PML R39 پراجکت 40SE؛ بازسازی پورشه 911 با بیش از 900 اسب بخار قدرت
شرکت تولید و بهینهسازی خودروهای مسابقهای اهل بریتانیا، «گروه RML»، تصمیم گرفته است تا به مناسبت تولد 40 سالگی خود، خودرویی منحصربهفرد را تولید کند و آن را به فروش برساند. این خودروی خاص که بر پایه پورشه 911 تولید خواهد شد، «پراجکت P39 40SE» نام دارد و با وجود تواناییهای فنی گسترده، برای حضور در خیابانهای عمومی طراحی شده است.
تیم RML برای ساخت محصولشان به سراغ 911 توربو S جدید رفتهاند اما تقریبا تمام بخشهایش را تغییر دادهاند. سازنده مدعی شده که خودروی حاصل، یک سوپراسپرت بسیار سریع است که در زمینههای فرمانپذیری، سرعت و سواری برتریهای قابلتوجهی در مقایسه با 911 توربو S خواهد داشت و در تلاش است تا مسیر پیست نوربرگرینگ را تا 5 ثانیه سریعتر از 911GT3 RS طی کند.
موتور تقویتشده RML بر پایه همان نمونه 6 سیلندر تخت پورشه توسعه پیدا میکند که از مپینگ تازه سود میبرد. مهندسان RML برای دستیابی به توان فنی بالا، درکنار بهبود شاسی، فنربندی و... پیشرانه 911 را هم ارتقا دادهاند تا به 912 اسب بخار قدرت و 1,000 نیوتن متر گشتاور دست پیدا کنند. این حجم بالای قدرت و گشتاور بهلطف بهرهوری پراجکت P39 40SE از دو توربوشارژر، اینترکولر، مجرای ورودی و خروجی گاز موتور و مبدل کاتالیستی بهبودیافته دردسترس راننده قرار خواهد گرفت. به این ترتیب، پراجکت P39 40SE برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 2.4 ثانیه زمان نیاز دارد که رقمی خیرهکننده محسوب میشود. سازنده اعلام کرده که حداکثر سرعت آن در مقایسه با 911 توربو S تغییری نکرده و همان 328 کیلومتر بر ساعت باقی مانده است.
از بخش فنی که گذر کنیم به طراحی خودرو میرسیم که دقت، ظرافت و درک درست گروه RML از طراحی خودروهای مسابقهای را نشان میدهد. طراحان این مجموعه با الهام گرفتن از مسابقهدهندگان لمان، یک سوپراسپرت بسیار سریع را از جنس فیبرکربن ساختهاند که به اجزای منحصربهفردی مانند سپر، اسپلیتر، بال، دیفیوزر و سیستم DRS مجهز شده است. طراحی تازه باعث شده که پراجکت P39 40SE در سرعت 283 کیلومتر بر ساعت، 923 کیلوگرم نیروی عمودی تولید کند؛ یعنی چهار برابر عملکرد بهتر در مقایسه با نسخه استاندارد 911 توربو S!
شاسی 911 توربو S برای جای دادن بدنه زیبای پراجکت P39 40SE در خود کمی کشیده شده است و اینبار از امکاناتی چون سیستم تنظیم ارتفاع هیدرولیکی هم سود میبرد. سازنده اعلام کرده که تنها 10 نفر شانس خرید این خودرو را دارند. تمام خریداران موظف به خریداری یک پورشه 911 توربو S جدید هستند تا گروه RML کار خود را روی آن آغاز کند و سوپراسپرت تازهشان را با بیش از 500 هزار دلار مبلغ بیشتر به آنها تحویل دهد. به این ترتیب درصورتی که مالک پایهترین نسخه 911 توربو S را خریداری کند، نرخ نهایی پراجکت P39 40SE حدود 978 هزار دلار تمام میشود. نظر شما درباره پراجکت P39 40SE چیست؟ چرا بسیاری از شرکتهای تازهوارد برای بازسازی محصولات و تولید خودرو به سراغ مدلهای پورشه میروند؟