پورشه

معرفی پورشه پانامرا توربو S هیبریدی جدید با 700 اسب بخار قدرت

پورشه چند ماه پیش نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ پانامرا را رونمایی کرد و حالا پرچم‌دار خانوادهٔ این ماشین را هم معرفی کرده است. این مدل، پانامرا توربو S E-Hybrid مدل ۲۰۲۱ است که نه‌تنها قوی‌ترین عضو خانوادهٔ پانامرا است بلکه دومین محصول قدرتمند پورشه هم محسوب می‌شود. قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی این سوپرسدان آلمانی مثل گذشته از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی با ۱۳۶ اسب بخار قدرت تشکیل شده است اما موتور بنزینی حالا قوی‌تر شده و ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

علاوه بر این، باطری‌ها هم بزرگ‌تر شده و حالا ۱۷.۹ کیلووات ساعتی هستند. به لطف این ارتقاءها، مجموع خروجی قوای محرکهٔ پانامرا توربو S هیبریدی به ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. به لطف این نیرو، هردو نسخهٔ سدان و اسپرت توریسمو ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کنند و حداکثر سرعت آن‌ها هم به ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اما علاوه بر این توربو S هیبریدی قدرتمند، یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی دیگر بنام پانامرا ۴ E-Hybrid هم به خانوادهٔ این ماشین اضافه شده که پایین‌تر از پانامرا ۴S E-Hybrid قرار می‌گیرد. این مدل به یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو و یک موتور الکتریکی مجهز است که درون گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه ادغام شده است. این ترکیب مجموعاً ۴۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و خودرو را ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت پانامرا ۴ E-Hybrid هم ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

اما علاوه بر این مدل‌های پلاگین‌هیبریدی، پورشه نسخۀ دیگری از سدان خود یعنی پانامرا ۴S مدل ۲۰۲۱ را هم معرفی کرده است. این مدل از یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. پانامرا ۴S جدید درصورتی‌که به پکیج سفارشی Sport Chrono مجهز باشد، ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

طبق اعلام پورشه، پانامرا توربو S E-Hybrid می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند درحالی‌که این عدد در مدل ۴ E-Hybrid برابر با ۵۶ کیلومتر است. هردو مدل هم‌اکنون در آلمان قابل سفارش هستند و در ماه سپتامبر به نمایندگی‌های فروش می‌رسند. این پانامراهای هیبریدی در ایالات‌متحده اما از اوایل سال آینده قابل خریداری خواهند بود و تا پیش از بهار ۲۰۲۱ راهی نمایندگی‌های فروش نخواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. msh_ferrari

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    ای جانم پورشه

    موافقم 24
    مخالفم 2
  2. محمد

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خیلی خفنه

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. Amin-mc20

      ۳۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      700 برای سداننننن!!!!!!!!!

      واقعا دیگه با وجود این کی میره تایکان میخره درسته تازه پرفورمنس شده اندازه تایکان ولی هم صدا داره هم گیربکس عالیه این

      راستی پکیج اسپرت کرونو همون گیربکس pdk هست؟

      موافقم 22
      مخالفم 2
      1. MSKR 8326

        ۳۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (9 ديدگاه)

        پکیج کرونو اسپورت یه سری تنظیمات کامپیوتری پورشه هست که پورشه اون رو تو ظاهر یه ساعت خوشگل روی داشبورد ارائه میده.
        همه هم سفارش میدن.

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. Amin-mc20

          ۱ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          پس گیربکس pdk جزوش نیست اونو جدا میگیرن

          موافقم 1
          مخالفم 0
  3. Hadi

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    این S E hybrid جدید خیلی بهتر شده…
    ۷۰۰ اسب بخار و ۸۷۰ نیوتن گشتاورش خیلی عالیه…
    مدل استیشن هم خیلی باحاله…
    از هر لحاظ بهتر شده…
    عالی و بی نقصه ?

    موافقم 21
    مخالفم 1
  4. RezaRs

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    زیبا و عالی
    دوس دارم ببین اقازاده ها چطور از لین مدل وارد میکنن ) شایدم خودشون خارج شدن )

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. سورنا

      ۳۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      خواهشن دیگه نگو آقا زاده لطفن خوهشن التماس میکنم بگید انگل زاده

      موافقم 18
      مخالفم 2
  5. زیزیگولو

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    قدرت مدلای قبلی پورشه پانامرا ((مدلای ۲۰۱۹ به قبل)) با اون همه تجهیزات هیچوقت نمیتونستن یه ماشین باز رو ارضاء کنن چون قدرتشون در حد یک سوپر اسپرت واقعی نبودو رقیبای قدرتمندتری با قیمت کمتر داشتن که این نقطه ضعف خیلی بزرگی بودش ((منظورم فقط پانامرا بود و نه مدلای دیگه پورشه)) …. البته الان خیلی بهبود پیدا کرده و خیلی بهتر شده

    موافقم 30
    مخالفم 4
    1. Amin-mc20

      ۳۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      الان یه سوال

      پانامرا رو با چی مقایسه کردی که به این نتیجه رسیدی که قدرتش خوب نیست؟نکنه با 765lt مقایسه کردی

      موافقم 20
      مخالفم 12
      1. زیزیگولو

        ۳۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (4800 ديدگاه)

        امین اگر کامنت منو دقیق بخونی آخر کامنتم‌ نوشتم این مدل از پانامرا توربو S هیبریدی‌ قدرت خیلی خوبی داره و نسبت به مدلای دیگه پانامرا در نسلای قبلی خیلی،خیلی بهتر شده چون داره که قوای محرکه با خروجی ۷۰۰ اسب بخار ارائه میکنه ….. ولی مدلای ۲۰۱۹ به پایین پانامرا مثل پورشه پانامرای GTS 2019 قیمت پایه ای به مراتب بیشتر از رقیبای خودش داره یعنی میشه با خرج کردن دلار کمتر اسب بخار بیشترو لذت بیشتری رو خرید پس بنابراین خریدن یک پورشه GTS 2019 احتیاج به دلیلای قانع کننده تری داره چون پانامرای ۲۰۱۹ با قیمت پایه حدود ۱۲۸۰۰۰ دلار ۴۵۳ اسب بخار نیرو رو تحویل میده و این در صورتی هستش که بی ام و M5 با ۱۱۰۰۰۰دلار ۶۱۷ اسب بخار و مرسدس بنز E63 AMG با حدود ۱۰۷۳۵۰ دلار قیمت ۶۰۳ اسب بخار خروجی داره و حتی میشه با پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار یه بی ام و M8 گرن کوپه با ۶۰۰ اسب بخارو خرید (( بازم میگم من گفتم مدل ۲۰۱۹ به پایین ولی به نظر من این مدل ارتقاء پیدا کرده و عالی شده))

        موافقم 14
        مخالفم 2
        1. Amin-mc20

          ۱ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          «قدرت مدلای قبلی پورشه پانامرا ((مدلای ۲۰۱۹ به قبل)) با اون همه تجهیزات هیچوقت نمیتونستن یه ماشین باز رو ارضاء کنن چون قدرتشون در حد یک سوپر اسپرت واقعی نبودو رقیبای قدرتمندتری با قیمت کمتر داشتن که این نقطه ضعف خیلی بزرگی بودش ((منظورم فقط پانامرا بود و نه مدلای دیگه پورشه)) …. البته الان خیلی بهبود پیدا کرده و خیلی بهتر شده»

          اون سوپر اسپرتی که گفتی چی بود اون وسط چه ربطی به پانامرا داشت اصلا مگه پانامرا قراره سوپر اسپرت باشه؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. زیزیگولو

          ۱ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (4800 ديدگاه)

          آره امین پانامرا سوپر اسپرت نیستش بلکه یه سدانه اسپرته ((تجمیع ظاهر سدان و روحیه اسپرت در پورشه پانامرا)) ….. این اشتباهای تایپی همیشه تحت هر شرایطی هر چقدرم که حواست جمع باشه گاهی اوقات از دست در میره و پیش میاد، حتی بارها شده که خود نویسنده های خبرا و مقاله های سایت پدالم اشتباه تایپی کوچیک دارن

          موافقم 3
          مخالفم 0
  6. پارسا عشق ماشین

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    خوشگل مثل همیشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. مهدی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    700 اااااسسسسببببب!!!!!!!
    عجیبلخلقه داره خیلی دیگه اصن نسخه قبلیش که خیلی سریع بود ببین این دیگه چیه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. Ramin

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    یه سوال مگه تایکان نیومده
    پس پانامرا واسه چی جدیدش اومد
    اونم هیبریدی
    خب مگه تایکان بهتر نیست ؟

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. Amin-mc20

      ۳۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      تایکان نه صدا داره نه دنده عوض میکنه فقط میره جلو خوب حوصله آدمو سر میبره چرا یکی باید به جای این تایکان بخره

      موافقم 3
      مخالفم 3
  9. ارشیاSVJ

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    بلاخره اون مختص پیست اسمش جی بود؟!

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. SS

      ۳۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (128 ديدگاه)

      ? Panamera GTS

      موافقم 1
      مخالفم 1
  10. یاور

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تو عکسا این ماشین به رنگ نقرابی هم همین مدله یا استیشنه؟ چقدر زیباست

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. Reza ar

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    کاش موتور با توان ۶۲۰اسبی توربو s رو میذاشت که با موتور برقی جمعا ۷۵۰اسب بخار تولید کنه(حداکثر توان هر دو موتور مثل این که همزمان بدست میاد) اون موقع دیگه خیالش از بابت amgهم کاملا راحت بود ولی در کل عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. بهراد

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    تک تک اسب بخارای پورشه مثل مورچه های کارگر میمونن.
    گروهی، حساب شده کار میکنن.پورشه تقریبا برای GT73 خط و نشون کشیده.اگه وزنشو بتونه 100 تا بیاره پایین ، خیلی وضعش فرق می کنه.
    ولی من GT 4door انتخاب میکنم

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا