پورشه

سیر تکاملی پورشه باکستر و کیمن را تماشا کنید

پورشه کیمن و باکستر برادران پیشرانه وسط پورشه ۹۱۱ بزرگ‌تر و گران‌تر هستند. این دو خودرو بخش اعظم زندگی خود را زیر سایه ۹۱۱ زندگی کرده‌اند اما خب بخش مهمی از موفقیت برند پورشه را تشکیل می‌دهند. امروز می‌خواهیم نگاهی سریع به تاریخچه این دو خودرو داشته باشیم.

پورشه باکستر در سال ۱۹۹۶ معرفی و آغازگر تاریخ جدیدی برای پورشه شد. این کانورتیبل آب‌خنک برای ادای احترام به ۳۵۶ رودستر کلاسیک دهه ۶۰ میلادی ساخته شده بود و توازن هندلینگ دقیقی را ارائه می‌کرد. نیروبخش اولین نسل باکستر پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری تخت بود. اگرچه باکستر نسل اول خودروی سریعی نبود اما یک پلتفرم عالی برای تولید تریم های پرفورمنس در آینده شد. باکستر در طول زمان رشد کرد و در سال ۲۰۰۶ نیز برادر سقف ثابت کیمن متولد شد. کیمن نسخه کوپه باکستر بود و به پورشه اجازه داد تا با استفاده از همان پلتفرم مشتریان زیادتری را جذب خود کند.

بسیاری از طرفداران پورشه رابطه خوبی با باکستر و کیمن ندارند زیرا حس می‌کنند فقط ۹۱۱ است که به این برند هویت می‌دهد. به نظر می‌رسد پورشه هم‌ چنین نظری دارد زیرا همیشه پرفورمنس این دو خودرو را کمی پایین‌تر در نظر گرفته تا از اعتبار ۹۱۱ محافظت کند؛ اما همه‌چیز با معرفی کیمن GT4 تغییر کرد زیرا این نسخه قدرتمند از کیمن که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد از قطعات آئرودینامیکی و عملکردی واقعی برای ارائه پرفورمنسی قابل‌توجه استفاده می‌کند.

باکستر و کیمن امروزی بازهم رشد کرده‌اند و به محصولی منحصربه‌فرد در معیت ۹۱۱ تبدیل شده‌اند. بسیاری از طرفداران پورشه در گاراژ خود هم ۹۱۱ و هم این دو مدل را پارک کرده‌اند و البته نسخه‌های کارکرده باکستر و کیمن نیز روشی عالی برای دسترسی به محصولات این خودروساز خوش‌نام می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. فری

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    باکستر بیشتر از بقیه دوست دارم مگر اینکه تایکان کروک بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سورنا

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    باکستر مخصوصا ٧١٨ از بقیشون بهتره نمیدونم شاید چون من بیشتر به ظاهر اهمیت میدم این طوریه چون مثلا از ٩١١ از چراغای جلوش خوشم نمیاد در صورتی که میگن اصالتشه و این حرفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    یکاش در فیلم تصاویر رو از جلو نشون میداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Nikzad

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    به نظرم ۹۱۸اسپایدر بهترین پورشه ساخته شدس البته که gt3وgt2 رو هم دوست دارم مخصوصا نسخه های بالا تر ۲۰۱۸. ولی هنوز وقتی رکورد ۹۱۸تو نوربرگ رینگو میبینم هوش از سرم میره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مهدی اکرمی

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (88 ديدگاه)

    کیمن 9ff همیشه جزو اسطوره های من بوده و هست و خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آریا ماشین

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ۷۱۸ پورشه مورد علاقه من هست حتی بالاتر از ۹۱۱ قرار میگیره برای من
    مدل باکستر هم که حرف نداره سقف میزنی کنار و میری عشق و حال
    نسخه اقتصادی T هم بهترین گزینه س به نظرم
    مدل gt4 جدید هم با ۴۲۰ اسب بخار قدرت عملکردی بهتر از ۹۱۱ کررا داره و در سطح کررا s شده!!!
    ❤PORSCHE 718 BOXSTER T❤

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا