پژو

معرفی فیس‌لیفت پژو 301

پژو ۳۰۱ و سیتروئن سی الیزه سدان‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی گروه پژو-سیتروئن هستند که بیشتر بازارهای درحال‌توسعه و رقابت با خودروهایی چون رنو لوگان را هدف قرار داده‌اند. چند هفته پیش سیتروئن نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ الیزه را معرفی کرد و حال پژو هم ۳۰۱ خود را فیس‌لیفت کرده است. این خودرو پس از چهار سال حضور در بازار توانست بیش از ۳۶۰ هزار دستگاه فروش داشته باشد و حالا نسخهٔ جدید آن با پیشرفت‌هایی در داخل و خارج اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد.

peugeot-301-2017-1024-01

اول‌ازهمه طراحی جدید قسمت جلویی خودرو جلب‌توجه می‌کند که در حال حاضر مشابه با زبان طراحی جدید پژو شکل گرفته است. یک جلوپنجره عمودی کرومی، چراغ‌های جلوی نوین و سپر تجدیدنظرشده با چراغ‌های روشنایی در روز از تغییرات قسمت جلوی ۳۰۱ جدید هستند. در قسمت عقب هم چراغ‌های بازطراحی‌شده با گرافیک سه‌بعدی به چشم می‌خورند. علاوه بر این، دو رنگ جدید و رینگ‌های ۱۶ اینچی جدید نیز برای این سدان ارزان‌قیمت فرانسوی ارائه شده‌اند.

peugeot-301-2017-1024-02

پژو ۳۰۱ درست مانند پسرعموی خود، سیتروئن سی الیزه، مجهز به یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید به همراه صفحه‌نمایش لمسی هفت اینچی شده است. بسته به نوع تیپ و آپشن‌های سفارشی، این صفحه‌نمایش نمایش تصاویر دوربین دید عقب و سیستم ناوبری TomTom را به نمایش درمی‌آورد. همچنین می‌توان محتویات گوشی‌های هوشمند را بر روی این نمایشگر مشاهده کرد.

خریداران برای پژو ۳۰۱ جدید در سراسر جهان قادر به انتخاب از میان چهار پیشرانۀ بنزینی و دیزل مختلف هستند. پیشرانهٔ پایهٔ این خودرو یک واحد ۱.۲ لیتری بنزینی با ۸۲ اسب بخار قدرت است که نیروی آن توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند. گزینهٔ بعدی یک موتور بزرگ‌تر ۱.۶ لیتری بنزینی با ۱۱۵ اسب بخار است که با دو گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود. موتورهای دیزل هم شامل یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری با دو سطح قدرت ۹۲ اسب بخار و ۱۰۰ اسب بخار است که هردو تنها با یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی عرضه می‌شوند. همهٔ این پیشرانه‌ها مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو ۶ هستند.

peugeot-301-2017-1024-08

نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ پژو ۳۰۱ در بسیاری از کشورهای سراسر جهان ازجمله برخی کشورهای با آب‌وهوای گرم عرضه خواهد شد. به همین دلیل دو نسخهٔ بنزینی آن مجهز به یک سیستم تهویه مطبوع خاص با کمپرسورهای ویژه و مدار خنک‌کننده هستند. همچنین یک دکمهٔ اضافهٔ AC هم در آن‌ها تعبیه شده که با لمس آن حداکثر توان سیستم تهویه بکار گرفته می‌شود. از سوی دیگر برای کشورهای سرد نیز پژو یک سیستم حرارتی الکتریکی را توسعه داده است که سریع‌تر سرنشینان را گرم می‌کند. گرم‌کن صندلی و گرم‌کن شیشهٔ جلو هم بخشی از پکیج آب‌وهوای سرد پژو ۳۰۱ هستند.

peugeot-301-2017-1024-06

پژو ۳۰۱ جدید به همراه فیس‌لیفت سیتروئن الیزه در کارخانۀ پژو-سیتروئن در ویگو اسپانیا و در کنار خودروهای سیتروئن C4 پیکاسو، گرند پیکاسو، ون پژو پارتنر و سیتروئن برینگو تولید می‌گردد. شرکت ایران‌خودرو نیز قرار است در آینده‌ای نزدیک ۳۰۱ را در کشورمان تولید کند درحالی‌که سایپا هم برنامهٔ تولید سیتروئن الیزه را دارد اما با سابقه‌ای که از خودروسازان وطنی سراغ داریم احتمالاً همان نسخه‌های قدیمی قبل از فیس‌لیفت این دو خودرو در ایران تولید خواهند شد. بااین‌حال اگر پژو ۳۰۱ با قیمت مناسبی به بازار عرضه می‌گردید می‌توانست جایگزین مناسبی برای خودروهای از رده خارجی چون پژو ۴۰۵ و پژو پارس باشد.

peugeot-301-2017-1024-07

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. وحید

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مشکل اینه نه با قیمتی مناسب عرضه می شه
    و نه هیچ وقت جاگزین 405 نمیشه و خودرو های 405 و پارس همچنان تولید و به اجبار مورد استفاده ملت قهرمان و همیشه در صحنه قرار می گیره :)))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سیدامین فاخر

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    حالا یه سوال مطرح میشه که آیا قراره این بیاد تو ایران خوردرو یا اون قبل فیس لیفت
    اگه قراره بیاد خدا کنه این بیاد
    قیافشم قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (100 ديدگاه)

      اون قبلیه با قیمتِ این جدیده میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد

        ۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (124 ديدگاه)

        حتی اگه زورشون برسه 301 دو نسل قبل اینو با قیمت دو نسل بعد این میفروشن! به احتمال زیاد، زورشونم میرسه! :-|

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. حسین

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    قشنگ شده ولی تو محصولاتی که قرار بیاد، از لحاظ قیمتی کدوم جایگزین پراید و ۴۰۵ هس؟
    هیچ کدوم؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علي

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    چقدر شبیهه فیات tipoo میمونه .شایدم پلتفورمشون یکی باشه . در کل مناسبه ایرانه این تیپ خودروها.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. KING918

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    گر پژو 301 با قیمت مناسبی به بازار عرضه می‌گردید می‌توانست جایگزین مناسبی برای خودروهای از رده خارجی چون پژو 405 و پژو پارس باشد. حیف واقعا فکرشو کنید به جای پارس و 405 این توی شهر ها بود …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (35 ديدگاه)

    خوده ایران خودرو گفته قیمتش از ۵۸ میلیون شروع میشه ، فکر کنم تا ۷۰ ببرن بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. volvo fh

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    بعد از چهار سال حضور۳۶۰هزار دستگاه فروخته.
    پژو خیلی احمق بود که بازار ایران را ول کرد ورفت دنبال آمریکا.توی ایران پژو سالی ۳۶۰هزار دستگاه میفروخت

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سام

      ۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پژو خواست اما چون بضرر ایران خودرو و واردکنندگان ماشیمای چینی بود وارد نشد…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. یاشار

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مافیای خودرو تو ایران نمیذاره که از نظر قیمتی این جایگزین بشه. سود بی حد و حصر تو فروش پژوهای قدیمیه. این بیاد حداقل ۶۰ میلیونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ایران فرانسه

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    از ال نود و سیمبول مدرن تر و سرتره .راستی دوستان یه مطلب که شاید بی ربط باشه که ببخشید ولی خواهشا از نام ال نود و یا لوگان استفاده کنید چون در بازدید آن مرد با مدیریت جهانی از سایپا مدیران خوش خدمت سایپا که می دونستند نام زیبای سمند رو رییس جمهور اسبق انتخاب کرده به اون آقا گفتن شما هم بفرما برای ماشین ساخته دیگران اسم بذار اون هم با روحیه تهاجمی به تمام دنیا و عشق ایجاد جار و جنجال و سر و صدا ،نام بی مسمای تندر ( انگار هشت سیلندر 4 اگزوزه) را انتخاب کرد حالا وقتی میگن تندر تمام مصائب اون هشت سال میاد جلوی چشمام یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رضا پ

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    بابا یه جلو پنجره چیه که ایرانخودرو بخواد نسخه فیس لیفت و تولید نکنه؟
    پژو به اندازه کافی تو ایران منفور هست و اینو خود مدیران پژو هم میدونن به احتمال زیاد ایکاپ با فشار پژو هم که َشده برای کم کردن بدنامی پژو مجبور میشه نسخه فیس لیفتو مونتاژکنه
    ضمنا اینجا فقط مشتریای ایرانی مطرح نیستن چون این خودرو هرچند در تیراژ کم قراره به کشورهای همسایه ایران صادر بشه پس بخاطر بازار کشورهای هدف باید این جدیدرو مونتاژ کنن
    من یکی که اگه فیس لیفته مونتاژ نشه عمرا بخرم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    قطعا طراحیش بهتر از قبله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسین

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به دلایل ذیل توجه کنید:
    1- بازار خودرو ایران کاملا انحصاریه.
    2- مدیران و شرکتهای خودرو سازی در ایران از جمله ایران خودرو و سایپا بسیار منفعت طلبند و کسب منفعت بیشتر، حتی از جون آدمها براشون مهمتره.
    3- خرید امتیاز و تجهیزات مربوط به خط تولید قدیمی با هزینه بسیار پایین تری انجام میشه.
    4-مدیران خودروسازی فرانسه از جمله شرکتهای پژو و رنو، بسیار فرصت طلبند.(این ویژگی در خیلی از تجار حرفه ای وجود داره و الزاما ویژگی بدی نیست.)
    بنابراین بنده فکر می کنم، در ایران همون نمونه های قبل از فیس لیفت تولید بشه و به طور اساسی تولید خودروهای بروز، هیچوقت با منافع ایران خودرو و سایپا سازگاری نداره. البته اگه اشتباه میکنم، لطفا دوستان تصحیح کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. TSHDN

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    برادر کوچک پژو 508.اگه دقت کنید انگار پژو 508 رو کوچیک کردن شده این چراغ های عقب و جلو پنجره ی خودرو کاملا مثل برادر بزرگترش پژو508 است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا