پورشه

پشت فرمان پورشه ماکان GTS جدید

از حدود ۶ سال پیش تاکنون، ماکان موفقیت عظیمی را برای پورشه به ارمغان آورده است. لیست انتظار خرید برای این خودرو در زمان عرضه حتی به بیش از یک سال هم می‌رسید زیرا مالکان چیزهایی را ارائه کرده بود که هیچ شاسی‌بلند میان سایز دیگر نداشت. فضای بار و کابین مناسب به همراه دینامیک سواری بسیار عالی و موقعیت راننده مشابه خودروهای اسپورت.

پورشه ماکان GTS جدید

پورشه اما به مدل‌های پایه ماکان اکتفا نکرد و بر تعداد اعضای خانواده افزود. ماکان که پرفروش‌ترین خودروی این خودروساز محسوب می‌شود سال پیش فیس لیفت شد و حالا با جدیدترین نسخه از اسپورت ترین مدل ماکان یعنی GTS دیدار می‌کنیم.

پورشه ماکان GTS جدید

این خودرو قدرت یا گشتاور ماکان توربو را ندارد اما بنا به گفته پورشه، پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی GTS باعث شده این خودرو اسپورت ترین ماکان بازار باشد. ارتفاع این خودرو ۱۵ میلی‌متر پایین‌تر از دیگر نسخه‌ها از جمله توربو بوده و البته از نظر بصری هم برون‌گراترین عضو خانواده محسوب می‌شود.

پورشه ماکان GTS جدید

تریم مشکی‌رنگ در جای‌جای بدنه و کابین بکار رفته و برخی قطعات از نوع براق و برخی از نوع مات هستند. این عناصر مشکی در دماغه، چراغ‌های عقب و داشبورد دیده می‌شوند. ماکان GTS از رینگ‌های ۲۰ اینچی استاندارد استفاده می‌کند و طراحی رینگ‌ها دقیقاً مشابه مدل ۷۱۸ اسپایدر است. شاسی و سیستم تعلیق نیز به‌روزرسانی‌هایی برای پاسخ بیشتر و گیراتر داشته‌اند و در جلو و عقب از فنرهای سفت تر استفاده شده است. کالیپرهای ترمز قرمزرنگ نیز عملکرد قوی‌تری نسبت به ترمز سایر نسخه‌های ماکان به نمایش می‌گذارند.

پورشه ماکان GTS جدید

پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی این شاسی‌بلند آلمانی اساساً همان پیشرانه مدل پیشین است که قدرت ۳۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری را با پاسخ تیزتر پدال گاز همراه می‌کند. این نیروگاه باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود؛ و به یاد داشته باشید که این عملکرد را یک شاسی‌بلند نزدیک به دو تنی ثبت می‌کند.

پورشه ماکان GTS جدید

همکار پیشرانه همان گیربکس ۷ سرعته PDK قبلی است اما نرم‌افزار آن برای تعویض‌های سریع‌تر در حالت‌های اسپورت بازنگری شده است؛ و در جاده است که نمی‌توان تحت تأثیر توانایی‌های گسترده ماکان GTS قرار نگرفت.

پورشه ماکان GTS جدید

وقتی حالت نرمال رانندگی را از طریق دکمه روی فرمان انتخاب کنید شاهد سواری خونسرد اما قدرتمند خودرو خواهید بود و صدای چندانی هم از لاستیک‌ها یا سیستم تعلیق به کابین راه نخواهد یافت.

پورشه ماکان GTS جدید

وقتی حالت اسپورت را انتخاب کنید همه‌چیز رنگ عوض می‌کند اما پایداری خودرو همچنان قدرتمند باقی می‌ماند؛ اما زمانی که حالت اسپورت پلاس را انتخاب کنید پدال گاز، گیربکس و… پاسخ تیزتری می‌دهند و صدای اگزوز هم به‌طور قابل‌توجهی تغییر می‌کند و در زمان شتاب گیری طنین بیشتری دارد.

پورشه ماکان GTS جدید

با این وجود هم سواری خودرو به‌طور جذابی سفت می‌شود ولی هندلینگ و فرمان خودرو در سطح بالایی از لذت و اسپورت بودن قرار دارند. احتمالاً احساس‌برانگیزترین ویژگی ماکان GTS به فرمان پذیری و توقف آن مربوط می‌شود که برای خودرویی با چنین جثه‌ای عالی است.

پورشه ماکان GTS جدید

قطعاً ماکان GTS در بالاترین رده کلاس خود قرار داشته و با توجه به اینکه پورشه طراحی و کیفیت کابین را ارتقا داده بنابراین فضایی لوکس و سطح بالا را شاهد هستیم. حتی اگر طرفدار شاسی بلندهای اسپورت هم نباشید ماکان GTS را دوست خواهید داشت.

پورشه ماکان GTS جدید

پورشه تکنولوژی این خودرو را نیز ارتقا داده و هم‌اکنون اپل کارپلی کاملاً در سیستم ارتباطی خودرو ادغام شده است. این خودرو از صفحه‌نمایش ۱۰.۹ اینچی سود برده و به دستیار ترافیک سفارشی مجهز است که کاربردهای زیادی در ترافیک دارد.

اگر شما خواهان یک شاسی‌بلند اسپورت هستید که از تکنولوژی مدرن و توانایی‌های عالی برخوردار باشد بهتر است جایی نروید. اگرچه رقبای سرشناسی همچون آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و مرسدس-ای ام جی GLC 63 S وجود دارند اما ماکان GTS دنیای دیگری دارد.

اگر شاسی بلندهای اسپورت را دوست دارید بنابراین به سختی خواهید توانست چشم روی ماکان GTS جدید ببندید. این خودرو ظاهر جذابی داشته و به لطف پیشرانه ۶ سیلندر ۳۷۵ اسبی خود قوی‌تر از هر زمان دیگری است. پورشه دینامیک شاسی و کابین را نیز کاملاً ارتقا داده است؛ و با قیمت ۵۸۸۱۶ پوندی، به نظر می‌رسد ماکان GTS ارزش بالایی دارد. واقعاً تحت تأثیر این خودرو قرار گرفته‌ایم…

مشخصات پورشه ماکان GTS

  • قیمت: ۵۸۸۱۶ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۳۷۵ اسب بخار/۵۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته PDK، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۶۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۹.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    عاشق اون دکمه های جورواجورشم …
    ماشین باید دکمه زیاد داشته باشه ، قبول دارین ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. پویا

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (44 ديدگاه)

      آی گفتی! ب خصوص سیستم تهویه! برمیدارن دکمه هاشو میبرن تو نمایشگر!! یعنی متنفرم از این حالت…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Moein

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (890 ديدگاه)

    کلا تو تمام محصولات پورشه من مدلهای GTS رو خیلی قبول دارم
    سطح پرفورمنس و امکانات کاملا تو یه سطحی هست که باید باشه
    البته کمون نکنم ماکان gts رقیب آلفا و glc 63 s باشه
    مدل توربو رقیب مستقیم اوناست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا