پژو

پیش‌نمایش نسخهٔ تولیدی پژو 508 Sport Engineered

پژو در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ نسخهٔ اسپرتی از سدان ۵۰۸ را با نام Sport Engineered در قالب یک کانسپت رونمایی کرد و حالا پیش‌نمایشی از نسخهٔ تولیدی این سدان پلاگین‌هیبریدی عملکرد بالا را ارائه کرده است. بدین منظور پژو در حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از این خودرو منتشر کرده که نشان می‌دهند نسخهٔ تولیدی و نهایی ۵۰۸ Sport Engineered چه شکلی خواهد بود.

پرچم‌دار خانوادهٔ ۵۰۸ به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز شده که از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. موتور بنزینی به‌تنهایی حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که این عدد با کمک موتورهای الکتریکی به حدود ۳۵۰ اسب بخار می‌رسد یعنی ۵۰ اسب بخار کمتر از قدرت نسخهٔ کانسپت که حدود ۴۰۰ اسب بخار اعلام شده بود. در این ماشین یکی از موتورهای الکتریکی در جلو و دیگری روی محور عقب نصب شده که سامانهٔ چهارچرخ محرک را برای آن پدید آورده است.

انرژی موردنیاز باطری‌های این سدان پلاگین‌هیبریدی توسط یک پکیج باطری ۱۱ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که امکان پیمودن ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. در زمان معرفی کانسپت ۵۰۸ Sport Engineered پژو اعلام کرد که این خودرو ظرف تنها ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

طراحی بیرونی ۵۰۸ Sport Engineered با سپرهای جدید، اسپویلر یکپارچهٔ عقب، رکاب‌های اسپرت، دیفیوزر عقب و رینگ‌های متفاوت با لاستیک‌های پهن‌تر، به میزان قابل‌توجهی تهاجمی‌تر از نسخه‌های معمولی است. انتظار می‌رود اسپرت‌ترین عضو خانوادهٔ ۵۰۸ طی هفته‌های آینده رسماً رونمایی شود اما این اتفاق در نمایشگاه ژنو رخ نخواهد داد زیرا پژو از شرکت در این رویداد انصراف داده است. پژو ۵۰۸ Sport Engineered در بازار باید با خودروهایی مثل فولکس‌واگن پاسات GTE و ب‌ام‌و ۳۳۰e رقابت کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    پژو شاسی بلنداش ۴ چرخ متحرک نیستن بعد سواریاش چهارچرخ متحرک شدن :)
    ولی ماشین خیلی خوب و قابل احترامیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      پژو ۳۰۰۸hybrid4 هم مثل این مدل ۴ چرخ متحرکه ، اما ضعیفتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (Saeed(peugeot

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    اووووف این دیگه چی بوود ….
    اصلا انتظار رونمایی از این اسب سرکش و نداشتم
    بی صبرانه منتظر تست هاش هستم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      اسب سرکشی که از هاچ بک a45 قدرت کمتری داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Hamidreza

        ۷ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        همه چی قدرت نیس

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. OMID

          ۷ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          نه همه چی
          ولی یه قدرت حداقلی نیازه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. تورج

        ۷ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (59 ديدگاه)

        کلاس بندی خودرو ها رو ورای فرم و معماری بدنه ببینید دوست من. اگر از چنین قانونی تبعیت کنه پس رنو مگان آر اس و گلف آر هم هیچیک نمیبایست در رده هاچ بک های داغ عملکرد بالا جای بگیرند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. OMID

          ۸ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          کی از سایز صحبت کرد؟:/

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. The best or nothing

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    واقعا فرانسویا نشون دادن که حرف های زیادی واسه گفتن دارن .. فقط بلدیم بگیم پژو فلانه و بساره ,,در حالی که پژو از خداشه بیادو محصولات به روز خودشو تو ایران بفروشه ,هم اعتبارش بالاتر میره هم تعداد فروش جهانیش!!منتاها این مافیای از خدا بی خبر هستن که با مونتاژ محصولات بی کیفیت خارجی جلوی پروژه های خودروی ملی رو میگیرن و عقیم میزارنش.آهای مافیا اگه داری کامنت منو میخونی اینو بدون که آه من و میلیون ها جوونی که 30 سال زودتر از موعد مقرر پیرشدیم و به فنا رفتیم پشت شما هستش … دنیا ارزش این همه شیطان صفتیو نداره.والسلام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      من با کلمه ی ملی مشکل دارم. مگه نفته؟ یه ماشین که دیگه این حرفا رو نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مودریچ خسته

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    در حال حاضر رو دست فرانسوی ها طراح نیست
    کاش بازار و کشور ازادی داشتیم این خوشگلارم از نزدیک میدیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (Saeed(peugeot

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    اقا امید عزیز چلنجر هلکت هم از مک لارن ۷۲۰ یا حتی سنا بیشتره….این شد دلیل…
    الان باید گفت مک لارن و لامبو و ….چون کمتره توانشون
    لقب سریع و پرشتاب و ….غیره و از روشون بردارن

    پژو هم یه کانسپت ۳۰۸ چند سال پیش زد …
    ۴۹۳ اسب و ۷۳۰ نیوتون متر

    توان زیاد کردن کاره سختی نیست واسه یه برند قدیمیه خودروسازی ….مهم نیاز …کارایی و رقبا …و قیمت نهایی محصول هست ….و این توان برای یه ۰_۱۰۰ کیلومتر ۴/۵ ثانیه ای کفایت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      دوست عزیز
      در اصیل و توانمند بودن پژو شکی نیست، اتفاقاً این اواخر ماشین‌های فوق‌العاده‌ای هم تولید کرده
      اما پژو یه برند اقتصادیه و هرگز در زمینه اسپرت‌سازی فعالیت جدی نداشته
      مشکل PSA اینه که در حال حاضر موتوری بزرگ‌تر 1.6 لیتری نداره
      این موتورها در نوع خودشون خیلی هم خوبن ولی نمیشه رو هر ماشینی از سدان اسپرت گرفته تا کراس‌اوور سه ردیفه و سدان پرچمدار لوکس موتور 1.6 لیتری گذاشت
      درسته با قوانین سختگیرانه اروپا نمیشه از موتورهای حجیم استفاده کرد ولی تو همون اروپا فولکس‌واگن و مرسدس و بقیه موتورهای خیلی بزرگتر از این ارائه میکنن
      درسته قدرت همه چیز نیست اما سدانی که ادعای اسپرت بودن داره تو دنیای امروز باید حداقل بیش از 400 اسب قدرت داشته باشه
      به یه سدان میان سایز 350 اسبی نمیشه لقب اسب سرکش داد
      ضمناً چلنجر هلکت ممکنه تو خیلی از موارد حریف رقبای ضعیف‌تر از خودش نشه ولی اون همه قدرت رو با قیمت خیلی مناسبی ارائه میکنه و در نوع خودش ماشین فوق‌العاده‌ایه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      شما اسم چلنجر رو کنار پژو میزاری این انصافه.یه وی8 با 6.2 لیتر حجم تا سقف 840 اسب که سریعترین ماشین تولیدی تاریخه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. OMID

      ۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      اتفاقاً کار سختیه
      در ضمن قدرت شرط لازم سریع بودن هست ولی کافی نیست
      شما برای سریع بودن حتما به قدرت نیاز دارید بعدش باید کارای دیگه هم انجام بدید
      خودتونم میگید کانسپت
      کانسپت روی کاغذه میتونه ده هزار اسب بخار هم داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. (Saeed(peugeot

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دوست عزیز منم با حرف های شما کاملا موافقم …..
    یعنی اگه میتونستم شاید یه انتقاد به موتور ۱.۶ لیتیرش میکردم ??
    ولی به نظر من تا وقتی که توان مورد نظرشو بیرون میکشه از این ۱.۶ لیتری ….دوست داره ادامه بده ….فک کنم میخواد یه پایبندی و ثابت کنه ….در هر صورت چند روز پیش پژو با عرضه پیکاپ جدیدش یه موتور خووب گذاشت ….۲/۴ لیتری با ۲۱۰ اسب….
    و کاره سختی نیست یه موتور ۲/۵ لیتری توربو با توان حدود ۳۰۰ اسب بدون موتور الکتریکی….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۷ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      قبلاً هم گفتم
      وانت پژو با همکاری چانگان ساخته شده و قطعاتش مثل موتور از تامین‌کنندگانی گرفته شده که بطور معمول خودروسازان چینی باهاشون همکاری دارن
      موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ وانت پژو با کد 4K22D4T ساخت میتسوبیشی هست که البته طبق رویۀ معمول توسط جوینت ونچر با شرکت‌های بومی چینی بصورت تحت لیسانس تو خود چین تولید میشه
      خیلی از پیکاپ‌های چینی از موتورهای میتسوبیشی استفاده میکنن
      موتور 1.9 لیتری توربودیزل وانت پژو هم ساخت Jiangxi-Isuzu هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. (Saeed(peugeot

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دوستان … منظوره من کلا تو ساخت موتور بود

    که کاره سختی نیست برای یه خودروساز ….اینو اصلا از میتسوبیشی گرفته …..‌موتور ۳۴۰ اسبی دیزل با گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر برای ۳۰۰۸ داکار ….که همراه ۲۰۰۸ …جوایز داکار و درو میکردند و کسی دیگه که براش نساخته ‌…

    و این ۵۰۸ اسپرت به نظر من با ۳۵۰ اسب تو عمل شتاب زیر ۴/۵ و ثبت کنه …..برای یه سدان تایم خیلی خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari Fxx K Evo

      ۸ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (919 ديدگاه)

      با تک تک حرفات موافقم ♥️

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. محمدهادی

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2106 ديدگاه)

    پسر این ۵۰۸ یه پژوی اصیله
    خیلی وقت بود پژو ماشینی به این اسپرتی و جذابی نزده بود
    مرسی پژو
    منو یاد فیلم تاکسی انداختی باز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علیرضا

    ۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    بحثهای بالا یه چیزی رو نشون میده که دو گروه داریم . قدرت و سرعت در مقابل خودروی اقتصادی … اینکه ما عاشق قدرت و سرعت هستیم شکی نیست و ذات خودرو و طرفداراش نهایتا به پرفورمنس ختم میشه اما شرایط اقتصادی دنیا و محیط زیست و محیط اجتماعی اعم از ترافیک و زمان و هزینه ناچارا حرکت این صنعت رو هدایت میکنه به سمتی که هزینه هاتو کمتر کن تا دوام بیاری.حقیقت تلخیه ولی انگار لازمه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا