شتاب خارقالعادهٔ پورشه 911 توربو S در آزمایش واقعی، فقط 2.2 ثانیه!
اعداد اعلامی پورشه در مورد پرفورمنس محصولاتش معمولاً محافظهکارانه هستند. زمانی که این شرکت نسل جدید 911 توربو S را رونمایی کرد، شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آنرا 2.6 ثانیه و زمان پیمودن مسافت 400 متر را 10.5 ثانیه اعلام نمود. این در حالی است که کارانددرایور با نسل قبلی 911 شتاب 2.6 ثانیه را به ثبت رساند که 0.2 ثانیه سریعتر از ادعای پورشه بود. حال همین اتفاق در مورد نسل جدید هم رخ داده اما این بار شتاب توربو S جدید 0.4 ثانیه سریعتر از عدد اعلامی پورشه بوده و این سوپراسپرت آلمانی در آزمایش کارانددرایور ظرف تنها 2.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیده است.
کارانددرایور دراینباره میگوید:
برای دستیابی به چنین شتاب خارقالعادهای، توربو S را در حالت رانندگی اسپرت قرار دادیم نه اسپرت پلاس زیرا این حالت تمام قسمتهای آئرودینامیکی فعال خودرو را درگیر میکند. در حالت اسپرت، لانچ کنترل دور موتور را در حدود 4 هزار rpm نگه میدارد ولی دکمهٔ Sport Response در مرکز انتخابگر حالات رانندگی روی غربیلک فرمان را فشردیم تا دور موتور به کمی بیش از 5 هزار rpm برسد. سپس پدال ترمز را رها کردیم و ظرف 2.2 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیدیم که تنها یکدهم ثانیه از هایپرکار هیبریدی پورشه 918 کُندتر است.
911 توربو S به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک خود که میتواند تا 500 نیوتن متر گشتاور را به چراغهای جلو بفرستد، شتاب گیری خارقالعادهای دارد بهگونهای که در آزمایش ما ظرف تنها 0.9 ثانیه از صفر به سرعت 50 کیلومتر بر ساعت رسید. پیشرانهٔ 3.8 لیتری شش سیلندر تخت این خودرو همچنین به لطف توربوشارژرهای بزرگتر هندسه متغیر، 70 اسب بخار قدرت و 50 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد. نتیجهٔ این افزایش، 650 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است که موجب شد توربو S بتواند مسافت 400 متر را ظرف 10.1 ثانیه طی کند.
پورشه 918 با قیمتی نزدیک به یک میلیون دلار، سریعترین خودرویی است که تاکنون آزمایش کردهایم. حالا درست پشت آن، پورشه 911 توربو S با قیمت 205 هزار دلاری خود قرار گرفته که بهمراتب ارزانتر است. سپس لامبورگینی اوراکان پرفورمانته با شتاب 2.3 ثانیه و پورشه تایکان توربو S و تسلا مدل S پرفورمنس با حالت یوزپلنگ هردو با شتاب 2.4 ثانیه در رتبههای بعدی قرار دارند.