پورشه

تایکان، نام نسخه تولیدی پورشه میشن E کانسپت

پورشه میشن E را فراموش کنید زیرا این برند آلمانی می‌گوید نسخه تولیدی اولین محصول تمام الکتریکی این شرکت “تایکان” نام خواهد داشت. ظاهراً این نام به معنی “اسب سرزنده و جوان” می‌باشد.


پیش از این تصاویر جاسوسی متعددی از تایکان به عنوان یک سدان صیقلی و روان که به نوعی شبیه یک ۹۱۱ کشیده و چهار درب می‌باشد منتشر شده‌اند. دماغه کم ارتفاع این خودرو شامل چراغ‌های LED بوده و سقف شیب‌دار تایکان نیز ظاهر کوپه مانندی به وجود آورده است. انتظار داریم در کابین این خودرو از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای بهره گرفته شود.

ظاهراً نسخه پرچم‌دار پورشه تایکان از پیشرانه‌های الکتریکی با قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر زیر ۳.۵ ثانیه خواهد داشت. پورشه همچنین قول داده این خودرو با یک‌بار شارژ برد بالای ۵۰۰ کیلومتری را ارائه خواهد کرد. همچنین مدل پایه این خودرو قیمت حدود ۸۵ هزار دلار داشته و قدرتی در حدود ۴۰۰ اسب بخار تولید خواهد کرد.

پورشه میشن ای
پورشه تأسیسات جدیدی به منظور ساخت محصولات الکتریکی در اشتوتگارت تأسیس کرده است. این کارخانه در ابتدا ظرفیت ساخت سالانه ۲۰ هزار دستگاهی داشته اما فضا برای گسترش آن مهیاست. کانسپت کراس توریسموی جدیدی که اخیراً معرفی شده نشان دهنده تغییر شکل یک سدان به فرم استیشن بوده و شایعاتی درباره معرفی نسخه‌های کوپه و کانورتیبل نیز وجود دارد. این کمپانی معتقد است یک‌چهارم فروش جهانی محصولاتش تا سال ۲۰۲۵ از نوع خودروهای الکتریکی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Amir. noghte

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (8 ديدگاه)

    عالیه فکر کنم مثل کاین گل کنه
    راستی پدال جان خیلی خیلی دیر اخبار رو پوشش میدین
    سایت های غیر خودرویی هم از شما سریعتر این خبر رو پخش کردن چه برسه به سایت های خودرویی
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. s.h

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتنیه یه چیزی عین 918 که الان چند سال میگذره ولی هنوز از خیلی از ماشینای هم رده خودش بهتره حتی مدلهای 2017و2018 اما جانشینش که به گفته پورشه تو سال 2020 معفی میشه از تصور خارجه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا