پورشه

تیزر کانسپت الکتریکی پورشه، سورپرایز در مونیخ؟!

پورشه برنامه‌های خود برای حضور در نمایشگاه مونیخ ۲۰۲۱ را اعلام کرده است. همان‌طور که می‌دانید این رویداد خودرویی جایگزین نمایشگاه فرانکفورت قبلی شده است. این خودروساز به تازگی تصویری تیزری از یک خودروی الکتریکی با چراغ‌های جلوی چهار نقطه‌ای LED را منتشر ساخته که از این نظر مشابه چراغ‌های میشن E کانسپت و تایکان تولیدی می‌باشد.

شکل چراغ‌های جلو شاید شما را به یاد پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۶ بیندازد اما فکر نمی‌کنیم این کانسپت ارتباطی با خودروی پیشرانه عقب پورشه داشته باشد. ژرمن‌ها اعلام کرده‌اند تا پایان دهه جاری میلادی خبری از ۹۱۱ تمام الکتریکی نخواهد بود بنابراین این کانسپت پیش‌نمایشی از نسخه بدون آلایندگی ۹۱۱ نیست.

خب پس با چه چیزی روبرو هستیم؟ گزینه رد شده دیگر ماکان الکتریکی است که قبلاً به‌صورت تصادفی تصاویر مدل گلی آن منتشر شده و در آن چراغ‌هایی با طراحی متفاوت را دیده‌ایم. نگاهی دقیق‌تر به این تصویر نشان می‌دهد که بخش جلوی نسبتاً کوتاهی وجود دارد زیرا فضای مشکی در بخش بالایی در واقع پایه‌ی شیشه جلوست یعنی جایی که برف‌پاک‌کن‌ها قرار می‌گیرند. همین موضوع باعث می‌شود معرفی نسخه معادل آئودی A6 E-Tron توسط پورشه هم رد شود زیرا آن خودرو از دماغه‌ای طویل استفاده کرده است.

پس از رد شدن تمامی این گزینه‌ها به ۷۱۸ می‌رسیم. احتمالاً به یاد دارید که میشائیل اشتینر عضو هیئت‌مدیره پورشه و مسئول بخش تحقیق و توسعه شرکت درباره علاقه این خودروساز به تولید ۷۱۸ الکتریکی کانسپت با رسانه‌ها صحبت کرده بود. آیا این کانسپت همان خودرو است؟ با رد شدن گزینه‌های ۹۱۱، ماکان و نسخه معادل A6 E-Tron دلایل متنوعی برای باور کردن این موضوع وجود دارد.

اگر حدس ما درست باشد پورشه در حال توسعه نسل بعدی باکستر و کیمن با قوای محرکه الکتریکی است. اشتینر گفته بود پورشه می‌خواهد ۷۱۸ همان مسیر میشن E کانسپت را طی کند، کانسپتی که چهار سال بعد به مدلی تولیدی تبدیل شد. به این ترتیب هنوز باید زمان زیادی را منتظر نسخه الکتریکی باکستر و کیمن ماند.

به همین منوال نسخه پایه ۷۱۸ بنزینی هم راه درازی تا بازنشسته شدن دارد. تاکنون تصاویر جاسوسی متنوعی از کیمن GT4 RS منتشر شده و این خودرو می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی معرفی شود. هنوز مشخص نیست که این خودرو اشتراکاتی با کانسپت موردبحث خواهد داشت یا خیر.

به‌روزرسانی: پورشه با انتشار پست جدیدی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد این کانسپت با موتور اسپورت ارتباط دارد. البته این خبر ضرورتاً به معنی عدم ارتباط با ۷۱۸ الکتریکی نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5337 ديدگاه)

    Der Zauberer der Herzen

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    یه زمانی پورشه رو با اون موتور تختش میشناختیم،الان همش حرف از تایکان یا یه جاروبرقی دیگه ست،حیف…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. Sina10

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    خدا کنه کیمن نباشه ، کیمن یعنی اصل رانندگی ، بعد از ۹۱۱، این ماشینیه که هرگز برقی نباید بشه
    پورشه داره کلی پول صرف سوخت مصنوعی واسه همین دوتا میکنه بعید میدونم کیمن باشه
    شاید یه نسخه تقویت شده تایکان باشه ، مثلا تایکان GT3 یا یه چیزی مثل این ، به نظرم این فرضیه درست تره
    ولی خب با یه عکس هیچی مشخص نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد مختاری آذر

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا اگه پورشه الکتریکی بشه اون همه نام و نشان رو از دست میده بهترین تیم در لی مانز با بیشترین پیروزی خودروهایی واقعا توانا دار پیست مثل نوربرگرینگ و خیلی چیز های دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آریا ماشین

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    پورشه ۷۱۸ یعنی لذت رانندگی مخصوصا در مدل باکستر
    حالا با الکتریکی شدن ۷۱۸ دیگه لذت رانندگی معنایی نداره و انگار ماشین رو بی هویت کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا