و ماشین حتی در سرعت بالا در پیچ ها از دستتان خارج نمی شود و لذت رانندگی آن خصوصا در این جاده های پر پیچ و خم است.
    در اتوبان بی سر و صدا تا 200 کیلومتر در ساعت می رود و بدنه سبکی دارد از آلیاژ پلاستیک و فشاری به موتور در این سرعت وارد نمی شود اما امان از دست دوربینهای پلیس
    قطعات آن اصل فرانسه و بسیار با کیفیت است و در 6 سال گذشته به غیر از بنزین و تعویض فیلتر و روغن کار دیگری برام نداشته
    لطفا کسانی که سوار تکنولوژی های فرانسه و آلمان نشده اند آنها را با تکنولوژی شرق آسیا مقایسه نکنند.
    ای کاش ایران خودرو به فکر خط تولید پژو 607 که یک مدل بسیار موفق پژو از 2000 تا 2012 بود باشد من در فرانسه از این مدل داشتم و تاکنون در ایران ماشینی با کیفیت مثل ان سوار نشدم
    قطعات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من ی ۴۰۷ دارم و یک بنز سی کلاس ۲۰۰۸ باید بگم لذت رانندگی با ۴۰۷ و هندلینگش از بنز بالاتره و ماشین خیلی مطمءن عمل میکنه و آپشن های جالبی داره که باید مدت زیادی استفاده کنی تا بفهمید چه ماشین جالب و قدری هست.
    ۴۰۷ نماد کشور فرانسه هست که طراحی آن را شرکت معتبر و بنام پنین فارینا انجام داده که جای هیچ انتقاد طراحی نگذاشته. ۴۰۷ در واقع رقیب بی ام و سری ۳ و ۵ بود که فروش خوبی داشته. کسانی که از موتور ۲۰۰۰ انتقاد کردن باید بدانند ۴۰۷ موتور ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ هم دارد. که ۲۰۰۰ آن ایران اومد. با اشاره دگمه اسپرت کنار دنده نسبت ضریب تراکم نغییر چشمگیری پیدا میکند و با تغییر صدای موتور شتاب قابل قبولی رو به نمایش میگذارد.
    ای اس آر و ای اس پی نیز در هندلینگ و کنترل شتاب و فرمانپذیری ۴۰۷ رو از خودرو های با هندلینگ ضعیفی چون ماکسیما که فاقد این آپشن هاست و در مانور و شتاب گیری و پیچ ها ضعیف عمل میکند تمایز چشمگیری دارد. سیستم صوتی و تعداد ایربگ و امنیت این دو قابل قیاس نیستند.
    نکته : وزن پژو ۴۰۷ که اشاره شد ۱۴۴۷ کیلو در حالی که بی ام و ۵۲۰ با حجم موتور مشابه ۱۶۸۰ کیلوگرم هست. این در شرایطی است که قیمت های آن ها تفاوت زیادی دارد و پژو ۴۰۷ آپشن های بیشتری نیز در خود جای داده است.
    در نهایت با یک رویکرد منطقی و واقع بینانه پژو یک ماشی سدان خانودادگی است نه اسپرت که میتوان ساعت ها بدون خستگی و با آرامش و امنیت بالا رانندگی نمود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسین

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برند برای من همیشه مهمترین شاخص برای خرید هستش. من برای برند در هرخریدی که میکنم بالاترین پول رو میدم و تاکنون هم از این سیاستم پشیمون نشدم و همیشه هم نتیجه مثبت گرفتم.
    برای خرید ۴۰۷ پژو هم به همین منوال عمل کردم و طبق معمول بسیار راضی هستم و عزمم راسختر شد. برای خرید ال نود که رنو و هم خانواده پژو هستش هم همین نتیجه و سود عایدم شد. به همه توصیه میکنم ساده و بدون تحقیق کافی و بدون منطق گول ظاهر قشنگ ماشینهای جدید بی نام ونشان رو نخورن. فرانسه واروپا مهد خودروسازی دنیاهستن و هیچوقت با تولیدات بد به برند خودشون خیانت نمیکنن. برندهای معتبر دنیا هرچی تولید کنند پیشاپیش باید خریداریشون کرد چون پشیمونی نداره. حتی اگه کارخونه هایی مثل ایران خودرو با تولیدات همین محصول ناخواسته ضربه به اعتبار این ماشینها مثل پژو بزنن. ختم کلام ۴۰۷ با این قیمت شیرین ترین خرید زندگیمه و هیچوقت از هیچ خریدی در زندگیم تا این حد راضی نبودم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ناصر

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ناصر اذربایجانشرقی من دهم فروردین94رنگ قرمزباکرکرد15200ازارومیه به قیمت 90تومان خریدم البته اینم بگم به صاحبش وفانکرده بود بعدیکسال فوت کرده بودماشین 5سال تو بارکینگ خاک خورده بوداینم بگم رفته بودم کمری بخرم تصادفی گیرمون اومد ماشین باصفرمونمی زنه سرتونو دردنیارم ماشینهای زیادی داشتم این یه چیزه دیگه است قیافش خاصه کم توجاده می بینی راحتی صندلیهاش محشره 20ساعت رانندگی کن خسته نمیشی ماشین تو سرعتهای بالا خیلی ارومه فرمون سفت بیصدا تو گردنه های جاده امل مثل اینکه این ماشینو به زمین بستن به جرات می تونم بگم هندلینگ وفرمونش توکم ماشینی است من الان یه ساله دارم فقط بنزین وروغن ریختم عزیزان 407رابااین کره ای وشرقی خواهشن مقایسه نکنید نرمی صندلی این ماشینو با صندلی تخته مانند ازرا یکی میدونین انصاف نمکنین ارم شیر جلو بنجره اش به کل کارخونه های شرقی می ارزه برین بشینین بشت فرمونش بعدا نظربدید برین یه407 2009 ویه دونه ازرا 2009 انظرظاهر قیافه وقطعات تزئینی داخل مقایسه کنید به بینید 407 چه کیفیتی داره زیاد هم به سرعت نیست ایمنی هم بایدباشه ما که بیشتر از 120تانمی تونیم بریم الان 40000تا کار کرده 2تا هم مسافرت 15روزه خارج رفتم خم به ابروش نیاورده یا ما مشین نه دیده ایم یا شماها کم لطفی می کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسام

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هرکی میگه شتابش مثل سمنده بیاد ریس بزاره ببینم ۴٠٧ براش نقطه میشه یا نه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهدی

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    ماشین های فرانسوی پر استهلاک هستند و قابل قیاس با ماشینهای المانی نیستند،ماشین فقط ژاپنی چون بسیارکم استهلاکند و اینو توی ماشینهای قدیمی(با سن بالای 15سال)متوجه میشید،فقط تویوتا فقط ژاپن.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  19. بزرگمهر

    ۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان؛ چندماهه یه 407 خریدم همه چیزش خوبه ولی موقع دور زدن و چرخاندن فرمون یه صدای عجیبی از جلوش در میاد که نمیدونم واسه چیه؟ جلوبندی شو نشون دادم هیچ مشکلی نداره و میگن مال هیدرولیکشه.
    سوال من اینه که آیا کسی از 407 سوارها به این مشکل برخورده و آیا راه حلی داره؟ آیا به سیستم هیدرولیک مربوط میشه؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام. اگه دلیلش رو پیدا کردی به ما هم خبر بدین. منم تازه خریدم. فرمونش همونطوریه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. مهدی

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت ۴۰۷دست دوم چقدر هست؟کسی میدونه؟مثلا سال ۸۸ یا ۸۹

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۲۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش تقریبا بین 60 تا 70

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. محمود

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سه سال یک دانه شرابی شو دارم واقعا محشره است لاستیکش میرزه به صدتا کره ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Hamed

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان عزیز
    ممنون از راهنماییهاتون
    من یک سوال داشتم من تصمیم دارم ماشین بخرم اما بین پژو ۴٠٧ و تویوتا کمری دو دلم
    خیلی بخاطر قیمت بسیار پایین قطعات تویوتا ازش طرفداری میکنن
    اما نمیدونم که هزینه نگهداری ۴٠٧ چطوره قطعاتش گرونه یا نه اگه میشه کمکم کنین
    مثلا قطعات ازرا حداقل چهار برابر قطعات کمری هستش در مورد ۴٠٧ چطوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سامان

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فاق تایر ۴۰۷ رو با تایرهای اصلیش عوض میکنند و برای همین ممکنه لاستیک بگیره به شلگیر.مشکلی نیست.۴۰۷ ماشین عالی هستش.فرمانش خیلی نرمه و مهمتر از همه ایمنی و داشتن صندلیهای برقی با ۷ جهت حرکت و داشتن sun roof با ماشینهای ۱۴۰ میلیونی الان قابل مقایسه هست.خدایی من که نشستم توش حال کردم.انشا میخرمش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. احمد

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به نظرتون صفر ۶ سیلندر تو ایران هست اگه نبود از کجا سفرش بدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. tefo

    ۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    من ۴ ماهی یه مدل ۲۰۰۹ داشتم،خدایی ماشین بدی نبود،بی دردسر و بی آزار بود ولی اصلا جوون پسند نیست یعنی از نظر شتاب و سرعت هیچ حرفی واسه گفتن نداره،هیچی…
    تو تامین قطعات و بازار فروش هم یه مقداری ضعیفه
    از نظر من با ۶۵-تا ۷۵ میتونید به گزینه های بهتر مثل کمری یا ماکسیما یا آزرا یا سوناتا فکر کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمدرضا

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من سال 88 یک 407 صفر خریدم و تا الان دارمش و خیلی راضیم. تو این مدت ماشین هایی که داشتم، سورنتو و سوناتا بوده. از نظر امکانات واقعا ماشین بی عیب و نقصیه، رانندگی با این ماشین به نسبت سوناتا و سورنتو واقعا لذت بخش تره ( هرچند که سورنتو شاسی بلنده!).
    سورنتو رو دارم ولی سوناتا رو فروختم چون خیلی ماشین پر سر و صدایی بودش. درباره هزینه نگهداری هم، هزینه های این ماشین با سوناتا یکیه، من تا حالا مشکلی با ماشین نداشتم و فقط لوازم مصرفی مثل روغن، فیلتر، شمع و لنت ها رو عوض کردم. ( هزینه هر سرویس روغن و فیلتراش (هوا، بنزین، روغن، تهویه اتاق) حدود 200 تومن میشه.

    من این ماشینو به افرادی که رانندگی طولانی مدت و تو جاده دارن، توصیه میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مهدی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نخری پشیمون میشی واقعا ماشینه 200کیلومتر بر ساعت باهاش رفتم فقط یه کم از صدای متور تو کابین می اومد کنترل پژو نسبت به رقبای شرقی خیلی بهتره خلاصه امنیتش خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. bs

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام. من تازه دو هفته هست این ماشینو خریدم. 46 سالمه . اهل شتاب اولیه برای خودرو نیستم. هر کسی دنبال اینکه با دنده یک ماشین از جاش بکنه و به اصطلاح شتاب داشته باشه یا دیوانه هست یا روانی. اونمتو مملکت ما . سرعت هم بخوای ک زده رو کیلومترش 250 شما اگه تونستی باهاش با این دوربینا 125 بری یا تو ترافیک تهران و کرج تکاف کنی برو پروشه بخر. برادر من با نهایت 75 میلیون داری یه ماشینی میخری شبیه موشک. ماشین ما 8 سال پیش انگار دیروز از کمپانی بیرون اومده. یه ذره صدا تو کابین نمیاد. همکارم فلوئنس خریده توش نشستیم اومدم تا پارکینگ پیش ماشینم ببینتش تو راه از جلو داشبرد و تمیزی فلوئنس لذت بردم رسیدیم دم ماشینم در ماشینمو باز کردم هردومون کف کردیم. خود دوستم اعتراف کرد ماشین پژو من یه سر و گردن از فلوءنس بالاتره. در صورتیکه تکنولوژه 8 سال پیشه. همه چیز داره الا پخش تصویری . ک اونم 5 میلیون بده تا تی وی ایران ببینی. هه. خلاصه این ماشین محشره. بدیش اینه ک لوازم بخوای باید بری تهران. البته تو کرج هم من تونستم مصرفیاشو گیر بیارم. خدارو شکر خرابم نشده و انشالله نمیشه ک سراغ قطعه برم. الانم ک از تحریم درومدیم مدلای جدید پژو داره میاد اونوقتکه این 407 جای خودشو پیدا میکنه. باید سوار شی تا بفهمی . تویوتا کمری ک در مقایسه با اینه 2007 به تمیزیه ماشین من 90 میلیون قیمتشه. من خریدم 70 میلیون. با بیست میلیون اضافه میرم یه پراید صفر میگیرم کمکی این نازنین. بشینین پشتش تا بفهمین ماشین یعنی چی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مجتبی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام دوستان من یک هفته است 407 مشکی خریدم با 233 تا کارکرد 60 میلیون میخواستم ببینم نظرتون چیه و اینکه آدرس نمایندگی در تهران یا کرج اگر دارید بفرمائید چون دو روزه چراغ چک روغنش روشن میشه

    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علیرضا

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من الان 30 سالمه ماشین پژو 407 دارم 6 سیلندر 167 اسب بخار 18 سوپاپ 13 ایر بگ شتاب صفر تا صد 6.5 با حالت اسپورت حد اکثر سرعت 260 سیستم زد چپ شو TMS ABS EDS … سیستم ترمز استراری داره یخ شکن اتومات داره 76 لیتر مخزن بنزین سیستم حسگر زد خواب راننده 3 تلویزیون سیستم سوتی 996 وات سیستم سرعت اتومات GPSداره باهاش 3 بار مسابقه خیابانی تو میرداماد دادم عالی بوده 12 حسگر موقعیت سنج و زد برخورد داره دوربین عقب داره سیستم هشدار کودک داره و حسگر زنگ موبایل داره خیلی ماشینه خوبیه من سفارش دادم از فرانسه اوردن با هزینه حمل 312 میلیون شد ولی قیمت خود ماشین 250 میلیون بود این ماشین تو مسابقه رو حالت اسپورت با BMW برابری میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهنگ

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خدا جون چراااااا.سواد دادی پول ندادی ب ما.پول دادی ولی سواد ندادی ب بقیه.زد یا ضد دوست عزیز.هیییییی

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا