پورشه

شعاع حرکتی پورشه تایکان توربو بهتر از حد انتظار!

مجله اینترنتی InsideEVs فرصت بررسی پورشه تایکان توربو و مسافرت با آن از آتلانتای جورجیا تا دیتونا بیچ فلوریدا را داشته است. این سدان الکتریکی به راحتی توانسته است برد پیش بینی شده ۳۲۴ کیلومتری توسط EPA آمریکا را پشت سر بگذارد. در حقیقت تایکان در این سفر ۷۰۲ کیلومتری توانسته با یک‌بار شارژ مسافت ۳۹۹ کیلومتری را طی کند.

اما برای شفافیت بیشتر باید گفت تایکان توربو هرگز به شعاع حرکتی ۳۹۹ کیلومتری بین دو بار شارژ دست نیافته زیرا پورشه برگزار کننده این تست بوده و خودرو هم توقف‌هایی از پیش تعیین شده نوسط پورشه در جایگاههای شارژر شرکت Electrify America داشته است. البته یکی از رانندگان تایکان توربو به دقت میزان شارژ و مصرف آن را زیر نظر داشته است. او سپس محاسباتی را انجام داده و با توجه به آن‌ها به حداکثر برد بالقوه خودرو دست یافته است.

راننده تایکان و همکار او به سبک رانندگی نرمال توجه ویژه‌ای داشته‌اند. او گفته است: “من با جریان ترافیک حرکت می‌کردم و قطعاً خیلی هم سریع نبودم. البته باید بگویم اصلاً به دنبال کسب حداکثر برد هم نبودم.” البته همه‌چیز آرام و ریلکس پیش نرفته زیرا رانندگان با نزدیک شدن به دیتونا بیچ حتی به سرعت‌های ۱۶۰ کیلومتر در ساعت هم دست‌ یافته‌اند. حتی یک مسابقه درگ خیابانی نیز بین تایکان توربو و تسلا مدل ۳ دو موتوره برگزار شده است.

البته شرایط این تست برای خودروهای الکتریکی در حد ایده آل نیز نبوده است. اولین موضوع اینکه دما پایین بوده و آن‌ها شاهد بارش باران هم بوده‌اند.

یکی از کارکنان پورشه به راننده تست مذکور گفته که او با یک‌بار شارژ مسافت ۳۷۰ کیلومتری را طی کرده است. موضوع مهم اینکه اگر شارژ خودروی یکی از خبرنگاران تمام می‌شد هزینه‌های سنگینی از نظر تبلیغاتی و بازاریابی به پورشه وارد می‌شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
insideevs

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (894 ديدگاه)

    شاید سال دیگه همین موقع برد 1000 کیلومتری هم برامون کم بنظر بیاد با این پیشرفت علم
    ولی چیزی که مشخصه تسلا از این به بعد باید خیلی بیشتر تلاش کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (421 ديدگاه)

      این که خود پورشه این تستو انجام داده خسته نباشی…!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MOHAMMAD.DEMON

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    پورشه برگزار کننده این تست بوده ؟؟؟؟
    600 کیلومتر هم میگفتن تونسته بره من شک نمیکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    به نظر بنده ماشین الکتریکی برای داخل شهر خوبه
    برای رانندگی در شهر هم بُرد بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر نیاز نیست
    پس بدون هیچ تردیدی بین الکتریکی ها انتخابم پورشه تایکان هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (870 ديدگاه)

      اخه مشکل اینجاست هیچکی پورشه نمیخره تا باش تو شهر و ترافیک رانندگی کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. reza

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (155 ديدگاه)

    دوست عزیز elmiraj میشه بازده خودروهای بنزینی و دیزلی را در بهترین حالت که در بهترین خودروهای روز دنیا هست و در حالت معمول که در ماشین های عادی و معمولی(مثل خودروهای تویوتا و فولکس واگن و …) هست را بفرمایید همچنین بازده خودروهای برقی من جمله خودروهای تسلا(یک ایده ای بود که دو تا شرکت آلمانی اون رو ابداع کرده بودن به نام موتور های الکتریکی پلاستیکی که باعث خنک کنندگی بهتر الکتروموتورها و وزن کمتر آنها و در نتیجه برد بیشتر ماشین های برقی و رسیدن بازده اونها به 98 درصد و بیشتر بود به نظرتون این ایده در آینده نزدیک در خودروهای تسلا پیاده میشه؟)فکر کنم تسلا روی باتری های حالت جامد و ابرخازن ها هم کار میکنه؟میشه تاثیر ابر خازن ها را روی خودروهای برقی توضیح بدید و اینکه این باتری ها و ابر خازن های شرکت تسلا و سایر شرکت ها چه زمانی تولید انبوه میشن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina Barca

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      صد در صد ایشون میگن تسلا سال دیگه ماشینی با برد ۵۰۰۰۰ کیلومتری میسازه و شتاب ۱.۵ ثانیه ای و با قیمت ۳۰۰۰۰ دلار . بعدش میگه همه ی کارخونه ها خواستن موتور بنزینی رو منقرض کنن.آخرش می بینین BMW از بنزینی ها حمایت
      کرده و مزدا ماشین های درون سوز بدون آلودگی رو تولید میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۹ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        زمین در حال نابودیه و یکی از علل گرمایش و تغییرات آب و هوایی زمین همین خودروهای درون سوز هستند(ژوئن سال 2019 گرم ترین ژوئن تاریخ زمین بوده!!!).شاید خیلی ها به ماشین های بنزینی علاقه داشته باشند ولی برای نجات زمین و انسان ها باید از علاقمون دست بکشیم واگرنه دیگه زمینی نیست که ما بخوایم روش با ماشین بنزینی 8 سیلندر رانندگی کنیم و از صدای موتورش لذت ببریم دوست عزیز و گرامی.
        خودروهای برقی و روش های تولید برق از انرژی های تجدید پذیر مثل همجوشی هسته ای که بازده اون 10 برابره!!! خیلی خوب هستند البته اگر غول های انرژی بگذارند(میدونید که در علم فیزیک بازده هیچ چیزی صد درصد نیست و بازده ماشین های بنزینی در بهترین حالت نهایتش 30 درصده و بیشتر اون بنزینی که میسوزه به گرما و دود و…. تبدیل میشه ولی بازده ماشین های برقی همین الان 91 یا 92 درصده و با پروژه موتورهای الکتریکی پلاستیکی که باعث کاهش وزن و خنک کنندگی بهتر الکتروموتورها میشه ما شاهد بازده 98 درصد هستیم حتی با بهبودهایی میشه این بازده رو از این هم بیشتر کرد.با این پیشرفت ها و تولید انبوه باتری های حالت جامد ما شاهد جهش های کوانتومی در خودروهای برقی خواهیم بود)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. reza

        ۹ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        مقامات فرانسه و بریتانیا از توقف تولید خودروهای دیزلی و بنزینی تا سال ۲۰۴۰ خبر دادند. آلمان، نروژ،چین و هند و هلند و… هم برای اجرای همین برنامه هدف‌گذاری کرده‌اند(هلند تا سال 2030)؛ در همین حال،‌ مقامات رسمی آتن، مادرید، مکزیکو سیتی و پاریس مایل به حذف خودروهای دیزلی از مراکز شهرهای خود تا سال ۲۰۲۵ هستند. دولت بریتانیا برای عمل به تعهدات خود در خصوص رهایی از معزل خودروهای آلاینده محیط‌زیست تلاش می‌کند.
        به گزارش خبرگزاری رویترز؛ مایکل گُو، وزیر محیط زیست بریتانیا گفته است:امروز تایید می‌کنیم که تا سال ۲۰۴۰ به هیچ وجه خبری از خودروهای دیزلی و بنزینی نباشد.به گزارش فاینانشال تایمز؛ این قانون شامل خودروهای هیبریدی هم می‌شود و تا ۲0 سال آینده، کل خودروهای این کشور(بریتانیا) باید تمام الکتریک باشند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Elmiraj

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    مگه زمان معرفی خود پورشه نگفت تایکان توربو ۴۵۶ کیلومتر و توربو اس ۴۱۲ کیلومتر بُرد داره…!!!!!!!
    .
    الان خودش داره میگه تایکان توربو با یک شارژ کامل ۳۷۰ کیلومتر را طی کرده…؟!؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (155 ديدگاه)

      دوست عزیز elmiraj کامنتم رو خوندید؟نظری در این رابطه ندارید؟(کامنتم تو همین صفحه هست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۹ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        در مقایسه بازدهی خودروهای الکتریکی با بنزینی و دیزلی طبق آزمایشات دفتر بهره‌وری انرژی و انرژی های تجدیدپذیر وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا خودروهای الکتریکی ۵۹ تا ۶۲ درصد از انرژی الکتریکی را از مبدأ شبکه به قدرت در چرخ ها تبدیل می کنند در حالی خودروهای بنزینی کنونی تنها حدود ۱۷ تا ۲۱ درصد از انرژی ذخیره شده در بنزین را به قفل قدرت در چرخ ها تبدیل می کنند…!!!
        یک موتور الکتریکی به طور معمول ۸۵ تا ۹۰ درصد کارآمد هست ‌. این بدان معناست که آن درصد از انرژی برق دریافتی را به کار مفید تبدیل می کنند . تفاوت بین راندمان الکتروموتور و راندمان کلی یک خودروی الکتریکی به اتلاف برق در زمان شارژ و تخلیه باتری و همچین در برخی از شارژر ها در زمان تبدیل برق متناوب به مستقیم و برعکس بوجود می آید .
        برای مقایسه بهتر یک تسلا مدل S سال ۲۰۱۲ را در نظر بگیرید که با یک باتری ۸۵ کیلوواتی ۲۶۵ مایل بُرد داشت و بنزینی را در نظر بگیرید که به ازای هر ۳.۷ لیتر ۳۳ کیلووات ساعت انرژی تولید می کنه ، خودروهای درون‌سوز به ازای این ۳۳ کیلووات انرژی تنها ۳۵ مایل بُرد دارند یعنی یک خودروی درون‌سوز فعلی به ازای ۸۵ کیلووات انرژی که تسلا داره تنها ۱۴۴ کیلومتر را طی میکنه در حالی تسلا با همین مقدار ۴۲۴ کیلومتر را طی میکنه و این یعنی بازدهی یک سوم…!!!!!!!!!!
        ((( این گفته میشه بازدهی خودروهای الکتریکی کمتر از درون‌سوز هاست و این ماشین ها هم آلودگی‌ای به همان میزان تولید می کنند دروغ محضه….)))
        .
        در مورد این الکتروموتور های پوسته پلاستیک چیزهای کمی شنیدم ولی اینجا بحث استفاده دراز مدت مطرحه برای همین فکر نکنم به این زودی پلاستیک بتونه با توجه گرمای زیاد الکتروموتور ها جای آلمینیوم و منیزیم را بگیره .
        در حال حاظر چندین باتری حالت جامد تولید شده و گفتن توانایی پیمایش ۳ تا ۴ هزار کیلومتر را دارن ولی هیچکدام از آن ها توانایی شارژ مجدد را ندارن و برای استفاده باید در ایستگاه‌های مخصوص ، باتری را به طور کامل عوض کنند که این کار باعث هزینه بازیافت بسیار زیاد و آلودگی شدید هم میشه برای همین تجاری سازی نشدن .
        در مورد ابرخازن هم تسلا تحقیقات زیادی انجام داده و در حال کار با پاناسونیک و دانشگاه های MIT و کالتک هم هست و مطمئنا نخستین موفقیت ها را بدست میاره منتها چشم انداز تجاری سازی ابرخازن های ارزان و معمول میانه دهه ۲۰۳۰ پیش بینی میشه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پویان

          ۹ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (752 ديدگاه)

          باطری حالت جامد رو یه استارت اپ چینی ساخته و تولید رو هم شروع کرده ولی با ظرفیت کم .یه خودرو چیین هم به زودی با این باطری معرفی میشه .
          خازهن روه م نه پاناسونیک و کلتک بلکه یه شرکت فرانسوی به نام ناوا ساخته

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. reza

          ۹ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (155 ديدگاه)

          خیلی ممنون که لطف میکنید و به سوالات ما به صورت کامل،دقیق و تخصصی پاسخ میدید.لطفا اگر میشه به این چند تا سوال هم پاسخ کامل و دقیق بدید لطفا.ببخشید ابر خازن ها که به عنوان جایگزین باتری استفاده نمی شوند؟درسته؟فکر کنم به عنوان مکمل باتری ها به صورت همزمان به همراه باتری ها در خودروهای برقی استفاده بشوند؟این 59 تا 62 درصد بازده خودروهای الکتریکی رو نمیشه افزایش داد؟اگر میشه چه طور؟(مثلا با بهبود سیستم خنک کننده)و اینکه این پوسته پلاستیکی الکتروموتورها،بازده الکتروموتورها رو به 98 درصد میرسونه یا خودروهای برقی رو؟
          تسلا هنوز یک شرکت سهامی خاص یا اینکه سهامی عام شده؟سهامش در بازار بورس معامله میشه؟ و مردم عادی هم میتونن سهامشو بخرند؟گفته میشه سهامداران عمده و سرمایه گذاران تسلا چند میلیاردر با سرمایه کلان هستند،این افراد چه کسانی هستند؟
          قدرت tesla model s p100d 800 اسب بخاره؟سیستم ترمز رودستر هم مثل سایر هایپرکارها فوق العاده است و توسط شرکت هایی مثل brembo و… ساخته میشه؟سازنده سیستم ترمزش مشخص نیست؟
          در رابطه با پروژه هایپرلوپ چه طور در طول کل مسیر که کیلومترهاست شرایط خلا را به وجود میارند؟
          ارزش تویوتا در گذشته(6 تا 12 ماه قبل) حدود 100 میلیارد دلار بود؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. reza

          ۹ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (155 ديدگاه)

          احتمال داره model s plaid قدرت 900 یا 1000 اسبی و گشتاور 1696 نیوتون متر یا بیشتر و شتاب صفر تا صد 2 ثانیه ای یا 1.9 داشته باشه(چون در تست مجله motor Trend به 2.28 هم رسیده در سال 2017!!!)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Elmiraj

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3114 ديدگاه)

      Reza @
      واژه ابرخازن زمانی مطرح شد که خازن های معمولی به اندازه ده ها برابر کوچک شدن…..وقتی از تجاری سازی ابرخازن ها در میانه ۲۰۳۰ صبحت میشه منضور ابرخازن هایی هست که با اندازه برابر با یک آجر ( برای خودروها ) و به ازای پنج دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش ۴۰۰۰ کیلومتر و بیشتر را فراهم می کنن ، منتها سه عامل بسیار بزرگ و چالش برانگیز در حال حاظر مانع اصلی هستند که اولی مشکل انفجار هست که برای یک خودرو اندازه انفجار یک نارجک قدرت داره و می تونه بدون دلیل خاصی هم باشه..!!!! دوم مشکل شارژ هست که باید شارژر های بسیار بزرگ و قدرتمندی ساخته بشه که بتونه حداقل یک مگاوات برق ( ۱۰ برابر ظرفیت باتری مدل S ) را در مدت کمتر از ۵ دقیقه منتقل کنه..!!!! سوم شیوه انتقال این انرژی عظیم به ابر خازن هست که باید کابل منتقل کننده حداقل ۱۰ سانتیمتر و بیشتر قطر داشته باشه که بتونه انرژی‌ای برابر یک صاعقه را منتقل کنه که همچین چیزی فعلا شبیه به یک فیلم علمی تخیلی هست…!!!!!!
      ابر خازن ها مکمل باتریهای لیتیوم نیستند بلکه جایگزین اصلی خواهند بود .
      .
      همون طور که بالا هم اشاره کردم در حال حاظر بازدهی الکتروموتور های ۸۵ تا ۹۰ درصد هست و به واسطه عدم استفاده از گیربکس و هرزگردی حداقلی تایر های فعلی این انرژی تا میزان ۸۰ درصد بازدهی کامل به کف آسفالت منتقل میشه منتها اتلاف اصلی در زمان شارژ و تخلیه باتری و همچنین عین تبدیل جریان AC به DC و برعکس بوجود میاد و باید تکامل اصلی برای حل مشکل اتلاف این مقدار انرژی اینجا باشه…
      .
      .
      سهام تسلا عام هست و از سال ۲۰۰۹ در بازار بورس NASDAQ حضور داره ، این که سهامداران بزرگ تسلا چه کسانی هستند معلوم نیست ، فقط ایلان ماسک هست که بواسطه داشتن بیش از ۳۳ درصد سهام تسلا سمت مدیر عاملی را داره و تصمیم گیرنده اصلی هست .
      .
      قدرت model S plaid توسط یک منبع نزدیک به تسلا بیش از ۸۰۰ اسب بخار و گشتاور بیش از ۱۳۶۵ نیوتون متر اعلام شده که موتور ترند در زمان حضور دو دستگاه model S plaid در نوربرگرینگ اعلام کرد .
      ترمز های تسلا توسط یکی از شرکت های گمنام تابعه تسلا تولید میشه که قدرت جادویی دارن و همه رو شکه میکنن ( اگر به جدید ترین درگ Carwow مراجعه کنید می‌بینید که مدل ایکس ۲.۴ تنی پورشه ۹۱۱ کررا اس ۱.۵ تُنی را علاوه بر درگ در تست ترمز هم شکست میده !!!! )
      رودستر علاوه بر این ترمزهای مکانیکی قدرتمند توسط سه شتاب دهنده گازی در جلو و باله عقبی متوقف خواهد شد…
      .
      .
      شرایط خلأ در لوله های hyperloop توسط گازهای سبکی که جایگزین هوای آزاد خواهد شد بوجود میاد و طبق گفته ایلان ماسک شرایطی همچون جو مریخ داخل لوله ها حاکم خواهد بود..!!!
      .
      ‌.
      در جواب سوال آخر باید بدونین که تویوتا با تکیه بر قابلیت اعتماد بالا ، سبد محصولات گسترده و عرضه جهانی چند ساله که از لحاظ ارزش بازاری در جایگاه نخسته و سه ساله که بیش از ۱۷۰ میلیارد دلار ارزش داره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    برقی هم میخاییم دوست داشته باشیم از نوع پورشه باشه … این پورشه استاد سازگاری با شرایطه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. reza

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (155 ديدگاه)

    در پیکاپ تسلا cybertruck از پنل خورشیدی استفاده میشه که روزانه 48،24 یا 64 کیلومتر برد را فراهم میکنه.میزان مسافت طی شده در هر روز در آمریکا 48 کیلومتر(حد بالاش) هست و این یعنی که شما حتی نیاز به شارژ خودروی برقیتون هم ندارید.
    خودروهای برقی به علت اینکه قطعات متحرک خیلی کمتری نسبت به خودروهای احتراقی دارند و اینکه گیربکس تک سرعته و نهایتا دو یا سه سرعته با پیچیدگی و قطعات خیلی کم دارند خیلی کم خراب میشن،همچنین به زودی با استفاده شرکت تسلا از باتری هایی که طول عمر 1 میلیون مایل(1.6 میلیون کیلومتر)!!! دارند مشکل طول عمر باتری که بر اثر تعدد دفعات شارژ و دشارژ اتفاق می افته هم برطرف میشه.
    تحول بعدی در خودروهای الکتریکی تولید انبوه باتری های حالت جامد است که حداقل چگالی انرژی(ظرفیت شارژ) آن ها 10 برابر باتری های لیتیوم یونه(البته فعلا و قطعا با پیشرفت علم این مقدار بیشتر هم خواهد شد)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (155 ديدگاه)

      قیمت باتری در سال 2019 156 دلار به ازای هر kwh بود و در سال 2023 به 100 دلار به ازای هر kwh کاهش پیدا میکنه.یعنی ماشینی با باتری 100 kwh مثل تسلا مدل 3 آینده که قراره این حجم از باتری رو دریافت بکنه قیمت پک باتریش 10000 دلار خواهد بود!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. reza

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (155 ديدگاه)

    دوستانی که میگفتند ارزش سهام تسلا و ارزش شرکتش حبابه این رو توجه کنند که طبق نظرسنجی ای که بین هزاران سرمایه گذار باتجربه و موفق انجام شده در بین هزار شرکت برتر تسلا بعد از اپل و آمازون در رتبه سوم از لحاظ علاقه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری شناخته شده و حتی عده ای از کارشناسان پیش بینی میکنند که تسلا در آینده بالاتر از تویوتا به عنوان با ارزش ترین شرکت خودروسازی دنیا شناخته میشه.
    Apple
    Amazon
    Tesla
    Facebook
    Microsoft
    Berkshire Hathaway
    Walt Disney
    Netflix
    Advanced Micro Devices
    Alibaba

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (752 ديدگاه)

      شک نکن سهام تسلا حبابه .یه خودروسازی هیچ وقت سودش از مایکروسافت بیشتر نمیشه .حتی بزرکگ ترین خودروساز دنیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elmiraj

        ۹ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (3114 ديدگاه)

        تحقیق در مورد علاقه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری هست نه ارزش سهام کمپانی….!!!!
        وگرنه در حال حاظر بعد اپل ۱,۴۳۲ تریلیون دلاری ، مایکروسافت با ۱,282 تریلیون دلار در جایگاه دوم ارزشمند ترین کمپانی های جهان قرار داره و اگر تمامی خودروسازان هم سهام‌شونو روی هم جمع کنند بازم ارزش‌شون به مایکروسافت نمی‌رسه….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پویان

          ۹ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (752 ديدگاه)

          ارزش سهام تسلا هم حبابی بالاست. و بالاتر هم میره. بذارید براتون بگم وقتی ارزش سهام شرکت بیش از درآمد و سودش رفت بالا حبابیه. ارزش سهام تسلا نسبت به پارسال خیلی بیشتر از افزایش درآمد وسود نسبت به پارسال بوده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. NAVID۰۰۹۸

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    آخرش نفهمیدیم چی شد ، یه روز میگن خوبه ، روزه دیگه میگن خوب نیست .
    در هر صورت برای اولین محصول برقی پورشه ، عشقه ، عشق .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MAHDI

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پورشه تایکان جذاب ترین خودروی الکتریکی دنیاست!!!!
    البته فقط بین الکتریکی ها چون در مقابل خودروهای درون سوز هیچ شانسی نداره. بااینکه خیلی سریعه، خیلی طراحی جذابی داره، کابین لوکسی داره که چندسروگردن بالاتر از تمام الکتریکی هاست اما دنیای درون سوز ها دنیای متفاوتی هست.
    متفاوت به معنی لذت بخش با روحی سرزنده!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. meysam

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    من فکر میکنم آینده صنعت انرژی به 2 بخش تقسیم میشه. یک بخش الکتریکی با باتری و یک بخش هم هیدروژن. از هیدروژن احتمالا برای مصارف خانگی و تجاری و حمل و نقل سنگین… استفاده بشه و از الکتریکی هم برای حمل و نقل سبک و نیمه سنگین . ضمن اینکه با اومدن ابر خازنها که میتونن تا 1 میلیون بار شارژ و دشارژ بشن و شارژ اونها کمتر از 2 دقیقه طول میکشه، مشکل برد و زمان شارژ و وزن بالای باتریها هم برای همیشه حل میشه.
    بنطر من کسانی برنده های آینده هستن که روی این دو مورد بخصوص ابرخازنها کار میکنن. چون از اونها میشه در حمل و نقل و انواع گجتهای پرتابل میشه استفاده کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (155 ديدگاه)

      البته به زودی و قبل از اومدن ابرخازنها(شاید هم هیچ وقت ابرخازن ها به تنهایی و به عنوان جایگزین باتری در خودروها استفاده نشوند چون یک سری مشکلات از پایه و اساس طبق قوانین برق و فیزیک دارند که استفاده اونهارو به تنهایی در خودروها سخت میکنه ولی میتونن به عنوان مکمل باتری ها در خودروهای برقی استفاده بشن و از مزایا اونها در کنار باتری ها بهره برد.) باتری های حالت جامد میان که همه این مشکلات از قبیل وزن،زمان شارژ،طول عمر،برد و اشتعال پذیری رو به طور کامل برطرف میکنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. meysam

        ۹ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        بله تویوتا هم یکی از بزرگترین سرمایه گذاران باتریهای حالت جامد است و فکر میکنم تا 2 یا 3 سال دیگه تجاری میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۹ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (155 ديدگاه)

          درسته دوست خوبم تویوتا در سال 2020 همزمان با برگزاری بازی های المپیک از باتری های حالت جامدش رونمایی میکنه و در سال 2022 تولید انبوه میشه.البته فکر نکنم این باتری ای که تویوتا میخواد رونمایی کنه خیلی شاهکار باشه چون که باتری های حالت جامد تازه اول راه هستند شاید هم فوق العاده باشه(احتمالا با قیمت بسیار زیاد)،نمیدونم پیشرفت های علمی رو نمیشه پیش بینی کرد ولی فکر کنم باتری ای در حد و اندازه باتری تسلا رودستر که برد 1000 کیلومتری داره باشه یا شاید هم پایین تر از باتری های شرکت تسلا و رودستر باشه با قیمت زیاد،چون کارخانه گیگافکتوری تسلا که در نواداست بزرگترین و پیشرفته ترین کارخانه تولید باتری در دنیاست و شرکت تسلا در باتری ها و فناوری های مربوط به آن ها در دنیا پیشتازه و پیشرفته ترین تکنولوژی ها و بهترین متخصصین رو داره.البته شرکت تسلا چند شرکت تولیدکننده باتری مثل maxwell و … رو خریده و همچنین شرکت های اتوماسیون مثل Grohmann و فکر کنم روی باتری های حالت جامد و ابرخازن ها هم داره تحقیق و توسعه انجام میده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. reza

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (155 ديدگاه)

    خودروهای برقی هنوز اول راهند ولی باهمین تازه وارد بودنشون دارند پیشتازی میکنند نمونش در بازده و شتاب.برای مثال
    به زودی تسلا مدل 3 با پک باتری 100 kwh و شتاب حدود 2.5 ثانیه و شاید بهتر به همراه مدل Y اون هم با باتری 100 kwh و شتاب فوق العاده به بازار عرضه میشن؟کدام خودرو بنزینی و حتی برقی با این شتاب و مشخصات با این قیمت داریم؟؟(همه خودروهای بنزینی که این مشخصات رو دارند یک عالمه قیمت دارند)
    در آینده تسلا رودستر با مشخصات فوق العاده(شتاب صفر تا صد در نسخه پایه 1.87 و در نسخه با پکیج spacex احتمالا به 1.56 یا 1.41 هم میرسه و برد بیشتر از 1000 کیلومتر و یک چهارم مایل(400 متر) زیر 8 ثانیه)
    کدام هایپرکار و خودرویی با این مشخصات و این قیمت (200/000 دلار) و تیراژ تولید سالانه 10/000 دستگاه تولید میشه(همه ما میدونیم که ماشین هایی با این مشخصات و پرفورمنس میلیون ها دلار قیمت دارند و در تعداد خیلی محدودی تولید میشوند نهایتش 100 دستگاه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      چندماه پیش شرکت ب ام و یه موتور الکتریکی معرفی کرد که روی ب ام و سری5 گذاشته بودش. این موتور الکتریکی قدرتی معادل 720 اسب بخار و 10000 نیوتن گشتاور (10 هزار گشتاور) که در تست ها شتابی حدود 2 ثانیه ای داشت!!!
      اما هرچی باشه یه الکتریکی هستش وشتاب سریع الکتریکی ها اونقدر شگفت انگیر وجذاب نیست. حالا حتی اگه تسلا اون ماسین رو معرفی کنه به نظر شما میتونه به اندازه یه فراری 488 ارزشمند باشه،میتونه اونقدر لذت بخش و جذاب باشه!!!!
      کلا الکتریکی هارو باخودشون مقایسه کنید،چون درون سوزها هرچقدر هم که کندتر باشن اما دنیای خیلی جذاب تری دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۹ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (155 ديدگاه)

        bmw یک قوای محرکه الکتریکی که شامل 3 الکتروموتور که در مجموع 720 اسب بخار قدرت و 1150 نیوتون متر گشتاور در الکتروموتورها و 10/000 نیوتون متر در چرخ ها داره را معرفی کرد که با این قدرت و گشتاور شتاب صفر تا صد زیر 3 ثانیه رو محقق میکرد.در مقام مقایسه تسلا مدل سه که پایین ترین ماشین تسلاست در آینده احتمالا شتاب 2.5 ثانیه رو با بروزرسانی دریافت خواهد کرد.tesla model s p100d که دو موتوره هست شتاب صفر تا صد 2.4 ثانیه ای داره و حتی در تست Motor Trend به 2.28 هم رسیده در سال 2017.این تازه مدل s دو موتوره است و در تابستان 2020 مدل s و x سه موتوره همزمان با عرضه پورشه تایکان به بازار عرضه میشن و میشه برای این نسخه از مدل s که هنوز نسل بعدی مدل s نیست(نسل بعدی احتمالا در سال 2022 رونمایی میشه و این نسخه از مدل s که الان روی خط تولیده مال سال 2012 هست) شتاب خیلی بهتری حتی شاید 2.1 یا 2 ثانیه رو بشه براش متصور بود و انشاالله که تایم 7 دقیقه و 5 ثانیه رو در نوربرگ رینگ ثبت میکنه به مانند تایم 7 و 4 ثانیه mercedes AMG GTR Pro(این تایم دور از دسترس نیست چون چند ماه پیش تسلا تایم 7/13 رو در ترافیک در نوربرگ رینگ ثبت کرد و فقط در وصف خودروهای برقی که هنوز تازه اول راهند این رو بگم که یک سدان خانوادگی با وزن بیشتر از 2 تن شتاب و پرفورمنسی بهتر از این ماشین (mercedes AMG GTR Pro) و تایمی در حد این ماشین تازه با اینکه خودرو بنز با وزن خیلی کمتر و سگمنت متفاوت که یک سوپراسپرت دو دره هست داره که تا قبل از اومدن mercedes amg one شاهکار شرکت مرسدس بنز با این همه قدمت و سابقه و تجربه و عظمته

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۹ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (155 ديدگاه)

          داج چلنجر دیمون 2018 هم گشتاور 14000 نیوتون متری در چرخها داره ولی مهم گشتاور موتور بنزینی در میل لنگ و گشتاور الکتروموتورهاست نه گشتاور در چرخ ها.با این حال ظاهرا گشتاور 10/000 نیوتون متر رودستر در الکتروموتورهاست نه در چرخ ها!!!و اگر واقعا این طور باشد گشتاور رودستر از 3 تا تریلی بیشتر خواهد بود!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. doubt

        ۹ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (257 ديدگاه)

        کاملا موافقم با مهدی تو این مورد. الکتریکی فقط کاربردیه به درد یه ماشین باز نمیخوره. اصلا نمیتونم باهاشون ارتباط برقرار کنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. MAHDI

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    کلیپ زمان گیری های خودروهای درگ موتورترند 2019 رو مجله موتورترند منتشر کرده. البته سایت پدال مدت کوتاهی بعد درگ موتورترند 2019 زمان خودروها در پیست که ثبت کرده بودن رو هم گذاشت مطلبشو. اما سایت موتورترند دیروز فیلمشون رو هم منتشر کرد که دیدنشون میتونه جذاب باشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رامتین

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    بنظرم شعاع 200 کیلومتر در مسیرهای داخل شهری کاملا کافیه. چون حداکثر طی روز 20-50 کیلومتر میریم که با یک بار شارژ بشکل میانگین هر هفته یکبار شارژ میشه کرد. اما در سال 2020 بهترین شعاع حرکتی 500 بشه عالیه و سال 2021 به 1000 خواهند رسید که واقعا ایده آله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Reza

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (155 ديدگاه)

    دوست عزیز elmiraj ابر خازن ها از چه موادی ساخته میشن و به نظرتون تسلا و شرکت های دیگه میتونن در اواسط دهه 2030 یا حتی اواخرش(مثلا تا سال 2029) اونهارو برای استفاده در خودروهای الکتریکی تجاری سازی و تولید انبوه بکنند؟واقعا با یکبار شارژ میتونن 4هزار کیلومتر را طی بکنند؟!!!وزن اونها چه قدره؟(در مقایسه با باتری ها) همچنین به نظرتون انرژی همجوشی هسته با بازده 10 برابر که سخت ترین و پیچیده ترین پروژه مهندسی از گذشته تا کنونه تجاری سازی میشه؟اگر میشه مثلا تا چه زمانی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علیرضا

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    با تمام عشقی که به فراری از کودکی داشتم و صدای موتور منو منقلب میکرد اما بخاطر احترام به بشریت و آرامش خودمون و نسلهای بعدی و حفظ محیط زیست به نظرم نباید مقاومتی در برابر موج الکتریکی شدن خودرو بکنیم . حتما همه انسانها این تصمیم رو یه روزی میگیرند ولی دل کندن از اون همه علاقه به فراری و لامبورگینی و پورشه و … واقعا سخته …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Omid622

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    برای برد بیشتر و داشتن یک پورشه و سدان مانند مثل تاسکان
    به نظرم بهترین گزینه پانامرا هیبرید ۶۷۰ اسب بخاری با مصرف صدی ۲ لیتر بهترین گزینست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا