پورشه

راف CTR3، یک پورشه 911 موتور وسط

راف (Ruf) شرکتی آلمانی است که به تقویت محصولات پورشه می‌پردازد؛ اما این شرکت در سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفت کاری بیشتر از تقویت روی محصولات پورشه انجام دهد. بدین ترتیب در آوریل این سال محصول جدید خود بنام CTR3 را به‌عنوان جایگزین CTR2 در پیست بین‌المللی بحرین رونمایی کرد. البته این خودرو نیز طبق سنت پورشه همچنان از پیشرانه و پانل‌های بدنهٔ پورشه استفاده می‌کرد اما CTR3 برای اولین بار روی پلت‌فرمی ساخته شده بود که به‌طور اختصاصی توسط شرکت Multimatic برای آن توسعه پیدا کرده بود.

اما تغییر بزرگ‌تر CTR3 نسبت به اسلافش یعنی CTR2 و پیش از آن CTR، این بود که راف بجای طرح سنتی موتور عقب پورشه ۹۱۱، در CTR3 از طرح موتور وسط پورشه کیمن استفاده کرده و پیشرانه را در میانهٔ شاسی نصب نمود. پلت‌فرمی که به‌طور اختصاصی برای این ماشین ساخته شده بود طول آن‌را نزدیک به ۲۸ سانتیمتر نسبت به ۹۱۱ استاندارد افزایش داده بود که این امکان را فراهم می‌کرد تا پیشرانه در جلوی محور عقب نصب گردد. بدین ترتیب می‌توان گفت راف با ساخت CTR3 اولین پورشه ۹۱۱ موتور وسط تاریخ را خلق کرد.

بااین‌حال همان‌طور که گفته شده در بسیاری از قسمت‌های بدنهٔ CTR3 از همان پانل‌های بدنهٔ ۹۱۱ استفاده شده بود و به همین دلیل در ظاهر همچنان نمای خودروهای اسپرت پورشه را منعکس می‌کرد. علاوه بر این، پیشرانهٔ این سوپراسپرت موتور وسط که از نوع ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو بود هم از پورشه گرفته شده بود. این موتور ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد که این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب انتقال می‌یافت. راف برای ساخت CTR3 از فولاد، آلومینیوم و کِولار-کربن استفاده کرده بود که موجب شده بود وزن آن به ۱۳۷۵ کیلوگرم برسد.

این سوپراسپرت آلمانی به لطف وزن پایین در کنار قدرت بالا می‌توانست ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر در ساعت را داشته باشد. در سال ۲۰۱۲ نیز راف نسخهٔ قدرتمندتری از CTR3 را با نام کلاب‌اسپرت معرفی نمود که خروجی پیشرانهٔ آن به ۷۶۷ اسب بخار قدرت و ۹۸۰ نیوتن متر گشتاور رسیده بود. در این مدل علاوه بر گیربکس دستی سابق، امکان سفارش یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم وجود داشت.

طراحی ظاهری CTR3 به‌ویژه در قسمت دماغه شباهت زیادی به پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۷ (نسل قبلی) دارد تا جایی که بیشتر قطعات آن در این قسمت با ۹۱۱ یکسان است اما با حرکت به سمت عقب خودرو تفاوت‌های آن با ۹۱۱ آشکار می‌شود. در روی سقف ماشین دریچهٔ برجسته‌ای تعبیه شده که هوا را به پیشرانه هدایت می‌کند. علاوه بر این، روی درب پیشرانه هم شیارهایی وجود دارد که به خروج گرما کمک می‌کند. افزایش طول CTR3 نسبت به ۹۱۱ نیز در بخش عقبی دیده می‌شود که به همراه نمای عضلانی این قسمت، آن‌را از ۹۱۱ متمایز کرده است. علاوه بر این، در اینجا یک بال بزرگ هم به چشم می‌خورد که بر هویت اسپرت خودرو تأکید دارد.

گفته شده که راف کمتر از ۳۰ دستگاه از CTR3 ساخته است که تنها هفت دستگاه از آن‌ها از نوع کلاب‌اسپرت هستند. حال قرار است که یک دستگاه CTR3 Clubsport در آینده‌ای نزدیک در حراجی RM Sotheby به حراج گذاشته شود. این خودرو به رنگ سبز تیره بوده و طبق برآوردها با قیمتی بین ۹۶۵ هزار دلار تا ۱.۱ میلیون دلار به فروش برسد. این حراجی در تاریخ ۱۲ می در موناکو برگزار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Stern des südens

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    Ruf Automobile GmbH is a German car manufacturer. Ruf vehicles are derived from unmarked Porsche chassis, specifically known as a body in white. Through these fundamental platforms, RUF manufactures and engineers its own original vehicles. Additionally, the cars are built from the ground up as completely new cars, using these bare chassis, and thereby assembled using Ruf-made parts and materials, (e.g. BTR, CTR2, RT12), instead of badge engineering or disassembly of existing cars. This means the company is officially recognized as a manufacturer by the German government. As such, all RUF models have certified Ruf VIN and serial numbers, and are recognized as production models, rather than modified Porsches. Ruf is historically known for its record breaking 211 mph CTR, and is the largest, most renowned company to make Porsche performance enhancements. Though primarily a manufacturer, Ruf has also made a name for itself operating as a car tuner, a specialist in customer-requested Porsche to Ruf conversions (e.g. Turbo R conversions) and as a restorer of classic Porsche and Ruf models. Ruf carries out service and crash repair, as well.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      ????
      بابا بنده خدا این همه متن برای شما گذاشته حالا شما بیا مسخره کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Fk

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ????????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Stern des südens

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    سال 2007 دو پورشه موتور وسط معرفی شدن و هر 2 کولاک کردن :
    1) Ruff CTR3
    2) 9ff GT9

    9ff GT9 با یه موتور 4 لیتری تا 420 کیلومتر بر ساعت سرعت میگیره و 0 تا 300 رو در 16 ثانیه طی میکنه ( مثل لافراری 2014)

    Ruf CTR3 از یه موتور 3/8 لیتری 6 سیلندر تخت 740 اسب بخار قدرت و 960 نیوتن متر گشتاور میگیره

    سقف سرعتش 380 کیلومتر و 0 تا 100 رو در 3/1 ثانیه طی میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. یاس ی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    حیف که تصادفیه و سپر جلو ترمیم شده اگه سالم بود من توی حراج شرکت میکردم. درست حسابی هم رنگ نشده. ولی عجب چیز خوفیه. خوشگل و خاصه.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. پرهام

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    ترکیب کولار – کربن از ترکیب مسی -رونالدو برا من جذابتره !!.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مانی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    خیلی‌ دوست دارم بدونیم رکوردCTR3کلاب اسپرت تو نرنبرگرینگ چقدره

    فکر کنم منطقیه که از 911GT2RS سریعتر باشه(البته اونی‌ که اتوماتیک دو کلاچه داره)

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا