پورشه

نسخهٔ توربو به جمع خانوادهٔ نسل جدید پورشه کاین پیوست

حدود دو هفته پیش، پورشه نسل جدید مدل کاین را رونمایی کرد و حالا این شرکت آلمانی در نمایشگاه فرانکفورت نسخهٔ قدرتمندتر توربوی نسل جدید این کراس‌اوور لوکس را هم رونمایی کرده است که فعلاً گران‌ترین نسخه و پرچم‌دار خانوادهٔ کاین جدید محسوب می‌شود. کاین توربو در زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بای‌توربو را پنهان کرده که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ تیپ‌ترونیک S جدید به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

نسل جدید کاین توربو ۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد و حالا می‌تواند ظرف تنها ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که در صورت تجهیز به پکیج سفارشی Sport Chrono این عدد به ۳.۹ ثانیه کاهش پیدا می‌کند. حداکثر سرعت این کراس‌اوور اسپرت نیز برابر با ۲۸۵ کیلومتر در ساعت است. پورشه ادعا کرده است که کاین توربوی جدید ترکیبی از بهترین ویژگی‌های سه دنیای مختلف را ارائه کرده است که شامل دقت یک خودروی اسپرت، راحتی یک سدان و تطبیق‌پذیری یک خودروی آفرود می‌شود.

این کراس‌اوور بالا رده به سیستم تعلیق بادی تطبیقی مجهز شده که شش سطح ارتفاع مختلف را ارائه می‌کند. این تعلیق را می‌توان به‌صورت دستی برای شرایط مختلف مسیر تنظیم نمود درحالی‌که از طریق پنج حالت رانندگی مختلف نیز قابل‌کنترل است. پورشه برای پرچم‌دار کراس‌اوورهای خود به‌صورت سفارشی آپشن‌هایی چون فرمان گیری چرخ‌های عقب و کنترل پویایی شاسی را در نظر گرفته که دومی از طریق سیستم الکتریکی ۴۸ ولت تغذیه می‌گردد.

یکی از قسمت‌های مهم آئرودینامیک فعال این خودرو نیز اسپویلر تطبیقی آن است موجب افزایش بهره‌وری می‌شود، داون‌فورس محور عقب را افزایش می‌دهد و به‌عنوان یک ترمز هوایی هم عمل می‌کند. این ترمز هوایی موجب می‌گردد که خودرو هنگام ترمز گیری در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت، تا ۲ متر زودتر متوقف شود؛ اما علاوه بر این، سازندۀ آلمانی کاین توربوی جدید را به ترمزهای عملکرد بالایی هم مجهز کرده که در دیسک‌های آن برای افزایش عملکرد و مقاومت در برابر سایش از تگنستن-کاربین استفاده شده است؛ اما بااین‌حال خریداران همچنان می‌توانند از لیست آپشن‌ها، ترمزهای کامپوزیت-سرامیکی را برای کاین توربو سفارش دهند.

این کراس‌اوور اسپرت از طریق جلوپنجره و سپر جلوی منحصربه‌فرد، رینگ‌های ۲۱ اینچی، گلگیرهای بزرگ‌تر، سر اگزوزهای دوقلوی مربع شکل و تریم رکاب‌ها و سپر عقب همرنگ بدنه از برادران معمولی خود متمایز شده است. علاوه بر این، چراغ‌های جلو نیز از نوع تمام LED هستند که بخشی از سیستم نورپردازی پویای پورشه به شمار می‌روند.

در داخل کاین توربو، سیستم کابین پیشرفتهٔ پورشه از طریق یک صفحه‌نمایش عریض در میانهٔ داشبورد ارائه شده که می‌تواند ویژگی‌های عملکردی خودرو را نشان دهد. علاوه بر این، سرنشینان می‌توانند از صندلی‌های اسپرت با پشت‌سری‌های یکپارچه و تنظیم برقی در ۱۸ جهت لذت ببرند درحالی‌که غربیلک فرمان اسپرت چندمنظورهٔ کاین نیز به گرم‌کن مجهز شده است. از دیگر از تجهیزات قابل‌توجه این کراس‌اوور عملکرد بالا هم می‌توان به سیستم صوتی پریمیوم ۷۱۰ واتی Bose اشاره کرد.

هرچند نسل جدید پورشه تازه در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شده اما امکان سفارش آن از هم‌اکنون در تعدادی از کشورهای اروپایی وجود دارد. قیمت این ماشین نیز در آلمان از ۱۳۸,۸۵۰ یورو آغاز می‌شود و اولین دستگاه‌های آن تا پایان سال به خریداران تحویل داده خواهد شد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو] پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی ۱:::
    پورشه کاین توربو: لایک ?
    ب‌ام‌و X5 M: دیس‌لایک ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Aminspoort

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (71 ديدگاه)

      کاین توربو نسل جدیده و امکاناتش هم به طبع بیشتره،واسه نظرسنجی بهتره با اتومبیل های هم سطح خودش که جدیدا معرفی شدن مقایسه شه نه با نسل فعلی x5m که چند سالی از معرفی آخرین نسلش میگذره،تا نسل جدید x5 چی دربیاد! !! کاین توربو جدید فعلا رقیب قدری نداره،خیلی ماشین فوق‌العاده ایه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی ۲:::
    پورشه کاین توربو: لایک ?
    جیپ گرند چروکی SRT: دیس‌لایک ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی ۳:::
    پورشه کاین توربو: لایک ?
    رنج‌روور اسپورت: دیس‌لایک ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی ۴:::
    پورشه کاین توربو: لایک ?
    مرسدس بنز ML63 AMG: دیس‌لایک ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      این طور نظر سنجی ها نباید تو صفحه پورشه یا هر شرکت خاص دیگه ای برگزار بشه اگر واقعا می خوای نظر پدالی ها رو بدونی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mehran911

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    علاوه بر سیستم آیرودینامیک فعال و فرمان پذیری چرخ های عقب ، پورشه از نسل جدید سیستم تقسیم برداری گشتاور PTV plus به همراه سیستم کنترل کشش PTM که قبل از این در خودروهای اسپرت وجود داشت استفاده کرده
    ما با یک سوپراسپرت تمام عیار طرف هستیم
    .
    پورشه در این نسل از کاین از نسل جدید تعلیق بادی سه محفظه ای استفاده کرده که این قابلیت تنظیم ارتفاع رو در ۶ حالت مختلف فراهم میکنه
    .
    با وجود سیستم کنترل کشش جدید و سیستم تعلیق بادی جدید، پورشه گفته این ماشین یک آفرودر تمام عیاره
    .
    نسل جدید کاین پیشرفته ترین و تکنولوژیک ترین شاسی بلند حال حاضر دنیاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. SERIAL WINNER

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کاین توربو اس چه شود !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mohsen

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    اون سپویلرش رسما تو حلقم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Omid622

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    با این قسمت متنش خیلی داغون شدم
    (پورشه ادعا کرده است که کاین توربوی جدید ترکیبی از بهترین ویژگی‌های سه دنیای مختلف را ارائه کرده است که شامل دقت یک خودروی اسپرت، راحتی یک سدان و تطبیق‌پذیری یک خودروی آفرود می‌شود)
    واقعا دیگه از به شاسی بلند چی میخوایید
    بخرید و حالشو ببرید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا