پورشه

پشت فرمان غول دوست‌داشتنی پورشه: 911 کررا 2019 جدید

شاید مدل‌های قدرتمند GT3 پورشه تمامی توجهات را به خود جلب کنند اما نسخه‌های ارزان‌تر پورشه ۹۱۱ نیز همیشه موردعلاقه‌ی خریداران خودروهای اسپورت بوده‌اند؛ و پرفورمنس این خودروها همیشه با ارائه‌ی هر نسل بهبود می‌یابد و نسخه‌ی پایه‌ی ۹۱۱ کررا شبیه نقطه‌ی مناسبی محسوب می‌شود که پرفورمنس موردنیاز اکثر خریداران را تأمین می‌کند.


پورشه نسل جدید این خودرو را که با کد ۹۹۲ شناخته می‌شود اوایل سال جاری و در نسخه‌ی کررا S معرفی کرد اما ما برای اولین بار توانسته‌ایم پشت فرمان نسخه‌ی پایه‌ی کررا بنشینیم. ما مجبوریم از واژه‌ی پایه استفاده کنیم چراکه این خودروی اسپورت ۳۸۰ اسب بخاری می‌تواند به سرعت ۲۹۳ کیلومتر در ساعت دست یابد.


مدل عادی کررا هم مشابه نسخه‌ی کررا S از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو استفاده کرده اما قدرت آن اندکی کمتر است. تفاوت قدرت کررا و کررا S به ۶۴ اسب بخار رسیده و گشتاور هم با کاهش ۸۰ واحدی به ۴۵۰ نیوتون متر رسیده است؛ اما با این وجود اصلاً نمی‌توان کررا را خودرویی کند دانست به گونه‌ای که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن در ۴.۲ ثانیه ثبت می‌شود که تنها نیم ثانیه کندتر از برادر بزرگ‌تر است.


این خودرو هنوز با گیربکس دستی در دسترس نیست بنابراین تنها گزینه‌ی ممکن از نوع ۸ سرعته دوکلاچه PDK است. این خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب عرضه شده هرچند نسخه‌ی حاضر در تست از رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی سود برده و دارای برخی ویژگی‌های دیگر نیز می‌باشد.


خودرویی که ما تست کردیم به ترمزهای سرامیک کربنی، پکیج اسپورت کرونو، سیستم اگزوز اسپورت و صندلی‌های اسپورت با تنظیم در ۱۸ جهت مجهز بوده و از نظر مشخصات و قیمت به نسخه‌ی کررا S نزدیک شده است. البته این ویژگی‌ها تأثیر زیادی روی شخصیت پورشه ۹۱۱ کررا نداشته و شما آن‌ها را ضروری نخواهید دانست.


ما قبلاً با کابین ۹۹۲ آشنا شده‌ایم و چیز بدی در آن وجود ندارد. یک طراحی یکدست و مدرن به چشم می‌خورد اما شاید خریداران انس بیشتری با کابین نسل پیشین ۹۱۱ داشته باشند. یک صفحه‌نمایش بزرگ در داشبورد اولین چیزی است که ویژگی کابین نسل جدید ۹۱۱ را توصیف کرده و البته دورشمار پیشرانه در پشت آمپرها نیز توسط دو صفحه‌نمایش دیگر احاطه شده است.


از موقعیت راننده گرفته تا دید عالی و احساس کیفیت بالای کابین، به سختی می‌توان شکایتی درباره‌ی این خودرو داشت. شما می‌توانید بدون خسته شدن چندین ساعت پشت فرمان بنشینید و بازهم پورشه آپشن های کافی برای شخصی‌سازی تمامی بخش‌ها را ارائه می‌کند. در صندلی‌های عقب جای کافی برای نشستن افراد بالغ وجود ندارد اما محفظه بار جلویی عمق زیادی داشته و همچون همیشه مفید است.


گیربکس دوکلاچه هم بسیار خوب عمل می‌کند. کندی اندک فرمان به شما یادآوری می‌کند که پشت فرمان یک خودروی اسپورت نشسته‌اید تا یک گرندتورر. غرش همیشه حاضر سیستم اگزوز نیز با بالا پایین شدن دور پیشرانه بر جذابیت راندن این هیولا می‌افزاید.


اگر خواهان شتاب بیشتر هستید بهتر است حالت‌های اسپورت یا اسپورت پلاس را انتخاب کنید. با این کار کررا روی دیگر خود را نشان خواهد داد. با هر حرکت پای راست شاهد بالا رفتن دور پیشرانه و جذابیت ذاتی پورشه ۹۱۱ خواهید بود.

بدون مقایسه‌ی شانه‌به‌شانه به سختی خواهید توانست تفاوت پرفورمنس این خودرو با مدل کررا S را متوجه شوید. با وجود قدرت زیادی که از دورهای پایین در دسترس است، مدل پایه‌ی ۹۱۱ مشکل خاصی در رسیدن به ردلاین ندارد.


علیرغم اینکه خودروی موردبحث از رینگ‌های بزرگ‌تر استفاده کرده اما سواری آن مشکلی ندارد و در دست‌اندازها هم پایداری خود را از دست نمی‌دهد. البته همانند نسل‌های پیشین ۹۱۱، در سرعت‌های بالا شاهد صدای لاستیک‌ها خواهید بود.


در جاده‌های پر پیچ و خم اولین چیزی که توجهتان را به خود جلب خواهد کرد رشد خودرو است. فرمان هم احساس کمی داشته و فاقد درگیری راننده است. وقتی که خودرو را تحت‌فشار قرار دهید ویژگی‌های سنتی ۹۱۱ خود را نشان خواهد داد که از جمله ی آن‌ها می‌توان به ترمزهای قوی و فرمانی با توزیع وزن مناسب اشاره کرد. چسبندگی زیادی هم وجود دارد و خودرو به حمله به پیچ‌ها مشتاق نشان می‌دهد.

اگر می‌خواهید ویژگی‌های کلاسیک ۹۱۱ را ببینید باید کاملاً سریع حرکت کنید و این یک مشکل است. ما حدس می‌زنیم بهترین حالت پورشه ۹۱۱ کررا استفاده از رینگ‌های کوچک‌تر و لاستیک‌های نازک‌تر خواهد بود.


خریداران پورشه ۹۱۱ معمولاً نسخه‌ی کررا S را انتخاب می‌کنند اما هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن درباره‌ی کررا پایه وجود دارد. این خودروی پایه بسیار سریع و تواناست حتی اگر حس درگیر کنندگی نسل قبلی را نداشته باشد.

مشخصات پورشه ۹۱۱ کررا

  • قیمت: ۸۲۷۹۳ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۳۸۰ اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۹۳ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۹.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    زیبا وجذاب ومثل همیشه کامل تر از هر زمان دیگه ای!!!!!!
    رنگ زرد وبیشتر رنگ نقره ای خیلی جذاب ترش میکنه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      دقیقا
      عکس اول با آدم حرف میزنه …

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Archi KHAN

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    عشقی برای همیشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. meysam

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحی این ماشین کی میخواد قدیمی و از مد افتاده بشه؟؟؟
    هر نسل قشنگتر از نسل قبل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. همایون

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بازم همون طراحی تکراری

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. lambo

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا زیباست .تکراری نیست اصالته دوست عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا