پورشه

اصالت یا یکنواختی؟! پشت فرمان پورشه 911 کررا جدید

برای راندن نسل جدید پورشه ۹۱۱ (کد ۹۹۲) مجهز به گیربکس دستی باید کمی صبر کنیم؛ اما برای کاستن از شدت انتظارات ما برای اولین بار توانستیم کلیدهای نسخه پایه کررا را در دست گرفته و با آن به دل جاده بزنیم…

پورشه 911 کررا جدید
این خودرو در واقع همان کررا S سریع‌تر و گران‌تر است که به زودی با گیربکس ۷ سرعته دستی پورشه عرضه خواهد شد؛ اما اگر به گیربکس دستی علاقه نداشته باشید خواهید توانست این مدل ارزان‌تر کررا با گیربکس PDK را دوست داشته باشید؟!

قیمت این خودرو از ۸۲۷۹۳ پوند آغاز می‌شود که بیش از ۱۰ هزار پوند ارزان‌تر از نسخه کررا S می‌باشد. در این خودرو همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی کررا S قرار دارد اما قدرت آن از ۴۴۴ به ۳۸۰ اسب بخار کاهش یافته است. در دل دو خودرو همان گیربکس PDK قرار گرفته است. از نظر طراحی ظاهری نیز هر دو خودرو بسیار شبیه یکدیگر هستند اما خب مدل پایه از رینگ‌های کمی کوچک‌تر استفاده می‌کند.

قطعاً این خودرو از نظر پرفورمنس کمبودی ندارد. خودروی حاضر در تست فاقد پکیج اسپورت کرونوی ۱۸۴۴ پوندی بود اما خب این پکیج شامل کرنومتر کوچک بالای داشبورد بوده و دو دهم ثانیه از شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را کاسته و آن را به ۴ ثانیه می‌رساند. مدل S هنوز هم سریع‌تر بوده و شتاب آن نیم ثانیه بهتر است.


کررا استاندارد در جاده‌های بریتانیا سریع‌تر از حد نیاز حس شده و تنها کمی کندتر از برادر کررا S است. این موضوع در این فصل از سال واضح‌تر است یعنی جایی که روی سنگ‌فرش با تخت گاز حرکت کنید. در این حالت سیستم‌های ایمنی دخالت کرده اما حالت خیس رانندگی به خوبی عمل کرده و بدون هرگونه کاسته شدن از هیجان رانندگی می‌توان سواری جذاب و ایمنی داشت.

پورشه 911 کررا جدید
البته دم خودرو خیلی با از دست دادن کشش خود میانه خوبی نداشته و این بچه پورشه خیلی سرزنده حس نمی‌شود. فرمان جزو ارتباطی‌ترین فرمان‌های موجود در بازار بوده و گیربکس PDK نیز تعویض‌های دقیق و به موقعی دارد. سطح دخالت راننده در تعویض دنده‌ها مشابه گیربکس‌های دستی بوده و معکوس‌های آن باعث خیزش دورشمار می‌شود. با این نظر گیربکس دستی هیجان بسیار بیشتری هم خواهد داشت.

پورشه 911 کررا جدید
سواری کررا خوب بوده و در جاده‌های ناهموار حس پایداری دارد. البته سواری خودرو به حد کافی سفت است تا دقت بسیار بالایی را بنا به درخواست راننده داشته باشد. رفاه و آرامش کابین نسبت به نسل قبلی ۹۱۱ ارتقا یافته و حتی در صورت استفاده از رینگ‌های بزرگ و لاستیک‌های دیواره کوتاه این موضوع دیده می‌شود. صندلی‌ها کاملاً بدن را در بر گرفته و تنظیمات زیادی برای یافتن موقعیت دقیق راننده وجود دارد. شما می‌توانید در ارتفاعی پایین نشسته و نزدیکی فرمان به قفسه سینه خود را حس کنید.

اگرچه خودروی تست شده فاقد پکیج اسپورت کرونو بود اما لیست تجهیزات بلندبالای آن ارزش اشاره را دارد. رنگ سبز ۸۷۶ پوندی و چرم دو رنگ ۴۲۲ پوندی تنها آغاز کننده این لیست هستند. رینگ‌های بزرگ‌تر مدل کررا S نیز حدود ۱۲۰۰ پوند قیمت داشته و صندلی‌های برقی با تنظیم در ۱۴ جهت نیز با ۱۶۹۹ پوند در دسترس هستند. البته ما نظر مثبتی روی سیستم اگزوز اسپورت نداریم چراکه تغییر محسوسی در صدای پیشرانه ندارد.

پورشه 911 کررا جدید
کررا از نظر کیفیت کابین هیچ‌چیزی را قربانی نکرده است؛ اما مواردی هم وجود دارد که سوال برانگیز است. برای مثال سیستم اطلاعات سرگرمی پورشه اگرچه عملکردی بوده و کاربری راحتی دارد اما هنوز هم از گوشی‌های اندرویدی پشتیبانی نمی‌کند. البته اپل کارپلی بی‌سیم به خوبی کار کرده و بدون معطلی به دستگاه و خودرو وصل می‌شود. صفحه لمسی پهن مرکزی روشن و پاسخگو است هرچند کاکپیت دیجیتالی هر از گاهی توسط فرمان مسدود شده و نمی‌توان آن را دید.

علیرغم قیمت ارزان‌تر، این ۹۱۱ هنوز هم خودروی اسپورتی بوده ولی از نظر فضای بار و کابین نمی‌تواند با ب ام و سری ۸ یا جگوار اف تایپ به‌روز شده رقابت کند. محفظه بار دماغه خودرو کوچک بوده اما صندلی‌های عقب کوچک کمی باعث بهبود وضعیت می‌شوند. تنها کودکان کوچک می‌توانند روی این صندلی‌ها بنشینند.

اگر نمی‌توانید مدل گران‌تر کررا S را تهیه کنید احتمالاً هیچ کمبودی درباره مدل پایه ۹۱۱ کررا مشاهده نخواهید کرد. بزرگ‌ترین تفاوت این دو خودرو سال آینده رخ خواهد داد یعنی زمانی که پورشه گیربکس دستی را به مدل قوی‌تر اضافه خواهد کرد. فعلاً این مدل پایه کررا عضو موردعلاقه‌ی ما در خانواده ۹۱۱ جدید است.

مشخصات پورشه ۹۱۱ کررا

  • قیمت: ۸۲۷۹۳ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۳۸۰ اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۹۳ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۹.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پورشه 911 مثل همیشه فوق العاده است!!!!
    هرچندبهتره که نسخه پایه مدل کرراS باشه!!!!
    واینکه ب ام و سری8 به هیچ وجه با 911 در یک کلاس نیستن و جدای از جسه خیلی بزرگ تر سری8 حدود نیم تن هم سنگین تر از 911 هستش اما جگوار F TYPE و مرسدس GT رقبای نزدیک 911 هستن!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رهگذر

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یکنواختی + اصالت –

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    راستی مجله auto motor sport کامل ترین رقابت بین تمام کراس اورهای الکتریکی رو انجام داده که بین:: تسلا مدل X و مرسدس EQC و جگوار I PASE و آئودی E. TRON انجام شده که در پایان نتیجه!!!!!

    جایگاه اول:: آئودی E. tron امتیاز 470
    جایگاه دوم:: مرسدس EQC امتیاز 461
    جایگاه سوم :: جگوار i PASE امتیاز 448
    جایگاه چهارم:: تسلا مدل X امتیاز 444

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بزودی شاهد معرفی پورشه تایکان کراس توریسمو هستیم چون تصاویر این خودرو در حال تست مدتیه که منتشر شده که ظاهر جذابی هم داره!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. Car lover

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      میشه یکم اطلاعات مفید بدی؟؟؟
      حداقل اگه فقط میخای مترجم مجلات باشی علت کمبود نمره تسلارم بگو شاید بخاطر طراحی یکم قدیمیش۵۰ نمره کم گرفته…
      ipace

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. MAHDI

        ۲۵ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        میتونید خودتون مطالعه اش کنید.اسم مجله رو سرچ کنید اتفاقا جدیدترین رقابتش هستش!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    فقط قیاس کنید تیتر زدن های چند هفته اخیر رو / 911 یکنواخته / بعد پیت حلبی های اونور- رو تو بوق وکرنا میکنن / اتومبیل فقط المان ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Farzad

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    معلومه که اصالت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ایمان

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    اصالت + کیفیت = ۹۱۱ افسانه ای ❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. سورنا

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    آقا خداییش یه لحظه با چشم بدون تعصب ببینید
    واقعا دیگه زیادی تکراری و یه نواخت شده فقط اسم ها متفاوت
    هرچقدرم بگی اصالت و از این حرفا آدم یه بار زندگی میکنه پس بهتره تغییرات به اندازه ای باشه که یه چیز جدید واس تجربه داشته باشی
    کسی نمیگه ٩١١ بده یا اصالتش بده ولی همین ٩١١ رو میشه نوع دیکه ای تجربه کرد و لذتش بیشتر شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. MehdiTurbo

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    طراحی عقب نسل قبلشو خیلیییییی بیشتر دوست داشتم به نظرم تو این نسل عقبشو خراب کردند ولی بقیش همه چیش بهتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۵ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اتفاقا به نظرمن جذاب ترین قسمتش طراحی عقبش هستش. هم بخاطر طراحی چراغ ها. هم بخاطر سراگزوزهای به شدت جذابش وهم خطوط روی صندوق. طوریکه من این نسل 911 رو جزو زیباترین خودروهای دنیا میبینم واقعا(و البته لاستیک های خیلی پهن که جذابیت عقب 911 رو کامل میکنه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مانی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    طراحی داخلی‌ آخرشه،هم اصالتش رو حفظ کرده هم مدرن و خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ارش

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    اصالت موضوعی که برای خیلی ها قابل درک نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. جواد

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (18 ديدگاه)

    همش تکرار می بینی و تکرار هست و تکرار
    آخه اینم شد ماشین
    بابا یه تغییری به رنگ و روش بده لعنتی
    خسته شدیم از اینهمه تکرار مکررات

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا