پورشه

10 نکته مهم درباره پورشه 911 توربو S مدل 2021

قوی‌ترین عضو خانواده‌ی پورشه ۹۱۱ کد ۹۹۱ معرفی شده است. بدون هرگونه تعجبی، ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۱ با قدرت ۶۴۰ اسب بخاری خود ما را کاملاً تحت تأثیر قرار داده اما همه‌چیز در خط مستقیم خلاصه نشده و توربو S تفاوت‌های بیشتری با نسخه‌های رده پایین‌تر کررا و کررا S دارد.

پورشه 911 توربو S کوپه 2021

پورشه تقریباً تمامی جنبه‌های پرفورمنس ۹۱۱ را در توربو S نمایان کرده است. سیستم تعلیق خودرو سفت تر و کم ارتفاع‌تر بوده و ترمزها گیراتر هستند. لاستیک‌ها نیز پهن‌تر و چسبنده‌تر شده‌اند. این خودرو راه‌های جدیدی برای غلبه بر هوا پیدا کرده و حتی آپشن هایی نیز برای کاهش وزن نسبتاً کم خود ارائه می‌کند؛ اما جدای تغییرات رخ داده در بحث پرفورمنس، ژرمن‌ها توربو S را به خودرویی با سواری راحت‌تر تبدیل کرده‌اند و ویژگی‌های جالبی همچون حالت خیس رانندگی نیز در آن دیده می‌شود. به این موارد باید سیستم پایش باد لاستیک‌ها را نیز اضافه کنیم.

پورشه 911 توربو S کوپه 2021

۹۱۱ توربو S کامل‌ترین نسخه از این خودروی افسانه‌ای محسوب می‌شود. ما در این مطلب شما را با ۱۰ نکته مهم درباره موشک جدید پورشه آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • اعداد

اینجا مطالب مهمی وجود دارد. ۹۱۱ توربو S جدید از پیشرانه‌ای با قدرت ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر استفاده کرده و قدرت و گشتاور آن نسبت به نسل پیشین به ترتیب ۶۰ اسب بخار و ۵۰ نیوتون متر بیشتر شده است. نتیجه این کار دستیابی به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۶ ثانیه‌ای است که دو دهم ثانیه سریع‌تر از نسل قبل می‌باشد. حداکثر سرعت این هیولا هم به ۳۳۰ کیلومتر در ساعت رسیده و بله خودرویی فوق‌العاده سریع می‌باشد. به‌منظور مقایسه بد نیست بدانید مک لارن ۷۲۰S شتاب ۲.۸ ثانیه‌ای داشته و این در حالی است که چند کیلوگرمی هم سبک‌تر از پورشه می‌باشد. اعتبار این خودرو نه تنها پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تخت بلکه سیستم چهار چرخ محرک ویژه نیز می‌باشد.

  • محدوده ارائه حداکثر گشتاور

در گذشته ۹۱۱ توربو S تنها به مدت کوتاهی می‌توانست گشتاور حداکثری خود را ارائه کند اما حداکثر گشتاور نسل جدید این خودرو بین دورهای ۲۵۰۰ تا ۴ هزار پیشرانه در دسترس است. نسل پیشین این خودرو دارای حالت اووربوست بود اما برای فعال کردن آن می‌بایست حالت‌های رانندگی اسپورت یا اسپورت پلاس انتخاب شود.

  • بهبودهای فنی

علاوه بر سیستم چهار چرخ محرک خاص این مدل، پورشه اقدام به بازنگری در گیربکس دوکلاچه نیز کرده است. یک دنده به گیربکس اضافه شده و کلاچ‌ها نیز بهبود یافته‌اند؛ و البته خبری از گیربکس دستی برای توربو S جدید نخواهد بود.

  • سبک شدن

خودروها سنگین‌تر از هر زمان دیگری می‌شوند و این موضوع درباره ۹۱۱ توربو S هم صدق می‌کند. وزن این خودرو از ۱۶۰۰ کیلوگرم در نسل قبل به ۱۶۴۹ کیلوگرم رسیده است؛ اما پورشه برای اولین بار آپشن های سبک‌وزن را در توربو S عرضه می‌کند. این آپشن ها قبلاً مختص مدل‌های GT3 و GT2 بوده‌اند. شیشه‌های سبک‌وزن یکی از این گزینه‌هاست. مالکانی که خواهان کاهش وزن بیشتر هستند می‌توانند پکیج ۱۲۵۰ دلاری را سفارش دهند که باعث حذف صندلی‌های عقب، کاهش متریال سرکوب کننده صدا و استفاده از سیستم اگزوز سبک‌تر می‌شود. به این موارد باید صندلی‌های فیبر کربنی و شیشه‌های سبک‌تر را نیز اضافه کرد.

  • مقاومت کمتر در برابر باد

پورشه بهبودهای آئرودینامیکی قابل‌توجهی در نسل جدید ۹۱۱ انجام داده و یک اسپویلر عقب با سه حالت، اسپلیتر جلوی قابل تنظیم و میله‌های آئرودینامیک فعال در جلو را نصب کرده است. ۹۱۱ توربو S بدون هرگونه تعجبی یک پله فراتر رفته و از بال عقب قابل تنظیم استفاده می‌کند. این بال به عنوان ترمز هوایی نیز عمل کرده و بر قابلیت‌های توقف خودرو می‌افزاید.

  • خیلی لغزنده نه!

حالت رانندگی خیس پورشه شاید یک حقه به نظر بیاید اما یک سیستم کمک‌راننده مفید است. حسگرها می‌توانند وجود آب روی مسیر را تشخیص داده و تغییراتی را به‌صورت خودکار اعمال کنند. این حالت بر قابلیت‌های خودرو در زمین‌های خیس می‌افزاید و البته تأثیر منفی روی پرفورمنس خودرو ندارد.

  • سواری راحت

شاید برخی افراد سواری مدل‌های کم‌توان‌تر ۹۱۱ را بیشتر دوست داشته باشند اما توربو S هم از نظر ترکیب پایدارِی، راحتی و پرفورمنس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو در زمان تست از لاستیک‌های پهن‌تر نسبت به کررا S استفاده کرده و به سیستم تعلیق اسپورت مجهز بود اما سواری راحتی داشت. این خودرو حتی در جاده‌های نه‌چندان هموار هم رفتار خونسردانه ای دارد.

  • ظاهر خوب و پهن!

پورشه فاصله بین چرخ های روبرویی این خودرو را چند میلی‌متری بیشتر کرده است. ترکیب پهنای بیشتر گلگیرها با کاهش ارتفاع خودرو باعث شده توربو S پروفایل بصری متمایزی نسبت به مدل استاندارد کررا داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های این هیولا می‌توان به اسپویلر عقب قابل تنظیم و خروجی‌های اگزوز گرد اشاره کرد.

  • تجهیزات استاندارد بیشتر

پورشه از نظر تجهیزات و آپشن محصولات خود کاملاً شناخته شده و البته بهای گزافی را نیز برای آن‌ها طلب می‌کند. این خودروی ۲۰۳۵۰۰ دلاری به‌صورت استاندارد با صندلی‌های قابل تنظیم در ۱۸ جهت، سیستم تعلیق کاملاً فعال، ترمزهای سرامیک کربنی، پکیج اسپورت کرونو، چراغ‌های جلوی LED، کابین تمام چرمی، فرمان اسپورت GT و سیستم صوتی Bose عرضه می‌شود. اضافه کردن تمامی این آپشن ها به کررا ۴S با قیمت ۱۲۰۶۰۰ دلاری تنها ۳۰ هزار دلار خرج در پی خواهد داشت و تفاوت قیمتی بین دو خودرو از ۸۲۹۰۰ به حدود ۵۰ هزار دلار خواهد رسید. این فاصله اصلاً کم نیست اما خب باعث می‌شود هضم قیمت پایه ۲۰۰ هزار دلاری راحت‌تر به نظر برسد.

  • قیمت‌گذاری

بله شما این موضوع را در بخش قبلی خواندید. قیمت پایه ۹۱۱ توربو S جدید در مدل‌های کوپه و کابریولت به ترتیب از ۲۰۳۵۰۰ و ۲۱۶۳۰۰ دلار شروع می‌شود. به این مبالغ باید ۱۳۵۰ دلار هزینه‌های تحویل را نیز اضافه کنید. خوشبختانه از اینجا به بعد همه‌چیز دیوانه‌وار ‌می‌شود. این خودرو جدای از آپشن های زیبایی‌شناسی تنها حدود ۲۰ هزار دلار آپشن را عرضه می‌کند که خب هنوز هم زیاد است اما با توجه به قیمت آپشن های موجود بد به نظر نمی‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Hamidreza

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    پورشه همیشه در حال بهتر شدنه همیشه! بعضیا میگن از این بهتر مگه میشه ! آره پورشه همیشه اینکارو به بهترین نحوه انجام میده!
    فقط یکم قیمتش گرونه که حالا خریدارش میدونه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. یانکی

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      این ماشین رو از طلا هم بسازن چنتا مورد اصلی رو هیچ وقت نداره.ظاهر وحشی تنوع پیشرانه و از همه مهمتر صدا.البته gt3 یه تافته جدا بافته از لحاظ صداست.صدا برا من خیلی مهمه.بوگاتی هم همین مشکل رو داره.

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. King 918

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        ظاهر وحشی چیزی نیست که همه بخوان من این ظاهر رو از از ظاهر خشن بیشتر دوست دارم صداشم خیلی قشنگه به نظرم .
        هوندا سیویک ظاهرش خشنه بین سیویک و ۹۱۱ توربو اس کدومو انتخاب می‌کنی ؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. joojoo

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (272 ديدگاه)

          باس گفت بین اوراکان و پورشه کدومو انتخاب میکنی…..

          موافقم 0
          مخالفم 1
  2. Khosrow

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    بهترین نسل 911 / مشکی و نقره ای ..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    موشک جدید پورشه ❤❤
    پورشه کارش ساخت موشک هست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. مهدی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (141 ديدگاه)

    هیچ وقت پورشه،توی هیچ بخشش،برام جذاب نبوده

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Hamidreza

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      باشه
      آره کلا آشغال سازه
      با سایپا حال میکنی؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        چرا اینقدر تعصب داری حمیدرضا جان؟ سلیقه شخصیش اینه، مگه گفت پورشه آشغال سازه و سایپا رو میپسنده؟ زود و بی‌دلیل عصبی شدی کاکو.

        موافقم 0
        مخالفم 1
  5. OMID

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    هیولای مهندسی
    Ever ahead

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. رزیتا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    الآن همه ی کمپانیای خودرو سازی جهان مدلای 2021 خودشونو به بازار ارائه کردن ، ولی اینجا دلالها و شرکتای وارد کننده خودرو میخان مدلای 2017 و 2018 رو که رو دستاشون باد کرده با قیمتای نجومی بدن به مردم ، البته فعلا” که بازار خودرو تو رکود وحشتناکو عمیقی فرو رفته و دلالها هم با بلوکه شدن سرمایه هاشون تو این رکود عمیقو بی سابقه دارن تو این باتلاق رکود دستو پا میزنن و جالبشم اینجاست که دلالها از رو برو هم نیستنو دومینو وار قیمتا رو میبرن بالا !!! ولی وقتی هیچکس ماشین نمیخره بزار هر چقدر که میخان گرونش کنن ، کو خریدار ؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. مک وال

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    آلمان چه کرده با این مهندسی صنعتیش

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. حسین دهمرد

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    نسخه های ارزون قیمت تر و کم توان ترش رو ترجیح میدم.سنگ محک سوپر اسپورت هاست ولی تو این محدوده قیمتی با اختلاف خیلی کم لامبو حکمرانی میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. رضا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    این اتومبیل دو برابر تسلا مدل اس پرفرمنس قیمت داره و کاراییش پایینتره ، تازه کلی هم بنزین میسوزونه ، فکر نکنم بجز کشورهایی مثل امارات و عربستان کسی اینو بخره ،

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Farzad

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      باشه ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ♤Angus_812♤

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      فکر کنم شما از اقوام ایلان ماسک باشی
      اگه کاراییش پایین بود پورشه تو همون نسل اول تولیدشو متوقف میکرد
      کسی که اینو میخره نگرانی از بابت پول بنزین نداره
      تسلا برقیه و این بنزینی اصلا قابل مقایسه نیستن تنها وجه اشتراکشون خودرو بودنشونه
      ارباب پورشه کجا و تسلا تازه به دوران رسیده کجا؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. سینا BMW

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      تسلا هم برق میسوزونه!!!!
      کجا کارتییش پایین تره، کلا داخل یه پیست درگ تسلا خوبه و اون هم فقط ۲۰۰ متر اول،
      به نظر طرفدارای تسلا اصلا نباید هیچ کارخونه ماشین اسپرت و بنزنی تولید کنه و بخره و همه باید مدل اس پرفوزمنس رو بخرن چون ارزون تره!!!
      در مقابل پورشه این ماشین اسباب بازی هم محسوب نمیشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  10. Archi KHAN

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    ولله نمیگم بینظیر ، اما انصافا کم نظیرترین مهندسی خودرو درش بکار رفته…
    بی نقص

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Behzad zarei

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من موتور ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی تو پورشه یه چیز دیگست
    یعنی 911 gt3 و کیمن gt4

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      دقیقا …
      اون صدای لذت بخشی که انجین تنفس طبیعی داره رو به هیچ وجه توربو نداره به نظرم …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. شاهین

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    بهترین ماشین اسپرت روبه سوپراسپرته از نظر عملکرد
    فقط یکم باید رو قیافش کار کنن خدایی چند ساله همینه
    امسالم فقط جای اگزوزارو تغییر دادن و یکم با طراحی سپر بازی کردن. اون یکم رو باید دو چندان کنن یعنی با سوراخ های ورودی هوا و اسپلیتر و اسپویلر میتونن کلی تغییر ظاهری ایجاد کنن درکنار کارایی
    مثال میزنم: فراری 488 gtb رو با پیستا مقایسه کنید از نظر ظاهری، مخصوصا از نمای جلو
    یا اینکه کلا یه مدل سوپر اسپرت 8سیلندر تولید کنه با طراحی متفاوت چی میشه؟ رقابت خیلی خوبی درست میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Sajjad

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    کامل از هر لحاظ
    فوق العادست این ماشین
    نمیتونم عاشقش نباشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علیرضا

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    برای اثبات معرکه بودن این ماشین ۱۰۰۰ تا نکته میشه بیان کرد . این ده نکته فقط نمونه ای از اون هزارتاست . واقعا که ایرادی نمیشه ازش گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Hadi

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    این ماشین برای رقبا هیچ حرفی واسه گفتن نمیذاره…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا