پژوهیوندای

درگ کراس اوورهای محبوب پژو 3008 و هیوندای توسان

پژو ۳۰۰۸ و هیوندای توسان جزو خیل عظیم کراس اوورهایی هستند که در بازار حرف اول را می‌زنند. اگرچه یکی فرانسوی و دیگری کره‌ای است اما هر دو وجه اشتراکی دارند و آن‌هم عرضه با پیشرانه‌ی دیزلی است که باعث می‌شود این دو خودرو در بازارهایی که گازوئیل ارزان‌تر از بنزین است گزینه‌های خوبی به شمار روند.

هم‌اکنون اگر شما یک خریدار عادی باشید شاید با خود فکر کنید کدام‌یک از این دو خودرو سریع‌تر هستند. البته این موضوع اهمیت زیادی ندارد چون چه کسی با کراس اووری دیزلی به فکر مسابقه و سرعت خواهد بود؟!

اما بازهم به منظور جلب رضایت برخی سلیقه‌های خاص، موتور ۱ ترکیه یک مسابقه درگ بین ۳۰۰۸ و توسان را تدارک دیده است. بیایید ابتدا تفاوت سفید و سیاه را بررسی کنیم.

هیوندای توسان که به زودی با نسل جدید خود جایگزین خواهد شد با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربودیزلی عرضه می‌شود که قدرت ۱۳۴ اسب بخاری و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود.

پژو ۳۰۰۸ هم به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربودیزلی مجهز شده که خروجی ۱۳۰ اسبی و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری دارد. این خودرو دیفرانسیل جلو بوده و از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. موضوع مهم اینکه کراس اوور فرانسوی ۳۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از توسان چهار چرخ محرک می‌باشد.

آیا ۳۰۰۸ سبک‌تر می‌تواند قدرت بیشتر توسان را خنثی کند؟ برای یافتن پاسخ این سوال به تماشای این مسابقه می‌نشینیم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    قیمت بالایی داشبوردشون چه قدر شبیه هم شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یک رهگذر

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      به نظر من ظاهر پژو از نمای جلو , عقب و همینطور بغل بسیار زیباتره مخصوصا نوع طراحی چراغهای عقبش طراحی داشبورد و صفحه کیلومترم که دیگه جای بحثی نمیذاره تو تست هم که پژو عملکردش بهتر بود که البته به خاطر 300 کیلو وزن کمترش بود پس پژو انتخاب خیلی بهتری هست اتفاقا تو ترکیه هم مجموع خودروهای جدید پژو بسیار پر طرفدار هستن

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. علی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    فیلم خیلی بی کیفیته?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    قطعا پژو انتخاب معقولتری هست منتها فضای بیشتر توسان آسایش بیشتری رو فراهم میکنه . گیربکس و موتور پژو واقعا عالیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. رزیتا

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    تو اروپا ماشینای فرانسوی هیچوقت مثل ماشینای آلمانیو انگلیسیو ایتالیایی در حد خیلی خوبو عالی نبون و همیشه در حد متوسط بودن و حتی به نظر من ماشینای فرانسوی از هیوندای هم بالاتر نیستن و در یه حد مساویو برابر هستن

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. فرزاد

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (115 ديدگاه)

      اینگونه که شما میفرمایید نیست اتفاقا بعد از المانیا حرف اول میزنن همین که کلیو چند سال متوالی پشت سر هم رتبه دوم فروش به خودش اختصاص داده و اخیرا هم گوی سبقت تو فروش از گلف برگرفته نشانه محبوبیت زیادشون هست در ضمن شرکت رنو بیشترین رتبه خودروهای سال اروپارو تا الان داره دیگه پژو 208 308 508 بماند همین پژو 3008 اگه اشتباه نکنم رتبه دوم میزان رضایتمندی تو انگلیس داره که اتفاقا خبرش هم همین چند روز پیش توسط پدال گذاشته شد در ضمن خود برند داچیا که زیر مجموعه شرکت رنو هست جزو پرفروشترین ها هست تو اروپا به قدیم تر هم که برگردیم پژو 205 بهترین خودرو به عنوان یک دهه یعنی ده سال از سوی مجله معروف و معتبر کار مگزین شناخته شده در مورد المان و ایتالیا حرفی نیست ولی در مورد انگلیس باید بگم به غیر از برندهای لوکسش مابقی خودروهاش هیچوقت در حد و اندازه فرانسویا نبودن و همیشه جزو برندهای ناشناخته بودن مثل تالبوت که ورشکست شد برندهای لوکسشم که خیلی وقت تحت مالکیت شرکتهای المانی هستن و صفر تا صدشو المانیا میسازن و انگلیسیا تقریبا هیچ نقشی توش ندارن

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. رزیتا

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (418 ديدگاه)

        به نظرتون احترام میزارم ولی خداییش خودتون بگین آیا “فراریو لامبورگینی ایتالیایی” و “بی ام و،بنزو آئودیو پورشه آلمانی” و “جگوار و رولزرویس انگلیسی” اصلا قابل مقایسه با ماشینای فرانسوی هستن !!!!!!؟؟؟؟ ولی فرانسه عوضش شرکت هواپیمایی ایرباس رو داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10174 ديدگاه)

      رزیتا عزیز
      کاری به هیچی ندارم که پژو خوبه یا هیوندای ولی در بحث سواری اگر داخل توسان و پژو ۲۰۰۸ (( ۳۰۰۸ در ایران نیست که تست کنیم )) نشسته باشید ، تفاوت بسیار زیاد کیفیت سواری را درک میکنید حتی اگر خودروباز نباشید .
      پژو نه یک سروگردن بلکه چندین سروگردن کیفیت سواری بالاتری داره .
      توسان و کلاً کراس‌اورهای کره‌ای دالاق دالاق میکنه سیستم تعلیقشون و به جز موهاوی ، تمامشون فاجعه سواری دارند .

      چطور پژو را با هیوندای مقایسه میکنی ، کاری به افت پژو در این سالها ندارم ، اصلاً طرفدارش هم نیستم ولی یه چرخ پژو به کل توسان میچربه .
      اتفاقاً پژو از هر مدلش ، هندلینگ خوبی داره ولی چون در ایران خاک‌برسر شده ، از چشم‌ها افتاده .

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. رزیتا

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (418 ديدگاه)

        آره حرفتونو رد نمیکنم منم نگفتم فرنسویا بدن فقط گفتم در حد متوسط هستن ، رنو و پژو برندای خوبین ولی انصافا” دیگه در حدو اندازه ی بزرگایی مثل فراری یا مرسدس بنز نیستن

        موافقم 0
        مخالفم 3
      2. رزیتا

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (418 ديدگاه)

        البته اون مقایسه ماشینای فرانسوی و هیوندای فقط یه نظر شخصی بودش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرزاد

          ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (115 ديدگاه)

          دوست عزیز تمام اون برندهایی که شما فرمودید جزو خودروهای لوکس و سوپر اسپرت محسوب میشه و مقایسشون با پژو رنو منطقی نیست منم میتونم بوگاتی رو با همه اینایی که شما گفتید مقایسه کنم که قطعا همه اینا باید سر تعظیم جلوی بوگاتی فرو بیارن میدونم الان یه عده میان میگن بوگاتی فرانسوی نیست و تحت مالکیت فولکس واگنه ولی بالاخره همه اون رو به عنوان یه خودروی فرانسوی میشناسن و یه زمانی مدلهای اسطوره ای تایپ 57 توسط فرانسویا طراحی و ساخته میشده مثل همون رولزرویس مینی و جگوار که صفر تا صدشو بی ام و میسازه ولی همه اون رو به عنوان یه خودروی انگلیسی میشناسن

          موافقم 2
          مخالفم 0
  5. (Saeed(peugeot

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    اصلا نباید پژو ۳۰۰۸ با این خودرو مقایسه بشه …..چون از قبل دیگه هر آدمی میدونه برنده چه ماشینیه …..

    ۳۰۰۸ باید با تیگوان مقایسه بشه …..

    در ثانی : منم به قوی بودن صنعت خودروی آلمان شکی ندارم …….ولی اینم باید گفت برندهای خودروسازی فرانسه به غیر از دی اس که تازه مستقل شده ….پژو و رنو و سیتروئن خودروهدی قشر متوسط جامعه و تولید میکنن و اصلا لوکس ساز نیستند ….در مقابل آلمان بنز و بی ام و و آئودی همگی لوکس ساز هستند …..

    دوستان اگه قصد مقایسه دارید : پژو سیتروئن و رنو رو با محصولات فولکس ، اشکودا ، سئات و تو ژاپن هم با تویوتا و مزدا باید مقایسه بشن ….که مطمئنا جلوی اینا کم که نمیارن هیچ … و خیلی حرف برای گفتن دارند ….

    البته بر هیچکس پیشرفت کره ای ها پوشیده نیست ….که تو عرض چندین سال تا مرز خودروسازهای اروپایی پیشرفت کرده اند….

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. بنیامین

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    منم با صحبت های دوستان موافقم …. اصلا فقط واسه یه تست شتاب این دو تا باید کنار هم قرار بگیرند ….

    آخه یه برند ۱۰۰ ساله مثل پژو رو چجور با یه کره ای مقایسه میکنند ….تفاوت ما ایرانی ها اینه که ….. محصولات روز هیوندای رو با ۴۰۵ و پارس (ایرانی و چینی ) شده مقایسه میکنیم ….بعد میگیم هیوندای خوبه …..

    آخه بابا پژو با موتوری که روی این ۲۰۰۸ بسته فقط چند سال جایزه موتور برتر سال اروپا و گرفته …..

    تو ۶ سال اخیر ۳ بار خودروی سال اروپا رو برنده شده …..
    همین ۳۰۰۸ پا به پای تیگوان داره فروش میکنه
    ۵۰۰۸ تو کلاس بالاتر فوق العاده هست …..

    برید یه سر به جوایز رالی داکار بزنید ۳۰۰۸ و ۲۰۰۸…..وقتی پژو هست تویوتا هم قید قهرمانی و میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. ♤Angus_812♤

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    تو خود اروپا هر کسی توان خرید بنز و بی ام و نداره یا بقیه برند های لوکس
    برای همین میرن سراغ فرانسوی ها که خیلی سرتر از کره ای ها هست
    شاید از نظر ما پژو بده ولی فروشش تو اروپا روز به روز بیشتر میشه
    رنو و سیتروئن هم همینطور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. داوود

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    موضوعی که خیلی ها قاطی میکنن بحث بازاریابی و فروش و بحث تکنولوژیه.تکنولوژی که پژو در ساخت موتور و شاسی و گیربکس داره هیچ وقت هیوندا-کیا ندارن.در مسابقات رالی و لمانز میتونید افتخارات این دو خودرو ساز رو مقایسه کنید و تکنولوژی هاشون رو مقایسه کنید.این اختلاف وزنی هم که میبینید بین دو خودرو هم کلاس نشان دهنده تکنولوژی پژو هستش.psaدر زمینه تعلیق و شاسی در حد المانی ها هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا