پورشه

نسخه تولید محدود 911 GT2 RS به پاس همکاری 25 ساله با مانتی ریسینگ

مانتی ریسینگ Manthey-Racing GmbH بیست و پنج سال پیش شروع به کار کرد و در سال ۲۰۱۳ هم ۵۱ درصد از سهام آن توسط پورشه خریداری شد. برای پاسداشت ۲۵ سالگی این شرکت تولید ماشین‌های مسابقه‌ای، پورشه از یک مدل منحصربه‌فرد با نام ۹۱۱ GT2 RS کلاب اسپرت ۲۵ رونمایی کرده است. خودرویی که روی پیست و مسابقه متمرکز شده است.

پورشه ۹۱۱ GT2 RS Clubsport 25 بسیار شبیه پورشه ۹۳۵ مدل ۲۰۱۸ بوده و همانند آن روی نسل ۹۹۱ ساخته شده است. درواقع این خودرو با بهبودهایی درزمینهٔ فناوری و آئرودینامیک فاصله بین مدل معمولی GT2 RS را با نسل ۹۹۲ از میان می‌برد.

پیشرانه این مدل یک موتور شش سیلندر تخت ۳.۸ لیتری با توربوشارژر دوقلو است که ۶۹۱ اسب بخار (۵۱۵ کیلووات) قدرت را تقدیم یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه PDK پورشه می‌کند تا به محور و چرخ‌های عقب منتقل نماید.

رنگ‌آمیزی این نسخه به خاطر رنگ خاکستری با تم سبز و زرد منحصربه‌فردش بسیار به GT3 R Manthey شبیه شده است. این ترکیب رنگی در قالب مدل‌های مسابقه‌ای جسورانه پورشه شهرت زیادی یافته است. یک رادیاتور مرکزی برای جریان مطلوب هوا از قسمت جلوی خودرو از ویژگی‌های بارز این مدل است. درواقع تغییر وضعیت رادیاتور همراه با طراحی مجدد قسمت جلو و حذف رادیاتورهای گلگیر جلو، باعث شده تا جریان هوا به سمت ترمزها نیز بهبود یابد.

آئرودینامیک هم بخش مهمی از ویژگی‌های این مدل است. باله بزرگ عقب و درب فیبر کربنی کاپوت جلب توجه زیادی می‌کنند اما فرم گلگیرهای پف‌کرده و حجیم عقب و بازطراحی سپر را نیز باید در نظر داشت که باعث بهبود چشمگیر عبور هوا از پهلو و کف خودرو می‌شوند. دو خروجی اگزوز هم در بخش میانی سپر عقب جا خوش کرده‌اند.

درون کابین هم قفسه‌بندی ایمنی استاندارد مسابقات دیده می‌شود. نشان‌های تولید محدود هم به چشم می‌خورند. از این نمونه تنها ۳۰ دستگاه و با قیمت ۶۲۱,۲۵۰ دلار تولید خواهند شد و تحویل آن‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. AMG GT R

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    خیلی زیبا و مخوف شده

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. Ninja

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    عاشقش شدم یاد جی تی ار ایتال دیزاین افتادم
    یعنی کلا عاشق ۹۱۱ جی ای دو ار اس هستم تنها ۹۱۱ که واقعا دوستش دارم

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمد امین

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      حتما ۹۱۱ قدیمی رو ببینید مخصوصا دهه ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ مخصوا نسل ۹۹۷ ، البته نسل های جدید هم عالی هستن اما به نظرم از نظر طراحی یکمی عقب رفته از نظر ،واقعا پورشه کارارا ۲s , کارارا rs مخصوصا ۳.۴ ، پورشه ۹۵۹ پورشه 911 997, پورشه ۹۳۵ دهه ۸۰ و ۹۱۷k و ۵۵۰ و همچنین کارارا gt و ۷۱۸ نسل اول جزو بهترین طراحی های های پورشه هستن ، حرف نداره
      و این ماشین هم عالی هست فقط حس میکنم خیلی شبیه به ۹۳۵ جدید شده، البته خوب پورشه هست چه میشه کرد، از نیمرخ ۹۱۱gt3 با توربو اس و gt2rs و 718 gt4 فرقی نداره 😅

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Porsche 911

        ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        ولی تو باطنشون خیلی فرق داره
        ۷۱۸ با موتور فوق عالیش
        GT3 و Gt2 با پرفورمنس و هندلینگ فوق العادشون و توربو اس هم با شتاب وحشتناکش
        همه عالین
        در مورد این هم هم بگم که عالیه
        بی نظیره
        قطعا میتونه یه رکورد توپ بزنه
        قطعا برای دانفورس زیاد اون باله بزرگ رو گذاشتن
        همچنین با این موتور و وزن خیلی جذاب و دوست داشتنی میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Philipp

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    یادتون باشه سر بحث رکورد تسلا تو همون پیسته که اسمشو یادم رفت گفتم دو کیلو کیت میریزن میان دوباره رکورد میزنن
    اینم از پیشبینی

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. abdi_mahdi

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (496 ديدگاه)

      اینو کیت نریختن روش . از نو ساختن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    عجب رخی داره😍😍معرکه شده💪

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Reza Waffen SS

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    عاشقش شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا