پژورنو

مقایسه تندر 90 و پژو 206 صندوقدار

در کشور ما برای خرید اتوموبیلی سدان و خانوادگی که قیمت مناسبی داشته باشد و متعلق به عصر یخبندان هم نباشد، انتخاب های زیادی در پیش نخواهیم داشت. با این حال افراد مشکل پسند همچنان برای خرید یکی از همین محصولات محدود هم باید چشمهایشان را باز نگه دارند! ما قصد مقایسه دو خودرو این پهنه از بازار را داریم، پژو ۲۰۶SD صندوقدار و رنو لوگان معروف به تندر L90

تندر L90


هرچند مشخصات فنی این دو محصول تطابق چندانی با یکدیگر ندارد، اما هر دو آنها در محدوده قیمتی ۱۳ تا ۱۵میلیون تومان بازار خودرو کشور به فروش می رسند. V20 از موتوری ۱۴۰۰ سی سی با قدرت ۷۵ اسب بخار بهره می برد این در حالی است که E2 به واسطه موتور ۱۶۰۰ سی سی خود قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار تولید می کند. اگر میان خرید V20 و E2 مردد مانده و در عین حال طالب سرعت بالاتری هستید E2 شرایط بهتری در این زمینه دارد به نحوی که پشت فرمان این خودرو می توان تا ۱۸۳ کیلومتر در ساعت (طبق کاتالوگ) گاز داد، اما پدال گاز V20 را نمی توان بیش از ۱۷۰ کیلومتر در ساعت فشرد. از جنبه شتاب صفر تا صد نیز، E2 از V20 جلوتر است؛ چراکه اگر این دو با یکدیگر کورس بگذارند اولی در عرض ۱۰.۲ ثانیه به شتاب صد کیلومتر می رسد و دومی ۴ ثانیه بعد؛ برتری سرعت و شتاب E2 نسبت به V20 در شرایطی است که V20 به لحاظ استاندارد سوخت و آلایندگی از رقیب خود پیش افتاده است. به نحوی که V20 به واسطه استاندارد یورو ۳ در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۶.۴ لیتر بنزین می سوزاند و در سیکل اتوبان و شهر نیز مصرف سوختی به ترتیب ۵ و ۸.۹ لیتر دارد در حالی که E2 در هر صد کیلومتر سیکل اتوبان ۷.۱ لیتر بنزین و در سیکل شهری نیز ۹.۷ لیتر سوخت می بلعد.

206 sd

نه اینکه بخواهیم در خانواده ایران خودرو اختلاف انداخته و بگوییم در کل E2 بهتر است یا V20 ، اما از جنبه امکانات ایمنی هم اگر منصفانه قضاوت کنیم E2 شرایط برتری را دارد. این محصول در حالی به ترمز ضد قفل (ABS) و ایربگ مجهز است که V20 فاقد این دو فاکتور ایمنی است. در حال حاضر E2 که اتفاقا شرایط تولید مناسبی نداشته و در عین حال پرتقاضاترین مدل تندر ۹۰ به حساب می آید، با قیمت ۱۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می رسد و V20 نیز نرخی برابر با ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان را دارا است.

این مطلب برداشتی است از روزنامه دنیای اقتصاد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۲۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هه هه 206اس دی (S=صندوق/D=دار)

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. mamsi

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیز اس دی مخفف کلمه ی سدان ِ نه صندوقدار :|

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        هه شوخی کردم/ کلا سدان یعنی چی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نیما

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (793 ديدگاه)

        اقا مهدی سدان یک پلتفورم از نوع انواع پلتفورمها ماشینه
        سدان
        به ماشین شهری گفته میشه که 4در داره و خانوادگیه
        مثلا suv یا همون به قول ما شاسی بلند یک پلتفورم دیگست
        کوپه
        کابرولت
        سوپر اسپرت و…
        اینها پلتفورم ماشینه که ماشینهارو باهاش دسته بندی میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. iman

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتور:
    قدرت موتور ال 90 بیشتر از 206 هست گرچه 2 اسب توان بیشتر داره موتور 1600 اون ولی با داشتن گشتاور بیشتر در دور پایین تر و همینطور توان در دور پایین تر در کل برتری با لوگان هست
    ال90: گشتاور 148، توان: 105
    206: گشتاور 142، توان :107-108 (اشتباهی که خیلی ها میکنن و میگن 110، دفترچه ماشین رو ببنید نوشته 107 و یا سایت پژو موتور همه جا اشاره شده)
    http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_TU_engine

    شتاب:
    فقط و فقط تیپ 5 های قدیم شتاب خوب داشت و این شتاب به گفته ایزانخودرو حدود 9.6 رو داشت اونهم تو کاغذ و واقعا اینطوری نبود جدیدها هم که همه میدونند افتضاح هست ،صندوق دارها هم برادرم داره اصلا راه نمی ره مخصوصا سربالایی.
    ال 90 با شتاب 10.2 که نصف ثانیه در تیوری به نفع 206 هست که اونهم تست زیاد شده،
    تقریبا یکی هستند این تست استاندارد توسط افراد حرفه ای و ماشین های سالم هست
    http://www.aparat.com/v/YMNOi

    تعلیق:
    206 رانندگی خشک ولی ال 90 رانندگی نرم میده در مورد سیست جلو بندی و تعلیق جلو که کامل برد با ال 90 هست
    در باره تعلیق عقب باز ال 90 به خاطر استفاده از کمک و فنر و محور پیچشی عملکرد بهتری داره تا کمک خالی و بازوی پیچشی.
    (البته نوع صندوق دار وضع اسف بار تعلیق عقبش غیر قابل مقایسه هست)

    سرعت در دور بالا:
    باز این دو ماشین تقریبا برابرند با وجود تفاوت آیرودینامیک 4 صدمی این دو به نفع 206 البته، ولی به خاطر گشتاور و قدرت بالاتر ال 90 و گیربکس جدیدتر و منحنی بهتر موتور بازده ال 90 کمی بهتر هست
    فیلم ال 90
    http://www.aparat.com/v/18UDw
    همچین فیلمی برای 206 موجود نیست یا تو تستها به حداکثر سرعت 170 رسیدن در اون مکان
    و هیچ کسی این تست رو برای 206 انجام نداده تا بازده سرعت بالاش رو دید

    امنیت:
    206 سال 98 و با معیارهای قبل از 2002 که به گفته خود euroncap خیلی بعد از سال 2002 سختگیرانه شده و تغییر کرده 4 ستاره گرفته با اتاق 2 درب
    و در تست جدید 3 سال پیش 206 4 درب 1. ستاره بی ایربگ و با ایربگ 2 ستاره
    ببنید
    http://www.latinncap.com/en/?pg=results&id=
    این همون 206+ یا 207i فیس لیفت هست برای اروپای شرقی

    و ال 90 سال 2005 3ستاره در سال 2005

    قیافه:
    کاملا سلیقه ایی هست
    ال 90 چهره عضلانی و بزرگتر ، پهن تر و زیباتری داره که کسانی که این ماشینو خریدن (به جز ایران، تو آلمان، ژاپن(نیسات آپریو)، اروپا،روسیه،تزکیه و….) همه فاکتور زیبایی براشون مهم بوده و از این طراحی لذت می برن.
    این طراحی در مگان هم بکار برده شده و تقریبا اسکیل این دو ماشین باعث تغییر ظاهرشون میشه ولی با اصول یکی
    http://tondar90.ir/

    ال 90

    206

    206 هم با وجود سادگی در بدنه و قدیمی بودن طراحی(بدون برجستگی ها و..) در کل طرفدارن خودش رو داره

    در مورد جاهم که راحتی و نرمی به علاوه فضای زیاد عقب و جلو ال 90
    تکنولوژی و اصحلاک و ترمز جدید تر و بازده بهتر، دیر به صدا افتادن و خراب شدن که همه نتیجه تکنولوژی ساخت جدیدتر هست باز ال 90 هست عملکرد بهتری داره (البته به شرطی که 206 فرانسوی رو مقایسه کنیم نه قطعات ایران خودرویی و چینی)

    در کل این دو ماشین تقریبا مثل هم هستند و بهترین انتخاب تو ماشینهای 1600 اروپایی مونتاژ ایران (فقط موتور 1600 در 206 نه 1400 و البته هاچبک که استاندارد باشه)و در این محدوده قیمت هستند که امنیت ، موتور خوب و سواری خوب و بی دردسر میدن،

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ماهان

      ۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      تنها برتری ال90 بر 206 فقط و فقط اتاق بزرگتر اون هست در سایر موارد برتری با 206 است.مخصوصا پایداری که بسیار اساسی است و نمیشه به هیچ عنوان از کنار ان گذشت.ال90 یک ماشین شهری است.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. سینا

      ۲۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (126 ديدگاه)

      آقا ایمان تشکر که انقد نوشتی میتونستی تو 3 یا 4 خط خلاصه کنی خدمت عزیزانی که قصد خرید این ماشین دارن یه اطلاعات کلی وخلاصه بار بهتون میدم
      ماسال 85 206sd v8خریدیم ماشین خوبی بود شتاب خوبی داشت به دلیل آنکه موتورش1600 بود ولی تو موتور های1400 چیزی به نام شتاب وجود نداره برگردیم 206sd صندلی های خشکی داره و برای اونایی که کمر حساسی دارن خوب نیست وجای بسیار کمی داره مدل های v8وv9یک موتور بسار خوب اروپایی در سینه دارندولی موتور های 1400 خوب نیست (افتضاحه)موتورهای 1600توان110اسب بخار رو دارن پژو206 زیرشاسی مهکمی نسبط به ماشین های داخل داره ولی بعد از سمنده 206 از 2ایربگ وترمزabs ebd ebaپشتیبانی میکنه واز لحاظ ترمز مطمعن هستن یه خوبی که 206 داره بدنشه کلا توماشین های ایرانی یکی 206 و دومی سمند تونستن تو تست ایمنی سربلند بیرون بیان l90 هم از موتور 1600 و قدرت 105 اسب بخار رو داراست و از 2 ایربگ و ترمزABs برخوردار هست در مورد l90 توضیح نمیدم چون l90نداشتیم من از بین این دو گزینه سمندLXEF7 هم پیشنهاد میکنم واقعا ماشین خوبیه به اونایی که میگن سمند بده گوش نکنید چون نداشتن و الکی نظر میدن من در مورد206 نظر دادم چون تجربه سواری با اونو داشتم و تجربه سواری با سمند هم داشتم ومیگم ماشین خوبیه حالا میل وسلیقه خودتونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    مقاله بالا (نه نظر اقا مهدی و ایمان)
    معمولی ترین و بی امکانات ترین و ضعیفترین 206صندوقدار دنده دستی را با فولترین ال90 دنده دستی مقایسه کرده!
    الانم که تو همین سایت پدال قیمت هارو نگاه کردم قیمت ال90 ای 2 :
    35050000
    و 206 v8(فول دستی):
    34 و خورده ای!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دسته دنده کمی لق لق میکنه ولی در کل چیزی که انصافا بشه بهش بگی ایراد، توی V8 پیدا نمیشه. پارسال یک ال90 فول داشتم که متاسفانه باهاش چپ کردم. سوار V8 که شدم انگار از وانت پیکان سوار سوناتا شده یودم. واسه همین یه دونه مدل 89 گرفتم و خیلی راضیم. برف پاک کن هوشمند عالی، تهویه دیجیتال قوی و پیشرفته، ECU پیشرفته ومنعطف، نرمی و بی صدایی و مصرف پایین، کابین پیشرفته، ترمز دیسکی عقب به همراه استاندارد ایمنی Euro 4 و … که وقتی مقایسه می کنی الحق راحتی و امکانات ماشینهای بالای 60 میلیون رو با قیمت پایین در اختیار داری.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. علیرضا

      ۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      چرا متاسفانه چیزی داره که بشه بهش ایراد اساسی بگیری : فضای فوق العاده کم برای سرنشینای عقب، ابتکار مهندسین ایرانخودر و نه کمپانی مادر، و قطعات تماما چینی و ایرانی.
      ECU صندوقدارهای جدید 7.4.5 هست که دردسر کم نداره. مدلای 7.4.4 واعا عالی بودن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مرتضی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ال 90 خیلی بهتر از 206ه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. saeed

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      بهتره از مکانیک ها بپرسی.راستی اگه از سابقه دو برندپژو و رنو بدانید کافیست پژو 504و205 رو با رنو21 و رنو5 مقایسه کنید. تازه متوجه میشید 206 بهتره یا ال 90

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بی نام هستم

      ۴ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      به افتخار اقا مرتضی.مرتضی دوست داریم………مرتضی دوست داریم……….مرتضی دوست داریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ehsan

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    من دیروز تیپ 5 تحویل گرفتم و ماشین قبلیم ال 90 بود، واقعا نمیخوام تعریف کنم ،ولی ال 90 خیلی بهتره از تیپ 5، من قبلا سوار v8 sd دوستم شده بودم و اون از مصرف بالا و راه نرفتن ماشین تو سربالایی و… ناراحت بود و من برای تنوع و تغییر خودرو تیپ 5 گرفتم، البته نظر خودم اینه که فقط تیپ 5 و ال90 ماشینهای استاندارد و تقریبا به روز و امن در این محدود قیمتن، ولی تو تیپ 5 که میشنم اون شتاب و قدرت رو نداره مخصوصا با کولر و تو سربالایی (البته موتور تندر کلا کمی قویتر هست تندر 105 و گشتاور 148، تیپ5 108 و گشتاور 142) ولی ترمز دستی به هیچ وجه میخ نمی کنه وقتی سرعت داری تو حالت ثابت خوبه ، شابد تنطیم نباشه، صدای موتور زیاده نسبت به ال 90، گیربکس هم صدا میده، کلاچ مثل اون نرم نیست، درها هم مثل اون یخچالی بسته نمیشه، دنده هم اونقدر نرم و راحت جا نمیره واقعا میفهمی، ماشین خشک که این به خاطر هاچبک بودن 206 هست ، من با جای کمش مشکلی ندارم ولی این فرقها محسوس بود کولر هم مثل ال 90 خنک نمی کنه، ولی از همه مهم تر ترمز ها بود که واقعا وقتی سوار تیپ 5 شدم انگار از تندر رفتم تو 405، تندر ترمزهاش و نگهداری ماشین با توجه به جدید بودن ترمزاش فوق االعاده بود، خلاصه این 2 ماشین خوبن ولی مطمینم هرکسی دیگه ای مثل من بره سراغ 206 پشیمون میشه، حالا باید با جلوبندی و… هم مدارا کنم تا خراب نشه، نمیدونم تا 3000 تا آبندی کنم ببینم چطور میشه،
    کامپیوتر سفری و مصرف …. رو نداره ولی کولر اتومات داره، جای شیشه بالابر جلو از وسط اومده به بغل دنده که یکم برام سخت شده، عقب همونه، در کل اینارو نوشتم که دیگران اشتباه من رو نکنن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ماهان

      ۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      من با تیپ2 و 5سرنشین احساس ماندگی نکردم حالا دوستان مدعی هستند که تیپ5 راه نمیره خیلی برام عجیبه.!ضمنا اولین کاتالوگهای رسمی که بصورت تک برگ رنگی توزیع شد گشتاور ال90 را 140 زده بود حالا چطوری شده 148 نمیدونم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. mori

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا توهین به بقیه نباشه ، مثل این دعواهای بچه گونه نمی گم ماشین من بهتره یا …. ، نکته ای است اونم اینکه بی انصافی نکنید v8 ماشینه خوبی و تو حد انتظار ظاهر میشه ، تنها ایرادی که میشه ازش گرفت Sync نبودن زمان گاز دادن با عکس العمل موتوره ( وقتی می خوای از پارک خارج شی تو سربالایی که همون نیم کلاج خودمونه ) که اونم بخاطر سیستم گاز برقیشه ، اما میگید تو سربالایی را نمیره خودم تو سربالایی جاده لواسون ( کسایی که رفتن میدونن چه جوریه => پراید بترکونه 85 میره ) با 3 نفر سرنشین 140 تا باهاش رفتم ( یکبارم نه چند بار !!! ) .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سهل

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام دوستان .ال نود پایین ترین مدل شرکت رنو محسوب می شود که ماشینی اقتصادی با قیمت پنج هزار یورو در هشت کشور تولید شده است.تندر نود درایران از نظر فنی کلی درسطح بسیار پایینی قرار دارد و تنها امتیازش موتورش است.ترمز عقب کاسه ای است که بزرگترین نقص برای ترمز است.حتی اگر ای بی اس داشته باشد. در عوض ماشین 206 وی هشت سه نوع سیستم ترمز شامل ای بی اس ،ئی بی دی و ئی بی ای داره که مطمئنه. 206 تیپ پنج یا وی هشت تهویه اتوماتیک داره و بدنه ماشین ائرودیئامیک است.زیبایی 206 در کل بسیار امتیاز بالاتری از ال نود می گیره و شاهد ان نیز اینکه بعد از ده سال مونتاژ در ایراان همچنان طرفداران زیادی در سنین مختلف داره.ال نود یک ماشین میان خودروهای سدان و شاسی بلند مانده و تکلیفش معلوم نیست و از نظر ظاهری بسیار ساده و کسالت اور است و کسانی که انرا می خرند بلافاصله متوجه می شوند. داخل ال نود به قدری بد طراحی شده که صدای افراد هنگام روشن بلند بودن پخش ضبط ثبت صدای همدیگر را نمی شنوند می توانید ازمایش کنید.خلاصه در کل مشخصات 206 وی هشت یا همون تیپ پنج را در ذیل قرار دادم تا متوجه امکانات و مزایای خوب ان شوید.اقا مهدی مطالعه کن.

    ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﻓﻨﻰ ﭘﮋﻭ 206SD مدل V8

    ﻧﻮﻉ ﻣﻮﺗﻮﺭ: (N6A (TU5
    ﺣﺠﻢ ﻣﻮﺗﻮﺭ: 1587ﺳﻰ ﺳﻰ
    ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ: ﭼﻬﺎﺭ ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ
    ﻧﺴﺒﺖ ﺗﺮﺍﻛﻢ: 10,5
    ﻗﺪﺭﺕ ﻣﻮﺗﻮﺭ: 110 ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺩﺭ rpm 5800
    ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ: 142 ﻧﻴﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﺩﺭ rpm 4000
    ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﻧﮋﻛﺘﻮﺭﻯ: ﭼﻨﺪ ﻧﻘﻄﻪ ﺍﻯ ﺑﺎ ﭘﺎﺷﺶ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻜﻰ
    ﻧﻮﻉ ﺳﻮﺧﺖ: ﺑﻨﺰﻳﻦ
    ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺳﻮﭘﺎپ: 16 ﺳﻮﭘﺎپ
    ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ: ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ ﺩﺍﺧﻠﻰ (ﺟﺮﻗﻪ ﺍﻯ)
    ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺣﺪ ﺁﻻﻳﻨﺪﮔﻰ: Euro IV
    ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺳﻮﺧﺖ: ﺍﻧﮋﻛﺘﻮﺭﻯ

    ﺑﻴﺸﻴﻨﻪ ﺳﺮﻋﺖ: 193 ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ
    ﺷﺘﺎﺏ ﺻﻔﺮﺗﺎ 100 ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ: 11,4 ﺛﺎﻧﻴﻪ
    ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ (ﺩﺭ 100ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ):
    5,4 ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺧﺎﺭﺝ ﺷﻬﺮ
    8,8 ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺩﺍﺧﻞ ﺷﻬﺮ
    6,6 ﻟﻴﺘﺮ- ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ

    ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ: ﺩﺳﺘﻰ ﻣﺪﻝ MA5N
    ﻛﻼچ: ﺗﻚ ﺻﻔﺤﻪ ﺍﻯ ﺧﺸﻚ – ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻰ
    ﺩﻳﻔﺮﺍﻧﺴﻴﻞ ﺟﻠﻮ

    ﺑﺎﻙ ﺑﻨﺰﻳﻦ ﭘﻼﺳﺘﻴﻜﻰ(ﭘﻠﻰ ﺍﺗﻴﻠﻦ): 50 ﻟﻴﺘﺮ
    ﺣﺠﻢ ﻓﻀﺎﻯ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺐ: 400 ﻟﻴﺘﺮ
    ﺭﻭﻏﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ (ﺑﺎ ﻓﻴﻠﺘﺮ): 3,2 ﻟﻴﺘﺮ
    ﺭﻭﻏﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺪﻭﻥ ﻓﻴﻠﺘﺮ: ﺳﻪ ﻟﻴﺘﺮ
    ﺭﻭﻏﻦ ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ﻭ ﺩﻳﻔﺮﺍﻧﺴﻴﻞ: ﺩﻭ ﻟﻴﺘﺮ
    ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺁﺏ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺧﻨﻚ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺧﻮﺩﺭﻭ: ﺷﺶ ﻟﻴﺘﺮ
    ﺭﻭﻏﻦ ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻚ ﻓﺮﻣﺎﻥ: 1 ﻟﻴﺘﺮ
    ﻭﺯﻥ ﺧﺎﻟﺺ ﺧﻮﺩﺭﻭ: 1104 ﻛﻴﻠﻮﮔﺮﻡ

    ﻧﻮﻉ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻜﻰ
    ﺟﻌﺒﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ: ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻴﻠﻪ ﺩﻧﺪﻩ
    ﻧﻮﻉ ﺩﻧﺪﻩ: ﭼﺮﺥ ﺩﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻴﻠﻪ ﺩﻧﺪﻩ
    ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺩﻭﺭ ﭼﺮﺧﺶ ﻗﻔﻞ ﺑﻪ ﻗﻔﻞ ﻓﺮﻣﺎﻥ: 3,8 ﺩﻭﺭ

    ﻧﻮﻉ ﺗﺮﻣﺰ: ﺗﺮﻣﺰ ﻫﻴﺪﺭﻭﻟﻴﻜﻰ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺑﻮﺳﺘﺮ
    ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﺗﺮﻣﺰ: ﺟﻠﻮ ﺩﻳﺴــﻜﻰ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﺧﻨﻚ ﺷــﻮﻧﺪﻩ – ﻋﻘﺐ
    ﺩﻳﺴﻜﻰ ﺗﻮﭘﺮ
    ﺗﺮﻣﺰ ﺿﺪ ﻗﻔﻞ: ﭼﻬﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺍﻯ ﺑﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﻨﺴﻮﺭ with MK70
    EBD & EBA

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (29 ديدگاه)

      من خودم ۲۰۶ تیپ ۵ دارم برادرم ال ۹۰ مدل ال ۹۰ پایین تر از ۲۰ هستش و کارکردش حدود ۲۵۰ هزار کیلومتره اما ۲۰۶ من ۴۶ هزار تا کار به جز رخ ماشین ال ۹۰ از همه نظر بالاتر از ۲۰۶ از نظر من ظاهر شده کیفیت و… هم مد نظر هست البته یه مشکل دیگه هم وجود داره لوازم مصرفی ال ۹۰ مثل لنت ترمز تسمه تایم بلبرینگ چرخ ( البته هر ۱۳۰ هزار کیلومتر) جلوبندی گرون تر هستش اما دوامش بسیار بالاتره چون ماشین من یه بار جلو بندی باز شده اما ال ۹۰ کلا تو این کیلومتر کار کرد فقط یک بار . مصرف سوختم حدودا نزدیک هستن. شتاب هم زیاد فرق ندارن اما باز میگم تو سربالایی با سرنشین ال ۹۰ نا امید نمیکنه ادم رو و بسیار جا دار تره. جالبه که قیمت جهانی ال ۹۰ پایین تر بوده در زمانی که ۲۰۶ تولید میشده در جهان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. mamad

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من سمند داشتم پرشیا داشتم پارسال یه 206 صفر گرفتم تیپ 5 – اسلان رفتم ال 90 گرفتم به مولا سواری که ال 90 داره هیچ کدوم دیگه ندارن پرشیا و سمند و که کلاٰ ولش کن .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ناشناس

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      mamad چی میگی من ال 90 فروختم بخاطر اون صندلی های نیمکتی که داشتم ،کمر درد شدید گرفته بودم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. reza

        ۴ مهر ۱۳۹۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        چی میگی اقایی که شناسنامه نداری باید صندلی محک باشه نه پس پرشیا خوبه که تا می شینی 10 متر بری پایین.

        موافقم 0
        مخالفم 1
  10. کامبادن

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    انسان از روز اول خلقت زیبائی بعنوان یکی از مهمترین شاخص هاش بوده و هست.همه میدونیم زیبا ئی یکی از صفات خداوند است(جمیل).بزرگترین خیانت و توهین ایران خودرو و سایپا به حس زیبائی شناسی ایرانیان بوده با انتخاب ال90 بعنوان ماشین پر تیراژ ایران بوده.خواهشا دوستان خودشونو گول نزنن با گفتن این جمله که ظاهر ماشین سلیقه ایست.سلیقه اونه که بدون اجبار و در نگاه اول به دل بشینه نه با ضرب تبلیغات و نبودن ماشینهای دیگه.یعنی وا قعا سلیقه شما اینه و اینو حتی در قیاس با مدل فیس لیفتش در رومانی انتخاب میکنید؟چرا دو خودروساز از اوردن فیس لیفتش سر باز زده اند؟چون میدونند از این هم زشتتر بیارن ما میشیم مبلغش.در نظر سنجی انجام شده در خودرو امروز ال90 و تیبا با 80 درصد بعنوان زشتترین خودروهای داخلی انتخاب شدند.ال90 ب38درصد دوم و تیبا با 44 درصد اول.چرا این دو خودروساز این اعتماد به نفس را یافته اند که دو خودروئی که قراره پر تیراژترین خودروهای ایران باشند زشتترین نیز هستند.چرا روسیه فولکس پولو را بعنوان خودرو ارزان قیمت خود انتخاب میکند .فقط 100دلار گرونتر از ال90 است.ال90 در کشورها ی اروپای شرقی و چند کشور دیگه جهان سوم استفاده میشه بیشتر بعنوان تاکسی و ماشین کار انهم نه با این تیراژی که در ایران قراره تولید بشه.206 صندوقدار هم چیزی نیست که بخواهی ازش دفاع کنی.بهتر نبود خودروسازان را مجبور میکردیم بجای ال90 و206 صندوقدار و تیبا,مگان 1600و پژو 406 و ریواقتصادی شده را تولید میکردند؟و اینهمه ماشین ناقص (ال90 ,206 اس دی و تیبا) به خلق الاه غالب نمیکردند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سهيل

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    دوستان در اینکه کیفیت خودروهای مونتاژی داخلی پایین است و به مصرف کنندگان خودرو ظلم شده است هیچ شکی نیست .اما به نظر من با توجه به ظهور گسترده خودرو های چینی به قیمت های گزاف . استانداردهای پایین ، خودرویی مانند 206 هنوز بسیار سرآمد است.شما خوردوهای چینی موجود در ایران و قیمت های انها را مقایسه کنید با همین ال نود و 206 و 405.در گزارش ارزیابی سازمان استاندارد صنعتی ایران،کیفیت خودروهای چینی در ردیف مدل های پراید است . اکنون بخشی از ملاک ارزیابی خودرو قیمت است و باید به ان توجه داشت.به هر حال هر که می تونه باید ماشین خارجی بخره تا بفهمه ماشین یعنی چی و اون وقت دیگه درباره کیفیت بحث نمی کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آریا

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با این پولی که به ال90 یا 206 میدیم میتونیم تو کیش یا عراق یه بنز بخریم ایران ما خیلی عقبه واین جوری ب جای نمیرسه در ضمن ال نود خوب تره از 206

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. mohamadreza

      ۴ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ما این جا داریم در مورد ال90 و 206 بحث می کنیم اون وقت شما در مورد سیاست حرف می زنی می گی توی کیش و عراق میتونیم با این پول بنز بخریم توی بیشتر کشور ها ماشین ارزونه مثل دوبی ولی این جا ایران نه عراق شما می تونی بری کیش یا عراق یا دوبی………. .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. سهيل

    ۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    بازم میگم در اینکه از نظر قیمت و کیفیت به مصرف کنندگان ماشین در ایران اجحاف شده تردیدی نیست اما اقا آریا برو یک کمی درخصوص مشخصات ماشین ها مطالعه کن و یا حداقل سوار شو .ال نود دومین ماشین زشت ایران پس از تیباست.یکی از ملاک ها انتخاب خودرو از جانب مصرف کنندگان زیبایی است که 206 به رغم افت کیفیت اولیه انرا به خوبی داراست وهنوز به روز است.از نظر مشخصات فنی 206 تپپ پنج بسیار بر ال نود در بالاترین مدل برتری دارد . ال نود از ناهمگونی ابعاد رنج می برد و فاقد مشخصات ارگانومی است.اما از نظر موتوری نمره قبولی می گیرد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ali

      ۵ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (99 ديدگاه)

      ال90 هر چی باشه از 206 صندوقدار زشتر نیست (جدیداً همه که کلاً made in china هم شده)

      ال90 با 206 تیپ 5 تقریباً از لحاظ فنی (قدرت ، شتاب و …) برابری میکنه البته گشتاور موتور ال90 یه خورده بالاتره (148 در برابر 142) ولی کمبودهای فضای 205 تیپ 5 رو هم نداره که در نتیجه انتخاب مناسبتر و عاقلانه تری هم به نظر میرسه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  14. ali

    ۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    از واقعیت نباید گذشت انتخاب بعدی من بعد از رنو لوگان مطمئناً (تو این رنج) 206 هست چون بقیه واقعاً آشغالند
    ولی واقعاً بدون تعصب میگم بعد از تجربه های مختلف ابا محصولات پژو ایرانی، رنو لوگان یا ال90 معرکست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. SHAHROKH

    ۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    سلام.ال90همه چیش به کنارفقط گیربکس ردیفی داره نوع طراحی0حالت ایرودینامیکی0تعادل0 به چیش بایدبنازیم حداقل206 طراحی قشنگ تری داره یامثلاسواریش خیلی خیلی سرترازال90 هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. مجید

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    آقا تندر90 تو شتاب با زانتیا برنده شد تو جاده هرازهم واقعا دیدم هم 206 اس دی هم405 واقعا سوسک شدن باور کنید سه تامون هم 10سال راننده جاده شمال هستیم هیچی مثل ال90 نیست ولی من خودم با هردو خودرو بودم 206 اس دی موتور tu5 واقعا بهتر بود بی شک ترمز های هر دو ماشین رو تست کردم 206 چون عقب دیسگ بود واقعا بهتر بود هر دو تا کم صدا بودن تو شتاب اولیه خیلی به هم نزدیک بودن تندر جلوتر بود تو آخرین سرعت 206 تا 10 کیلومتر بیشتر میره یعنی تو جاده فرودگاه امام با 206 به 195 رسیدم اما تندر 185 بیشتر نرفت ودر مورد گذشته باید بگم قیمت واقعی خودرو سال 90 رو بهتر مقایسه کرد سال 1389اس دی حدود 16.8 بود اما ال 90 حدود12.8 ملیون بوده ،از نظر زیبایی باید بگم برای کسانی که ال 90 رو زیبا می دونن متاسفم چون زشت ترین ماشینی هست که تا حالا دیدم اینو خیلی ها می گن ، در کل مردم ما چون هیچی براشون جز این که وقتی کل کل میکنن کم نیارن ال 90 هم که کم نمی یاره این خودرو هر روز محبوتر می شود قطعا موتور ال

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماهان

      ۳ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      اقا مجید ال90 در شتاب حریف زانتیا نیست.احتمالا شما یه ال90 0کیلومتر و با یه زانتیا خسته تست کردید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohamadreza

        ۴ مهر ۱۳۹۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        من هم زانتیا داشتم و هم ال90 و هم 206 به نظر من زانتیا از همه ی این ها بهتره اول زانتیا دوم ال90 سوم 206

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. میلاد

      ۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عجب از کی تاحالا موتوره ۱۶۰۰cc از ۲۰۰۰cc قویتر شده الله اعلم!!!!
      زانتیا 135 اسب بخار \گشتاور177
      ال 90 105اسب بخار\گشتاور148
      احتمالا زانتیا ‍‍پارک بوده که ال۹۰ ازش سبقت گرفته!!!!
      دوساله زانتیا دارم حتی مگانم به گرد \ام نمیرسه ال۹۰ جای خود داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        F.A
        من با ال90 مدله 86 زانتیایه مدله 89 رو تو گرفتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Zonda R

          ۳ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          در ضمن ال 90 2004 رو با زانتیای دهه 80 مقایسه نکنید
          زانتیا =مرگ
          نیم ستاره ایمنی داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Zonda R

        ۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        عزیز موتور 2 لیتری 400 اسبی داریم
        موتور 2 لیتری 135 اسبی هم داریم
        بدونه مطالعه چیزی نگو خودتو مضحکه کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Zonda R

        ۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        […]
        ال90 30 میلیونی
        با زانتیای 60 میلیونی مقایسه میکنی
        بخاطر امساله تو هستش که زانتیا اشغال شد محبوب

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. مجید

    ۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    موتور ال 90 که همان موتور مگان 1600 هست باید هم بهتر از Tu5 باشه که 1999 ساخته شده اما آقایون اگر ازکمپانی پژو هم یه موتور 2010 می یومد اونوقت مقایسه درست بود تندر در سیستم تعلیق هم بهتره توصیه به خریداران: اگه دنبال یه خودرو می گردید که تو کل کل برنده بشید حتما تندر بگیر اما اگه می خوای زود از قیافش خسته نشی و همچنین یه خودرو زیبا با کلاس می خوای و دوست داری لوازم موتوری هم راحت پیدا بشن و موقع فروش هم راحت باشی و اسپرت هم بشه 206 v8 بخر حتما این کارو بکن و سراغ تندر نرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      اون اولشو نفهمیدم چی شد که موتور ال نود بهتر شد ؟ مگه قدرتش بیشتر از 206؟بعدشم اگه 206 تو شتاب یکم از ال 90 ضعیفتره بخاطر 206 نیست بخاطر فرغون سازیه که انقد بد sd رو طراحی کرده که 2 ثانیه از 206 معمولی کندتره در حالی که اگه طراحی درت باشه نباید فرقی کنه مثل مزدا 3 که هاچ بکو سدانش فرق زیادی ندارن.به نظرم بیخیال صندو عقب شین تیپ 5 بخرین بهتره . من نظرمو گفتما حمله نکنین …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (31 ديدگاه)

      tu5که رو 206طراحیش ماله2005 نمیدونی بدون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. رضا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واسه چی پایین ترین مدل 206 sd رو با بالاتربن مدل ال نود مقایسه کردین؟
    امکانات: من اس دی 86 دارم 2ایربگ آینه ها برقی تهویه اتومات 4 چرخ abs شانزده سوپاپ
    خلاصه محرکست
    آقا فقط وی هشت
    من خودم دارم خیلی عالیه
    تونستید صفرشو بگیرید لا اقل 5 سال واستون ماشینه
    ال نود دنده عقب که میری پشت سرتو نمیبینی
    کلا رو فرم نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. مجید

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بهتر بری اطلاعات خودتو ببری بالا چون سال 2005 تازه به ایران اومده مثل موتورxu7 که 1979ساخته شد و سال 1372 به ایران اومد و قراره از موتور تالبوت انگلیس هم که رو پیکان بود بیشتر بمونه xu7 که رو پرشیا 35 میلیون این مردم احمق ما دارن بهش پول می دن و همن موتور رو سمند SE هست 23 میلیون همون سواری رو بهت میده تا این مردم احمق هستن خوب ایران خودرو هم هست که داره 405 می زنه و 2 میلیون بیشتر هزینه می کنه پرشیا می زنه 8 میلیون گرونتر که اگه 15 میلیون هم گرونتر بده بازم می خرن خلاصه این تندر الان تو ترکیه ارزون ترین ماشینه موجوده اینجا گرون ترین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مجید

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    می خوای تیپ 5 برات 1383 بیارم میشه 2004 خوب tu5 بد نیست اما باید دید ایران وقتی نمی خواد موتور جدید تر بیاره فرانسه شاکی می شه مثل موتور xu10 که مال زانتیا بود دیگه بهش نمی ده آخه کمپانی پژو از کمپانی رنو خیلی قوی تره اما اگه موتور 1999 اونو بخوای با 2007 مقایسه کنی همین که الان تو خیابونای تهران tu5 داره با تندر مسابقه میده اعتبار یه کمپانی بزرگترو به خطر می ندازه پس بنابراین دیگه قطعه نمی ده مثل زانتیا حالا ایران چیکار می کنه از چین قطعه می خره کون لق ملت حالا که دیگه چین تحریم کرد میگه فرانسه تحریم کرده از نظر فنی موتور تندر این ماشین های پر تیراژ ایرانی با کیفیت رین هست خودمونو گول نزنیم بخاطر همین همش این خودرو گرونتر می شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. عرفان

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اگه راست میگید با 206 v8 یا تیپ5 مقایسه کنید. اون وقت معلوم میشه کدوم سر تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohamadreza

      ۴ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      معلومه بازم ال90.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. عارف

    ۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ال 90 بسیار از 206 سر تر هست. بدیهی هم هست چون 206 مال سال 1998 میلادی هست ولی تندر برا 2005 هست.
    در مورد قدرت موتور طبق مستندات فنی خود شرکت رنو یعنی مجموعه ام آر 88 تندر مدل ایران با موتور K4M مدل 1598 و کامپیوتر زیمنس ای ام اس 3132 دقیقا 111 اسب بخار قدرت داره و ماکزیمم گشتاورش هم 148 نیوتن متر هست که 206 با موتور TU5 بوش ام ای 745 به زور 108 اسب قدرت داره. گشتاور 206 هم 142 هست. استاندارد آلایندگی هر دو شون هم یورو 3 هست که البته تندرای سری جدید یورو 4 شدن.
    در کل از نظر موتوری تندر سره. کامپیوتر تندر هم نسبت به 206 هوشمند تره. کامپیوتر تندر نحوه ی رانندگی راننده رو زیر نظر میگیره و عملکرد موتور رو بر مبنای اون تنظیم میکنه در حالیکه 206 چنین چیزی نداره.
    از نظر امکانات هر دو خودرو تقریبا هم سطح هستن. البته 206 تهویه اتومات داره که تندر نداره ولی تندر کامپیوتر سفری داره که 206 نداره. تندر تو مدل فول رینگ آلومینیومی داره ولی 206 نداره و باید جداگانه سفارش داد.
    از نظر راحتی که تو 206 اصلا نباید به راحتی فکر کرد. تو 206 که میشینم زانو هام تو حلقمه!! تندر خیلی راحت تره.
    از نظر ایمنی تو تصادفات هر دو ماشین حدودا هم سطح هستن. 206 مدل 2 در تو سال 1999 در تست تصادف 4 ستاره گرفت و 206 مدل 4 در تو سال 2005 فکر کنم 3 ستاره گرفت و تندر در سال 2005 هم 3 ستاره گرفت.
    از نظر کیفیت ساخت که تندر خیلی از 206 بهتره. 206 مخصوصا سری جدیداش که رسما آشغاله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اردشیر

      ۴ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظرم تندر برای لذت از رانندگی حتی در سرعت 60 کیلومتردرساعت وجلوگیری ازسرعت بی رویه ودر عین حال باشتاب ولذت بخش در کشورهای جهان سوم طراحی شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. mohamadreza

    ۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام.من هم 206 داشتم وهم ال90 به نظر من ال90 چون موتور فرانسه داره از 206 که موتور ایران را دارد خیلی بهتره توی سربالایی کم نمیاره ولی 206 SD و 206 تیپ2و5و6همشون توی سربالیی مخصوصا برای سبقت توی سربالایی کم میارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سعید

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    تبریک میگم به ال نود سوارها تو اصفهان تاکسیشم اومده خیلی بهش میاد ال نود تاکسی باشه مبارکه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ایمان

    ۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.من قصد خرید ماشین دارم و بعد از جستجوی زیادی که انجام دادم به دو ماشین تندر 90 و 206 هاچبک رسیدم.بودجه ام 22 میلیونه و فک نمیکنم قیمت های نجومی و ناعادلانه ماشین دیگه پایین بیاد.ما هم که مجبور به خرید هستیم.زیبایی 206 مخصوصا داخل ماشین واقعا چشمگیره اما من چون با این پول نمیتونم ماشین صفر بخرم مجبورم بیشتر به مسایل فنی ماشین بها بدم تا مجبور نباشم هر روز برم تعمیرگاه.بخاطر همین با قیافه ی تندر کنار اومدم.اما چیزی که الان باعث تردیدم شده اینه که کدوم ماشین استهلاک کمتری داره.مثلا الان در تاریخ آبان 92 اگه من بخوام تندر 87 یا 206 مدل 87 بگیرم کدومشون سالمتر موندن؟
    سوال بعدیم در مورد فراوانی قطعات تندره.آیا به مشکل نمیخورم؟ و اینکه قطعاتش چقد گرونتره؟
    از دوستانیکه تجربه و آگاهی دارن ممنون میشم کمک کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مجيد

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینارو ببینید مقایسه کنید!
    تندر ٩٠
    http://www.euroncap.com/tests/dacia_logan_2005/221.aspx
    ٢٠۶
    http://www.euroncap.com/tests/peugeot_206_2000/72.aspx

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (165 ديدگاه)

      عزیز دو نکته رو از قلم انداختی :
      اولا اون تست 206 مربوط به مدل 2در و قبل 2000 هست. اگر تست مدل 4در و جدید رو بذاری ممنون میشم.
      دوما ما اینجا راجع به 206 SD ایرانی صحبت میکنیم نه 206 دو درب هاچبک اصل فرانسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. آرین

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    آقا ایمان اگه ماشینو فقط برای خودت میخای وقصد بیرون روی های داخل شهر رو داری 206 تیپ2 یا 3 خوبن ولی اگه برای مسافرت میخای وخانوادگی از شهر بزنین بیرون و داخل اوتوبان بگازی من پیشنهادم سمندLX ef7 مدل های 89 یا 88 بگیر موتورش هم بوشه آلمانی هست سگش به 405 پرشیا میعرزه حالا ببین ماشین مورد پسندد از کدوم این دوتا است l90 ماشینه بین این دوتا موتورش 10 اسب بخار از EF7ضعیف تر و30 اسب بخار از تیپ2 و 3 قوی تر ولی ماشین زیبایی نیست وکیفیتش هم در حد ماشین های ایرانه این تعریف های نوجومی الکی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حمید رضا

    ۲۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای بابا ال90 هم شدماشین انگاری فرقون هستش چون که ازنظر ارتفاع از 206بلندتره تعادل نداره و زود چپ میکنه تازه این ترمزاشم که نگو همون 2و3ماه اول تیز هستش بعدازچند ماه از ترمز های پیکان هم بدتر میشه ما خودمون داشتیم الان 206sdv8گرفتیم بابا انگار ادم از ترامتور پیاده میشه سوار سوزوکی میشه نظر من اینه ولی به نظرم هرکی به ال90 پول بده انگار یه مخلوط کن سیمان با اب وفرقون خریده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ياسر

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    من سال 88 ال 90 فول گرفتم پارسال فروختم تو کل 4 سال فقط یکبار برای روشن شدن چراغ ایربگ و یکبار هم برای صداکردن داشبورد رفتم نمایندگی که براحتی حل شد. ولی دو ماه پیش 206 صندوقدار خریدم تو همین زمان کوتاه پلوس،صفحه کلاج،بلبرینگ، سگدست و هیترش خراب و تعویض شده. نمیدونم 206های جدید اینقدر داغونه یا ال 90 های جدیدم همینطوره. حالا بنظرتون از بین ال90، ام وی ام530 و لیفان 620 کدومو انتخاب کنم؟پارس تندر یاال90 جدید چه جوریه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. kousha

    ۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    به نظر من که جفتشون زشتن اما SD بدتر.
    اگه دقت کنین سپر عقب به همراه مجموعه گلگیر به سمت بالا شیب دارن
    (صندوقش که انگار با چاقو بریدنش به کنار…..)
    ال90 هم زشته اما قابل هضمه و آدم عادت میکنه اما موتورش عالیه….هرچی گتز بدی میره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا