پورشه

اعلام رسمی مشخصات فنی پورشه تایکان

پورشه میشن E سال ۲۰۱۵ که در نسخه تولیدی به تایکان تغییر نام داده سال آینده معرفی خواهد شد. خبر داغ اینکه پورشه اقدام به اعلام مشخصات فنی این خودروی تمام الکتریکی کرده است.


پورشه اعلام کرده این خودروی خاص دارای دو پیشرانه دائمی همگام خواهد بود که یکی در اکسل جلو و دیگری در اکسل عقب قرار داشته و خروجی ترکیبی آن‌ها به بیش از ۶۰۰ اسب بخار می‌رسد.


این دو پیشرانه الکتریکی توسط مجموعه باتری لیتیوم-یونی با ولتاژ بالا تغذیه شده و محدوده حرکتی بیشتر از ۵۰۰ کیلومتری ایجاد می‌کند. البته هنوز نوع تستی که تخمین طی چنین مسافتی را زده اعلام نشده است. امیدواریم که این تست از نوع WLTP جدیدی باشد که سخت‌گیرانه‌تر می‌باشد.


به لطف توانایی شارژ سریع تایکان که از مزیت شارژرهای پیشرفته ۸۰۰ ولتی سود می‌برد می‌توان در حدود ۱۵ دقیقه باتری‌ها را برای ایجاد محدوده حرکتی ۴۰۰ کیلومتری شارژ کرد. خودروی تمام الکتریکی پورشه با استانداردهای سیستم شارژ ترکیبی اروپا و آمریکا همخوانی داشته درحالی‌که در بازارهای ژاپن و چین با استانداردهای محلی عرضه خواهد شد.


جدای از الکتریکی بودن، تایکان یکی از مهم‌ترین محصولات تاریخ پورشه بوده بنابراین باید سطح بالایی از پرفورمنس را که مردم از خالق ۹۱۱ انتظار دارند ارائه کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو به خوبی زیر ۳.۵ ثانیه خواهد بود و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز زیر ۱۲ ثانیه اعلام شده است.


این خودروساز آلمانی تخمین می‌زند در هر سال حدود ۲۰ هزار دستگاه از تایکان را خواهد فروخت که حدود دوسوم میزان فروش سالانه ۹۱۱ می‌باشد. تا به اینجا حدود ۴۰ متخصص ۳ نسخه پیش‌تولیدی و ۲۱ نسخه تست را ساخته‌اند.


نسخه‌های پیش‌تولیدی این خودرو چند میلیون کیلومتر را تا زمان پایان تست‌ها طی خواهند کرد. پورشه می‌گوید اولین خودروی اسپورت الکتریکی این شرکت باید حتی در سخت‌ترین شرایط هم همانند یک ساعت کار کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. s ๏ я ๏ u s h

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    نسخه‌های پیش‌تولیدی این خودرو چند میلیون کیلومتر را تا زمان پایان تست‌ها طی خواهند کرد. پورشه می‌گوید اولین خودروی اسپورت الکتریکی این شرکت باید حتی در سخت‌ترین شرایط هم همانند یک ساعت کار کند.
    نوچ نوچ نوچ‌!!! ببینید تو بلاد کفر برای ماشین و مشتری چقدر ارزش قائل هستند..??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Dante

      ۹ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (99 ديدگاه)

      خب خلایق ، هر چه لایق و اینا دیگه …
      وقتی واسه لگن ها ثبت نام میکنید ، تا جیزی گرون میشه صف میکشید
      وقتی فرهنگ رانندگی نداریم وقتی آشغال میریزیم همه جا

      با این روش ، آلمان هم از بین میرفت ،
      از خودمون شروع کنیم و وارد بازی عای یک سیستم معیوب و ظالم نشیم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. KING918

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خب بسار عالی .هر چند معمولا پورشه اعداد و ارقام رو کمی ضعیف تر اعلام میکنه اما همین طوری هم بد نیست موضوع مهم تر برد این ماشین هست که پورشه قول مسافت زیادی رو داده ای کاس یه مقدار هم از کابین ماشین عکس یا فیلم منتشر بشه گویا فضای خیلی لوکسی براش در نظر گرفته و باز شدن درب هاش مثل Rolls-Royce هست در کل ماشین عالی میشه به خصوص قیمت مناسبی هم براش در نظر گرفته
    خدا کنه زود تر مدل 960 هم یه اطلاعت هر چند کوچیکی هم که شده بیاد منتظریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. LAMBORGHINI

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    مشخصاتش کاملا راضی کنندست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. s.h

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    یکی از بهترین طراحی ها رو تو عکس داخل این ماشین دیدم خیلی دلنشیین بود لاکردار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (144 ديدگاه)

    جیگر پورشه.
    تماااام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    به نظرم این بیاد بقیه ماست هاشون رو کیسه می کنند.باید ببینیم الکتریکی ساز های نو پا مثل ریماک و بقیه در برابر پورشه چه وضعیتی خواهند داشت.
    دنیا به آینده وارد شده و علم شکل جدیدی پیدا کرده اما ما کجاییم؟!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامین

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    واقعا پورشه بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا