پژو

معرفی سدان اسپرت 508 PSE، قوی‌ترین خودروی تولیدی تاریخ پژو

پژو با رونمایی از سدان اسپرت پلاگین‌هیبریدی ۵۰۸ PSE، رسماً بخش جدید مهندسی اسپرت پژو (PSE) را معرفی کرده است. این خودرو که پیش‌نمایش آن سال گذشته با معرفی کانسپتی در نمایشگاه ژنو ارائه شد، قوی‌ترین خودروی تولیدی جاده‌ای پژو محسوب می‌شود و در دو نسخهٔ سدان لیفت‌بک و استیشن به بازار عرضه خواهد شد. قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی ۵۰۸ PSE از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی توربوشارژ به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است.

هرکدام از این موتورهای الکتریکی روی یکی از محورها نصب شده و سامانهٔ چهارچرخ محرک را برای خودرو پدید آورده‌اند. این سیستم مجموعاً ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که وظیفهٔ انتقال آن بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است. به لطف این نیروی قابل‌توجه، ۵۰۸ PSE ظرف تنها ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به گفتهٔ پژو برای رسیدن از سرعت ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت این سدان اسپرت فرانسوی نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

۵۰۸ PSE به پکیج باطری ۱۱.۵ کیلووات ساعتی مجهز شده که نه از حجم صندوق بار می‌کاهد و نه فضای کابین را کاهش می‌دهد. به لطف این باطری‌ها، خودرو از حالت رانندگی تمام الکتریکی برخوردار شده و می‌تواند تا ۴۲ کیلومتر را صرفاً با استفاده از نیروی برق طی کند. در حالت تمام الکتریکی اما حداکثر سرعت خودرو به ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا می‌کند. هنگامی‌که این باطری‌ها خالی شوند، با استفاده از سوکت‌های خانگی استاندارد می‌توان در کمتر از هفت ساعت آن‌ها را شارژ کرد اما در صورت استفاده از جعبه دیواری‌های ۷ کیلوواتی، این زمان به زیر دو ساعت کاهش پیدا می‌کند. همچنین به لطف قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی، مصرف سوخت ۵۰۸ PSE هم بسیار پایین است به‌گونه‌ای که به‌طور میانگین در هر صد کیلومتر تنها ۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

۵۰۸ PSE علاوه بر حالت تمام الکتریکی از چهار حالت رانندگی دیگر هم برخوردار است. حالت راحت برای ارائهٔ تجربهٔ رانندگی آرام، سیستم تعلیق را نرم می‌کند. حالت هیبرید برای بهینه کردن مصرف سوخت، به‌طور خودکار بین موتور درون‌سوز و موتور الکتریکی انتخاب می‌کند. در حالت اسپرت راننده از تمام نیروی قوای محرکه به همراه فرمان و پدال گاز تیز و سیستم تعلیق سفت برخوردار می‌شود. این حالت همچنین صدای پیشرانهٔ مصنوعی را هم به همراه دارد؛ و نهایتاً حالت ۴WD هم حداکثر کشش ممکن را روی مسیرهای لغزنده فراهم می‌کند.

۵۰۸ PSE در بیرون با تریم سبز روشن که به طبیعت الکتریکی‌شدهٔ آن اشاره دارد به همراه کیت بدنهٔ آئرودینامیکی با باله‌های جلو و دیفیوزر عقب از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. این سدان اسپرت همچنین روی رینگ‌های ۲۰ اینچی قرار گرفته که با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S پوشیده شده‌اند. برای بدنهٔ عضو اسپرت و قدرتمند خانوادهٔ ۵۰۸ سه رنگ مختلف شامل خاکستری سلنیوم، سفید مرواریدی و مشکی نِرا قابل انتخاب است.

 

کابین ۵۰۸ PSE نیز با ترکیبی از چرم ناپا و آلکانترا به همراه دوخت دوتایی خاکستری و لیمویی، حال هوای خاص و اسپرتی پیدا کرده است. صفحه آمپر دیجیتالی (i-cockpit)، نمایشگر سربالا، صفحه‌نمایش لمسی ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، سیستم صوتی فوکال و گرم‌کن و ماساژور صندلی راننده هم از دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این سدان اسپرت فرانسوی هستند. ۵۰۸ PSE همچنین به همهٔ سیستم‌های کمک‌راننده‌ای که در دیگر مدل‌های ۵۰۸ ارائه می‌شود مثل ترمز اضطراری خودکار، دید در شب، کروز کنترل تطبیقی و… هم مجهز است.

پژو هم‌زمان با معرفی بخش پرفورمنس خود همچنین اعلام کرده است که از سال ۲۰۲۲ با یک هایپرکار جدید به مسابقات لمانز بازخواهد گشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Me

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    این فقط یک اتومبیل نیست
    یک اثر هنری موندگارِ
    حرف دیگه ای ندارم

    موافقم 97
    مخالفم 28
    1. blackburn

      ۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (182 ديدگاه)

      باور کنید جلوش مثل اپتیما شده

      موافقم 17
      مخالفم 43
  2. مهدی

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1710 ديدگاه)

    چه ۴۰۵ و ۲۰۶ و ۲۰۵ که همه ما روندیم و چه ۳۰۰۸ که فرصت شد چند ساعتی باش رانندگی کنم به نظر من تو زمان خودشون بهترین های کلاس بودن حتی بهتر از آلمانی ها و ژاپنی ها. بعضی محصولات پژو سیتروئن واقعا بی رقیبن کیفیت سواری و طراحی کابین محصولات پژو رو تو هیچ برند دیگه ای نمیشه دید

    موافقم 58
    مخالفم 72
    1. علی

      ۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (164 ديدگاه)

      405 بهترین خودرو اروپا در سال۱۹۸۸ شد

      موافقم 61
      مخالفم 16
    2. Hadi

      ۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      مشخصات و ظاهرش خیلی خوبه…
      واقعاً که لقب شیر برازندشه ?
      PSE که دیگه یه جورایی AMG فرانسوی محسوب میشه…

      موافقم 35
      مخالفم 5
  3. ♤Angus_812♤

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    الان یه عده میان میگن پژو فقط یه موتور داره و فلان
    خواستم بگم پژو و سیتروئن میتونن روی موتور بزرگتر سرمایه گذاری کنن ولی وقتی دنیا داره سمت الکتریکی میره ارزشی نداره این هزینه ها
    لطفا تا ماشین فول از هر شرکتیرو سوار نشدین
    از ماشین های ۲۰ سال قبلش ایراد نگیرین
    پژو اگه خوب نبود ماشیناهاش نباید ماشین سال میشدن تا الان تقریبا ۶ بار این اتفاق افتاده

    موافقم 52
    مخالفم 25
    1. Maserati

      ۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      هنوزم ماشین بنزینی طرفدار های خودشو داره اگه از جیمز می یا هموند یا کلارکسون یپرسی ترجیح میدی چه ماشینی داشته باشی قطعا میگن بنزینی

      موافقم 11
      مخالفم 12
    2. sorena330

      ۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (745 ديدگاه)

      والا همین thp هم با همکاری ب ام و توسعه پیدا کرده
      اما از نظر طراحی واقعا زیبا و متفاوته چه خود پژو چه زیر مجموعه‌هاش.

      موافقم 21
      مخالفم 5
    3. Aria

      ۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      حالا ما ایراد میگیریم از ماشینای ۲۰ سال پیش
      توی آمریکا که تمام ماشینای روز دنیا وجود دارن چی اونجا چرا نمیتونه رقابت کنه?
      ببین چی بوده که ۴۰۵ ۲۰ سال پیش که داریم ازش ایراد میگیریم آخرین ماشین پژو بوده که توی آمریکا فروش کرده?

      موافقم 20
      مخالفم 12
    4. Sina

      ۴ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2428 ديدگاه)

      دوباره از اون حرفا که هزینه روی بنزینی ها ارزش نداره و این چیزا
      بابا نمی بینی ب‌ام‌و و فولکس واگن و مزدا و …
      همه شون میگن که بنزینی ها فعلا ها از بین نمیرن پس این سرمایه گذاری ها کاملا به صرفه است
      کافیه پلاگین هیبرید بشن تا عملکرد خیره کننده شون رو ببینید.
      موتور اسکای اکتیو عملکرد شبیه دیزل ها ، بوستر و توربو برقی ، عملکرد بدون شمع با جایگزین ، تغییرات زیاد در نوع سوخت که باعث میشه آلودگی تا حدی که قابل بازگشت باشه کم بشه و…

      موافقم 10
      مخالفم 5
  4. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا زیباست.
    به قول شاعر: در وصف تو چی بگم!
    البته من این رو با یک موتور 2 لیتری
    از سری موتور اسپرت های دهه 80 پژو
    بیشتر ترجیح میدم.

    موافقم 28
    مخالفم 10
  5. 73_AMG///

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    لعنتی چقد زیباست
    پژو یعنی همین

    موافقم 25
    مخالفم 1
  6. Maserati

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    من موووتووووورررررر بنزینی حجییم میخواممممممم

    موافقم 14
    مخالفم 2
  7. زیزیگولو

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    ماشینی با سقف فست بک با دو مدل سدانو استیشن با چهار درب که دارای ظاهری مدرنو خَشنم هستش، این ماشین دقیقاً واسه مصرف خونوادگی ساخته شده …. اینجور ماشینا میتونن انتظارای مختلف جامعه رو واسه در اختیار داشتن ماشینای ایمنو دوستدار محیط زیستو با کیفیتو با قدرت برآورده کنن

    موافقم 30
    مخالفم 6
  8. مسعود

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (512 ديدگاه)

    عالی…
    داخلش خیلی زیباس

    موافقم 22
    مخالفم 3
  9. مهدی موتورز

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1227 ديدگاه)

    اون چراغ پایین نباید میبود

    موافقم 7
    مخالفم 9
  10. Hussein

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    پژو شیطون شده هااا??
    چراغ های عقبش و داشبوردش ماشیناشو خیلی خوشگل طراحی میکنه
    فک کنم خبریه ?

    موافقم 22
    مخالفم 3
    1. TRD

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (7 ديدگاه)

      خبر خاصی نیس داره برمی گرده بازار ایالات متحده

      موافقم 5
      مخالفم 1
  11. Sina

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    عجب قیافه ای داره
    پژو تو تاریخش ماشین های خوب زیادی ساخته مثل
    405 Mi16 (نه اون ۴۰۵ ایرانی) ، 206 RC ( نه اون مدل ایرانی اون)، 205 GTi ، و یک مدل که اسمش ۳۰۶ رالی بود فکر کنم ، و ۵۰۸ هم به جمع این ماشینای باحال افزوده شده
    اما بهتر نبود یه اسم بهتر مثل RC یا RS اسم اینو میذاشت تا کمی اسپرت تر باشه

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. Nissan GTR

      ۲۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (7 ديدگاه)

      داداش دیگه کیه که پژو ۴۰۵ های مدل Mi16 و T16 توربوشارژ دو دیفرانسیل رو نشناسه، به گمونم تعداد کمی باشن که فکر کنن ۴۰۵ فقط مدل GLX داره.

  12. (Saeed(peugeot

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    جانم از این اتومبیل فوق العاده ……. پژو داره بدجوری با دل طرفداراش بازی میکنه …..

    ۳۶۰ اسب و شتاب ۵/۲ ثانیه

    ولی تو رونماییش توان ۴۵۰ اسب گفته بودند

    موافقم 17
    مخالفم 3
  13. ارشیاSVJ

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    این پژو نمیخواد دست از سر این موتور ۱.۶ لیتری برداره؟؟؟؟
    حتما رو اون هایپر کاره هم میخواد بزارش!!!!

    موافقم 7
    مخالفم 16
  14. محمدهادی

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    همه از ظاهرش به وجد اومدن
    منم نظرمو میگم
    عجججب پژویی شده
    پژو باید اینجوری چراغای کشیده و باریک داشته باشه همیشه
    دمشگرم

    موافقم 10
  15. JaMsHiD

    ۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2508 ديدگاه)

    زیبایی پژو و پرفورمنس پژو رو می‌بینید
    به شخصه عاشق کابینش شدم .
    مخصوصا اون دریچه کولر که منو یاد دریچه کولر فیس لیفت اول پژو چهارصد و پنج میندازه با اون داشبورد زیبا
    پژو دقیقا مثل سوبارو ژاپنه
    خیلی کم ریسک می‌کنه ولی ماشین هایی تحویل جامعه میده که هم برای خانواده خوبه هم برای یه ماشین باز عشق سرعت
    فقط توی مود های رانندگی ، فقط یک مورد وجود داره که سیستم تمام چرخ محرکش رو فعال میکنه؟یعتی بقیه مود ها ماشین تک دیفرانسیل هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا