پورشه

برد واقعی پورشه تایکان 4S بسیار بهتر از تخمین‌ها

حماسه‌ی تخمین شعاع حرکتی پورشه تایکان توسط EPA با نسخه پایه‌ی ۴S نیز ادامه یافته و این موسسه اعلام کرد خودروی یاد شده با یک‌بار شارژ می‌تواند مسافت ۳۲۶ کیلومتری را طی کند؛ اما آیا تایکان ۴S می‌تواند عملکرد بهتری را در دنیای واقعی ثبت کند؟

پورشه تایکان 4S

Matt Farah با پورشه تایکان ۴S سفری کوتاه داشته تا بتواند برد واقعی این خودرو را به همگان نشان دهد. راننده‌ی خودرو اصلاً به دنبال کسب برد حداکثری نبوده و یک سفر کاملاً معمولی با کولر روشن و فعال نمودن سردکن صندلی‌ها داشته و کروز کنترل نیز روی سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت تنظیم شده است.

پس از پایان سفر تایکان ۴S با فاصله قابل‌توجهی نسبت به تخمین‌های EPA توانسته برد ۴۴۴ کیلومتری را ثبت کرده و البته خودرو می‌توانسته ۲۹ کیلومتر دیگر را نیز پیش از خالی شدن کامل باتری طی کند. وقتی این دو عدد را باهم جمع کنید به شعاع حرکتی ۴۷۳ کیلومتری می‌رسید که ۱۴۶ کیلومتر بیشتر از ارقام رسمی اعلامی توسط EPA می‌باشد.

پورشه تایکان ۴S در نهایت با دو نوع باتری ۷۹ و ۹۳.۴ کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد. این دو نسخه به ترتیب قدرت ۵۲۲ و ۵۶۳ اسب بخاری خواهند داشت.

علیرغم اینکه تایکان ۴S نسخه‌ی پایه‌ی این خانواده می‌باشد اما از نظر پرفورمنس هیچ نشانی از کندی نداشته به گونه‌ای که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی را ثبت می‌کند.

اوایل سال جاری میلادی بود که همین موضوع درباره تایکان توربو و توربو S نیز رخ داد و EPA برد این دو خودرو را به ترتیب ۳۲۳ و ۳۰۹ کیلومتر اعلام کرد. رسانه‌های مختلف با بررسی تایکان نشان داده‌اند نسخه‌های پرچم‌دار تایکان می‌توانند در حالت نرمال برد بین ۴۰۲ تا ۴۵۰ کیلومتری داشته باشند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    آخرش نفهمیدیم چی شد ؟
    یه بار پدال مقاله میگذاره که بُرد تایکان کمتر از پیش‌بینیهاست و طرفداران تسلا جولان میدهند .
    این بار پدال مقاله گذاشته که بُرد تایکان بیش از پیش‌بینیهاست .

    با تمام این احوالات ، چه بردش کم باشه چه زیاد ، تایکان بهترین خودرو برقی دنیاست که حداقل میشه هم از داخلش لذت برد و هم از بیرونش و هم از کیفیت برترش و هم پرفورمنس بالای معروفش در دنیا .
    هرچه بردش هم بیشتر بهتر و بهتر .
    فقط خداوکیلی تسلا را با این مقایسه نکنید یا اگر میکنید مطمئن باشید برای دوم شدن باید بجنگه ، تسلا روح نداره ، یه جوریه ، کیفیت پائینش هم که ثابت شده ، پس از چی دفاع میکنید و نظر میدهید ، تسلا فقط اومده برای تلنگر زدن به خودروسازان دنیا که برق آینده این صنعته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دوست

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز این برد در صورت این هست که در جاده ی کفی و عدم باد و خلاصه بهترین شرایط باشه و در حالت عادی برد اعلامی epa ملاک قرار میگیره … در ضمن دو برابر قیمت و نصف شعاع حرکتی تسلا … این یعنی تسلا فعلا از نظر تکنولوژی های جلو تر هست و اگر قرار باشه فاکتور قیمت رو کنار بزاریم لبنان هم می‌تونه ماشین خوبی درست کنه ولی با ۴ میلیون دلار قیمت ! پس در نتیجه مقایسه های جنجالی انجام ندید چون هدف ها متفاوت هست و پورشه در الکتریکی ها نمیتونه رقیب تسلا باشه ولی می‌تونه برای خودش بازار خوبی دست و پا کنه اما نه به شکل تسلا … در ضمن تسلا مدل سه شعاع حرکتی بیش از ۸۰۰ کیلومتر هم ثبت کرده ! ولی اصلا ملاک نیست و epa قابل اعتماد هست . و بحث کیفیت هم برای هر برندی پیش میاد و وقتی گارانتی و خدمات هست مشکلی وجود ندارع و فکر میکنم مشکل کیفیتی تسلا و پورشه و کوروت خبر دارید … پس ملاک ها رو کلی تر کنید و به حواشی توجه نکنید لطفا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. OMID

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    پورشه هم می‌تونه از جایگاه های ionity استفاده کنه؟
    به نظرم همین برد کافیه
    چون مثلا کسی سفر هم بخواد بره بعد از چهارصد کیلومتر رانندگی به یک استراحت احتیاج داره دیگه توی همین مدت ماشینشم شارژ می‌کنه
    خوشبختانه توی مدت زمان شارژ شدن هم عالی عمل میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Reza

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    ژرمن ها و ایتالیایی ها همیشه توان ماشین رو کمتر از چیزی که هست اعلام میکنن،چون نیازی به تبلیغات و جوسازی ندارن برعکس بعضی از برند های کشورهای دیگه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (297 ديدگاه)

      همچنین بنظرم در حال حاضر تایکان تنها ماشین برقی هست که باعث میشه کسی که از ماشین های برقی متنفره بهشون علاقه مند بشه اینقدر که با کیفیت عالی هست و طراحیش بی نظیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        دقیقا …
        من هم خیلی از الکتریکی ها متنفر بودم تا اینکه تایکان معرفی شد … تایکان تنها ماشین الکتریکیه که ازش خوشم میاد‌ ، واقعا خوششششگله لامصب .
        مرسی پورشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. ممد ژانگولر

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    تسلا کجا بقیه کجا
    نرم افزار ماشین تسلا با آپدیتهایی که بهت میده همیشه سو‌رایزت میکنه
    سنسورهای ماشین تسلا ماورای تصوره
    هنوز فاصله زیاده باید منتظر بمونیم بقیه چی کار میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      سنسور هاش ماورای تصوره؟؟
      ?????
      برای افراد عادی اره خب ماورای تصوره
      فعلا تنها چیزیش که واقعا ماورای تصوره کیفیت رنگشه ?????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (3454 ديدگاه)

        میلاد جون انشالله همیشه بخندی
        ولی سنسور به اون چیزی که عقب و جلوی پراید میبندن نمیگن
        بیشتر تحقیق کن
        یک سر بیرون برو نور خورشید بهت بخوره بد نیستا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میلاد

          ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          ??????
          فک کنم شما فک کردی سنسور اونه که میگی سنسورای تسلا خفنه
          ????
          نمیدونم چرا امریکایی بازا اینقدر اصرار دارن گل به خودی بزنن ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. میلاد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    کاملا واضح بود که بردش خیلی بیشتر از اون عدد اعلامیه
    برای زمان شارژش هم برید مقاله کار اند درایور به تاریخ 13 فوریه رو بخونید تا بفهمید دنیا دست کیه
    ??
    ever ahead

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MAHDI

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله HOT CARS چندوقت پیش سریع ترین خودروهایی که تست کرده بود و بهترین زمان 0 تا 62 مایل که با این خودروهارو ثبت کرده رو معرفی کرده !!!!!

    *مرسدس E63 S / ثبت 3.0 ثانیه
    *لامبو هوراکان EVO/ ثبت 2.9 ثانیه
    *فراری 488 پیستا / ثبت 2.7 ثانیه
    *آئودی R8 پرفومنس / ثبت 2.6 ثانیه
    *ب ام و M5 کامپتیشن/ ثبت 2.6 ثانیه
    *تسلا مدل S پرفومنس/ ثبت 2.6 ثانیه
    *مکلارن 720 اس / ثبت 2.5 ثانیه
    *پورشه 911 GT2 RS /ثبت 2.5 ثانیه
    *لامبو اونتادور SVJ / ثبت 2.5 ثانیه
    *پورشه تایکان توربو S/ ثبت 2.4 ثبت
    *********************************

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      پورشه تایکان توربواس سریع ترین خودروی تست شده در این مجله بوده. اینکه این شتاب ها در پیست های عادی بوده یا در پیست های درگ چیزی نگفته!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میلاد

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        در بحث شتاب، هیچ چی مثل تست کار اند درایور که شتاب های متوالی رو اندازه گیری کردن نمیتونه اوج مهندسی پورشه رو نشون بده
        حتی تو اولین تست پورشه سریعتر بود ولی از تست دوم عملکرد تسلا شد مثل فورد فستیوا و در اخر هم پوکید جوری که مجبور شدن تستو متوقف کنن ????

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Hadi

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    تازه این ماشین با کولر و سرد کن صندلی روشن تونسته به این عدد دست پیدا کنه…
    و گرنه به عدد بالاتری می‌رسید…
    درکل هرچی برد ماشین الکتریکی بیشتر و زمان شارژش کمتر بهتر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Saeed

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    هم تسلا هم پورشه
    هردو خودروساز جذابیت خاص خودشون رو دارن
    ولی اگه من بخوام یه ماشین برقی بگیرم قطعا مدل S میگیرم البته به شرطی که یک ۷۲۰s هم داشته باشم واسه سفر تو جاده و صفااااااااا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ehsan

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (46 ديدگاه)

    عدد اعلام شده برای برد epa ترکیبی از پنج حالت مختلف رانندگی به صورت زیر است
    رانندگی در شهر در دمای معمولی
    رانندگی در شهر در دمای سرد و بخاری روشن
    رانندگی در شهر در هوای گرم و کولر روشن
    رانندگی در بزرگراه در سرعت نرمال
    رانندگی در بزرگراه با سرعت بالا و کولر روشن
    عدد اعلامی میانگین این پنج حالت است بنابراین بستگی به شرایط رانندگی عدد بدست آمده میتواند از مقدار میانگین کمتر و یا بیشتر باشد بنابراین مقایسه عدد epa با تنها یک حالت رانندگی صحیح نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MAHDI

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طراحی به شدت جذابی داره تایکان. طوریکه یه سر وگردن جذاب تر از پورشه پانامرا هستش. جذاب ترین الکتریکی دنیاست این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علیرضا

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    بخاطر همین برد کلی تیکه شنیدیم از تسلا . حالا میشه بیان توضیح بدن یا هنوزم آرره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Saman

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (181 ديدگاه)

    پورش تایگان الکتریکی خوبی هستش ولی هنوزم با تسلای S فاصله داره و تسلا S جذابتره. و با عرضه تسلاS کاملن جدید این فاصله بیشتر هم خواهد شد البته طبیعی هم هست تسلا رفرنس الکتریکیهاست و در این تکنولوژی پیشرو و نمونه هست و از همه مهمتر ساخت غول دانش جهان امریکاست که کلام اول و آخر تکنولوژیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      اره پورشه خیلی با تسلا فاصله داره، تسلا قول داده تو سال 2025 با ماشینی که صندلیاش رو هم ورداشتن بتونه رکورد 2018 تایکان رو تو پیست بزنه
      واقعا فاصلشون خیلی زیاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. احسان

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (252 ديدگاه)

    سلام دوستان
    روی سخن من با پورشه یا برند های پرمیوم و اسپرت دیگه نیست چون ماهیت و کاربریشون معلومه و قیمتشون قابل دسترس برای همه نیست،منظور صحبت من تسلا یا نیسان یا فولکس یا هر برند خانوادگی که برای استفاده روزمره خریداری میشه هست،مخصوصا تسلا که خیلی در این زمینه اشتیاق رقابت داره …
    به نظر من چه نیازی به قدرت ۵۰۰ اسبی و گشتاور۶۰۰ نیوتنی و شتاب ۳ ثانیه ای برای یه خودرو خانوادگی هست،مگه چند درصد e class ها و سری ۵ ها از نوع e63 و m5 و بقیه مدل های پر قدرت هستند، اکثر مشتریان مدل های میان رده را انتخاب میکنن و نیازشون هم در همین حده و کاملا هم کفایت میکنه ، به نظر من یه سدان حدود ۳۰۰ اسب بخار و حداکثر حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نیوتن گشتاور خیلی کافیه براش و اونقدر هست که لذتبخش هم باشه و حدود ۵تا ۸ ثانیه شتاب هم خیلی لذت بخشه برای یه خودروی الکتریکی و حداکثر ۲۰۰ تا ۲۲۰ کیلومتر سرعت هم کافیه برای قدرت نمایی ، بجاش میتونن روی برد ۱۰۰۰ کیلومتری یا حتی بیشتر و یا نزدیک بهش برنامه ریزی کنند که مطمئنا خیلی بیشتر به کار مصرف کننده میاد، هزینه شارژ ،تعداد دفعاتی که باتری باید شارژ بگیره،مقدار فشاری که به باتری میاد، استهلاک موتور الکتریکی و… هم کاهش پیدا میکنه و دوام و عمر قطعات هم بالاتر میره و در ضمن میتونن قیمت تمام شده محصول را خیلی پایین تر بیارن و ارزون تر بفروشن و در نهایت بیشتر بفروشن و تعداد بیشتری از مشتری های وفادار به موتورهای درون سوز را به سمت خودشون بکشونن و در نهایت حس اطمینان راننده وقتی میبینه مثلا میتونه از تهران تا مشهد را یکسره با یه مرتبه شارژ طی کنه …!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      خب تو قیمتش که تاثیر آنچنانی نداره چون باتری باید حفظ بشه . از نظر تبلیغاتی نمیتونه موفق بشه.نمیشه با صد هزار دلار از یه تویوتای سی هزار دلاری جا بمونه.اینجوری کسی نمیخره.ولی میشه یه موتور قوی واسه عقب بزاره یه موتور ضعیف واسه جلو. وقت شاخ و شونه کشیدن و تبلیغات از همه قدرت استفاده کنه وقتی داره تو شهر میچرخه هم موتور عقب کاملا از مدار خارج باشه و فقط با موتور ضعیف و کم مصرف جلو حرکت کنه حتی یه موتور صد اسبی هم واسه جلو کفایته. سلطااااان :) صد اسبه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا