پژوسیتروئن

پژو 108 و سیتروئن C1 به آخر خط رسیدند؟

پژو-سیتروئن با بررسی سبد محصولات خود و بازنگری در برخی از استراتژی‌ها، در حال آماده‌سازی ادغام با فیات-کرایسلر است. به‌عنوان بخشی از این بازنگری‌ها، این گروه خودروسازی فرانسوی به‌احتمال‌زیاد از کوچک‌ترین خودروهای خود در بازار اروپا خداحافظی خواهد کرد. هرچند فعلاً هیچ‌چیز تأیید نشده اما گزارشی از اتو نیوز به نقل از سه منبع در رویترز ادعا کرده است که پژو ۱۰۸ و سیتروئن C1 به آخر خط رسیده‌اند. این تصمیم به دنبال توافق PSA برای ترک جوینت ونچر با تویوتا گرفته شده است زیرا این دو هاچ‌بک کوچک فرانسوی از طریق این جوینت ونچر در کنار تویوتا آیگو در جمهوری چک تولید می‌شوند.

یکی از منابع به رویترز گفته است:

PSA هم از کارخانه و هم از سگمنت A خارج می‌شود

منبع دیگری نیز اضافه کرده است:

پروژه‌های فعلی می‌توانند با پروژه‌های جدیدی جایگزین شوند که با ادغام با FCA امکان‌پذیر شده‌اند. این ادغام باعث برگشتن ورق می‌شود خصوصاً با توجه به اینکه سگمنت A از همان مدل ۵۰۰ اولیه تا پاندا، از تاریخ فیات جدایی‌ناپذیر است

خروج PSA از سگمنت A دو دلیل اصلی دارد. اول اینکه با اعمال استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر در اروپا، ادامهٔ فروش خودروهای کوچک با پیشرانه‌های درون‌سوز برای خودروسازان گران و گران‌تر تمام می‌شود زیرا برای مطابقت با این قوانین، خودروها باید به سیستم‌های پرهزینهٔ فیلتر گازهای خروجی اگزوز مجهز شوند. به عبارت ساده‌تر، تولید خودروهای کوچک دیگر از نظر اقتصادی سودآور نیستند. علاوه بر این، با ادغام با FCA، در سگمنت A همپوشانی زیادی بین مدل‌های دو شرکت شکل می‌گیرد. فیات در این کلاس حضور پررنگی دارد و حذف رقبای فیات ۵۰۰ و پاندا پس از ادغام احتمالاً بهترین راه‌حل برای این همپوشانی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    پدال لطفاً درگ M5 و 488 Pista رو بزار

    موافقم 4
    مخالفم 6
  2. پارسا عشق ماشین

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    ماشین های خوبی بودن

    موافقم 10
    مخالفم 3
  3. Ho3in

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اما کم کم دارن این سری ماشین های مقرون به صرفه دارن برچیده میشن
    اینا ماشین های شهری هستن و باید تولیدشون ادامه داشته باشه (الکتریکی شدن واسه اینا باید باشه)و به عنوان ماشین سوم استفاده بشن
    نه اینکه داخل شهر پر بشه از شاسی بلند ها

    موافقم 15
    مخالفم 1
  4. (Saeed(peugeot

    ۲۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    فک کنم پژو اینارو بزاره کنار ….. ۱۰۰۸ و تولید کنه از ۲۰۰۸ کوچیکتر ….

    شاسی بلند ها چیز زدن به بازار مسخره ها

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا