پورشه

تصمیم پورشه در مورد نسل بعدی 718، الکتریکی یا بنزینی؟

ساخت نسل بعدی پورشه ۷۱۸ در نظر گرفته شده اما هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که نیروی بخش آن چه چیزی خواهد بود. مدیرعامل پورشه «الیور بلوم» در مصاحبه با تاپ گیر گفته است که یک ۷۱۸ جدید خواهد آمد اما چندین سال طول خواهد کشید تا به نمایندگی‌های فروش برسد زیرا این شرکت هنوز حتی در مورد شیوهٔ تأمین نیروی این خودرو تصمیم نگرفته‌اند. طبق گفته‌های وی، قوای محرکهٔ ۷۱۸ جدید می‌تواند از نمونه‌ای تمام الکتریکی گرفته تا پیشرانهٔ درون‌سوز کارآمدتر باشد.

۷۱۸ قسمت جالبی از سبد محصولات پورشه را اشغال کرده است زیرا ارزان‌تر از ۹۱۱ است و هرچند ترکیب موتور وسط آن برتری دارد اما نمی‌تواند در پرفورمنس حریف ۹۱۱ شود. البته مطمئناً ۷۱۸ نباید به قلمرو ۹۱۱ وارد شود و پورشه هم این را می‌داند و به همین دلیل است که هرساله پرفورمنس ۷۱۸ فقط کمی به برادر بزرگ موتور عقب خود نزدیک می‌شود؛ بنابراین، نوع قوای محرکهٔ جانشین این ماشین می‌تواند بسیار مهم باشد.

بلوم دراین‌باره به تاپ گیر گفته است:

الکتریکی یا درون‌سوز به این بستگی دارد که باطری‌ها به‌اندازهٔ کافی برای ساخت یک خودروی اسپرت مناسب باشند. تا الآن که این‌طور نیست.

بااین‌وجود، با دنیایی که به‌سرعت در حال تکامل در زمینهٔ تکنولوژی‌های باطری است، نمی‌توان گفت تا چند سال دیگر چقدر اوضاع تغییر خواهد کرد اما بر اساس شرایط کنونی می‌توان انتظار داشت که نسل بعدی ۷۱۸ پیشرانه‌های درون‌سوز خود را حفظ کند.

هنگامی‌که نسل کنونی ۷۱۸ به بازار عرضه شد، به خاطر پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ تخت خود که جایگزین موتور شش سیلندر تخت تنفس طبیعی قبلی شده بود، دنیای پورشه را به لرزه درآورد زیرا هرچند این موتور کوچک‌تر روی کاغذ پرفورمنس و آلایندگی بهتری داشت اما فاقد احساس و درگیری موتور شش سیلندر قبلی بود. همین موضوع موجب شد که پورشه پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت جدیدی را برای مدل‌های GTS و GT4 این خودرو ارائه کند؛ بنابراین با توجه به این تجربهٔ ناخوشایند، بعید است که پورشه برای نسل بعدی ۷۱۸ به سمت قوای محرکهٔ تمام الکتریکی برود زیرا خریداران به‌وضوح نشان داده‌اند که برای آن‌ها احساس خودرو و لذت رانندگی محصولات پورشه بیشتر از اعداد روی کاغذ اهمیت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    به علاوه پورشه قبلا تعهدش رو نسبت به حفظ گیربکس دستی اعلام کرده
    پس به این زودی ها به سمت موتور برقی نمیره، حداقل تو محصولات اسپرت
    اون قرمزه تو پس‌زمینه عجب متاعیه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  2. Sina10

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    چه سوال آسونی!!!
    پورشه ای که داره کلی روز سوخت های مصنوعی و نگه داشتن موتور های درونشوز ، هزینه میکنه بیاد 718 رو برقی کنه؟!
    قطعا نسل آینده 718 بنزینیه ، خود پورشه هم میدونه خریداراش دنبال رانندگی و هندلینگ عالین نه اعداد کم خاصیت
    پورشه تایکان با اون ارقام عالیش وقتی توی تاپ گیر داشت دور پیستو میزد رانندگی بسیار ضعیفی داشت ، هندلینگ و رانندگی ضعیف رو هیچ وقت با پورشه نمیشه تصور کرد ولی تایکان با وجود اون همه مزایاش هندلینگ و رانندگی خیلی خوبی نداره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  3. ?A.H MOTORS?

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (494 ديدگاه)

    بابا بزارین 718 بنزینی بمونه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    همه میدونن که فعلا این ماشین الکتریکی یا هیبریدی نمیشه اما اگه پلاگین هیبرید بشه خیلی خوب میشه چون همون لذت هست و قدرت بیشتری هم اضافه شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا