پورشه

معرفی پورشه 718 کیمن GT4 کلاب اسپورت جدید

حدود دو هفته پس از معرفی پورشه ۷۱۸ T جدید، ژرمن‌ها اقدام به معرفی خودروی جدید ۷۱۸ کیمن GT4 کلاب اسپورت کرده‌اند.


این خودرو که جایگزین مدل قبلی کیمن GT4 کلاب اسپورت شده از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری با قدرت ۴۱۹ اسب بخار و گشتاور ۴۲۵ نیوتون متر استفاده می‌کند. پیشرانه‌ی یاد شده با یک گیربکس ۶ سرعته ی PDK که دارای فلایویل تقویت شده و واحد کنترل الکتریکی بهینه شده برای مسابقات است همکاری می‌کند.


جدای از ارتقای پیشرانه، این خودرو اولین محصول مسابقه‌ای تولیدی است که از قطعات بدنه‌ی ساخته شده از متریال کامپوزیت کربن طبیعی سود می‌برد. این ماده در درها و بال عقب بکار رفته و عموماً از محصولات جانبی کشاورزی همچون کتان یا الیاف کنف به دست می‌آید. پورشه می‌گوید این قطعات وزن و خواص استحکام مشابه با فیبر کربن دارند.


به لطف این ماده و دیگر بازنگری‌های صورت گرفته برای کاهش وزن، پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 کلاب اسپورت وزن ۱۳۲۰ کیلوگرمی دارد. به منظور رسیدن به این وزن، کابین فاقد تجهیزات غیرضروری بوده و بجای آن‌ها یک قفس ایمنی و تک صندلی مسابقه‌ای با ۶ نقطه اتصال وجود دارد.


ازآنجایی‌که GT4 کلاب اسپورت برای بهبود قابلیت رانندگی و ثبت زمان‌های سریع‌تر در پیست طراحی شده بنابراین دارای سیستم تعلیق سبک‌وزن گرفته شده از ۹۱۱ GT3 کاپ می‌باشد. این خودرو از دیفرانسیل عقب قفل شونده مکانیکی و سیستم ترمز مسابقه‌ای استفاده می‌کند که در هر چرخ از دیسک‌های فولادی ۱۵ اینچی برخوردار است.


دو نسخه‌ی متفاوت از این خودرو در دسترس بوده که مدل پایه از نوع تراک دی و با قیمت پایه‌ی ۱۳۴ هزار یورو می‌باشد. این خودرو به دنبال جلب نظر مشتریانی است که به پیست می‌روند. مدل تراک دی از جذب کننده‌ی شوک ثابت، سیستم تهویه مطبوع و ترمزهای ضد قفل و کنترل پایداری الکتریکی سود می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این نسخه می‌توان به آتش‌خاموش‌کن و باک سوخت ۸۰ لیتری اشاره کرد.


مدل گران‌تر ۱۵۷ هزار یورویی کامپتیشن نام دارد که بیشتر روی پیست تمرکز کرده است. این خودرو از جذب‌کننده‌های شوک قابل تنظیم در سه جهت، سیستم جک هوایی یکپارچه و سیستم بالانس ترمز بهره‌مند است که باعث می‌شود اکسل‌های جلو و عقب بهترین توازن را داشته باشند. خریداران همچنین سیستم آتش‌خاموش‌کن خودکار و باک سوخت ۱۱۵ لیتری بزرگ‌تر را دریافت می‌کنند.

هر دو نسخه‌ی پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 کلاب اسپورت هم‌اکنون قابل سفارش بوده و اولین نمونه‌ها از فوریه سال ۲۰۱۹ به مشتریان تحویل داده خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. King918

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    بسیار عالی این ماشین چ ایرودینامیکی فقط به شیشه عقب دقت کنید چقدر کشیده و زیباس و اسپویلر بزرگ باد رو هدایت میکنه و دفیوزر های مزین شده با دو منبع اگزوز گرد وارتفاع بسیار بسیار کم ماشین اون هود کنارskirt ماشین و موتور 6سیلندر و لوگوی پورشه چ رویاییه این ماشین ….???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Car Lover

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    واقعا این که میگن جغرافیای سیاسی یا جغرافیای تاریخی جغرافیای خودرویی هم خوبشو داریم
    نگاه کنید اصن کاملا متناسب با جغرافیای اروپا طراحی شده
    نمیدونم جغرافیا رو طراحا تاثیر گذاشته یا بر عکس سراحا سعی دارن با طبیعت دوست بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ehsan gt3

    ۱۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (164 ديدگاه)

    باسلام وباتشکر از آقای احمد زاده
    این ماشین خیلی عالیه ظاهرش هم خیلی زیباست قیمتش کمی بالا هست ولی با توجه به تجهیزاتی که داره طبیعیه با ۱۵۷ هزار یورو توپیست ماشین های میلیون دلاری رو نابود می کنه
    آرزومه یه همچین ماشینی داشته باشم هفته ای یه روز برم پیست نوربرگرینگ یه چند دور بتازونمش
    آرزویی بالاتر از این رو متصور نیستم حد نهایی چیزی که می خوامه برا بچه های پدال هم این آرزو رو دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا