پژوسیتروئن

دی اس آئرو اسپورت لانگ، سورپرایزی فرانسوی با طعم آینده!

دی اس به عنوان برند لوکس پژو-سیتروئن در آستانه آغاز به کار نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ از کانسپت جدید خود با نام آئرو اسپورت لانگ رونمایی کرد.

این کانسپت که به منظور عبور هرچه بهتر جریان هوا از روی خود طراحی شده طول ۵ متری داشته و فرم شاسی‌بلند کوپه را به خود گرفته است. این خودرو از جلوپنجره‌ای سود می‌برد که هوا را مستقیماً به کناره‌ها فرستاده و از آنجا به رینگ‌های ۲۳ اینچی با طراحی ویژه می‌رساند تا از کل خودرو عبور کند.

از دیگر ویژگی‌های برجسته آئرو اسپورت لانگ می‌توان به صفحه‌ای در جلوپنجره اشاره کرد که دارای حسگرهای متنوع است. چراغ‌ها و دیلایت های LED نیز جزو دیگر موارد برجسته می‌باشند.

داخل کابین نیز طراحی بسیار برجسته‌ای وجود دارد. در آغاز باید گفت این بخش خودرو دارای دو نوار پهن است که جایگزین صفحات نمایش سنتی شده‌اند. نوار پایینی برای نمایش اطلاعات تابیده شده از نوار بالایی بکار می‌رود. هر سرنشین دارای صفحه‌نمایش خاص خود بوده تا در سفرهای طولانی مشغول باشند. یک جفت صفحه‌نمایش دیگر هم نشان دهنده‌ی تصاویر آینه‌های دیجیتال هستند.

پشت آمپرها نیز جای خود را به هدآپ دیسپلی داده‌اند که از تکنولوژی واقعیت افزوده برای تاباندن اطلاعات روی شیشه جلو استفاده می‌کند. این خودروی مفهومی همچنین دارای سیستم هوش مصنوعی با نام ایریس و کنترلی سه‌بعدی است.

دی اس در بخش داخلی بجای چرم گیاهی و پلاستیک بازیافتی از برخی متریال غیرمعمول همچون نی مارپیچی برای بخش پشتی صندلی‌ها و داشبورد و از کتان و موس متراکم برای پوشش صندلی‌ها استفاده کرده است.

آئرو اسپورت لانگ نه تنها خودرویی هوشمند است بلکه از سرعت بالایی نیز برخوردار می‌باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای این خودرو به مدد پیشرانه الکتریکی ۶۷۰ اسب بخاری حاصل می‌شود. این پیشرانه از خودروی مسابقه‌ای Tcheetah فرمول E گرفته شده و با باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی که برد بیش از ۶۵۰ کیلومتری ایجاد می‌کند همکاری کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مودریچ خسته

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    این طرح حها حساب کتابی روشون نیست
    شما یه نگاه به کانسپت DS9 بنداز بعد یه نگاهی ب خودش
    زمین تا اسمون تغییر میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. (Saeed(peugeot

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    عجب طراحیه ای داره این ماشین ….داخل ماشین که فوق العادس

    دیونه پیشرفت گروه PSA شدم ….و شتاب این ماشین در نوع خودش خیلی جالبه و محشره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. علیرضا

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    انگار شتاب ۲.۵ ثانیه داره عادی میشه . این همه پیشرفت نهایتا به کجا ختم میشه . شک ندارم شتاب ۱ ثانیه رو تا دهه آینده میبینیم . بعدش چی ؟ نیم ثانیه ؟ آدم هنگ میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    فقط یه جور کانسپکته

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا