پژوسیتروئن

پژو-سیتروئن به دنبال خرید فیات-کرایسلر؟!

گروه پژو-سیتروئن که از نظر فروش دومین خودروساز بزرگ اروپا در سال ۲۰۱۸ بوده احتمالاً بزرگ‌تر از این هم خواهد شد. پس از خرید اوپل و زیربرند بریتانیایی آن یعنی واکسهال، فرانسوی‌ها خواهان گسترش ردپای خود در صنعت خودرو بوده و ظاهراً به دنبال خرید فیات-کرایسلر و یا جگوار لندروور است.


این ادعایی گزاف است اما ظاهراً ایده‌ی گسترش پژو-سیتروئن موردحمایت خانواده‌ی پژو است. این خانواده در حال حاضر مالک ۱۳.۶۸ درصد سهام پژو-سیتروئن بوده و یکی از سه سهامدار اصلی این کمپانی می‌باشد. رابرت پژو رئیس هلدینگ پژو در مصاحبه‌ی اخیر خود حمایتش از خرید کمپانی‌های دیگر را نشان داده است.

او گفته است:

ما از همان اول پشتیبان پروژه‌ی خرید اوپل بودیم. اگر فرصت دیگری هم وجود داشته باشد عقب نخواهیم نشست، کارلوس تاوارس این را می‌داند. پروژه‌ی اوپل به موفقیتی استثنایی رسیده و ما فکر نمی‌کردیم احیای این برند به این زودی محقق شود.


زمانی که از پژو درباره‌ی خرید احتمالی فیات-کرایسلر پرسیده شده او گفته است:

با آن‌ها و با هر شرکت دیگری می‌توان سیارات را متحد کرد.

فیات-کرایسلر هدف جذابی برای پژو-سیتروئن است زیرا فرانسوی‌ها با این شرکت به آمریکا و برند جیپ دست پیدا می‌کنند. همچنین مدیرعامل فیات-کرایسلر گفته از هر معامله‌ای که این برند را قوی‌تر کند استقبال می‌کند.

منابع مطلع ادعا می‌کنند تاوارس نیز جنرال موتورز را گزینه‌ی مناسبی برای همکاری یا ادغام می‌داند. ظاهراً احتمال همکاری با جگوار لندروور نیز وجود دارد.


با توجه به اخبار اخیر می‌دانیم کارلوس تاوارس قبلاً با مشاوران خود دیدار داشته و درباره‌ی همکاری‌ها و ادغام‌های آتی گفت‌وگو کرده است. البته فعلاً خبر رسمی و قطعی دراین‌باره از سوی پژو-سیتروئن منتشر نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. (ali (chevy nova

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    احتمالش کمه که بخواد فیات – کرایسلر رو کامل بخره و شراکت بینشون محتمل تره و اگه این شراکت اتفاق بیوفته بزرگ ترین خودروساز جهان میشن
    از اونور هم تاتا اعلام کرد قصد فروش جگوار و لندروور رو ندارن
    در کل شراکت به نفع هر 2 طرفه
    در ضمن پیروزی موستانگ در محبوب ترین خودروی اینستاگرامی رو هم به رفقا تبریک میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ali.usa

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (335 ديدگاه)

    واقعا شراکت فیات کرایسلر نمیفهمم
    90 درصد فروشش از کرایسلر او زیر مجموعه هاش بعد تمام سرمایگذاریا رو فیات او الفا و…
    واقعا این چه شراکتی
    به امید روزی کن کرایسلر جدابشه از فیاد به درد نخور و دوباره یه امریکای تمام عیار بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (chevy nova

      ۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      داش علی
      سال 2017 طبق گفته نشریه معتبر بلومبرگ با ارزش ترین زیر مجموعه فیات کرایسلر جیپ بود و بعد جیپ هم رم با ارزش ترین زیر مجموعه
      حالا اگه سرمایه گذاری کمی روی جیپ و رم صورت میگیره مهم نیسش چون همینجوری هم شرایط مناسبه برای جیپ . رم و دوج
      ولی از اونور هر چقدر برای الفا و مازراتی هزینه میکنن بازم گره ای از مشکلات مازراتی و الفا باز نمیشه
      ولی من معنقدم شراکت فیات با کرایسلر مشکلی نبوده و بر عکس به نفع کرایسلر هم بوده
      تو نگاه کن کرایسلر از زمانی که با فیات شریک شده تونسته بطور گشترده جیپ رو در اروپا وارد کنه و بفروشه
      از طرفی فیات خیلی از بدهی های کرایسلر رو تونست برگردونه و همین برای ما کافیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۴ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        تنها مشکلشون این بود که مثل فیات، آخر جدول قابلیت اطمینان و رضایت مشتری بودن. که خوشبختانه برای امسال پیشرفت قابل توجهی رو داشتن.
        امیدوارم که رشدشون ادامه داشته باشه.
        این شراکت یا خرید یا هر چیزی اتفاق بیفته یه معامله برد-برد برای طرفین هست و بهتر از اون نفع بردن مشتری.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    اتحاد این دو غول باعث پیشرفت و افزایش قدرت هر دو گروه میشه ، ولی به نظر من هر از چند گاهی این قبیل احتمالات در دنیای خودرو پیش میاد و بعد چند روز بدون هیچ اتفاق خاصی به پایان می رسه…!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (chevy nova

      ۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      اره نظر منم همینه
      psa اونقدر پول نداره که بخواد کل شرکت فیات – کرایسلر رو بخره
      شاید بتونه جگوار و لندروور رو بخره (( که تاتا نمیفروشه))
      شراکت با جنرال موتورز هم اتفاق نمی افته برایpsa
      بنظرم یا این اتفاق رخ نمیده یا اگه رخ بده یه شراکت 2 طرفه بین psa و فیات – کرایسلر رخ میده که به یه مجموعه قدرتمند تبدیلشون میکنه
      نکته جالب اونکه همه دنبال تصاحب جیپ هستن
      طبق گفته متن
      ((فیات-کرایسلر هدف جذابی برای پژو-سیتروئن است زیرا فرانسوی‌ها با این شرکت به آمریکا و برند جیپ دست پیدا می‌کنند.))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. بهزاد

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    اگر psa و fca با هم مشارکت کنند فروش جهانی این دو گروه در مجموع حدود 8.5 میلیون دستگاه میشه که هنوز با بزرگترین گروه فاصله دارند و در رده ی چهارم یا پنجم قرار خواهند گرفت.
    گروه fca حدودا 35 درصد فروشش مربوط به برندهای ایتالیایی هست و مابقی آمریکایی.
    اولین پازل جدا شده از این گروه قطعه ساز مگنتی مارلی بود که اگر اشتباه نکنم به یک شرکت ژاپنی یا یک هولدینگ هنگ کنگی فروخته شد و بیشتر خریداران به دنبال برند جیپ هستند که گاو شیرده این مجموعه هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (566 ديدگاه)

      اقای بهزاد خان تو پست قبلی هم جوابتو دادم ، ولی احتمال دادم ممکنه دیگه مطلب قبلی ( پژو با مدل های کامپکت و میان سایز به بازار امریکا میرود ) نخونی ، دوباره اینجا جوابتو میدم ، هر چند که نامرتبط با این مطلبه . اقای محترم الکی حرف نمیزم 5 میلیون دستگاه رنو 5 تو 10 سال فروخته و در سرار قاره امریکا به اضافه کانادا بوده من اینو تو مستندی که راجع به رنو 5 ساخته بودن دیدم فیلمش تو اینترنت موجوده اسم مستند هم هست ( the renault five story ) میتونی بری ببینی راجع به امار و ارقامی هم که درباره پژو گفتی همنطور که گفتم بعد از ترور مدیر عامل رنو کشمکشهای بین فرانسه و امریکا بالا گرفت و از همون اواسط دهه 80 خود فرانسویا تصمیم گرفتند حضور کمرنگی در بازار امریکا داشته باشند تا اینکه سرانجام تصمیم به خروج گرفتن ولی به خاطر ترس از تحریمها و تهدیدهای امریکا حتی خود فرانسویا اینو تا الان بازگو نکردن اسنادش هم تو اینترنت موجوده که چند سال پیش توسط نیویورک تایمز افشا شده بود ، بهتره مجله ماشین خرداد سال 91 بخونی تا ببینی راجع به 405 های صادر شده به امریکا چی نوشته تا ببینی وقتی یه چیزی میگم از رو باد هوا حرف نمیزنم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۴ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        شما چه چیزی شنیدی اما به شکلی که مثلا به نفع خودتون هست بازگو میکنید!
        آقای محترم کل تولید نسل اول رنو 5 از زمان شروعش 1972تا 1985حدود 5.5 میلیون بوده بعد شما میای فروش آمریکا رو میچسبونی!
        فروش پژو در آمریکا هم داستان روشنی داره و نتونست موفقیتی بدست بیاره و شما مثل این تئوریسین های دست های پشت پرده همش دنبال قاتل بروسلی میگردی ، داداش یک برند در یک منطقه یا یک بازار موفق میشه و یکی دیگه شکست میخوره و این دلایل بی معنی سیاسی شما میتونست برای برندهای ژاپنی یا آلمانی اتفاق بیوفته نه برای برندی که زیر 10 هزار خودرو در آمریکا میفروخت.
        همین psa و برخی برندهای دیگر که تا اسم ببریم برخی رگشون باد میکنه عادت کردن که هر چند سال یک بار ورشکست بشن از اونور دولت ها بهشون وام بلاعوض و کمک مالی کنن و تفاوت برندهای آلمانی و ژاپنی با سایر خودروسازها همینه و هر دفعه که طوفانی اومده اینا ریشه شون قوی تر شده اما سایرین چند میلیارد بدهی بالا آوردن و دست تو جیب ملتشون برده شده! فکر کنم آخرین بار psa حدود 12 میلیارد بهش کمک شد که اگر نمیشد الان ماشیناش تو فرانسه و الجزایر و لبنان و نهایتش بلوک شرق دیده میشد!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmad

          ۵ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (566 ديدگاه)

          اقای محترم منبعتون که فکر کنم ویکیپدیاست اشتباه بوده ، من دارم میگم فیلم مستندشو دیدم 5 میلیون فقط تو کل قاره امریکا بود ، کل تولیداتش در سراسر دنیا تو 13 سال 10 میلیون بوده جان من قبل از اینکه دوباره کامنت بزاری برو فیلم مستندشو ببین بعد بیا بگو ما دروغ میگیم ، در مورد فروش زیر 10 هزار تا که میگی ، این امار مال اواسط دهه 80 به بعده ، یعنی بعد از همون اتفاقاتی که پیش امد و تو کامنت قبلی هم به اون اشاره کردم ، شما برو امار فروش قبل از دهه 80 ببین ، حتی قبل از 1985 به شرطی که منبعتون درست باشه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. حسین

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    لطفا پژو دور لندرور خط بکش یهو رنجرور اتوبایوگرافی میده با موتور 1.3 لیتر و تو قویترین مدلش با موتور 1.6 لیتری. خجالتم نمیکشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا