پورشهتسلا

مصاف سوپرسدان‌های الکتریکی پورشه تایکان و تسلا مدل اس

از زمان معرفی پورشه تایکان، همواره این سدان تمام الکتریکی با تسلا مدل S مقایسه شده و همه منتظر دیدن عملکرد آن‌ها در دنیای واقعی در برابر یکدیگر هستند. حال تاپ گیر این دو سدان تمام الکتریکی را رودرروی هم قرار داده و علاوه بر برگزاری یک مسابقهٔ درگ میان آن‌ها، تسلا و پورشه را از جنبه‌های دیگری هم باهم مقایسه کرده است. البته تاپ گیر این ایده که تایکان و مدل S رقیب مستقیم یکدیگر هستند را رد کرده است زیرا هرچند این دو خودرو سدان‌های الکتریکی پریمیومی هستند که شتاب چشمگیری دارند اما شباهت میان آن‌ها در همین‌جا به پایان می‌رسد.


البته هیچ‌کدام از این خودروها انتخاب‌های بدی نیستند اما هرکدام به‌وضوح در موارد مختلفی برتری دارند؛ بنابراین کسانی که خواهان خودروی راحت‌تری برای لذت بردن از جاده هستند باید تسلا را خریداری کنند اما کسانی که تجربهٔ رانندگی جذاب‌تری را ترجیح می‌دهند باید سراغ پورشه بروند؛ اما بازگردیم به مسابقهٔ درگ که در آن قوی‌ترین نسخهٔ هردو خودرو یعنی تایکان توربو S و مدل S پرفورمنس شرکت کرده‌اند. روی کاغذ تسلا خودروی سریع‌تری است اما در دنیای واقعی نتایج متفاوت هستند زیرا در درگ تاپ گیر این تایکان است که هم در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر، هم صفر تا ۱۶۰ کیلومتر و هم در مسافت ۴۰۰ متر سریع‌تر عمل می‌کند.


بااین‌حال اختلاف با تسلا بسیار اندک است به‌گونه‌ای که در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر تایکان با اختلافی کمتر از یک‌صدم ثانیه سریع‌تر است و در شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر هم کمتر از چهاردهم ثانیه با رقیب آمریکایی اختلاف دارد. در همین حال، در پایان مسافت ۴۰۰ متر نیز تایکان با اختلافی در حد یک چشم برهم زدن زودتر از خط عبور می‌کند. تاپ گیر همچنین در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان حداکثر سرعت تایکان را هم ارزیابی کرده است. حداکثر سرعت رسمی این خودرو ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت است اما سرعت‌سنج خودرو در کلیپ عدد ۲۶۸ کیلومتر بر ساعت را نشان می‌دهد. از سوی دیگر، تسلا حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را ادعا کرده است که هنوز هم بیشتر از سرعت قانونی بزرگراه‌های خارج از آلمان است؛ اما در آزمایش تاپ گیر جایی که واقعاً تفاوت میان تسلا و پورشه مشخص می‌شود، هنگام رانندگی هم‌زمان خودروها خصوصاً در جاده‌های باریک است.


 

مشخصات فنی

پورشه تایکان توربو S

تسلا مدل S پرفورمنس

قیمت ۱۳۸,۸۲۶ پوند ۹۵,۸۰۰ پوند
قدرت ۷۵۰ اسب بخار ۷۵۴ اسب بخار
گشتاور ۱۰۵۰ نیوتن متر ۹۳۰ نیوتن متر
وزن ۲۳۷۰ کیلوگرم ۲۲۴۱ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۶۱ ثانیه ۲.۶۸ ثانیه
شتاب صفر تا ۱۶۰ ۶.۱۲ ثانیه ۶.۴۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۶۹ ثانیه ۱۱.۰۸ ثانیه

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    چرای بجای P100D نسخه Performance پایه رو آوردن….؟!؟!
    Top gear گفته که این model S مجهز به آپشن Ludicrous Mode بود ، ولی جای سوال داره که چرا فعال کردن شو در فیلم نشان ندادن…!!!! در حالی که فعال کردن حالت sport plus تایکانو به وضوح نشان دادن…!!!!
    .
    تایکان در مقابل model S آنقدر کمبود داره که به ناچار Ludicrous Mode تسلا را فعال نکردن تا پورشه حداقل در مسابقه درگ به پیروزی کوچکی برسه…………..

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Reza

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      آفرین به پورشه که به راحتی هر چه تمام تر تونست مچ تسلا رو بخوابونه. به یاد داشته باشید که این همون تسلایی هستش که تو درگ موتور ترند 2017 تونست مچ فراری 488 رو بخوابونه حالا اگه درگ ادامه پیدا میکرد نتیجه برعکس میشد حالا به هرحال باید به پورشه افرین گفت که تونست سریع خودشو به جمع رقبای الکتریکیش برسونه .

      بیصبرانه منتظر وارد شدن مرسدس و بی ام و و آئودی به این کلاس هستیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Amir.ferrari

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (131 ديدگاه)

      وقتی میگن تعصب چشم رو کور میکنه حکایت تو و امثال توئه،یه بار شد یه خودرو امریکایی تو یه رقابت شکست بخوره تو بهونه تراشی نکنی،چپ میری راست میری از خوبیای نداشته امریکایی ها تعریف و تمجید میکنی،از نظر تو هنسی از بوگاتی سرتره!تسلا از پورشه!لینکلن از بی ام و بنز!فورد از تویوتا!کافیه اسم یکی از این برندها برده بشه زود خودتو پرت میکنی وسط با آمریکاییا مقایسه میکنی،زمانی پورشه داشت بهترینا رو میساخت بابای ایلان ماسک پستونک دهنش بود چه برسه خودش،گول چی تسلا رو خوردی فکر کردی میتونه پورشه افسانه ای رو شکست بده؟خوبه بعد از چند سال یه کمپانی مثه پورشه کلا یه دونه خودرو ساخته واسه رقابت با تسلا،کل کمپانی تسلا رو مچاله کرده با همین یه دونه ماشینی که ساخت پورشه،پرونده تسلا رو پورشه بست و به زودی هم شاهد ورشکست شدنش و بدهی سنگین ایلان ماسک به دولت امریکا هستیم،تسلا بیشه رو بدون شیر دیده بود فکر میکرد خبریه،اگه بنز و بی ام و هم یکی یه محصول واسه زمین زدنش بسازن که به یه سال هم نمیکشه نابود شدن تسلا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        جناب Amir.ferrari باید تک تک جملات شمارو با طلا نوشت. من خیلی وقته میخواستم جلوی این تعصبات آمریکایی ها بایستیم که متأسفانه پدال پیام هامو حذف میکرد.

        ممنون ازتون ???

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. OMID

          ۹ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          کی جلوی تعصب طرفدار هیتلر وایسه؟?

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. OMID

        ۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        همش حاشیه رفتی و یه جواب منطقی ندادی:)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Elmiraj

        ۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (3099 ديدگاه)

        Amir.ferrari @
        (( خوبه بعد از چند سال یه کمپانی مثل پورشه کلا یه دونه خودرو ساخته واسه رقابت با تسلا ، کل کمپانی تسلا را مچاله کرده…!!!! ))
        تسلا Model S p100d سه سال از پورشه تایکان turbo S مسن تره…
        حالا چند سوال :
        ۱- چرا تایکان همه ش ۴۱۲ کیلومتر بُرد داره در حالی مدل اس ۵۵۵ کیلومتر برد داره ؟ ( طبق استاندارد WLTP اروپا)
        ۲- چرا تایکان با سوپرشارژر ۲۷۰ کیلوواتی در هر ۵ دقیقه به ازای پیمایش ۶۲ مایل شارژ می گیره در حالی که تسلا با سوپرشارژر ۲۵۰ کیلوواتی در هر ۵ دقیقه به ازای پیمایش ۷۵ مایل شارژ می گیره …؟؟
        ۳- چرا پک باتری۹۳.۴ کیلووات تایکان ۶۳۰ کیلوگرم وزن داره در حالی پک باتری ۱۰۰ کیلوواتی مدل اس ۵۴۴ کیلوگرم وزن داره…؟؟
        ۴- چرا تایکان در بهترین شرایط یک دور نوربرگرینگ را ۷:۴۲ دقیقه طی کرده در حالی که مدل S در ترافیک و در یک دور آزمایشی در ۷.۲۳ دقیقه تایم زده…؟؟؟
        ۵- چرا با قدرت یکسان تایکان به ازای هر کیلووات از ظرفیت باتریش ۴.۴۱ کیلومتر توانایی داره در حالی مدل اس ۵.۵۵ کیلومتر…؟؟؟
        .
        اگر چیزی بلدی جواب بده ، وگرنه…….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۹ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          اول اینکه تایم تسلا در نوربرینگ هنوز ثبت نشده. دوم اینکه اون ماشین کاملا لخت وپتی بود و فقط صندلی راننده رو داشت. سوم اینکه اون ماشین کلا یه ماشین پیست حساب میشد چون اسپویلر عقب بزرگی داشت والبته لاستیک های مخصوص پیست وهمینطور دیفیوزر خیلی بزرگ ودرکل یه ماشین پیست بود و هیچ ربطی به تسلاSP100D نداشت.
          البته اینا حرف من نیست چون بارها این مطلب رو در سایت های داخلی و خارجی خوندم!!!!!!
          اگه اینطور باشه که یه ب ام و M3 کوپه دونسل قبل رو بانصب اسپویلر عقب و رسوندن قدرتش به مرز 500 اسب تونست دور پیست نوربرینگ رودر 6:59 ثانیه طی کنه!!!!
          باید همین نسخه تسلا SP100D رو تست میکردن.حالا بزاریم درآینده در موردش صحبت میکنیم. اما فعلا در خط مستقیم پیروز پورشه هستش!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Reza

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      اینم یه درگ دیگه از P100d تسلا و پورشه تایکان لینک پایینی . با وجود اینکه تسلا زود شروع کرد ولی بازم از پورشه خورد . این پورشه واقعا بینظیره.

      https://www.youtube.com/watch?v=YV2HerMtqrQ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. یانکی

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      تو تمام درگهای تسلا که تا اینجا انجام سده تسلا زمان 10.5 رو ثبت کرده و شتاب 0تا100 هم در 2.4 زده حالا چی شد یدفه انقدر به تایمهاش اضفه شد.نکته بعدی تینچا عده ای هستن که دست به دعا هستن تسلا نابود بشه چرا خدا میدونه البته ما هم میدونیم.اینا همونایی هستن که اگر زمان گالیله بودن بر علیهش جبهه میگرفتن که چرا میخوای ما رو از نادانی در بیاری.تسلا داره به بشریت خدمت میکنه مثل دیگر برندهای آمریکایی.اگر آمریکا نبود الان بایو با دود به هم پیغام میدادید.دیگه گوشی و اینترنتی نبود که بیاید بر علیه مخترعانشون مبارزه کنید و دنبال دژمنی باهاشون باشید.لطفان از لاکتون خارج بشید دنیا جا برا همه داره.والا منم عشق آمریکایی هستم ولی هیچ وقت بغض و کینه ای نسبت به اروپایی و ژاپنی ووو نداشتم و همیشه سپاس گذارشونم که هر روز برا راحتی انسانها و جذابیت زندگی چیزای جدید میسازن.همین امروز یه 911 کلکسیونی در حال باز سازی دیدم و 30 دقیقه کارم رو ول کردم محو تماشای اون شدم.ای لعنت به ائدئولوژی که عده ای رو مسخ کرده و نمیزاره با چشمای خودشون ببینند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۱۰ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        بشر با دژمنی زندست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. ساسان

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      قدرت 750 اسب بخار 754 اسب بخار
      گشتاور 1050 نیوتن متر 930 نیوتن متر
      وزن 2370 کیلوگرم 2241 کیلوگرم
      تسلا اسب بخار بیشتر داره و وزن کمتر…پورشه گشتاور بیشتر
      مشخصات نزدیک به همه ورقابت منطقی …دیگه این بهونه ها چیه..چرا ظرفیت شکست ندارید شما؟ من در طول دوره چندین ساله فعالیتم درپدال کاربری به تعصب شما ندیدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. BMW

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (584 ديدگاه)

      یکی از برو بچ پدال چند روز پیش تو پست ۵۰۰ میلیون اسب بخار دوج گفته بود که دمت گرم که حتی یک اسب بخار شو تو جاده های ایران حروم نکردی میخواستم بگم این حرفشو به عنوان یه آمریکایی باز منطقی باید با طلا نوشت چون فهمیده جاده های خراب ایران بدرد اسب بخار های الکی پُر شده آمریکایی نمی خوره بلکه جاده های ایران لیاقت اسب بخار های مهندسی شده آلمانی رو داره که خطر جانی در پی نداشته باشه…. گفتم ۵۰۰ میلیون یاد پورشه ۹۱۱ افتادم که با فروش ده هزارتاش 500.000.000 میلیون دلار سود آوری داره که کل تاریخ تسلا با تمام فروشش همچین سودیو به چشم خودش ندیده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. تورج

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (59 ديدگاه)

      دوست من مدل پرفورمانس با P100D هیچ فرقی نداره فقط تسلا تصمیم گرفت امسال این نام رو برای یک سادگی بیشتر در تلفظ و دو هماهنگی با مدل تاپ رنج مدل 3 انتخاب کنه. دوستمون هم فرمودند که تسلا احتمال داره بعلت بدهی های سنگین به دولت آمریکا با مشکل شدید بر بخوره و شایدم ورشکست بشه و میدون دوباره دست قدیمی ها بیفته. البته من هم از مشکلات اقتصادی این کمپانی اینور اونور زیاد شنیدم اما با اینکه خودم به هیچ عنوان طرفدار خودروهای برقی نیستم و اگر تسلا شتاب صفر تا صدش رو به نیم ثانیه هم برسونه از نظر من پارامتر های یک خودروی اسپرت واقعی رو نداره و در کلا مخالف خودروهای تمام برقی هستم بعلت بی روح بودن و یکنواخت بودنشون. اما خیلی دوست دارم که تسلا توی بازار باقی بمونه و باعث بشه رقبا در ساخت خودروهای برقی بنزینی و هایبرید در یک رقابت تنگاتنگ قرار بگیرن و از یک طرف میدونم اگر جهان در مقابل برقی ها تسلیم نشه و سعی در پیشرفت و ماندن در رقابت بواسطه ماشین های بنزینی کنه خیلی قشنگ تره و در اون سو اگر جهان به سمت تمام برقی شدن پیش بره و توسعه بنزینی ها متوقف بشه اونوقته که فاجعه احساسی واقعی رخ خواهد داد. همه چیز تعادلش قشنگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. OMID

        ۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        فاجعه واقعی وقتی پیش میاد که زمین هم چنان به گرم شدن ادامه بده….

        موافقم 0
        مخالفم 0
    8. Elmiraj

      ۱۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      MAHDI @
      چرا وقتی از هیچی خبر نداری الکی جو میدی…؟؟؟
      اولا این که تایم ۷:۲۳ مدل S این که رسمی هست یا نه چه اهمیتی داره وقتی مجله آلمانی Auto motor und sport در پیست حاظر بوده و همه چیو با سند و مدرک ثابت کرده…!!! یعنی به نظر تو اون مجله با همه سابقه دروغ گفته…!!!!
      دوم این که این تایم توسط نسخه قرمز رنگ ثبت شده که تمامی تجهیزات را داشته از جمله ۷ صندلی که تا بحال در یک سدان پرفورمنس سابقه نداشته ، اون نسخه بدون صندلی کلا آزمایشی آورده بودنش که یه بار ۷:۲۰ هم تایم زد…!!!
      سوما اون ماشین اگر هر تجهیزاتی داشته باشه تابستان ۲۰۲۰ طبق برنامه جدید تسلا که سه ماه جلو اومده با همون تجهیزات و قدرت با نام تجاری +P100D به بازار میاد ، شاید زود تر از تایکان….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mehrzad

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (10 ديدگاه)

    و حالا میریم که داشته باشیم نظرات فوق منطقی دوستان آمریکا باز که ۱ ماه پیش جوری میگفتن تسلا مثل کروکودیل پورشه رو میخوره و پورشه عددی نیست و…
    یا میفرمایند+حاجی قیمتارو نیگا?
    _داداش اون بخاطر کابین محشر پورشست?
    +شاسی و اطاق تسلا مال ۲۰۱۴?
    _?
    ودر آخر که در خوب بودنشون شکی نیست؛ولی یکی دوست داره۱۶۰تا بده پورشه بخره و یکی ۹۰تا بده تسلا بخره
    باشد که رستگار شویم?
    #منطق_چپکی #مغلطه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ایمان

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    پورشه تو هر کلاسی که وارد میشه پادشاهی میکنه ??
    اینم درگ مجله معتبر Top Gear …. دیگه جای بحث نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. JDM

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    اینجا تسلا تایم. 11.08 زد
    تو درگ بزرگ موتور ترند تسلا تایم 10.5 زد
    خدا میدونه چه بلایی سره درگ اوردن?

    اینم نظر بروکس (درگ تایمز)درمورد این درگ
    https://m.youtube.com/watch?v=lE9eJtG8jaU

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      از ترس باختن پورشه Ludicrous Mode تسلا غیر فعال بود…!!!!
      به همین راحتی….!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      جالب اینجاست که آمریکایی دوستان بعد درگ اول تسلا S و پورشه تایکان که پورشه در مسابقه درگ ورقابت هندلینگ پیروز شد گفتن:: هروقت پورشه تایکان در مجله TOP GEAR تونست تسلاS رو شکست بده اون اعتبار داره!!! اینم ازtop gear!!!

      درضمن فعلا 3 رقابت بین این دو خودرو در نوع شتاب گیری برگزار شده که فعلا نشون میده پورشه سریع تره. اینطور نیست که این اولی باشه!!!!

      بعدشم مگه قراره همیشه یک زمان ثبت بشه!!!! تسلاX در یک درگ از CARWOW زمان 11.3 ثانیه رو ثبت کرده اما در یک درگ دیگه از CARWOW که بین جیپ ترک هاوک و مرسدس GLC63 و تسلاX بود تسلاX زمان 11.8 رو ثبت کردو جیپ ترک هاوک زمان 11.9 رو ثبت کردکه تسلا X زمان مساوی زمان X4M هستش توی درگ همین مجله که اونم 11.8 رو ثبت کرده!!!!
      بعدشم پورشه هم در درگ top gear زمانش کندتر از زمان گیری های قبلیش بوده.یعنی اینطور نیست که تسلا بدترین زمانش بوده و پورشه بهترینش!!!
      در پایان نتیجه چندرقابت بین این دو خودرو فعلا پیروزی پورشه تایکان هستش!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. JDM

        ۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (87 ديدگاه)

        من اصن کاری ندارم که تایکان ببره یا تسلا.
        بلاخره این مدل تسلا سن و سالی ازش گذشته قدیمیتره حتی اگر ببازه هم یه چیزه عادیه
        گرچه بازم برد و مسافت بیشتری داره و شارژدهی بهتری داره
        ولی خب موردی که هست هیچ موقع یه تایم درنمیاد
        ولی اختلاف 6دهم ثانیه خیلی زیاده مشخصه که Ludicrous مود غیره فعال هست و صحنه فعال سازیش هم نشون نداد و خودرو از تمام قدرت خودش استفاده نمیکنه با فعال شدن این گزینه تسلا میتونه 10.5 رو بزنه یا میتونه بجا شتاب 2.7 شتاب 2.3 بزنه(به نظرت 4دهم ثانیه تو شتاب مقداری کمی هست؟) و سریعتر باشه منم جز دوتا فیلم یوتیوبی سه چهار دیقه ای سطحی، مقایسه درست حسابی و کاملی بین این دوتا ندیدم یکی که مال به تلوژن آلمانی بود یکیش هم مثل این که قشنگ معلومه تنظیمات تسلا درست نیست ولی خب رقیب تایکان اینجا نسخه plaid هستش که چند مدت پیش تایم وحشتناک نوربرگینش درز شد…..!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Mohammad

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    هردوشون فوق العاده هستن ولی کلا توی الکتریکی تسلا تجربه بیشتری داره پس باید تسلا رو انتخاب کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. King 918

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خب داداشا از اول هم معلوم بود پورشه جایی نمیره که دوم شه هر چند تسلا رو خیلی قبول دارم اما داریم در مورد خدای ماشین ها پورشه حرف می‌زنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انصافا از نظر طراحی تسلا هیچ حرفی مقابل پورشه تایکان نداره.پورشه بی نهایت جذاب هستش. طراحی کابین هم خیره کننده است. اونم با این رنگ جذاب و دوست داشتنیش!!!!
    البته یک رقابت دیگه هم بین پورشه تایکان وتسلاS برگزار شدکه هم مسابقه درگ بود وهم تست هندلینگ که پیروز مسابقه درگ پورشه تایکان میشه ودر رقابت هندلینگ پورشه تست حالت موس رو با سرعت 97 کیلومتر با موفقیت کامل انجام داد اما تسلا S با سرعت 90 کبلومتر هم نتونستن این تست رو انجام بده!!!

    یک رقابت دیگه بین تسلا SP100D و پورشه تایکان توربوS هستش که شتاب خودروها از صفر تاسرعت مشخص شده رو بررسی میکنن که زمان هاشون به این شکل شده!!!

    پورشه تایکان توربوS
    زمان صفرتا100کیلومتر ( 2.66 ثانیه)
    زمان صفر تا 200 کیلومتر( 8.65 ثانیه)
    زمان صفرتا 250 کیلومتر ( 13.5 ثانیه)

    تسلاSP100D
    زمان صفر تا100 کیلومتر ( 2.87 ثانیه)
    زمان صفرتا 200 کیلومتر(11.27 ثانیه)
    زمان صفرتا 250 کیلومتر( 22.53 ثانیه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      تسلا sp100d تایم صفر تا صدش 2.23 ثانیه هست ورکورد جهانی هم داره
      معلوم نیست کدوم شرکت داره به سرعت به مجلات رشوه میده:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        عجب!!!!!
        دوست عزیز CAR AND DRIVER در جدیدترین تست M5 کامپتیشن زمان صفرتا100 این خودرو رو 2.7 ثانیه ثبت کرده و زمان مسیر 400 متر رو در 10.7 ثانیه.
        بازهم کارانددرایو در تست M5 معمولی زمان 2.8 ثانیه ودر مسیر 400 متر زمان 10.9 ثانیه اما این خودرو در اکثر تست های مجلات مختلف زمان بین 2.9 ثانیه تا 3.1 ثانیه و حتی 3.2 ثانیه تا گاهی 3.4 ثانیه رو ثبت میکنن و همینطور مسیر 400 متر رو معمولا 11 تا 11.1 ثانیه.قرار نیست همیشه اون 2.7 تکرار بشه چون اون در بهترین شرایط ممکن بوده!!!!

        یعنی اینکه مگه در بهترین شرایط باشه و بهترین راننده و در آسفالت خط درگ که چسبندگی بالایی داره بتونه اون زمان رو ثبت کنه!!!!
        اینطور نیست که هربار بخوای باتسلا تست شتاب بگیری بتونی زمان 2.3 ثانیه رو ثبت کنی!!!!!!
        دوج دیمن هم فقط در آسفالت خط درگ و سوخت مخصوص و راننده خیلی حرفه ای و لاستیک های مخصوص تونسته اون زمان حدود 2.3 ثانیه رو ثبت کرده و الا در درگ های دیگه که در آسفالت معمولی انجام شده زمانش خیلی کندتر بوده!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. ایمان

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    بحث و جدال آلمانی ها و آمریکایی ها هیچ وقت تمومی نداره
    درست مثل دو خط موازی که به هم نمی رسن ….
    به نظرم بعضی اوقات باید تعصب رو کنار گذاشت و به برتری رقیب اذعان داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Achtung

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (423 ديدگاه)

      بیشتر اوقات مثل اینجا طرفداران آمریکایی فقط به خاطر قیمت پایینتر به خودشون افتخار میکنن در حالی که کیفیت هندلینگ زیبایی اصالت و پرفورمنس برتر رو نادیده میگیرند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مهدی

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    من تو این کلیپ اختلافی بینشون ندیدم که او شیپور کردین پورشه تووومار تسلا رو پیچید و … بابا چند سالتونه اینجور حرف میزنین و امریکایی و المانی میکنین! منطقیش اینه که وقتی یه ماشین برقیه یعنی صرفه اقتصادی داشتن تو اولویت هست و وقتی عملکردها تو قدرت و توان مشابه هست عقل میگه تسلا که ۴۰ هزارتا ارزونتره تا اینجا رو کاغذ جلوتره! دیگه کیفیت سواری و غیره رو نمیدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (731 ديدگاه)

      آفرین، دیدی اگه از فراری بکشی بیرون حرف منطقی هم میتونی بزنی؟!
      اختلاف صدم ثانیست طرف اومده میگه پورشه نسخه ی تسلا رو پیچید!
      دوتا سدان خانوادگی توی صدم ثانیه شتاب رقابت ندارن، مهمترین مساله برد و صرفه ی اقتصادیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1590 ديدگاه)

        بله شما هم اگر فکر میکنی فراری و یک پله پایینتر پورشه بهترین اسپرت سازها نیستن مطمئنا چیزی از ماشین نمیدونید اما تو این مقایسه رو درگ کسی ماشین بهتر رو انتخاب نمیکنه به هر حال تسلا سالها تجربه داره تو ساخت خودروهای برقی و قابل احترام دلیل فروش بالا تو اروپا هم خوب بودنشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. بی نام

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    با اینکه وقتی تو خیابون پورشه رو میبینم آب دهنم راه میوفته ولی تسلا ارزش خرید بالاتری داره چون قیمت خیلی مناسبتری نسبت به تایکان داره. از نظر فنی به هم نزدیکن ولی پورشه بازار متفاوتی داره و در بازار با هم رقابت نمی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ارش

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    هفته بد آمریکاییها تکمیل شد اون از جیپ که سوزوکی شکستش داد اینم از تسلا که مغلوب پورشه شد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      البته کوروت 650 اسب بخاری که در مقابل پورشه 445اسب بخاری کم آورد رو یادم رفت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alireza

        ۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (631 ديدگاه)

        وجدانا کوروت ۶۵۰ اسبی رو از کجا اوردی
        بعدشم کجا کم اورد وقتی موتور ترند به پورشه ترجیحش داد؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. نوید جهرمی

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    آفرین به تسلا که بعد از چندسالی که از معرفیش گذشته، هنوز برای بزرگی مثل پورشه تازه نفس و دندان شکنه.
    اما هر چی باشه و هر چقدر پورشه از نظر دوستان امریکایی ضعیفتر به نظر بیاد، باز پورشه است. زبان و روح رانندگی مخصوص خودشو داره. حس رانندگی که حتی با الکتریکی شدن ماشینش از بین نرفته.
    هنوزم به نظرم این دو رقیب هم نیستن و هنوز پورشه در این سطح قیمتی جدا ارائه شده که رقیبی نداره.
    برای تسلا باید منتظر رقبای مستقیمی از مرسدس و آئودی و ب ام و باشیم.
    (چند وقت پیش خبرش اومد که تسلا به خاطر دستگیره درب مخفی باعث گیر افتادن راننده در ماشینش که آتش گرفته و مرگ وی شد.) امیدوارم این اخبار نگران کننده از ماشینهای الکتریکی دیگه تکرار نشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بله بخاطر نوع دستگیره های تسلا گروه امداد نتونستن درو باز کنن که راننده زنده زنده سوخته. که واقعا وحشتناکه!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (187 ديدگاه)

        :)))))
        خیلی خوب بود!! داداش چی می زنی!؟ گروه امداد کاری بادستگیره نداره!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. ایمان

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    ArchiKhan اگه بود می گفت
    خودروسازی یعنی فراری و پورشه
    نمی دونم چرا فعالیت قدیمی های سایت کم شده
    امیدوارم حضور فعال بیشتری داشته باشن که باعث خوشحالی همه کاربران میشه ؛ ارادتمند همه شما هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بی نام

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تعصب ما از المانی ها و امریکایی ها سر ماشینیاشون بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Behrouz. anzali

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    پدال خوب بلدی مخاطبهای سایت رو به جون هم بندازی!!!!!! ؟؟ نمیدونم چی بگم؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3894 ديدگاه)

      این فقط کُری خونی و کل کل در فضای سالم سایت پدال هست که تا حالا به کسی بی احترامی نشده
      خوشبختانه اکثر دوستان احترام همدیگه رو نگه میدارن و تا حالا غیر از این هم نبوده
      تا باشه از این سری مطالب که بشینیم با هم بحث و گفتگو کنیم و از این کار لذت ببریم
      هم آلمانی هم آمریکایی دوتاشون عشقن ❤?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Behrouz. anzali

        ۱۰ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (372 ديدگاه)

        این کری خونی و کل کل نیست .بعضی اوقات مسخره کردن به عم دیگست!!!!! هر کسی عقایدی داره و باید بهش احترام گذاشت یکی طرفدار تسلا هست و الکتریکی باید به نظراش احترام گذاشت یکی طرفدار مرسدسه یکی طرفدار کونیکزگه و…… باید به نظری که داده احترام گذاشت و نباید مسخرش کرد . این جو خوب نیست!!!! اگه بد میگم دوستان بهم بگن؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Alireza

          ۱۰ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (631 ديدگاه)

          بد نمیگی برادر حرفت کاملا درسته?

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. ALIREZA

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    به به عجب مقاله ای ، برای آلمانیا شکست دادن تسلا تو خاک آلمان افتخار بزرگیه البته با چند صدم ثانیه اختلاف و بدون هیچ تقلبی تبریک تبریک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ALIREZA

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    من فکر می کردم پورشه سطح مهندسی خیلی بالاتری نسبت به تسلا داره ولی چند صدم ثانیه اختلاف …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Achtung

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (423 ديدگاه)

    این تازه شروع پورشست . با معرفی مدلهای الکتریکی خودروسازان مطرح دیگه دلیلی برای انتخاب تسلای بی کیفیت باقی نمیمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پاشایی

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (49 ديدگاه)

      شما از کجا میدونی بی کیفیته مگر سوارشدی که بگی بی کیفیت عزیزم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Achtung

        ۹ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (423 ديدگاه)

        مگه هرکی هر ماشینی سوار شده در موردش نظر میده ؟ نه ولی اخبار خودرویی رو پیگیری میکنم و ایرادات ناشی از بی تجربگی تسلا همه جا ذکر شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. شاهین

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    همچین باخته تسلا رو میزنید توی سرش انگار تا چند سال قبل تسلا سوخت فسیلی بوده و بقیه برقی! بعد چند سال یه رقیب براش پیدا شده که کاملا طبیعیه توی این بحث ها شکست بخوره اونم با اختلاف کم حالا اگه زیاد بود که تسلا رو شوهر میدادن بعضیا
    چه خبرتونه؟ چرا فقط دیدتون توی بحث درگ محدوده؟ اکثرتون سر یه درگ کلیت یه کمپانی رو میبرید زیر سوال ادعاتون هم میشه؟
    اینجا بحث امریکایی و المانی نیست بحث موفقیت یه کمپانی توی دنیای خودرو هستش
    پورشه کلا یه پلتفرم برقی داره که خوب هم پرفورمنسه چون برای رقابت اومده هدفش همینه ولی تسلا چی؟ چند تا مدل داره توی هر سگمنت و هدفش اینه ماشین برقی رو جا بندازه توی دنیای خودرو
    میدونم که دستمون به هیچکدومشون نمیرسه ولی اگه شما قصد خرید ماشین برقی داشته باشی کدومشو میخری توی شرایط مالی نرمال؟
    همین اختلاف قیمت یعنی سه هیچ تسلا جلوعه چون این میزان فروشه محصوله که یه برند رو بزرگ میکنه نه درگ و لپ تایم!
    پورشه هم قیمت یه اس 63 سدانه، حالا بیا بگو کیفیت و سواری و کارایی پورشه بیشتره از اس کلاس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Achtung

      ۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (423 ديدگاه)

      اینکه هیوندا سوناتا از بی ام و سری ۵ ارزونتره یعنی چند هیچ سوناتا ؟ ۵ هیچ یا ۶ هیچ؟ عزیز من پورشه صد ساله و تسلای ۲۰ ساله بی کیفیت و بی اصالت اصلن قابل مقایسه نیستن قیمتشون هم با هم فرق میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. پاشایی

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (49 ديدگاه)

    تسلا با سابقه کمتر در خودروسازی انقلاب ایجاد کرده و خودروهای برقی جذاب رو برای مردم دنیا ارمغان آورده و تونسته در مقام فروش در اروپا م موفق بشه حتی در کشور آلمان آمریکائیها تکنولوژی رو در اختیار جمعیت بیشتری از انسانها قرار میدن درست مثل شرکت فورد با مدل تی
    درسته که توی این درگ پورشه برنده شده ولی این یه مسابقه متداوله که برندش پورشه است ولی قول میدم توی درگ های بعدی حتما تسلا بهتر از پورشه خواهد بود چون راننده هم بی تاثیر نیست
    نمیخوام آمریکایی بازی در بیارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. پاشایی

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (49 ديدگاه)

    مطمئنن الگوی پورشه در ساخت این مدل حتما تسلا بوده که بتونه خودش رو به تسلا برسونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Saeed

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    المیراژ
    شما ها کاری کنی باز آلمانی‌پرست ها حرف خودشون رو میزنن
    بعد چند سااااال یه رقیب واسه تسلا اومده اونم یه پورشه….
    حالا اینجا پورشه یه افتخار کوچیک بدست آورد
    هنوز خیلی راهه تا خودشو به تسلا برسونه
    پاسخ به Achtung:
    تسلا بی‌کیفیته؟؟
    پس چرا ایمن‌ترین خودروی تاریخ سازمان IIHS و یورو انکاپ شده؟؟؟؟
    تسلا ۲۰ سالشه؟؟
    تسلا راه ۱ قرن پورشه رو تو ۲۰ سال رفته XD
    در ضمن؛
    تسلا علاوه بر اینکه خودرو میسازه….
    موشک هم میسازه!!!
    تکنولوژی های جدید واسه هوافضا ساخته
    و واسه رساندن انسان به مریخ یک برنامه خیلی‌خیلی بزرگ داره!!!!!!!!!!!
    Amir ferrari که اصن….آدم نمیتونه حرفی واسه این کاربر بزنه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      شاید برای اولین بار آدم رو ببره مریخ
      ولی‌ خوب ماشینهاش یکمی ایرادات کیفی دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Elmiraj

      ۱۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      اینجا من در دو کامنت اول چند تا سوال کردم ولی آقایون مدعی نتونستن هیچ جواب قاطعی به بنده بدن….
      Model S اینجا بجای Ludicrous Mode در حالت range Mode بوده که top gear گفته لازم نبود در حالت Ludicrous باشه…!!!!!
      هر وقت درگ برابری برگذار شد که model S plaid و taycan turbo S در حالت Ludicrous و sport plus قرار داده بشن و پورشه بتونه تسلا رو در درگ شکست بده!!!!! اعلام وجود کنن……..

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا