پژو

نگاهی اجمالی به پژو 301، مهمان تازه جاده مخصوص

خودروسازان کشورمان و علی‌الخصوص آن‌هایی که مدعی برتری تام و تمام در عالم هستند، حتی اگر هیچ هنری را هم دارا نباشند، اما در یک مورد خاص از فناوری کاملاً خبره‌اند و آن‌هم تکنولوژی «کیفیت زُدایی» و یا به‌اصطلاح – تخریب سیستماتیک- یک خودروست! درواقع این امر برخلاف سیری است که امروزه در دنیا جاری است و کمابیش هم شاهد آنیم، یعنی امکان ندارد که در جهان امروز، کمپانی خودروسازی اعم از غربی، ژاپنی، کره‌ای و یا حتی چینی‌ای را بیابید که در آن ساخته‌های قدیمی از انواع جدیدترش به لحاظ کیفی برتر باشد.

2014 Peugeot 301
۲۰۱۴ Peugeot 301
پروسه کیفیت زدایی هم در شرکت‌های خودروسازی ما بسیار ساده است. در آغاز، شرکت مربوطه خودرویی را به روش CKD و یا SKD مونتاژ می‌کند که به علت بهره‌گیری از قطعات وارداتی از کیفیت نسبتاً معقولی برخوردار است و مشتریان هم کمابیش از آن راضی‌اند. ولی رفته‌رفته به هر میزان که قطعات اصلی وارداتی از پروسه ساخت خودرو خارج می‌شود، از کیفیت آن کاسته شده و تنها نامی از برندش به یادگار می‌ماند. با کمال تأسف باید گفت که این عمل در خودروسازی ما به صورت رویه‌ای ثابت درآمده که کماکان هم ادامه دارد. عمده دلایل این امر از نظر اینجانب بدین شرح است:

  • خروج مدل از خط تولید کارخانه اصلی: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در خودروسازی ما وجود دارد تولید یک مدل خاص به مدت بسیار طولانی و عدم جایگزینی به‌موقع آن است. مثلاً یک نمونه از خودرو را تا ده‌ها سال در خط تولید می‌بینیم بدون آنکه شاهد کمترین تغییر قابل‌توجهی در آن باشیم. لازم به گفتن نیست که در حال حاضر این مسئله در کمتر جایی از دنیا مشاهده می‌شود و حتی در کشورهای در حال توسعه‌ای همچون چین، هند، مکزیک و…. هم خودروها عمر مشخصی داشته و ارجحیت هم با تولید مدل‌های جدیدتر است.
    برای روشن شدن موضوع، یک مثال برایتان می‌زنم. خودروی پژو ۴۰۵ که همه‌مان کمابیش با آن آشنا هستیم؛ تنها از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۷ میلادی در فرانسه تولید می‌شد و پس از این تاریخ به‌کلی از تولیدات روزمره این شرکت خط خورد و به‌جای آن مدل جدیدترش، یعنی ۴۰۶ به بازار آمد. به‌موازات فرانسه، کشورهایی هم اقدام به مونتاژ و عرضه پژو ۴۰۵ به بازار نمودند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به انگلستان، ایران، لهستان، تایوان و مصر و زیمباوه اشاره کرد. از تمامی این ممالک، در حال حاضر این تنها ایران است که به طور جدی به تولید این خودرو می‌پردازد و حتی کشور آفریقایی زیمباوه هم در سال ۲۰۰۲ میلادی به تولید آن خاتمه داد.
    در دنیای امروز کمابیش رسم بر آن است که همین‌که یک خودرو از رده تولیدات روزانه شرکت مبدأ خارج شد و امتیاز ساخت آن به کشور دیگری محول گشت، از اهمیت آن برای کمپانی مادر کاسته شده و نظارت بر پروسه تولید آن سست می‌گردد. این امر برای آن دسته از خودروهایی که مربوط به چند نسل پیش بوده و وجود آن‌ها بازار صادراتی محصولات روز کمپانی را تهدید نمی‌کند، حتی تشدید هم می‌شود.
    از دیگر عوارض تولید درازمدت یک خودرو فرسودگی قالب‌های تولید بدنه آن است. این مسئله موجب می‌شود که بخش‌های گوناگون بدنه درست مثل روزهای اول آن تراز نگردد و فاصله بین درزهای بدنه افزایش یابد. به همین خاطر است که درب‌های برخی از خودروهای قدیمی مونتاژ داخل به‌درستی رگلاژ نمی‌گردد. در مورد پراید هم که تولید آن در سال ۲۰۰۰ در کره خاتمه یافت کمابیش همین وضع حاکم است، حتی با درجاتی شدیدتر.
  • ارجحیت کمیت بر کیفیت: در حال حاضر در شرکت‌های خودروسازی کشورمان مهم‌ترین هدف برای متصدیان امر بالا بردن شمار تولید است و وجود همین مسئله به‌نوبه خود موجب می‌شود که مقولاتی دیگری همچون کیفیت، نوآوری، مشتری مداری، ایمنی و….. محلی از اعراب نداشته و در اولویت نخست هم نباشد. اگر هدف یک موسسه تنها افزایش تولید و سودآوری کوتاه‌مدت بوده و علوم مدرن و مدیریت علمی و شایسته‌سالاری هم اهمیت چندانی برایش نداشته باشد، آنگاه مسئله‌ای به نام کنترل کیفیت نیز کاملاً در حاشیه قرار می‌گیرد.
    از طرف دیگر اتخاذ این شیوه موجب می‌گردد که از قطعات غیراستاندارد داخلی و یا خارجی بیشتری هم در تولید یک مدل پرمشتری استفاده شود که همین امر به‌نوبه خود موجب کاهش شدید کیفیت می‌شود. در خاتمه باید گفت که با در پیش گرفتن این روش، دیگر چندان مهم نیست که مشتری راضی باشد یا ناراضی، ایمنی خودرو بالا باشد یا پایین و… زیرا که تنها این افزایش تولید و سود ناشی از آن است که حرف اول را در این میدان می‌زند نه خواسته‌های به‌حق مشتری.
  • خودروسازی انحصاری و تعرفه‌ها و عوارض بالای گمرکی: خودروسازان ما همواره خود را قهرمانان و ناجیان اشتغال در کشور معرفی می‌کنند و حتی اگر عرصه را در این زمینه خالی ببینند، اشتغال در بخش‌های کشاورزی و ساختمان و درمان تا دست‌فروشی کنار خیابان و… را نیز به‌حساب خود می‌گذارند! ناگفته پیداست که این حربه رندانه همیشه برعلیه آن دسته از مصرف‌کنندگان و مشتریانی به کار می‌رود که از کیفیت بسیار نازل خودروهای داخلی و قیمت فوق‌العاده گران آن‌ها شاکی‌اند و خواهان آزادی واردات و نیز بهره‌گیری از یک خودروی مناسب و باکیفیت هستند.
    این مسئله از آنجا ناشی می‌گردد که خودروسازان وطنی به علت ضعف‌های شدید علمی، کیفی، مدیریتی، سازماندهی و… نمی‌توانند همپای دیگر همتایان خود در دنیا و رو به جلو حرکت کنند و به همین لحاظ است که ورود خودروهای مدرن و باکیفیت وارداتی و حتی چینی را تهدیدی جدی برای موجودیت خود فرض نموده و با تمام قوا در برابرشان می‌ایستند. علاوه بر آن نیز حاضر هم نیستند که رقیبی هم‌تراز را نیز در داخل کشور تحمل کنند (علیرغم شعار اشتغال‌زایی و…).
    فراموش نمی‌کنم که در سال ۲۰۰۸ میلادی و در هنگامه‌ای که بحران اقتصادی در دنیا خودروسازان قدرتمندی همچون جنرال موتورز را به ورطه ورشکستگی کشاند، برخی از متصدیان خودروسازی در کشورمان، خود را با مدیران این غول خودروسازی در جهان -که در یکی از آزادترین بازارهای دنیا فعالیت می‌نمود- قیاس نموده و مدیریت خویش را برتر از آن‌ها می‌دانستند! این قبیل دسته از اظهارات یا از نبوغ و هوش بالای گویندگان آن حکایت می‌کند و یا از… بگذریم!
2014 Peugeot 301
۲۰۱۴ Peugeot 301
این‌ها مصائب عمده‌ای است که کماکان در خودروسازی ما رایج است که البته بهبود نسبی آن‌ها نیز می‌تواند این صنعت را از این ورطه نابهنجار خارج نموده و راه را برای تصاحب بخشی از بازارهای جهانی هموار نماید. شاید نوشته‌های بالا چندان ارتباطی با تیتر مطلب نداشته باشد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که در آینده‌ای نزدیک پژو ۳۰۱ روانه بازار کشورمان می‌شود. امید این است که با ساخت این خودرو در کشورمان تحولی در عرصه این صنعت انجام گیرد و رویه ناصواب موجود هم کاملاً اصلاح و ترمیم شود وگرنه بر این خودرو همان خواهد رفت که پیش از این بر ۴۰۵ رفته بود و از این مدل هم به‌تدریج کیفیت زدایی می‌شود! در حال حاضر پژو ۳۰۱ در کشورهای اروپای غربی عرضه نمی‌شود و بازار هدف آن ممالک در حال رشد واقع در اروپای شرقی، روسیه و غرب آسیا می‌باشد. این مدل به بازار کشور امارات هم راه یافته است و در سایت «AUTOMIDDLLEEAST» هم مورد بررسی قرار گرفته است که چکیده‌ای از آن را در اینجا تقدیمتان می‌کنم.

2014 Peugeot 301
۲۰۱۴ Peugeot 301
هنگامی که به پژو ۳۰۱ مدل ۲۰۱۴ می‌نگریم هیجان چندانی را در خود حس نمی‌کنیم. فرم ساده خانوادگی آن شبیه طرح‌هایی است که پیش از این و هنگامی که جوان‌تر بودیم در کتاب‌های مدرسه‌مان کشیده شده بود. گرچه منحنی‌های خوشایندی در بدنه این خودرو وجود دارد ولی هنوز همان‌گونه که باید باشد به نظر می‌رسد، یک خودروی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی و نه لوازم جانبی حواشی و زوائد.

2014 Peugeot 301
۲۰۱۴ Peugeot 301
فضای داخلی پژو ۳۰۱ درست و کامل است. از جنبه دیگر، شما به‌واسطه طراحی ساده آن احساس یأس و فریب‌خوردگی نخواهید کرد. طراحی داخل کابین آن کاملاً عادی و نرمال است ولی درعین حال به اندازه کافی راحت نیز هست.

2014 Peugeot 301 Interior
۲۰۱۴ Peugeot 301 Interior
پژو این خودرو همان‌گونه مجهز نموده که شما انتظارش را دارید. برخی از تجهیزات جالب به همراه این خودرو عرضه می‌شود که عبارت‌اند از سیستم ورود بدون کلید،ABS و پنجره‌های الکتریکی.

2014 Peugeot 301 Interior
۲۰۱۴ Peugeot 301 Interior
2014 Peugeot 301 Interior
۲۰۱۴ Peugeot 301 Interior
2014 Peugeot 301 Interior
۲۰۱۴ Peugeot 301 Interior
در حال حاضر خودروی پژو ۳۰۱ با سه نسخه متفاوت در بازار امارات عرضه می‌شود. نسخه پایه آن با بهای بسیار مناسب ۵۲,۹۰۰ درهمی روانه بازار می‌گردد. اگر یک ردیف از مدل پایه آن بالاتر روید تجهیزاتی من‌جمله مه شکن‌های جلو و فندک را هم دریافت خواهید نمود. در مجهزترین مدل این خودرو که ۵۸,۵۰۰ درهم قیمت دارد، شما با گزینه‌هایی همچون سیستم صوتی بر روی فرمان، آینه‌های برقی، و تریم چرمی صندلی‌ها مواجه خواهید شد.

Peugeot 301 ENCAP
Peugeot 301 ENCAP
در حال حاضر رقبای پژو ۳۰۱ شامل خودروهایی همچون هیوندای اکسنت و شورولت سونیک است و حقیقتی که باید گفته شود این است که فکر کردن به این مسئله برایمان خیلی دشوار بود که ویژگی خاصی در این دو خودرو بیابیم که با آن پژو مغلوب شود. این خودرو کمابیش در همان صفاتی شریک است که رقبایش از آن برخوردارند، بدون آنکه یکی از این دو صعود یا دیگری سقوط کند. این مدل از تمامی مزایای یک خودروی کوچک و پایه‌ای برخوردار است. همه آن چیزهایی که از خودروی ساده می‌خواهید بدون هیچ حاشیه‌ای.

این خودرو در حال حاضر در اسپانیا و نیجریه تولید می‌شود.

نکات مثبت این خودرو از نگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

  • بهای مناسب خودرو
  • تجهیزات خوب

نکات منفی این خودرو از نگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

  • طراحی ملال‌انگیز و کسالت‌آور
  • نبود فاکتور هیجان در این خودرو (البته در مقایسه با خودروهای روز دنیا)

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۵۸۷ سی‌سی

توان: ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۵۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور/دقیقه

شتاب از صفر تا صد کیلومتر: ۹.۴ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۸۸ کیلومتر

مصرف ترکیبی: ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

گیربکس: ۵ دنده دستی یا ۴ دنده اتوماتیک

فنربندی جلو: نیمه مستقل – مک فرسون استرات

فنربندی عقب: نیمه مستقل – میله‌های انعطاف‌پذیر

استاندارد سوخت: یورو ۵

Peugeot 301 2014
Peugeot 301 2014

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۴۲/۱۷۴۸/۱۴۴۶ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۵۵ میلی‌متر

وزن: ۱۰۹۰ کیلوگرم

برخی از تجهیزات این خودرو

تهویه مطبوع اتوماتیک

سیستم صوتی + CD + MP3 + USB + پورت AUX + بلوتوث

سنسور پارک عقب

رینگ‌های آلومینیمی ۱۶ اینچی

سانروف

سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)

سیستم START/STOP

سیستم ورود بدون کلید

آینه‌های برقی

تریم چرمی

فرمان EPS (تمام الکتریکی)

قیمت

در چین: ۸۴,۷۰۰ الی ۱۱۶,۷۰۰ یوآن

در امارت: ۵۲,۹۰۰ الی ۵۸,۵۰۰ درهم (در برخی منابع به ۴۹,۰۰۰ الی ۵۵,۰۰۰ درهم نیز اشاره شده است)

در ایران قیمت این خودرو به صورت قطعی اعلام نشده است.

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه‌ها

  1. شایان

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    کمی شبیه مگانه پس باید قیمتش اون نزدیکی باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (522 ديدگاه)

      این خودرو رقیب مستقیم مگان نیست رقیب مگان 408 هست.قیمتش هم قطعا پایینتر از مگانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خاوری

        ۲۵ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        ماشین بدی نیست..ظاهرش نه مهیج اما خوب و مدرنه گرچه میتونست بهتر باشه
        کلا من هم با سام موافقم که اگه از دست دوستان ایرن خودرویی جون سالم در ببره میشه بهش امیدوار بود
        سام جان دستت طلا برا مطالب قشنگت

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. محمد حسین

          ۲۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (184 ديدگاه)

          ببخشید! اینو باید چند سال تحمل کنیم ؟؟
          من غیر از ایران کشوری ندیدم خودروسازش ماشین خارجی مونتاژ کنه. (ای کاش آفریقایی بودم)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سام

          ۲۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام

          لطف داری خاوری عزیز،انجام وظیفه بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. رافال

          ۲۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (108 ديدگاه)

          محمد حسین
          مونتاژ که نه …ولی همین چین توی خودروسازی هاش محصولات فولکس واگن ، شورولت رو داره می زنه و بیشتر بازار چین دست محصولات فولکس مخصوصن لاویدا جتا و … هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. فرید

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    پژو301 هم مثل پژو407وسوزوکی کیزاشی وسیتروئن c5 که توسط خودروسازان داخلی واردشدبه علت سیاست های غلط فروش وقیمت گذاری بالا باشکست مواجه خواهدشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. alireza_asol

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    به زودی شاهد نصب موفقیت آمیز موتور xu7 روی پژو 301 خواهیم بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آبين

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (22 ديدگاه)

      البته با تایید فرمایش دوست عزیز علاوه بر نصب موفقیت امیز موتور xu7 عملیات همزمان تعویض رینگهای آلومینیومی با فولادی و تخلیه لوازم صندوق عقب و دستی کردن شیشه های عقب نیز توسط ایران خودرو انجام خواهد گرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. هموطن

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        و قطعا حذف روکش چرم و فرمان برقی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. سعید

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    به خدا […] ماازآفریقایهاهم کمترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (22 ديدگاه)

      سلام. ایران زده رو دست زیمباوه اکثرماشینای فرانسوی تو امریکا اصلا جایی ندارن وحتی توی خود اروپا نیز کمترین طرفدارو داره فرانسه ماشیناش واسه جهان سومه فقط.البته ایران زده رو دست همه جهان سومیها با 405 و پراید ماشینایی که هیچ جای دنیا اثری ازش نیست

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. لانتا

        ۲۶ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (48 ديدگاه)

        این حرفت اشتباه شرکت های مثل پژو و رنو و سیترون تو اروپا تو رد های بالا قرار دارن و حتی من شنیدم که پژو تو فرانسه جز پر فروش ترین خودرو هاست نمی گم پژو مثل بنر و بی ام و است ولی دست کمی هم از اون ها نداره پژو و رنو جز خودرو های اقتصادی هستن تو اروپا طرفدارای زیادی دارن…

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. محمد

          ۲۶ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          رنو شاید ولی پژو عمرا چون از رنو تست و بررسی زیاد دیدم وللی از پژو تا حالا ندیدم

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. امیر

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        یکم در مورد پژو فکر کنم اشتباه می کنی، اصلأ شاید در مورد خودرو فرانسه اشتباه می کنی.
        دیگه هیچکس در مورد 208 شکی نداره. همه دوست دارندخودرو پرقدرت و شتاب و سرشار از طراحی و مهندسی و بعضأ تجملاتی بوگاتی و پورشه و بی ام و و بنز و امثالهم رو داشته باشند اما اونقدر پول دارند، مطمئن باش اگه همه وضعشون خوب بود پژو هم بازار هدفش رو عوض میکرد موتور برات میساخت که برات یه عمر با سوخت هسته ای کار کنه و تو بگی ایول….گر چه همین الانم در سطح خودش واقعأ عالیه.

        موافقم 0
        مخالفم 1
  5. حمید

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظر بنده اینه که تو رنج 60-70 میلیون قیمت میده برای اینکه تو این رنج ایران خودرو ماشینی نداره در حالی که بعضی دوستان میگن 50 ولی به نظر من چون قیمت دنا همین حول و حوش هستش طبیعتا قیمت پژو این مقدار نخواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ROHAM

      ۲۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      من فکر میکنم از اونجایی که تو مطلب داره با اکسنت مقایسش میکنه و اکسنت تو رنج 90 تومنه ، به احتمال زیاد اینم تو همین حدود قیمت گذاری بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مجتبی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (197 ديدگاه)

    آقای سام خیلی خوب نوشتی
    این ماشین ستاره های ایمنیش هم کمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MZIAR

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خوبه اما داخلش طراحی خوبی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. 4MATIC

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    ایا پژو قدیمی ترین خودروسازدنیاست؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پیرهن مشکی

      ۲۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      بله.شرکت پژو درسال 1810میلادی توسط امیل پژو تاسیس شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. MjM

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (718 ديدگاه)

    خوب ایشالا اینم تا سال3014 تو ایران تولید خواهد شد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نخیر دوست عزیز مطمئن باشید همچین چیزی نخواهد شد!!! اگه ماشین خوبی باشه سریعا تولیدش متوقف میشه مثل خیلی ماشین های خوب مثل دوو سیلو مزدا 323 ریو و …
      مگه اینکه بتونن کیفیت زدایی کنن و به تولیدش ادامه بدن

      موافقم 1
      مخالفم 1
  10. saman

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اگه این مدل پژو تو ایران بیاد مطمئن باشید با وجود این همه محصولات پر زرق و برق هیوندای و کیا هیچکس پول به این ماشین نمیده و مثل 407 ازش به خوبی استقبال نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۲۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (22 ديدگاه)

      برای اینکه توی ایران کسی دنبال کیفیت و مصرف پایین نیست همه فکر میکنند ماشین یعنی قدرت موتور و شتاب بالا برای همین ماشینی مثل ماکسیما که امکاناتش در حد پژو 405 مدل 93 هستش با اون مصرف بالا یا آزرا که همزمان با 407 وارد میشد فقط به خاطر قدرت بیشتر سوای مصرف بنزین بالا خیلی بیشتر از 407 جای خودشونو تو ایران باز کردند .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. 4MATIC

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    اینو 3ماهه می خوان تولید کنن هنوز تولید نکردن خدا می دونه کی می خوان تولیدش کنن
    ایشاالاه بعد از50 سال از توش وانت و کوپه و شاسی بلند و…. درمی ارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. وحید134

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ای کاش یه نفر مثل دکتر هاشمی (وزیر بهداشت ودرمان)وزیر صنایع میشد تا از مصرف کننده حمایت کنه نه از تولید کننده هایی که به فکر مردم نیستن چند بار مصاحبه های ایشون رو در رابطه با خودرو گوش کنید متوجه میشید.خبر نگار میپرسه نظر شما در مورد نظر شورای رقابت چیه که گفته قیمت دنا باید 41 باشه ولی خودرو ساز میگه نمیشه وتولید نمیکنم میگه ” نمیدونم”معلوم نیست کی باید بدونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      این وزیر که گفتی قورباغه رو رنگ وجای فلوکس قالب میکرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ایرانیا فقط بلدن ماشین کند و یواش مونتاژ کنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد شریعت

      ۲۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (33 ديدگاه)

      یه سوال از شما، اگر خودرو لوکس و پر سرعت تولید کنن، خودت شخصا دلت میاد بندازی توی جاده؟؟؟
      تا بیایی از کمپانی بگیریو بذاری تو پارکینگ خونتون جلوبندی میره فنا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. adel

    ۲۵ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    طبق مشخصاتش که شتابش با هیوندا ازرا با موتور 3000 برابر هست…
    و از تویوتا کرولا 2014 بهتر هستش…
    کلیپ های تست این ماشین هاییی که گفتم توی car.ir هست.
    ولی ظاهر جوانپسند نداره واسه ادم های میانسال خوبه…

    فکرکنم حدود قیمت توی ایران 80-90 باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ارمان

    ۲۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دقت کردید همیشه کمپانیهای ما در مونتاژ عمدا مدل های قدیمی تر و رو به خروج از خط تولید رو میگیرن و سعی میشه عموما ماشینهای یک دهه پیش در اختیار ما قرار بگیره و 15 سال هم تولید بشه که عاقبت اون خودرو (cerato) به عنوان مثال میتونه پراید باشه . صلوات ختم کن چون اخر داستان رو همتون میدونید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علیرضا

    ۲۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی بود جناب کاویانی. با آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۶ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری شما.من هم به نوبه خود برایتان آرزوی بهروزی و کامیابی می کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. 4MATIC

    ۲۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    امکان نداره این بتونه با موتور 1600و115اسب بخار صفرتاصد رو تو9.8ثانیه پرکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. پیام

    ۲۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    زیمبابوه یا زیمباوه؟!!
    زیمبابوه درسته کاکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ماسل کار ali

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    با هر درهم 960 تومن وبعلاوه 50درصد هزینه‌های دیگه هشتادپنج میلیون تموم میشه البته بعید میدونم تو این بازار کمتر از صد میلیون بدن بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مصطفی - برازجان

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام
    اگه قرار باشه با درصد داخلی سازی مناسب عرضه بشه فکر کنم 50 تا 60 قیمت بخوره.هر چی باشه هیجانش از ماشین های کنونی تولید ایران خودرو که بیشتره،شتابش که 3 ثانیه بهتر از ef7 و 2ثانیه بهتر از موتور کهنسال پژو تولیدیه.
    من که منتظر حضورش هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهدی زنجبر

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا از رو این قرار نیست ار دی یا روا سال بزنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. امین

    ۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایمنی و امکاناتش از خودرو های چینی خییییلی پایین تره مثلا لیفان 820 تونسته 5 ستاره ایمنی رو بگیره و تازه امکانات و زیبایی 820خیلی بهتره به نظرم خرید خودرو های چینی خیلی بهتر از این فرانسوی های آشغاله تازه گارانتی لیفان 820 پنج سال یا 150000 هستش که این پژو رو فک نکنم ببش از 3 سال کارانتی کنه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  23. ایمان

    ۳ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به ایران که برسه،یهویی وزن کم میکنه.قیمتش هم چند برابر میشه.خخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سید

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بزودی مدل وانت پژو 301 با نام زیبای گاریسون(بر وزن آریسون) که تولید ایران خودرو میشه به بازار عرضه میشه. :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. رضا

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من با اون پول میرم ماکسیمای مدل پایین میگیرم،فقط قیافش به هزار تا از این می ارزه،یا حداقل ماشینای کره ای مدل پایین که قیافشون به روزتر باشه،لعنت به مافیای خودروی ایران

    موافقم 2
    مخالفم 0
  26. سعید

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین خوبیه خداکنه سریع بیاد تا بخرمش تا 60 میلیون باشه 2 تا میخرم ممنون ایرانخودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رامین

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جناب سعید خان لیفان 820 ستاره هاش هم چینی هستن گول c-ncap رو نخور پژو سه ستاره ایمنی اروپا رو داره .
    البته لیفان ۸۲۰ انصافا خوشگل و خوش استیل هست و در کلاس بزرگی بدنه هم یک رده بالاتر از ۳۰۱ قرار داره .
    بلأخره سلیقه افراد متفاوته و قیمت ۳۰۱ هم نهایی نشده باید منتظر بود و دید .
    من حدسم قیمت پایه ۶۵ میلیون برای مدل دنده دستی هست .

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا