پورشه

پورشه و نقشه ساخت برادر کوچک پانامرا

بعد از معرفی پورشه ماکان بعنوان نمونه کوچکتر و ارزانتر کاین، حالا برنامه پورشه برای ساخت یک سدان کوچکتر، سبکتر و ارزانتر از پانامرا هم فاش شده است. برنامه تولید این خودرو برای سال ۲۰۱۷ طرح ریزی شده و فعلا با کد نام پاجون (Pajun: Panamera Junior) شناخته می شود.

Porsche Panamera
Porsche Panamera

بنا به گفته مجله اتوبیلد قیمت پاجون بین ۶۵ تا ۱۰۰ هزار یورو تخمین زده می شود اما مجله کار اند درایور قیمت آن را ۶۰ تا ۱۰۰ هزار دلار پیش بینی کرده است. بنابراین باید به مصاف خودروهایی نظیر مرسدس E کلاس و CLS و یا آئودی A7 ، جگوار XF و مازراتی کواتروپورته برود. گرچه مجله آتوبیلد بعنوان مرجع این خبر، منبع خود را برای اعلام این قیمتها اعلام نکرده است. فعلا چهار مدل اصلی پورشه بنامهای ۹۱۱، باکستر/کایمن، کاین و پانامرا در این شرکت تولید می شوند. پنجمین خودرو هم پورشه ماکان خواهد بود. اما برنامه پورشه رساندن تعداد محصولات به هفت محصول/کلاس مختلف می باشد.
البته تا سال ۲۰۱۷ موتورهای محصولات پورشه ترقی بسیاری خواهند نمود اما آنچه که در گزارش این مجله آلمانی آمده، از احتمال استفاده از سه موتور بنزینی با قدرتهای ۳۱۶، ۴۱۴ و ۵۱۳ اسب بخار و یک موتور شش سیلندر دیزلی ۳۰۹ اسبی حکایت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. احسان

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (252 ديدگاه)

    به نظر من اگه پورشه بخواد همون راه اشتباهی را که مرسدس بنز رفت و تنوع بیش از حدی که به محصولاتش داد و خودروهایی تولید کرد که اصلا در حد و اندازه اعتبار و شکوه بنز نبودند.بره قطعا اشتباه میکنه و اعتبارشو خدشه دار میکنه . به نظر من هر کمپانی باید راه خودشو بره و محصولات تخصصی خودشو تولید کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. UnKnown

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      ببین خودروهای پورشه واقعا قیمت های گزافی دارن ! حتی تو کشورهای خارجی هم هر کسی توان خریدن خودروهای پورشه رو نداره .
      احتمالا پورشه با این کار میخواد یکم بازار خودروهای قیمت پایین تر هم دستش بگیره .
      در ضمن تو متن نوشته طرحشون براس سال 2017 یعنی 5 سال دیگه است . 100% پورشه رو یه برنامه ریزی معین و دقیق و حساب شده میخواد این کارو بکنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا