پورشه

پوشش‌های کلاسیک بر روی پورشه ماکان

پورشه یکی از پربارترین تاریخچه‌های موتور اسپورت در بین خودروسازان را داشته و برخی از پوشش‌های مسابقه‌ای زیبا قطعاً بخشی از تاریخ این برند محسوب می‌شوند. به منظور گرامیداشت این میراث پربار و همچنین تبلیغ کراس اوور کامپکت خود، ژرمن‌ها ۵ دستگاه از ماکان‌ها را با این پوشش‌های بدنه کلاسیک معرفی کرده‌اند.


ترکیب پوشش مسابقه‌ای مارتینی بدنه سفید با قرمز، آبی تیره و نوارهای آبی روشن از جمله مشهورترین پوشش‌های موتور اسپورت بوده اما این پوشش‌ها همیشه روی پورشه‌ها فوق‌العاده به نظر می‌رسیده‌اند. همکاری اسپانسری Martini & Rossi و پورشه به سال ۱۹۶۸ بازمی‌گردد. این طرح در ماکان فوق‌العاده از کار درآمده مخصوصاً که با تریم مشکی و رینگ‌های این کراس اوور ترکیب شده است.


شاید ظاهر مسابقه‌ای مارتینی دست‌کم گرفته شود اما پوشش رنگ صورتی روی ماکان توجهات بیشتری را به خود جلب می‌کند. نوشته‌های روی بدنه به قطعات بریده شده خوک و خطوط بکار رفته نیز به محل برش بدن این حیوان اشاره دارند. این طراحی عجیب در مدل ۹۱۷/۲۰ که در لمانز ۱۹۷۱ شرکت کرده بود تعلق دارد. این خودروی آزمایشی ترکیبی از عناصر نسخه‌های کوتاه و بلند ۹۱۷ بود. اگرچه خودروی مورد بحث هیچ مسابقه‌ای را به پایان نرسانده اما خوک صورتی در مسابقات مقدماتی بیشترین سقف سرعت را به خود اختصاص داده است.


اگرچه همه ما پورشه را با شهر اشتوتگارت آلمان می‌شناسیم اما خانواده پورشه و هولدینگ بزرگ آن ریشه در سالزبورگ اتریش دارند. در سال ۱۹۷۰ تیم مسابقه‌ای پورشه سالزبورگ اولین قهرمانی کلی این شرکت در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز را به دست آورد. خودروی قهرمان از نوع ۹۱۷ با طرح قرمز و سفید این نسخه از ماکان بوده است.


پوشش مسابقه‌ای گلف از جمله نمادین‌ترین پوشش‌ها بوده است. ترکیب رنگ آبی روشن و نارنجی بر روی این پورشه ماکان طرح برجسته‌ای را تشکیل داده‌اند. این طرح مسابقه‌ای روی خودروهای متنوعی همچون فورد GT40 بکار رفته است. جان وایر که این طرح را درست کرده بود بعدها به خودروهای پورشه روی آورد و این طرح بر روی محصولات فوق‌العاده پورشه نقش بست.


در سال ۱۹۸۲ پورشه با کمپانی سیگار راتمنز برای بحث اسپانسری به توافق رسید و پوشش خاصی بر روی محصولات این برند نقش بست. نوارهای قرمز با بخش آبی تیره همخوانی فوق‌العاده‌ای داشته و البته بخش بالایی نیز به رنگ سفید است. شاید با خود فکر کنید این پوشش بدون شماره‌های مسابقه‌ای تنها یک ماکان شیک است اما کراس اوور محبوب ژرمن‌ها ادای احترامی به میراث پرافتخار این شرکت داشته است…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (544 ديدگاه)

    چقد خوشگل و خواستنی. اصلا یه حس قدیمی محشری دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پرهام

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    مارتینی و گلف استایل های مورد علاقه منه و رو هر ماشینی قشنگ میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا