پورشه

GTS در پورشه مخفف چیست؟!

پورشه همچنان به انتشار ویدئوهای جالب و دوست‌داشتنی خود در فضای مجازی ادامه داده و اقدام به توضیح درباره تاریخچه و عبارات خاص کمپانی می‌کند. در ویدئوی جدیدی که از سوی ژرمن‌ها منتشر شده با عبارت GTS آشنا خواهیم شد.


در کلیپ‌های قبلی شما عزیزان را با تاریخچه نام پورشه، ریشه نام ۹۱۱ و شرح نام گیربکس PDK آشنا کرده‌ایم.


در این ویدئو می‌فهمیم که نام GTS به موتور اسپورت دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی و زمانی که مسابقات گرن توریسمو کاملاً معمول بوده‌اند ارتباط دارد. البته پورشه دقیقاً نگفته که GTS مخفف چه عبارتی است، شاید مخفف گرن توریسمو اسپورت و یا گرن توریسموی خالی باشد. واضح است که حرف G از واژه گرن گرفته شده و T نیز مخفف توریسمو است اما S مخفف چیست؟!

با این وجود پورشه می‌گوید مدل‌های GTS کمپانی حال و هوای اسپورت داشته و در ویدئو نیز به‌طور مختصر گفته می‌شود که اولین مدلی که از این نام استفاده کرده ۳۵۶ کررا GT سال ۱۹۵۵ بوده و پس از آن نیز مدل ۹۰۴ کررا GTS در سال ۱۹۶۰ عرضه شده است. در دهه ۹۰ میلادی نیز شاهد تولید مدل ۹۲۸ GTS بوده‌ایم.

Porsche 928 GTS 1991
Porsche 928 GTS 1991
جدیدترین خودروهای اشتوتگارت که از این نشان استفاده می‌کنند برادران ۷۱۸ باکستر و کیمن هستند. هر دو خودرو دارای پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوی جدید بوده که جایگزین نسخه ۳.۴ لیتری تنفس طبیعی قدیمی شده است. علیرغم حجم کمتر، پیشرانه جدید با خروجی ۳۶۵ اسبی ۳۵ واحد قوی‌تر از قبل است.


زمانی که این پیشرانه به گیربکس ۶ سرعته دستی متصل شود از دور ۱۹۰۰ گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری را ارائه خواهد کرد اما مدل‌های مجهز به گیربکس PDK دارای گشتاور ۴۳۰ نیوتون متری هستند. نسخه‌های مجهز به گیربکس PDK همچنین در ۴.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعتی دارند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. mehran911

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    اسم GTS که امروزه در خودروهای پورشه میبینیم برای زنده نگه داشتن یاد خودروی افسانه ای ۹۰۴GTS استفاده میشه دقیقا مثل ۷۱۸
    ۹۰۴ یکی از موفق ترین خودروهای تاریخ موتور اسپورت هستش که بوتزی پورشه( پسر فری ) در اتریش طراحی کرد
    بدنه این خودرو در سال ۱۹۶۲ کاملا از فایبرگلاس ساخته شده بود و ضریب درگی معادل ۰/۳۴ داشت
    رکورد های جالبی به ثبت رسونده این ماشین یکی اینکه در مسابقات ۱۰۰۰ کیلومتری nurburgring علاوه بر اینکه مقام اول رو به دست آورد از بین ۱۲ خودوری اول ۸ تاشون ۹۰۴ بودن !
    ۹۰۴ علاوه بر قهرمانی لمانز در مسابقات تارگا فلوریو به مقام اول و دومی رسید( نمونه هشت سیلندر) و همینطور در رالی مونت کارلو و رقابت های پیست سبرینگ
    یکی از نکات جالب درباره ی این ماشین این بود که پورشه در اون زمان برای تست مقاوت بدنه فیبرگلاس و شاسیش این خودرو رو از ارتفاع ۳۰ متری با جرثقیل به پایین رها میکرد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      بررسی کیمن GTS و همینطور صحنه هایی از ۹۰۴ رو در این مستند کوتاه زیبا میتونید ببینید
      https://www.aparat.com/v/7LAVU

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. mehran (fox)

      ۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (214 ديدگاه)

      مهران جان خدا تورو واسه پدال و پدالیا نگه داره…نعمتی هستی واسه ماشین بازا و بخصوص پورشه بازای این سایت….

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۵ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        قربونت رفیق لطف داری ❤❤❤
        راستش من باید خیلی چیزا از دوستان یاد بگیرم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran (fox)

          ۵ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (214 ديدگاه)

          داداش اینو واقعا از ته دلم میگم، من تقریبا از قدیمیترین بازدید کننده های این سایتم ولی نظر نمیذاشتم.از زمان کل کلای میلاد و زیگما و همه اعضای سابق مثل باربد، کسری، احسان آرسنالی،توفیقی و فرید لکسوس و فریا کادیلاک و غیره…از همشون خیلی چیزا یاد گرفتم و می گیرم، همشهری داش سامان آذری گل هستم. به جرئت میتونم بگم از هیشکی به اندازه یک دهم تو مطلب یاد نگرفتم.تو افتخار و قوت قلب واسه آلمانی بازای این سایتی.یه آدم با منطق و با سواد که از رو هوا حرف نمیزنه و حرفاش همه سند دارن…امیدوارم همیشه پایدار باشی رفیق

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۵ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          مهران جان من مخلص شما و برو بچه های گل قدیمی پدال هستم
          خیلی لطف کردی به من
          آقا سامان هم مثل خود شما از بچه های دوست داشتنی و درجه یک پداله
          مهران جان بیشتر کامنت بذار تا از نظرات خوبت استفاده کنیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. میلاد

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بهترین پکیج ۹۱۱ همینه توربو و gt نسخه های پرفورمنس و عملکردی هستن ولی gts واسه لذت رانندگی ساخته شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا