پورشه ۹۱۱ توربو S یکی از سریعترین خودروهایی است که میتوان خرید. در هر نسل، پورشه راهی برای بهبود پرفورمنس این خودرو پیدا میکند و جدیدترین نسل آن با کد ۹۹۲ نشاندهندهٔ اوج تواناییهای این شرکت آلمانی است؛ بنابراین، اگر ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ در برابر توربو S قبلی یعنی ۹۹۱.۲ قرار گیرد چه خواهد شد؟ روی کاغذ پاسخ این سؤال را میدانیم اما در دنیای واقعی چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ کارواو در جدیدترین درگ خود میخواهد پاسخ این سؤال را بدهد.
۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ سال گذشته معرفی شد و بهعنوان جایگزین توربو S نسل ۹۹۱.۲ به بازار آمد. بسیاری از منتقدان به اندازهٔ بزرگتر و ظاهر بروز شدهٔ نسل جدید انتقاد دارند اما در ارقام دیوانهکنندهٔ پرفورمنس این قاتل هایپرکارها هیچ بحثی نیست. توربو S جدید به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری تخت توئین توربو مجهز است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند. این ماشین با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۶ ثانیه، به طرز دیوانهواری در خط مستقیم سریع است.
تا همین چند وقت پیش، توربو S نسل ۹۹۱.۲ یکی از سریعترین خودروهای بازار محسوب میشد زیرا به لطف پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری تخت توئین توربوی خود با ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور و همینطور گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسید. به همین دلیل است که پیشرفت بینظیر ۹۱۱ توربو S از نسلی به نسل دیگر خیرهکننده است و دیدن آن در مسیر درگ بسیار چشمگیر خواهد بود زیرا پیشرفت سریع خودروهای پرفورمنس مدرن را نشان میدهد.
مشخصات فنی
Turbo S 992 | Turbo S 991.2 | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۵۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۴۰ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۵۶ هزار پوند | ۱۴۷ هزار پوند |
Ashkanbs
۲۳ فروردین ۱۴۰۰به این میگن پیشرفت??????
JANGI
۲۳ فروردین ۱۴۰۰به این فکر میکنم وااای به حال اون روزی که پورشه یه سدان پرفورمنس بسازه
نه فقط یه سدان پرفورمنس یه سوپر سدانی که دقیقا به اندازه ی 911 ها روش کار بشه
اونوقته که دیگه e63 و m5 باید بزنن جاده خاکی
SRT
۲۳ فروردین ۱۴۰۰992 در خط مستقیم خدای نسل جدید سوپر کاراس،البته بعد از مکلارن ۷۶۵ ال تی
راستی مطلب درگ شون چیشد چرا نزاشتین
علی turbo s
۲۳ فروردین ۱۴۰۰765lt رودرگ چسبی بواسطه دف عقب بودنش برتره.
اما رواسفالت معمولی بنظر اوضاع تغییرکنه.
MAHDI
۲۳ فروردین ۱۴۰۰پورشه پانامرا توربو S یعنی سدان خانوادگی به نظر شما که سوپر سدان بحساب نمیاد!!!!!
JANGI
۲۳ فروردین ۱۴۰۰واقعیتش کامنت شمارو خیلی خوب متوجه نشدم
شاید از فهم پایین من بوده در هر صورت پوزش میخوام
اشتراک کلاس بندی خودرو ها و سگمنت ها خیلی غلط اندازه و بحث در موردش طولانی و خارج از حوصله هست
اگر منظور شما این بوده که panamera turbo s قابل قیاس با سری 5 و e کلاس هست کلا اشتباهه
ما کلا دو جور تقسیم بندی سگمنت و کلاس بندی خودرو ها رو داریم یکی segment و یکی subsegment
خیلی خودرو ها هستن توی یه کلاس بندی و سگمنت مشترک قرار میگیرن ولی عملا مقایسه کردنشون کاملا اشتباه و خنده داره
من اصلا کاری به واژه های luxury sedan و luxury family sedan و super saloon و super sedan و اینا ندارم
حرف کلی من اینه که پورشه در حال حاضر سدان پرفورمنسی(یا سوپر سدان یا هر چیزی) که همپوشانی کامل داشته باشه از نظر سگمنت و پلتفرم در برابر سری 5 و e کلاس نداره(مخصوصا از نظر وزنی)
اگر قررا باشه پانامرا تور بو اس با ماشینی قیاس بشه اون ماشین مرسدس بنز gt63s خواهد بود که بطور واضح چه تو پیست و چه تو خط مستقیم عملکرد بسیار مشابهی دارند
نکته ی مهم تر اینکه واژه هایی مثل super sedan و super saloon عملا هیچ رسمیتی ندارن و اینکه یه مجله ی خودرویی بیاد و از این اسامی استفاده بکنه نمیتونه ساختار و رقبای اصلی اون ماشین رو مشخص کنه
در ضمن این دو واژه رو فکر میکنم اولین بار تویوتا و میتسوبیشی در خودروهای زیر استفاده کردن که عملا هیچ رسمیتی نداره در دنیای خودرو و فقط یه اسمه مشخصه برای مجزا شدن در اون سگمنت:
Toyota Crown Super Saloon
Mitsubishi Galant Super Saloon
PHILIPP
۲۳ فروردین ۱۴۰۰چه جالبه که E63 و M5 رو سوپرسدان حساب کردی
PHILIPP
۲۳ فروردین ۱۴۰۰تاثیر آیرودینامیک رو مشاهده می کنید
Reza
۲۳ فروردین ۱۴۰۰فرقی بینشون نمیبینم عاشق هر دوشونم ♥️♥️♥️
R@m!n
۲۳ فروردین ۱۴۰۰کسی از دوستان راجب تفاوت و تغییرات موتور این دو نسل و جزئیات گیربکسش اطلاعات یا منبعی داره ممنون میشم به اشتراک بزاره اینجا
محمد رستمی نژاد
۲۳ فروردین ۱۴۰۰تشکر از پدال که این درگ رو گذاشت هرچند من گفتم که نتیجه معلوم است ولی پدال گذاشت
یه چیز بگم کاری با پورشه فعلا ندارم ولی تجربه به من ثابت کرده در اکثر درگ هایی که دیدم هم که خودرو هایی که در ۴۰۰ متر عملکرد بهتری دارند معمولا در درگ رولینگ کم میارن
مثلا M8 کامپیتیشن در مقابل Shelby gt500 در درگ کاملا برنده است ولی در رولینگ Shelby gt 500 رقیب نداره و BMW M8 راحت باخت
حالا این یک نمونه بود که به ذهنم رسید
ولی معمولا اینطوری است
BMW
۲۳ فروردین ۱۴۰۰آقای رستمی نژاد یکی از دلایلی در اون درگ یا مثلا چنین درگ هایی که انجام میشه و GT500 برنده شد RWD بودن اون بهش کمک میکنه چونکلا در درگ های رولینگ RWD ها از پس AWD,FWD بر میاد و اونارو شکست میدن
محمد رستمی نژاد
۲۳ فروردین ۱۴۰۰بچه ها کسی از تایم این نسل جدید پورشه ۹۱۱ در نوربرگیرنگ خبر داره
اگه خبر دارید ممنون میشم بگید
BMW
۲۳ فروردین ۱۴۰۰داخل نوربرگ رینگ رو خبر ندارم فکر نکنم هم تا حالا نسل جدید به پیست نوربرگ رینگ رفته باشه ولی داخل هاکنهایم GP لپ تایم 1.47,8 رو ثبت کرد
BMW
۲۳ فروردین ۱۴۰۰محمد جان دلیل برد GT500 از M8 در رولینگ RWD بودنشه
RWD ها در رولینگ به راحتی AWD FWD هارو شکست میدن
JANGI
۲۳ فروردین ۱۴۰۰در پاسخ به ramin عزیز
توی هر دونسل ینی 992 و 991.2 از موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر تخت استفاده شده ولی توی نسل جدید نسبت تراکم موتور از 10:1:1 به 10:5:1 افزایش پیدا کرده
این نسبت تراکم موتور توی نسل جدید در نهایت 16psi فشار بوست بیشتری تولید میکنه
توی نسل قدیم از گیربکس pdk دو لاچه 7 سرعته استفاده میشد ولی توی نسل جدید از 8 سرعته استفاده شده
دلیل اینکه توی رولینگ اول نسل قدیم(991.2) خیلی خوب واکنش نشون داد و جلو افتاد بخاطر همین 7 سرعته بودن و ضرایب دنده متفاوت بود
R@m!n
۲۳ فروردین ۱۴۰۰چه جالب پس یعنی موتور باید تو خیلی بخش ها ارتقا پیدا کنه تا این افزایش بوستو تحمل کنه. ممنون بابت اطلاعاتت ❤
من خیلی گشتم راجب گیربکس نسل جدید و دلیل اضافه کردن دنده چیزی بفهمم ولی انگار پورشه اطلاعات زیادی منتشر نمی کنه.
2646
۲۳ فروردین ۱۴۰۰JANGI عزیز
من زیاد اهل حفظ اعداد و ارقام تو صنعت خودرو نیستم اما مطمئنم ضریب تراکمی که برای موتور پورشه گفتی اشتباه است. اگر حافظه ام یاری کنه، پورشه در اوایل دهه 1970 از ضریب تراکم 10:1 تو موتورهاش گذشته! همین الان موتور TU5 ضریب تراکم 10.5:1 داره یا موتور EF7 رو ضریب تراکم 11:1 تنظیم شده.
از اون طرف تقریبا مطمئن هستم موتور Porsche Panamera Turbo و Toyota GT86 با ضریب تراکم حدود 12.5:1 بالاترین ضریب تراکم ها رو توی ایران دارند، به همین دلیل جفت شون به شدت ناک می زنند در ایران.
JANGI
۲۳ فروردین ۱۴۰۰بله تصحیح میکنم دوست عزیز
992 : 8:7:1
991.2 : 9:8:1
پوزش میخوام
JANGI
۲۳ فروردین ۱۴۰۰2646 عزیز
والا تا اونجایی که اطلاع دارم نسبت تراکم پانامرا توربو 10:5 هست(پانامرا توربو 2013 رو مطمئن هستم)
واقعیتش اینکه پانامرا و تویوتا gt86 رو با هم مقایسه کردی خیلی تعجب کردم
اخه غیر ممکن به نظر میرسه که نسبت تراکم انجین این دو تا یکی باشه
2646
۲۳ فروردین ۱۴۰۰JANGI جان
دقیقا حق با شماست و من هم اشتباه کردم :)
منظور من ضریب تراکم موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی Porsche Panamera 4s بود که به اشتباه گفتم Porsche Panamera Turbo. البته همون طور که عرض کردم، Porsche Panamera 4s و Toyota GT86 (موتور FA20) جفت شون با ضریب تراکم 12.5:1 در ایران پرچمدار هستند.
ضریب تراکم (Compression ratio) اصلا ربطی به کمپانی، برند و کلاس خودرویی نداره که مقایسه شون براتون عجیب باشه. ضریب تراکم نشون دهنده نسبت کم حجم شدن محفظه سیلندر بین فاز تنفس تا لحظه مرگ است.
R@m!n
۲۳ فروردین ۱۴۰۰یه لینک از موتورترند گذاشتم کاملا تفاوتارو توضیح داده. نسبت تراکم هم اومدم بگم خودتون تصحیح کردین
محمد رستمی نژاد
۲۳ فروردین ۱۴۰۰آقایون یک سوال
چه طور میتونیم در پدال پیام خصوصی به یک کاربر بدهیم
والا من اصلا بلد نیستم
لطفا اگه کسی بلد هست راهنمایی کند
BMW
۲۳ فروردین ۱۴۰۰باید اول ثبت نام کنی بعد اگر روی اسم کاربری بزنی که اون هم ثبت نام کرده باشه برات میاره، پیغام خصوصی
R@m!n
۲۳ فروردین ۱۴۰۰https://www.motortrend.com/cars/porsche/911/2021/2021-porsche-911-turbo-s-991-992-comparison/
تفاوت کامل بین دو نسل
Ramin
۲۳ فروردین ۱۴۰۰فقط اینو میگم همه تون جوک هستید. ??
مطلب changan پر شده بود از مطالب طنز و خنده داره . ?
این ماشین قراره تولید بشه یکی اومده کیفیتش رو برسی کرده ?
بابا عزیز دل هنوز کارخونه آلیاژ فولادی شو قالب بندی نکرده شما چه طوری کیفیت نهایی رو برسی کردی ؟ ماشا الله مدیر عامل changan برگاش ریخت از برسی کیفیت دوستان
بیچاره هنور مواد ا اولیه ساخت پنجره ماشین آماده نشدن اومده جلو پنجره رو گفته کپی.
بزار بیجاره تولید بشه / یکی اومده گفته تکنولوژیش الکی و تخیلی هست مثل آپشن ام وی ام ???
امروز که مطلبو خوندم ساعت 12 دیگه آفلاین شدم. الان ساعت 3 هست تو کمتر از 3 ساعت حدود 45 تا کامنت دادید کیفیت رو برسی کردید. ? گفتید تکنواوژی هوش مصنوعی الکی هست. و تخیلی…
85 درصد کامنت ها تخیلی بود و عجیب. ?
هعی روزگار.. ??? همه کارشناس صنعت خودرو…
اما در مورد پورشه.
اما واقعا تکامل طراحی و حفظ اصالت در طراحی در محصولات پورشه میتوان دید.
هر 2 خوب هستن اما هر دو گران هستند ولی واقعا خوب هستن. نسل جدید واقعا سریع و زیبا هست. ولی ای کاش کمی ارزونتر بود
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ فروردین ۱۴۰۰چه با عصبانیت!??? چقدر کارشناسی دقیق!????جالبه دیگه اون عبارت کامنتشو منتشر کن با سپاسی دیگه دیده نمیشه!!????????
ببین عمو جان،چینی چه بیاد چه نیاد فرقی به حال کسی نمیکنه همش آشغال هستش، شما برو کامنت آقای ۲۶۴۶رو در پاسخ به خودت توی پست نیو توی نوربرگ بخون تا حساب کار دستت بیاد!!????? موندم بخاطر چی این همه تعصــــــــب شدید روی چینیا بخاطر چیه؟چرا این همه خودتو میکشی برای یه مشت آشغال چینی؟ نکنه بخاطر اینه ماشین وارداتی چینی درجه یک(!) بهت تعلق گرفته؟????????????? واقعاً دلیلش چیه اینقدر سنگشونو به سینه میزنی هرچقدر هم تلاش کنی آشغال اندر آشغال میمونن چینیا، این برای دنیا ثابت شده ست…
پدال لطفاً کامنتمو منتشر کن…با سپاس…
???????
mahan
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ابتین جان.بچه امروز کلی متلک شنیده برای امروزش کافیه از ساعت 12 تا 3 ناراحت بوده دیگه اذیتش نکنیم.از خودش که گذشته انشالله عروس یا داماد چینی گیرش بیاد بعد بیاد افرینشش رو برای ما ستایش کنه.?????.
خدارو چه دیدی شاید دوران بازنشتگی زده تو واردات چینیجات!! یک جمله هست که میگه رئیس باغ دقیقا همونیه که همه فکر می کنند تو باغ نیست.شاید اصلا رامین ما اقای سعید موتمنی باشه می خواد ذهن مارو برای خرید خودرو های چینی اماده کنه!
porsche
۲۴ فروردین ۱۴۰۰درسته رامین اشتباه میکنه اما دیگه لایق این همه تقدیر نیست.
مهزیار
۲۳ فروردین ۱۴۰۰طراحی نسل قبل رو بیشتر دوست داشتم
RezaRs
۲۳ فروردین ۱۴۰۰واقعا لایق عنوان قاتل هایپرکار هاست کاری که پورشه توش استاده ❤❤❤❤❤❤??????
BMW
۲۳ فروردین ۱۴۰۰محمد جان دلیل برد GT500 در رولینگ با M8 هم RWD بودنشه که میتونه در رولینگ AWD FWD هارو شکست بده
علی turbo s
۲۳ فروردین ۱۴۰۰وهمچنین قدرت موتور بیشتر شلبی gt500
دارای760اسب بخار و m8 کامپتیشن 625اسب قدرت داره.
MAHDI
۲۳ فروردین ۱۴۰۰نسل قبل 911 توربو S در همین carwow زمان 11.3 رو ثبت کرده. اما در این درگ عمکرد خوبی نداشت.
درگ 911 توربو S نسل قبل در مقابل لامبورگینی هوراکان پرفومانته فکر کنم بود که زمان 11.3 رو ثبت کرد.
امیررضا
۲۳ فروردین ۱۴۰۰نسل قبلی غول بود برای خودش، نسل جدیدش دیگه استاندارد هارو جابجا کرد. عالیه
سهند
۲۳ فروردین ۱۴۰۰به نظرم پورشه ۹۱۱ توربو s بهترین سوپر اسپرت در بین رقیبان است.
پورشه ۹۱۱ عادی هم( کارراs و ۴sو…) بهترین کوپه ی اسپرت است.
Amirreza
۲۳ فروردین ۱۴۰۰۹۱۱ آبرو و تاریخ و اصالت پورشست ، ماشین اصلی پورشه ۹۱۱ عه امکان نداره توش پسرفت کنه .
مهدی
۲۳ فروردین ۱۴۰۰این پیشرفت محض فکر کنید که نسل بعدی 911 چی میشه یعنی غول خودرو ها میشه
به نظر من نسل جدید باید اختلاف قیمت بیشتر از 9 هزار پوند داشت
محمد مختاری آذر
۲۳ فروردین ۱۴۰۰واقعا عالی بود 911 باید جانشین داشته باشه