پژو

فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای پژو 308 معرفی شد

ماه گذشته تصاویری غیررسمی از نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ هاچ‌بک پژو ۳۰۸ افشا شد و حالا سازندهٔ فرانسوی رسماً این خودرو را معرفی کرده است. البته در حال حاضر فقط یک تصویر از نمای جلویی نسخهٔ هاچ‌بک پنج‌در ۳۰۸ به‌عنوان پیش‌نمایش منتشر شده است. این شاید یکی از محتاطانه‌ترین فیس‌لیفت‌های پژو تاکنون باشد چراکه حجم تغییرات ظاهری آن بسیار کم و جزئی است تا جایی که تنها طرفداران پروپاقرص شیر فرانسوی قادر به تشخیص آن‌ها خواهند بود. نمای جلویی ۳۰۸ فیس‌لیفت بسیار آشنا به نظر می‌رسد چراکه در چراغ‌ها تغییراتی بسیار جزئی اعمال شده و همچنان همان چراغ‌های روشنایی در روز ابرویی در لبهٔ بالای چراغ‌های جلو حفظ شده‌اند.

علاوه بر این، جلوپنجره هم تغییر کرده و بجای خطوط افقی مشکی‌رنگ، مستطیل‌های نقره‌ای کوچکی کار شده که نشان پژو در مرکز آن شناور به نظر می‌رسد. کاپوت نیز تغییری جزئی را تجربه کرده است اما واضح‌ترین تغییر این بخش، سپر جدید با ورودی‌های هوای بازطراحی شده و پروژکتور مربع شکل است. هنوز تصویر رسمی از نمای عقبی ۳۰۸ جدید منتشر نشده است اما تصاویر غیررسمی افشاشدهٔ قبلی نشان داده‌اند که گرافیک داخلی چراغ‌های عقب تغییر کرده و به سه خط چراغ LED مجهز شده است.

اما مهم‌تر از طراحی جدید در پژو ۳۰۸ فیس‌لیفت، سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفتهٔ آن است که از کراس‌اوور ۳۰۰۸ گرفته شده است. ازجملهٔ این سیستم‌های می‌توان به ترمز ایمنی فعال، اخطار خروج از خط و کروز کنترل با قابلیت توقف کامل اشاره کرد. علاوه بر این، ۳۰۸ جدید به سیستم Visiopark 1 پژو هم مجهز شده که می‌تواند به‌طور خودکار خودرو را به‌ جای پارک خالی هدایت کند. در داخل نیز جدیدترین نسخه از سیستم i-Cockpit پژو ارائه شده که با کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل هم سازگاری دارد.

در بخش پیشرانه‌ها هم به لیست سفارشات ۳۰۸ فیس‌لیفت دو موتور دیزلی و یک نمونهٔ بنزینی جدید اضافه شده است. نسخهٔ قوی‌تر این موتورهای دیزل که BlueHDi 180 نام دارد، برای اولین بار به‌صورت استاندارد به همراه یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید ارائه شده که با همکاری آیسن ارائه توسعه پیدا کرده است. پژو گفته است که این گیربکس تعویض دنده‌های نرم‌تر و پاسخگویی بهتری نسبت به نمونهٔ شش سرعتهٔ قبلی دارد. موتور دیزل دوم بنام BlueHDI 130 و واحد بنزینی سه سیلندر جدید نیز به‌صورت استاندارد با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی عرضه می‌شود.

موتور دیزل BlueHDI 130 به‌تازگی توسعه پیدا کرده و ۳۰۸ نخستین خودروی پژو است که از آن استفاده خواهد کرد. این موتور که از نوع چهار سیلندر است، ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد و به سیستم کنترل آلودگی برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای نیز مجهز است؛ مانند قبل، پژو ۳۰۸ جدید هم در شش تیپ گوناگون شامل Access، Active، Allure، GT Line، GT و GTI تولید خواهد شد که تمامی آن‌ها به‌صورت استاندارد از چراغ‌های LED بهره‌مند خواهند بود. فروش این خودرو پس از آغاز تولید آن توسط کارخانهٔ پژو در فرانسه آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. یاسین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    شاید دیدید که من از پژو سیتروئن تعریف میکنم با وجود اینکه شاید خیلی از ما ایرانیا دل خوشی از PSA نداشته باشیم منم یه روزی PSA رو اصلا داخل ادم حساب نمیکردم به نظرم برند خوبی نبود و میگفتم ماشین بلد نیست بسازه چون واقعیتش این بود منم مثل تمام ایرانیا تجربم از پژو همین دوتا ماشینیه که ایران خودرو میزنه ولی این ماشین بود که تصور منو به این کمپانی عوض کرد درست همون سالی که این ماشین ماشین سال اروپا شد(2014) من برای یه سفر ده روزه رفتم مالزی خونه یکی از دوستانم واسه تفریح خودش دوتا ماشین داشت یه هوندا CRV داشت و یه 308 GT من بهش گفتم خدایی چرا این ماشینو خریدی به چی فکر کردی به این برند پول دادی و من اصلا نمیدونستم ماشین سال شده بهم گفت هیچی نگو بیا بریم یه دوری بزنیم تا بفهمی چرا درست از لحظه ای که با ماشینش رفتیم تو یه منطقه ای که یه جاده جنگلی داشت تمام تفکر من به PSA عوض شد هندلینگ عالی موتور عالی گیربکس عالی منی که خیلی تو فاز سگمنت هاچبک ها نیستم عاشق این ماشین شده بودم اتاق راحت بی صدا ماشینی بود که تو نسخه GT وقتی میخواستی برای زندگی عادی ازش استفاده کنی بی نقص بود وقتیم میخواستی یکم شیطونی کنی پا به پات میومد و مهمترین چیزی که من همیشه فکر میکردم بد باشه کیفیت ماشینهای این کمپانیه ولی کیفیت متریالش طراحی داخلی ماشین همه چی خوب بود دوست من گفت من وقتی اومدم اینجا یه مدت یه 206 نسخه gti قدیمی رو داشتم که کارکرد حدود 150 هزار داشت اصلا لاشش می ارزید به این 206 اشغالی که ایران خودرو میسازه اونجا فهمیدم ما ایرانیا چقدر بدبختیم که ایران خودرو شده بزرگترین خودروسازمون
    باور کنین این تجربه ما بوده ولی اگر هر کسی تجربه داشتن مدلهای جدید PSA رو تو دنیا داشته از این ماشینا جز تعریف چیزی نمیگه ما ایرانیا اخرین باری که پژو سوار شدیم اون 2000 ها بودن این دوتا قوطی که ایران خودرو میزنه اصلا معلوم نیست چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (522 ديدگاه)

      دوست عزیز با این حرفها نمی تونی ما را گول بزنی!!و دیدگاه ما را نسبت به فرانسویهای استعمارگر عوض کنی!!همه میدونن که ماشینای فرانسوی به خصوص پژو استهلاک بالا !و کیفیت خیلی خیلی پایینی! دارند!!من خودم دیدم که اکثر شاگرد مکانیکا این را میگن!مهم نیست که خودروی سال اروپا شده چون این عنوان اعتباری نداره !!!مهم اینه که اکثر مکانیکای ما میگن ماشینهای فرانسوی پیچیدگی فنی الکی دارن!!تازه خود جرمی کلارکسون هم میگفت پژو خیلی بده!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاسین

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        امیر کاشکی یه اموجی چیزی میزدی بچه ها بفهمن داری شوخی میکنی بعضیا جدی گرفتن دیس خوردی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amir

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (522 ديدگاه)

          خخخخ.این همه علامت تعجب را برای همین گذاشتم که بفهمن.
          حالا خارج از شوخی پژو ماشینهای خوبی می سازه ولی متاسفانه توی ایران ذهنیت خوبی وجود نداره وخیلی سخت بشه این ذهنیت را عوض کرد چون چیزی جز 405 و پارس ندیدن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. جواد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    دیس لایک ندید بهش کنایه زد:D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. saeid

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (163 ديدگاه)

    یکی از بهترین هاچبک های دنیاست مخصوصا مدل جی تی آی
    پژو تو هر چیزی بد باشه ، تو تولید هاچبک کارش عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ahmad

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    اگه پژو یه ماشین باکیفیت داشته باشه همین 308
    من که در اولین نگاه که دیدمش محوش شدم و از ته دل حسرت خوردم که چرا ندارمش!
    در بین هاچ بک ها واقعا ماشین فوق العاده ای است
    (البته اگر فولکس گلف رو فاکتور بگیریم!)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا