پورشه

همه چیز درباره پورشه تایکان توربو

پورشه تایکان به عنوان اولین محصول الکتریکی این برند سر و صدای زیادی به پا کرده است. فروش این سدان از دسامبر ۲۰۱۹ شروع شده و بنابراین با خودروی کاملاً جدیدی روبرو هستیم. از طرف دیگر تعداد محدودی از این خودرو به دست مشتریان رسیده است.

افرادی که به این خودرو علاقه‌مند هستند می‌توانند سری به کانال یوتیوب پورشه زده و پاسخ سؤالات خود را آنجا بیابند. این کانال سری جدیدی با نام “از پورشه بپرس” دارد و یکی از یوتیوبرها با مدیران پورشه درباره ویژگی‌های این خودرو از جمله نام توربو صحبت کرده است.

همه می‌دانیم که تایکان فاقد پیشرانه‌ی درون‌سوز سنتی است اما پورشه هنوز هم تصمیم به استفاده از پسوند توربو روی این خودرو گرفته است، خودرویی که حتی توربو هم ندارد. شاید این تصمیم کمی عجیب به نظر برسد اما از نظر پورشه، نام توربو چیزی بیش از قطعه‌ای به این نام است. نام توربو نشان دهنده‌ی بالاترین تریم پرفورمنس این خودرو است. ژرمن‌ها اعتقاد دارند تایکان پرفورمنس شایستگی دریافت این پسوند را دارد.

مدیر پورشه همچنین به صدای منحصربه‌فرد موجود در این خودرو نیز اشاره کرد. برای این برند، صدای تولیدی باید آینده‌نگرانه و زیبا بوده و درعین‌حال بازخورد خوبی درباره عملکرد تایکان به راننده بدهد. این صدا غیرواقعی هم نیست. مدیر پورشه می‌گوید تنها ناله‌ی مربوط به قطعات قوای محرکه تقویت شده و به گوش سرنشینان می‌رسند.

مدیر پورشه همچنین درباره توانایی‌های تایکان در زمستان از جمله توانایی قوای محرکه در کنترل گشتاور و رساندن آن به چرخ ها اشاره کرد که ۵ برابر سریع‌تر از یک خودروی درون‌سوز رخ می‌دهد. او همچنین درباره تست‌های زمستانی تایکان نیز سخن گفته است.

پورشه تایکان محصولی جدید برای این برند بوده و بنابراین توضیحاتی که ژرمن‌ها درباره این خودرو، ویژگی‌ها و واقعیت‌های قوای محرکه آن می‌دهند با استقبال روبرو خواهد شد. مدیر پورشه البته درباره محصولات الکتریکی آتی این برند سخنی نگفته است؛ اما می‌دانیم که تایکان کراس توریسمو و جایگزین تمام الکتریکی ماکان در حال توسعه هستند.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    علم مهندسی فقط مهندسی آلمانی …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Saeed

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    اینطور که گفته
    یاد یه خودرویی برقی افتادم که تموم صداهای ماشینای درون سوز رو در می‌آورد
    از جمله لامبورگینی و فراری و…. و کاملا هماهنگ با پدال گاز بود وقتی طرف گاز میداد صدایی که از اسپیکر ها در‌می‌اومد هم افزایش پیدا میکرد
    حالا حظور ذهن ندارم ولی یک بار این کارو تسلا هم انجام داده بود
    خیلی ایده‌ی جالبیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Farzad

    ۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    تنها خودروی الکتریکی که یه ذره ازش خوشم میاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا