پورشه

نسل سوم پورشه پانامرا تولید خواهد شد؟!

از زمان معرفی پورشه تایکان در سپتامبر ۲۰۱۹ برخی کارشناسان و طرفداران نگران آینده‌ی پانامرا بوده‌اند. تایکان اخیراً در نسخه کراس توریسمو نیز پدیدار شده و احتمالاً نسخه اسپورت توریسمو هم به زودی معرفی خواهد شد و بیش از پیش شاهد همپوشانی این خانواده و پانامرا خواهیم بود. خب آیا پانامرا غزل خداحافظی را خواهد خواند؟ آن‌گونه که به نظر می‌رسد احتمال تولید نسل سوم این خودرو وجود دارد.

با اینکه پورشه می‌خواهد تا پایان دهه جاری میلادی خودروهای الکتریکی شده سهم ۸۰ درصدی از فروش سالانه این خودروساز را داشته باشند اما شاید پانامرا برای چند سالی تولید شود. اولیور بلوم رئیس پورشه به اتوکار گفته شانس زیادی برای ادامه تولید این خودروی درون‌سوز وجود دارد. بلوم گفته است:

من فکر می‌کنم شاید این کار جواب دهد زیرا تایکان و پانامرا در کلاس‌های متفاوتی حضور دارند. پانامرا یک پله بالاتر از تایکان است.

مرد شماره یک پورشه خاطرنشان ساخته این شرکت باید از همپوشانی خودروهای خود جلوگیری کرده و مطمئن شود این خودروها به‌طور قابل‌توجهی از یکدیگر متمایز هستند. نسل سوم و احتمالی پانامرا چه به‌صورت تمام الکتریکی و چه به‌صورت پلاگین هیبریدی خودرویی بهتر بوده و از نظر ابعادی نیز به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از تایکان امروزی خواهد بود و بنابراین دو خودرو جایگاه مشترکی را اشغال نخواهند کرد.

 

اگر پورشه بخواهد پانامرای درون‌سوز را بازنشسته کند بنابراین احتمال دارد پانامرای الکتریکی از پلتفرم PPE که در نسل جدید ماکان و آئودی Q6 E-Tron بکار خواهد رفت استفاده کند. این معماری جدید ویژگی‌هایی همچون فرمان پذیری چرخ های عقب، سیستم تعلیق بادی و هدایت گشتاوری را در خود جای خواهد داد.

اگر نسل بعدی پانامرا همچنان پیشرانه بنزینی خود را حفظ کند بنابراین پورشه به دنبال گسترش هرچه بیشتر این خانواده و عرضه آن با قوای محرکه متنوع خواهد بود. وقتی ژرمن‌ها گفتند ۸۰ درصد فروش جهانی‌اش تا سال ۲۰۳۰ باید از نوع مدل‌های الکتریکی شده باشند فقط به خودروهای تمام الکتریکی اشاره نشد. این هدف شامل خودروهای هیبریدی نیز هست و بنابراین احتمال دارد نسل بعدی پانامرا و حتی جایگزین نسل کنونی ۹۱۱ نیز دارای چنین قوای محرکه‌ای باشند.

اما پورشه هنوز درباره باقی خودروها تصمیم نگرفته و مشخص نیست که خانواده ۷۱۸ با قوای محرکه درون‌سوز عرضه خواهد شد یا دارای پیشرانه الکتریکی خواهد بود. البته می‌دانیم که بچه ۹۱۱ نسل بعدی نیز خواهد داشت. کاین تمام الکتریکی نیز در حال بررسی بوده اما انتظار نداریم آن را به این زودی‌ها ببینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (419 ديدگاه)

    هرچقدر هم افت فروش داشته باشه با ی پرفورمنس هایبرید ۸۰۰ اسبی میتونه خودشو دوباره احیا بکنه . لعنت به هرچی SUV و کراس اور که وادار میکنه بقیه شرکت ها رو سدان هاشون کمتر مانور بدن .
    سری های کوپه S و E بنز که رسما نابود شدن .

    موافقم 12
    مخالفم 7
  2. امیرعلی

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (399 ديدگاه)

    پانامرا میتونه با حرکت به سمت تبدیل شدن به یه خودروی لوکس خانوادگی مثل اس کلاس و سری هفت از همپوشانی با تایکان که کاملا اسپرت نجات پیدا کنه.امیدوارم نسل بعدیش از اینی که هست هم بهتر بشه

    موافقم 5
    مخالفم 4
  3. Hadi

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    ایول پانامرا جدید باید تولید بشه….
    و همین حالت اسپرت خودشو حفظ کنه و بتونه لوکس تر هم بشه تا با سری 7و کلاس s رقابت کنه…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  4. Benz SLR

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    من مطمئنم نسل ۴ هم میاد

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. احمدرضا

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (227 ديدگاه)

    اگه پانامرا الکتریکی بشه لازمه هم قیمت تایکان پایین بیاد و هم پانامرا قیمت منطقی داشته باشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. رامتین

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    بنظرم پانامرا هیچوقت از بین نخواهد رفت، همانطور که 911 تا ابد وجود خواهد داشت. ولی حس میکنم نسخه های پانامرا مثل GTS، گرن توریسمو و… حذف میشند و یکی دو مدل در کنار نسخه کوپه آن تولید خواهد شد.

    موافقم 3
    مخالفم 2
  7. GT

    ۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه از بین این سه خودرو کدام پرفروش تر هستند؟
    بی ام و ام هشت گرن کوپه
    مرسدس ای ام جی جی تی ۶٣ اس
    پورشه پانامرا توربو اس
    لطفا اگه میدونید پاسخ بدید ممنون میشم

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. حسین دهمرد

    ۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    یکم چراغا عقبشو نازکتر میکنن.میشه نسل جدید

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا