پژوسیتروئن

برنامه‌های پژو-سیتروئن برای ورود به بازار آمریکا

گروه پژو-سیتروئن که پس از خروج آمریکا از برجام سریعاً دست به کار شد و خروج از بازار خودروی کشورمان را اعلام کرد هم‌اکنون برنامه‌هایی برای بازگشت به بازار خودروی آمریکای شمالی داشته و چندین ایالت آمریکا را برای بازگشت زیر نظر گرفته است.


اتونیوز اروپا می‌گوید مدیرعامل پژو-سیتروئن آمریکای شمالی، لاری دومنیک گفته این خودروساز فرانسوی ۱۵ ایالت آمریکا را برای بازگشت احتمالی شناسایی کرده است. این ایالت‌ها شامل آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا، جورجیا، ایلینویز، مریلند، ماساچوست، نیوهمپشایر، نیوجرسی، نیویورک، کارولینای شمالی، تگزاس، ویرجینیا و واشنگتن هستند.


اگرچه این لیست قطعی نیست اما ایالت‌های یاد شده سهم ۶۲ درصدی از فروش خودروی بازار آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند. مشتریان این ایالات همچنین به خرید خودروهای وارداتی تمایل داشته و البته این موضوع در بحبوحه تهدیدهای گاه و بی گاه ترامپ در رابطه با وضع تعرفه روی خودروهای وارداتی بسیار مهم محسوب می‌شود. دومنیک می‌گوید:

این ایالت‌ها بیشترین توجه را به خود جلب کرده‌اند زیرا از فروش بالای خودروهای وارداتی برخوردار هستند.

پژو-سیتروئن در بازار کانادا هم به دنبال حضور پررنگ در آلبرتا، بریتیش کلمبیا، انتاریو و کبک می‌باشد. البته بیشترین خریداران خودرو در کانادا هم در همین شهرها حضور دارند زیرا مکان‌های یاد شده ۸۷ درصد فروش خودروی این کشور را تشکیل می‌دهند.

2016 DS6
پژو-سیتروئن نگفته با کدام برند وارد بازار آمریکا می‌شود اما زمان ورود برند فرانسوی به بازار تا سال ۲۰۲۶ رخ خواهد داد. هنوز تا آن زمان فاصله نسبتاً زیادی باقی مانده اما این خودروساز قبلاً کارهایی انجام داده است. برنامه موبایلی Free2Move mobility قبلاً توسط پژو-سیتروئن در آمریکا عرضه شده و برنامه‌هایی برای افتتاح مقری در آتلانتا وجود دارد.


این تنها فاز اولین ورود به آمریکا بوده و ظاهراً فاز دوم شامل حضور در شبکه سرویس‌های اشتراک خودرویی می‌باشد. این امر به آگاهی مشتریان از حضور پژو-سیتروئن در آمریکا کمک می‌کند. فاز سوم نیز شروع فروش محصولات این شرکت است.


مدیرعامل پژو-سیتروئن آقای کارلوس تاوارس که درباره خودروها صحبت کرده قبلاً گفته مدل‌های خاص بازار اروپا در دست توسعه بوده و با کمک‌های اوپل ساخته خواهند شد. اوپل که قبلاً تحت تملک جنرال موتورز بوده در تولید خودرویی همچون بیوک رگال نقش داشته است.

منبع: autonews

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. PARTHIAN

    ۲۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    حالا این برنامه دقیق و منظم و طولانی مدت رو با برنامه ایران مقایسه کنین،اینا میدونن امریکا دیگه جای گاف دادن نیست پس دارن مطالعه می کنن رو بازارش،اشکال از مدیرانی است که قرار دادایکاپ رو جوری تنظیم کردن که پژو واسه خروج از ایران هیچ تردیدی نداشته باشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. Ahmad

    ۲۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    الانه که بیان بگن پژو رو تو امریکا راه نمیدن یا یه عده ای به تعنه ومسخره کردن میگن حتما هم موفق خواهد شد .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (191 ديدگاه)

      توی نیومکزیکو با اون دمای بالا واشرسرسیلندر میسوزونه مثل همیشه و ذات واقعیشو نشون میده
      تو کانادا خوب میتونه کار کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۲۸ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        داداش اونایی که تو ایرانه واشر میزنه اونایی که به اونجا صادر میشه به هیچ عنوان واشر نمیزنه ، مگه یادتون رفته اون پژوهای اولیه که تو ایران امد و تمام قطعاتش اصلی بود اصلا خبری از واشر زدن نبود ، این واشر زدن پژو تازه چند ساله مد شده ، اونم بیشتر در 405 و پارس مشاهده میشه وگرنه 206 همچین مشکلی نداره و اونم بخاطر الیاژ اشغال سر سیلندارهایی که ایرانخودرو میزنه ، وکلا قطعات دیگش هم همه چینی هستند ، اونایی که دائما به پژو و کلا ماشینای فرانسوی بدو بیراه میگن و خاطره بدی از اونا دارن به این دلیله که هیچوقت یه خودروی فرانسویه واقعی سوار نشدن و ماشینایی که سوار شدند فقط اسم فرانسرو یدک میکشن وگرنه در اصل دارن سوار یک خودروی ایرانی ، چینی میشن .

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. amir

    ۲۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    لاری دومنیک قبلا مدیر نیسان بوده. ادم کاربلدیه. بهترین تصمیم پژو سیتروئن همین انتخاب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا