پژو

اولین تصاویر جاسوسی از نسل جدید پژو 208

حدود ۵ سال از عرضه‌ی پژو ۲۰۸ می‌گذرد بنابراین جای تعجبی ندارد که پژو-سیتروئن حالا در سوئد باشد تا تست‌های اولیه‌ی نسل آینده‌ی این هاچبک جذاب را انجام دهد. با توجه به اینکه این خودرو از بدنه‌ی نسل فعلی برای پنهان کردن زیرساخت‌های خود بهره برده بنابراین نمی‌توان درباره‌ی طراحی آن نظری داد؛ اما خب قوس‌های چرخ پف‌کرده‌تر نشان می‌دهد که نسل جدید ۲۰۸ پهن‌تر خواهد بود و بدین ترتیب شاید ابعاد آن رشد کرده و متعاقب آن شاهد کابین جادارتری باشیم.

2018-peugeot-208-spy-photo
همچنین انتظار می‌رود فاصله‌ی بین محورها نیز افزایش یافته و فضای بیشتری برای پاها فراهم شود. همین موضوع می‌تواند روی فضای محفظه‌ی بار نیز تأثیر بگذارد.

2018-peugeot-208-spy-01
اگرچه که این خودرو در این لحظه کاملاً جدید به نظر نمی‌آید اما نسل بعدی پژو ۲۰۸ در حقیقت بسیار متفاوت‌تر از نسل فعلی خواهد بود. دقیقاً به همین خاطر است که پژو-سیتروئن سه سال پیش با دانگ فنگ همکاری نمود تا پلتفرم جدید CMP را توسعه دهد. در مجموع ۲۰۰ میلیون یورو روی این ساختار سرمایه‌گذاری شده و نسبت ساخت آن بین شرکت فرانسوی و چینی ۶۰ به ۴۰ خواهد بود.

2018-peugeot-208-spy-03
پژو ۲۰۸ جدید بجای پلتفرم PF1 کنونی از پلتفرم یاد شده‌ی CMP استفاده خواهد کرد و بدین ترتیب، علیرغم افزایش ابعاد شاهد کاهش وزن این خودرو خواهیم بود. در مورد برادر بزرگ‌تر یعنی پژو ۳۰۸، استفاده از پلتفرم EMP2 باعث کاهش وزن ۷۵ کیلویی نسبت به نسل قبل شده است؛ اما پژو-سیتروئن قبلاً اعلام کرده استفاده از پلتفرم CMP باعث کاهش وزن حدود ۵۰ کیلوگرمی خواهد شد و ۵۰ کیلوگرم نیز از بدنه و تریم کاسته خواهد شد. با این وجود، کاهش وزن یاد شده باعث خواهد شد نسل جدید ۲۰۸ مصرف سوخت و عملکرد بهتری داشته باشد.

2018-peugeot-208-spy-02
از آنجایی که خودروی یاد شده در مراحل اولیه آزمایش است انتظار نداریم که به این زودی‌ها آن را ببینیم. پژو-سیتروئن قبلاً قول داده‌اند که اولین محصولات ساخته شده بر پایه‌ی پلتفرم CMP در سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهند شد بنابراین ما باید حداقل یک سال دیگر برای معرفی این سوپرمینی جدید صبر کنیم.

New Peugeot 208 Rendering
new Peugeot 208 rendering
به عنوان کلام پایانی بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که نسل بعدی اوپل کورسا شاید از برخی قطعات و ساختارهای ۲۰۸ استفاده کند چراکه اوپل هم‌اکنون بخشی از گروه پژو-سیتروئن شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. شايان

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (90 ديدگاه)

    رینگارو از ایران خودرو گرفتین؟??
    احساس میکنم پشتش شبیه جلوی نیسان جوک شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      نه رینگا و اینه هاش قراره تو ایران نصب بشه بعد مدیران خودروساز بگن این ماشین رو داریم در داخل مونتاژ میکنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. shelby_1990

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چقدر پشتش زشته
    طراح دشمنی داشته انگار :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      بابا لامصبا اول متنو بخونید بعد نظر بدید!
      این نمای اصلیش نیست و فقط برای پنهان کردن جزئیات نسخه اصلیش استفاده شده…
      _
      در بخشی از متن آمده:
      “با توجه به اینکه این خودرو از بدنه‌ی نسل فعلی برای پنهان کردن زیرساخت‌های خود بهره برده بنابراین نمی‌توان درباره‌ی طراحی آن نظری داد”

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سیاوش

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    طراحیش اصلا به دل نمیشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. noble

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    سپر عقبش زشته ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ونوم اف ۵

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اقا من خبر رو نخوندم ولی مطمئن هستم انجینش ۱.۶ هست الان میخونم اگه نبود حتما عذر خواهی میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ونوم اف ۵

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    متن خبر اشاره ای نکرده بود ولی مطمئن هستم از نسل جدید انجین tu 25 با ۱.۶ لیتر حجم و قدرت ۱۱۶ اسب بخار بدون توربو بهره میبره که نسبت به tu5 با ۱۱۵ اسب جهش خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. DODGE

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (279 ديدگاه)

    تغییراتش نسبت به نسل قبلش خیلی کمه خداکنه واقعا این نباشه??
    اگه میخواین کامنتاتون زیاد لایک بخوره اصلا به موضوع کامنتتون کاری نداشته باشین فقط اخرش بنویسین پژو اشغاله!! چون دوستان به این جمله خیلی علاقمندند??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Amir.dp

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    احساس میکنم این ماشین یه جوریه انگار(مخصوصا عقبش)،درهر صورت توی ایران چند ساله صحبت نسل قبلیشو میکنند هنوز تولید نشده و نسل بعدیش میخواد تولید بشه .به نظر من ایرانم که بیاد ایران خودرو tu5 روی این ماشین میذاره و همه اپشنهاشون برای ارزون سازی بر میداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. خسرو

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    اینجور طراحی مال ه یک دهه پیشه/دیر زدی خیلی دیر ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شاهین

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    دوستان عزیز
    اگه پاراگراف اول رو به دقت بخونید می بینید که گفته شده پژو از بدنه ی فعلی 208 واسه پنهان کردن زیرساخت های نسل جدید استفاده کرده.
    در واقع به اینجور پروتوتایپ ها و همچنین خودروهایی که از بدنه های مدل های دیگه استفاده می کنن test mule میگن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمیدرضا

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    امیدوارم داخلش بزرگ بشه چون این کلاس پژو خیلی فضاش کمه اندازه سوپر مینی با فضای یه خودروی کلاس a

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدي

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    کارلوس تاوارس واقعا ازون روزی که به پژو اومده این شرکت رو زیر و رو کرده.من فکر میکنم یجورایی نقش کارلوس گون در رنو رو تو پژو داره بازی میکنه و در یکی دو سال آینده گروه پژو سیتروئن بازارهای زیادی رو تصرف خواهند کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرزین

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداوکیلی پشتش اصلا با جلوش هماهنگی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا