پورشه

چرا پورشه 911GT3 خودروی سال موتورترند شد؟

مجله موتورترند به‌رسم هرساله خود، پس از بررسی دقیق خودروهای مختلف به انتخاب بهترین‌ها در هر کلاس خودرویی می‌پردازد. این نشریه آمریکایی برای سال ۲۰۲۲، پورشه ۹۱۱ GT3 را به‌عنوان خودرو پرفورمنس سال انتخاب کرده است. تقریبا تمام داوران به‌جز دو نفر این خودرو را بهترین خودرو سال دانستند. احتمالا این مقام تنها تا زمان از راه رسیدن فرزند جدید خاندان GT3 که دیریازود از راه می‌رسد، ادامه خواهد داشت.

به یاد دارم زمانی که نسل ۹۹۱.۲ پورشه ۹۱۱ GT3 در اسپانیا معرفی شد، تحیر همگان را برانگیخت. تا جایی که برخی نویسندگان موتورترند نقطه‌ضعفی برای آن ذکر نکردند. برخی آن را یکی هماهنگ‌ترین و دقیق‌ترین خودروهای اسپرت دنیا می‌دانستند. نسل جدید ۹۹۲ این خودرو هم به همان اندازه فوق‌العاده است. باوجوداینکه خودروهایی چون لامبورگینی اوراکان STO و مرسدس‌بنز AMG GT بلک از آن سریع‌تر و دقیق‌تر هستند اما کیفیت بالای سوای ۹۱۱ GT3، امکان استفاده روزمره و راندمان مطمئن، این خودرو را به گزینه‌ای بی‌نظیر تبدیل می‌کند؛ تا جایی بخواهیم آن را از باقی خودروهای فینالیست جدا کنیم. پورشه ۹۱۱ GT3 نسخه ۲۰۲۲ خودرویی با سواری رضایت‌بخش است که کاشف به‌عمل‌آمده ویژگی‌های یک سوپرخودرو را هم در خود دارد.

رقابت «بهترین خودرو رانندگان» موتورترند به «بهترین خودرو …» تغییر نام یافته است. این نشریه خودروهای فینالیست خود را در شش بخش مهم تحت بررسی دقیق قرار می‌دهد تا برنده هر بخش را انتخاب کند: توسعه در طراحی، مهندسی بی‌نقص، عملکرد خودرو طبق انتظار، امنیت، ارزش و بازده. باید بدانید که ۹۱۱ GT3 در تمامی این بخش‌ها از حد استاندارد فراتر رفته است.

توسعه طراحی

دو سوراخ روی کاپوت را در نظر بگیرید، به شما اطمینان می‌دهیم که همانند لامبورگینی آونتادور SVJ، این خودرو هم به پدال‌های هوشمند آیرودینامیکی در این سوراخ‌ها مجهز است. به یاد دارم که در مراسم معرفی GT3، مدیر بخش GT پورشه، «اندی رونیگر»، گفت که خاندان GT3 باید جذاب‌ترین پورشه‌های موجود در خط تولید باشند. ممکن است طرفداران ۹۱۱ تارگا با این دیدگاه موافق نباشند، اما نمی‌توانند منکر زیبایی نسل تازه GT3 شوند.

طراحی داخلی هم بی‌نظیر است. برخلاف شرکت‌هایی نظیر تسلا که درون خودروشان را در حدی دیجیتال کرده‌اند که عملا اسم آن را کابین خودرو نمی‌توان گذاشت، GT3 به تعادل مناسبی میان ادوات دیجیتال و طراحی سایر بخش‌های کابین داخلی رسیده است. پورشه به‌خوبی سیاست مینیمالیسم یا کم‌گرایی را در پیش گرفته است. راحتی و قابلیت استفاده آسان از امکانات داخلی ۹۱۱ فوق‌العاده است. «لوه» از ویراستاران موتورترند می‌گوید:

کنترل تنظیمات آسان است. مانند سیستم لامبورگینی اوراکان STO نیست که انگار در حال کنترل یک سفینه فضایی عجیب باشید. برخلاف داشبورد AMG هم از جنس پلاستیک ساخته نشده است. همه چیز در این خودرو سر جای خودش قرار گرفته است. عاشق صندلی‌هایش هستم… عاشق این خودرو هستم. بی‌نظیر است.

 

از دیگر ویژگی‌های قابل‌تقدیر این خودرو، پدال‌های دنده پشت فرمان است که برخلاف بسیاری از خودروهای هم‌رده‌اش، به‌جای پلاستیک از جنس برنج ساخته شده است. کیفیت این دنده واقعا عالی است. در کنار این دنده، کلاچ خودرو هم سبک‌تر از نسل گذشته شده است تا همه چیز به‌خوبی عمل کند.

مهندسی بی‌نقص

چسبندگی ۹۱۱ GT3 مثال‌زدنی است. چسبندگی مکانیکی یه لطف تایرهای میشلین و کمک اجزای آیرودینامیکی این خودرو، باعث خلق یک مجرم شده است! بگذارید کمی بیشتر توضیح دهم؛ شما نباید بتوانید با سرعت بالا وارد پیچ‌های تند شوید، نباید بتوانید بلافاصله و به‌راحتی به تمام قدرت دسترسی داشته باشید، اما در GT3 همه این‌ها ممکن است؛ بنابراین این خودرو در نوع خود یک مجرم محسوب می‌شود. ترمزها هم عملکرد بسیار مناسبی دارند.

زمان‌های ثبت‌شده توسط این خودرو در پیست، آن را تنها ۰.۲ ثانیه از مرسدس AMG GT بلک عقب‌تر قرار می‌دهد؛ خودرویی که ۲۸۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد. تازه با اختلاف ۰.۲ ثانیه زودتر از اوراکان STO از خط پایان عبور می‌کند.

عملکرد خودرو طبق انتظار

نسخه پایه پورشه ۹۱۱ به‌خودی‌خود خودروی اسپرت فوق‌العاده‌ای است؛ حال پورشه همین خودرو فوق‌العاده را تحت زیربرند GT3 به خودرویی بهتر بدل کرده است. نباید انتظار سواری یک خودروی نرم و لوکس را از ۹۱۱ داشت، حتی ممکن است برای افراد با سن بالا کمی اذیت‌کننده باشد، اما درنهایت می‌توانند با آن کنار بیایند. هرکسی می‌تواند به‌راحتی پشت فرمان ۹۱۱ GT3 بنشیند و با آن از جاده‌ها، خیابان‌ها یا ترافیک سنگین گذر کند. کلاچ پدال هم کوچک‌ترین آزاری به پای چپ نمی‌رساند و عملکردی روان دارد.

شما درباره استفاده روزمره از خودروهایی مثل لامبورگینی اوراکان STO یا مرسدس AMG GT بلک نمی‌توانید صحبت کنید. این خودروها بیشتر مناسب پیست هستند تا خیابان. در آن سو، پورشه ۹۱۱ GT3 به‌راحتی می‌تواند پس از نشان‌دادن عملکرد بی‌نظیرش در پیست، شما به خانه بازگرداند. ویراستاران معتقدند زمانی که پورشه صرف توسعه و بهبود خاندان GT3 کرده، در عملکرد این خودرو نمایان است:

۹۱۱ GT3 احساسات را در سطحی جدید به راننده خود منتقل می‌کند. در مرسدس AMG GT بلک یا اوراکان STO خبری از این حس نیست.

به‌عبارت‌دیگر، پورشه ۹۱۱ GT3 دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که برای آن ساخته شده است. صحبت این معیار ما هم همین است: خودرو آن‌گونه که باید باشد، عمل کند. همین عامل به‌تنهایی GT3 را به یکی از نامزدهای این بخش از رقابت بهترین خودروی سال تبدیل می‌کند.

ارزش

خودرویی به قیمت پایه ۱۶۴,۱۵۰ دلار اصلا ارزان نیست؛ حال این نکته را در نظر بگیرید که نسخه تست‌شده توسط تیم موتورترند نرخی برابر ۱۹۵,۸۵۰ دلار دارد. حقیقتا معرفی ۹۱۱ GT3 به‌عنوان انتخاب عالی آن هم با این نرخ کمی دشوار است؛ اما یک‌لحظه آن را در کنار رقبای اصلی‌اش یعنی اوراکان STO و مرسدس AMG GT بلک قرار دهید که به ترتیب قیمتی برابر ۴۴۲,۰۳۳ و ۳۵۵,۵۹۵ دلار دارند. GT3 ناگهان به خودرویی باارزش خرید فوق‌العاده بالا تبدیل می‌شود.

بازده

با وجود تمام محاسن این خودرو، نمی‌توانیم آن را با مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتری در هر صد کیلومتر به‌عنوان خودرویی کم‌مصرف معرفی کنیم؛ اما توجه داشته باشید که صحبت از «برجسته‌ترین خودروی عملکرد بالای سال» است، هیچ یک از شرکت‌کنندگان با هدف حفظ مصرف سوختی اقتصادی، طراحی و ساخته نشده‌اند. بازهم اگر ۹۱۱ GT3 را در کنار رقبای مهمش قرار دهید، مصرف به‌مراتب پایین‌تری دارد. تازه اگر بسته مخزن بنزین extended range (رنج بهبودیافته) را هم از پورشه خریداری کنید، می‌توانید برای پیمایش مسافت‌های طولانی‌تری روی آن حساب باز کنید.

امنیت

هیچ سوپرخودرویی تست‌های تصادف را رد نمی‌کند. این جمله درباره پورشه ۹۱۱ GT3 هم صدق می‌کند؛ بنابراین درباره مقاومت بدنه آن صحبت چندانی نداریم. هرچند، اگر فاکتورهایی چون چسبندگی بالا و ترمزهای مطمئن را در نظر بگیرید، در دستان یک راننده ماهر خودروی کاملا ایمنی به شمار خواهد می‌آید. ناگفته نماند که به کروزکنترل تطبیقی هم مجهز است.

۹۱۱ GT3، برنده‌ای بی چون‌وچرا

حرف‌های زیادی می‌توان درباره بخش‌های متخلف این نسل از پورشه ۹۱۱ GT3 زد؛ فنربندی دو بازویی جلو، تغییر جهت به‌شدت سریع خودرو در شرایط مختلف، چسبندگی بی‌نظیر جلوی خودرو، عدم نیاز به ترمز هوایی از طریق بالچه (برای اولین‌بار در ۹۱۱) و…، همه‌وهمه این خودرو را به یکی از بهترین‌ها تبدیل می‌کند. اگر می‌توانستیم متون پیش‌نویس شده ویراستاران درباره بخش‌های خوب این خودرو را به شما نشان دهیم، خواهید دید که پایانی ندارد.

شاید از بخش‌های بد ۹۱۱ بپرسید. دو ویراستار به نام‌های «اوانز» و «لوه» عنوان کردند که کیفیت سواری آن‌طور که انتظار داشتند بی‌نقص و خوب نبود. اوانز توصیه کرد که هیچ‌گاه فنربندی را روی حالت اسپرت قرار ندهیم؛ اما همه با او موافق نبودند. به پیش‌نویس‌های خودم که نگاه می‌کنم، می‌بینم که اوراکان STO هم به همین اندازه خودرویی بی‌نظیر بود؛ اما درنهایت رأی اول همه داوران ۹۱۱ GT3 شد.

و در پایان

ازآنجایی‌که من نویسنده این متن بودم، خودروی تست را به مدت یک هفته به خانه بردم. تمام طول هفته آن را در کنار پورشه ۹۱۱ GT3 نسل ۹۹۱.۲ راندم. نسل قدیمی ۹۹۱.۲ در برابر این خودرو مانند یک مبل می‌ماند! به یاد بیاورید که آن مبل، زمانی خودرویی بود که تصور نمی‌کردیم پورشه بتواند آن را از آنچه که هست، بهتر کند. اگر تمام این تمجیدها برایتان کافی نیست، شما را به خواندن یادداشتی از «افیچیونادو موریسون»، راننده مسابقه دعوت می‌کنم:

شاید کمی دیوانه‌وار به نظر برسد؛ اما پس از انجام بررسی‌های بهترین خودروهای سال، ذهنم به مدت زیادی درگیر این خودرو بود. احتمالا در تمام طول عمر کاری‌ام، خودرویی از این بهتر نرانده‌ام.

ضمن عرض تبریک به مسئولان، مهندسان و… در شرکت پورشه بابت خلق چنین خودرویی، پیامی برای آن‌ها داریم: همین کار را سال آینده هم تکرار کنید! سال گذشته فکرش را هم نمی‌کردیم ۹۱۱ GT3 تا این حد بی‌نقص بشود؛ اما پورشه همه را شگفت‌زده کرد. ما نمی‌دانیم، اما آن‌ها به‌خوبی می‌دانند چه کاری را باید انجام دهند.

مشخصات فنی پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۲:

موتور ۶ سیلندر تخت، ۲۴ سوپاپ، بلوک سیلندر آلومینیوم
حجم موتور ۴ لیتری
قدرت ۵۰۲ اسب بخار
گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر
جعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی
تایر جلو: ۲۵۵/۳۵R20 میشلین

عقب: ۳۱۵/۳۰R21 میشلین

طول/ عرض/ ارتفاع ۴۵۷۰/ ۱۸۵۱/ ۱۲۸۰ میلی‌متر
وزن ۱۴۴۶ کیلوگرم
شتاب اولیه ۳.۴ ثانیه
قیمت نسخه پایه: ۱۶۴,۱۵۰ دلار

نسخه تست‌شده: ۱۹۵,۸۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
MotorTrend

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    چون یه پکیج کامل با قیمت مناسبه

    موافقم 36
    مخالفم 5
    1. MR.JD

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (326 ديدگاه)

      چون یک بوگاتی شیرون پوراسپورت آلمانی هست و تمام
      البته خود بوگاتی هم آلمانی هست ولی حالا بماند : )

      موافقم 31
      مخالفم 9
      1. arya

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        فرانسویه بوگاتی. دلیل نمی شه چون زیر شاخه فولکس واگنه پ المانیه. اگ این جوریه لامبورگینی المانیه. بنتلی المانیه. رولزرویس المانیه. مینی المانیه

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. من⁦^_^⁩

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      کاش خودت نویسنده این مطلب بودی علی جان❤️

      موافقم 5
      مخالفم 3
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    چرا نشه ؟!!!
    اصلاً اگر نشه تعجب داره !!!
    پورشه شوخی نیست ، مهندسی شده‌ترین اسپرت‌های جهان را میسازه !
    یادم هست سال ۲۰۰۸ که تمام شرکت‌ها یا ورشکسته شده بودند یا در شُرُفه ورشکسته شدن بودند ، این پورشه بود که حتی پول هم گیرش میومد !
    ثروتمندان در جهان میدانند پولشان را خرج چی کنند و چی بهتر از پورشه !
    البته جالبه که ۹۱۱ نسبت به باقی آلمانی‌ها اُفت قیمت کمتری دارد و حتی در نمونه‌های GT2 و تارگا ، گران‌تر هم میشوند با اینکه هیچ آلمانی‌ای چنین پتانسیلی ندارد مگر استثناء باشد با تولید کم !

    موافقم 31
    مخالفم 28
    1. GMA

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      «هیچ آلمانی‌ای چنین پتانسیلی ندارد»
      G کلاس 🙂
      در بازار دست دوم آمریکا قیمت G63، ١٨٠ هزار دلار هست! بیست هزار دلار گرون تر از نمونه صفر کیلومتر

      موافقم 27
      مخالفم 5
      1. 1123

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        کجا G63 رو با این قیمت میدن الان به بالای 280 هزار دلار رسیده

        موافقم 13
        مخالفم 3
    2. محمد امین

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      داداش تعریف زیادی نکن ، به بقیه شرکت های خودروسازی بر میخوره
      پورشه یه برند زیر مجموعه ی فولکس هست و شما اگر فولکس گلف gti هم بخری ، دقیقا مشابه پورشه کیفیت داره و مهندسی هم داره و هر چیز دیگر ، چونکه اینا مهندس های مشترک‌ دارن و پلت‌فرم های مشترکی رو توسعه میدن
      حتی در بوگاتی شیرون هم میشه رد پای پورشه رو دید و در پورشه رد پای آئودی و در آئودی رد پای لامبورگینی

      موافقم 15
      مخالفم 24
      1. mehran911

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2027 ديدگاه)

        ((((پورشه یه برند زیر مجموعه ی فولکس هست و شما اگر فولکس گلف gti هم بخری ، دقیقا مشابه پورشه کیفیت داره و مهندسی هم داره و هر چیز دیگر ، چونکه اینا مهندس های مشترک‌ دارن و پلت‌فرم های مشترکی رو توسعه میدن))))
        متاسفانه انتظار بیشتری داشتم!!!!!!
        نه صرفا شما اینجا کسی هست بتونه اثبات بکنه کیفیت پورشه با گلف برابری میکنه ؟؟؟
        شما پورشه رو چی فرض کردید !؟!؟!؟!؟!
        7500 نفر مهندس صرفا در وایساخ ( مرکز توسعه تحقیقات پورشه ) بیکار نشستن ؟! این فقط وایساخ هستش بقیه مراکز توسعه تحقیقات بماند
        این 7500 نفری که صرفا در بخش R&D مشغول هستش از دو برابر تعداد کارکنان بعضی اسپورت بیشتر هستند
        jdpower اعلام میکنه911 ، 13 سال پیاپی عنوان VDS ( قابل اطمینان ترین خودرو رو در بررسی بلند مدت) رو کسب میکنه که یک رکورد دست نیافتنی محسوب میشه ، همین دو هفته پیش بود این موفقیت برای 2022 توسط 911 تکرار شد
        TUV report آلمان در بررسی قابلیت اطمینان بلندمدت 12 ساله اعلام میکنه از این نظر 911 با تویوتا کرولا برابری میکنه ( با میزان پیمایش متفاوت در این مدت )
        بارها پورشه اعلام کرده بیش از 70درصد تولیداتش از ابتدا تا به امروز هنوز در جاده ها در حال تردد هستند این نشون دهنده چیه ؟؟؟
        ی اسپورت ساز ، نه ، ی خودروساز میتونی نام ببری میزان تست پیش تولید خودروهاش بتونه به پورشه نزدیک بشه
        نسل قبل کاین 4 میلیون کیلومتر تست پیش تولید ثبت کرد تایکان 6 میلیون کیلومتر تست پیش تولید ثبت کرد کدوم خودروساز میتونه به این عدد نزدیک بشه خودروی پورشه ای که امرروز به بازار میاد از 3 سال پیش ابتدا در وایساخ بعد در پیست های دیگه مثل nardo و… تست میشه و بعد تست جاده ای در چندین کشور مختلف با آب و هوای مختلف شروع میشه این تفاوت پورشه با بقیه برندهاست
        .
        هرچند مجازی هستش اما برای اسم و آواتارتون که نشون دهنده شخص شماست احترام قائل باشید
        اینجا تعداد زیادی هستن که مجبورن برای … هایی که میگن هر روز اسم و آواتار عوض کنن معدودی هم هستن که جوری حرف زدن که سالهاست نیازی به تغییر اسم و آواتار نداشتن
        بعضی چیزها رو به راحتی نمیشه زیر سوال برد

        موافقم 41
        مخالفم 4
        1. محمد امین

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2170 ديدگاه)

          آقایون ، بنده گفتم کیفیت فولکس واگن گلف gti با ماشین های پورشه مشابه هست ، نگفتم یکسانه ، منظورم این نبود که توی هاچپک ۵۰ هزار دلاری کیفیت ۹۱۸ یک ملیون دلاری به کار رفته….. همانطور که کیفیت ۹۱۸ یک ملیون دلاری هم توی ۹۱۱ دویست هزار دلاری به کار نرفته
          منظورم این هست که در رنج قیمتی یکسان از متریال مشابهی استفاده میشه، برای مثال موتوری که در rsq8 و کاین توربو جیتی استفاده میشه کاملا از نظر کیفیتی یک سانه و یک موتور محسوب میشن و اسکرین ها و صندلی ها و پارچه ها و چرم ها و به طور کلی متریال یکسانی در ساخت دارن ، و این هیج ربطی به پورشه بودن نداره، ربطی به این داره که شما داری دو محصول سطح بالا و تقریبا هم قیمت از فولکس واگن میخری ، قطعا تفاوت کیفیت وجود داره ولی نه در نکات سطحی
          توی یه همچین ابر شرکت هایی هم مهندسی های مشترک زیاده ، و پلت‌فرم های مشترک زیادی دارن ، اگر کیفیت پورشه خوبه ، پس کیفیت آئودی هم خوبه ، فرقش کمه
          فرق اینجور برند ها در محصولات خاصشان پدیدار میشه و نه در محصولات کلی شون ، البته با در نظر گرفتن فاکتور قیمت
          اگر برند هایی مثل آئودی و پورشه و فولکس و … باهام کار میکنن دلیلش این نیست که خیلی همدیگر رو دوست دارن ، بلکه یه ارتباط مهندسی قوی باهم دارن
          برای مثال لامبو از وقتی وارد گروه فولکس شد به نوربررینگ علاقه مند شد و ماشین هاش رو با همکاری آئودی توسعه داد و حتی شاسی بلند هم ساخت ، پس باید قبول کرد که ماشین های فولکس هم از پورشه تاثیر میگرن
          اقا مهران مگه من گفتم کیفیت پورشه کم هست که شما چندین خط فقط راجب کیفیت پورشه صحبت کردین … چه بهتر که اول منظور مخاطب رو درک کنید ، شاید نیازی به ریپلای هم نباشه
          بعدشم آقا امید مگه من اسم فراری آوردم، هرکس فراری فن باشه اینجا گیر بی خودی بهش میدن …..نمیدونم اگر من گفته بودم فراری بالاترین سطح مهندسی و اگر می‌خواین پول برند بدین پول فراری بدین که کلا هزار نفر میومدن از تعصب و اینجور چیزها صحبت میکردن ولی حالا چون نوید از پورشه گفته شد آدم حسابی و منطقی و سلطان ….
          چون من میگم sto صرفا از ۹۱۱ gt3 بهتره و به خاطر قیمت کمتر ۹۱۱ رو انتخواب کردن من میشم سایلنت و باید با هزار نفر سر این موضوع مشخص کلنجار برم ولی وقتی یه نفر میگه سال ۲۰۰۸ همه ی شرکت ها داشتن برشکسته میشدن ، میشه نابغه
          وقتی من از فراری تعریف میکنم باید ۲۰ تا دیسلاک بگیریم ولی وقتی یه نفر میاد میگه پورشه ۷۵۰۰ تا مهندس زیر زمین داره که هیچ ربطی هم به حرف من نداشت میشه کار درست ..‌‌
          همش نسبت به فراری فن ها سخت می‌گیرید از اون روزی که وارد سایت شدم متوجه شدم ، انگار کسی حق نداره حتی از افتخارات فراری هم بگه
          تا حالا از هزار تا کامنت علمی نوشته بعد این از خدا بی خبر میگه شدی سایلنت ، چرا ، چون فراری دوست داری، یعنی از این بدتر نمیشه

          موافقم 9
          مخالفم 8
        2. M@M@DRZ911

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (357 ديدگاه)

          دمت گرم اقا مهران مثل همیشه عالی 👌
          شما بنده رو نمی شناسید اما من شما رو خیلی خوب میشناسم
          یک پورشه فن دوست داشتنی و البته گاهی اوقات هم تعصبی 🙃 مثل خودم
          گرچه که بنده در حد شما از پورشه خبردار نیستم ..

          موافقم 13
          مخالفم 1
        3. mehran911

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          مخلصم رفیق لطف داری
          اینا ی سری داده غیر قابل تحلیل هستن که هیچ جای زندگی هیچ فایده ای ندارن
          الزاما با خبر بودن به نظرم خیلی چیز مهمی نیست هر چند ما چند ساله درگیرش هستیم
          در کل می خواهم بگم اینکه باخبر نیستی اصلا چیز خاصی رو از دست ندادی

          موافقم 13
          مخالفم 0
      2. OMID

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        خدایی این حرفایی که میزنی خودت باور داری ؟
        واسه بالا بردن فراری اینارو میگی یا جدی جدی میگی این چیزارو ؟
        واسه بالابردن یکی لازم نیست بقیه رو بکشی پایین این طوری خودت هم میری پایین
        داری کم کم میری بقل دست سایلنت و دار و دستش

        موافقم 15
        مخالفم 3
    3. ابوالفضل

      ۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (7 ديدگاه)

      و البته امپراطوری بزرگ ولکس واگن که سال 2005 بنتلی رو خرید هم جزو کمپانی های پولداره و تویوتا هم که خط تولید سوبارو رو خرید و بقیه تقریبا سود کمی داشتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    علی صفرپور عزیز
    ممنون
    مقالات جالبی میگذارید .

    تمام نکته‌ی این مقاله در قسمت پایانی اومده شده که نوشته فقط پورشه میتونه هر نسل بهتر از قبلی باشد در حالی که فکر میکنند هر نسل دیگر آخرش هست و بهتر شدنش غیرممکن هست !

    ( میدونم ربط ندارد ) من چنین احساسی را برای خودرویی مثل لکسوس nx داشتم و فکر میکردم نسل دومش را به گند بکشد اما چنین نشد و حقیقتاً خوب چیزی بیرون دادن !

    کلاً برخی خودروها وقتی ارائه میشوند خیلی کامل هستند مثل محصولات پورشه اما این شرکت اینقدر توانا و هنرمند هست که بتواند دل طرفدارنشان را بربایند تا نسل قبلی را فروخته و نسل جدید بگیرند و این برای شرکتی که اسپرت و سوپراسپرت میسازه چندین برابر سختر هست با اینکه دهه‌هاست ظاهر ۹۱۱‌ها شبیه به هم هستند اما همه‌ی آن‌ها جذاب و تکرار نشدنی !

    فکرش را بکنید هنوز نسل جدیدشان با نسل اول زمان جنگ جهانی دوم یک خط مش دارند و اینقدر دیوانه کننده مجذوبش میشویم و میشوند در حالی که این از هیچ کمپانی‌ای ساخته نیست !

    این قدرت مهندسی خانوادگی پورشه هست که خوشبختانه فولکس هم ارزشش را میداند و به آن بَها میدهد !

    موافقم 9
    مخالفم 19
    1. Raptor

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (107 ديدگاه)

      یعنی تو هر پست هی میگی نسل جدید nx عالیه و تاریخی و فلان! بین خود محصولات لکسوس کمترین توجه رو کردن به معرفی ان ایکس جدید! تو هیچ رقابتی هم برتر رقبا نشد اخه!
      پدال موتور وان نسل جدید ان ایکس و جنسیس جی وی هفتاد رو مقایسه کرده مفصل،اگه میشه کار کنین مقالشو،البته احتمالا مثل اکثر مقالات دیگه اینم کار نمیکنین!
      این همه مقاله و مقایسه جدید هر روز میاد بعد جا اینکه اینارو کار کنین که جذابن برای مخاطب،میاین خبر گرون شدن بنزین تو بریتانیا یا عوض شدن مدیر عامل ایران خودرو رو کار میکنین!! رو چه منطقی ؟؟؟ واقعا بنظرتون این خبرا جذاب از مقابسه ها و بررسی های موتور وان و کار اند درایور و غیره هستن؟! همین الان میتونم بیست تا لینک خبر جذاب بزارم که دو ماهه گذشته ازشون و کار نکردین

      موافقم 17
      مخالفم 7
    2. Muty

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1846 ديدگاه)

      تو کلا آسمون ریسمون بباف
      که باهاش ژاپون و علی الخصوص تویویا را بکشی بالا

      موافقم 14
      مخالفم 9
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        ها
        باشه‌
        قبول

        موافقم 8
        مخالفم 8
  4. MOHAMMAD.Z06

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (420 ديدگاه)

    انتخاب هاشون کاملا قابل پیشبینی هست
    چه در انتخاب خودروی سال چه در انتخاب خودروی پرفورمنس سال
    سال دیگه هم خودروی پرفورمنس سال کوروت z06 هستش و خودروی سال هم هامر پیکاپ الکتریکی

    موافقم 11
    مخالفم 22
    1. محمدهادی

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      بطرز باورنکردنی تمام گزینه هاتو امریکایی انتخاب کردی
      و این اصلا اتفاقی نیست!!

      موافقم 22
      مخالفم 7
      1. Aboalfazl demon

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (519 ديدگاه)

        ولی منم احتمال میدم همین بشه
        چون z06 پرفرومنس عالی با قیمت کمی داره

        موافقم 2
        مخالفم 13
  5. Raptor

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (107 ديدگاه)

    واقعا قیمتش خیلی مناسبه
    چنین پکیجی با چنین قیمتی عالی هست
    توربو اس چه قیمته؟

    موافقم 5
    مخالفم 6
  6. محمدهادی

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    جی تی سه جدید که ماشینی مثل همیشه کامل و با ارزشه،اکی
    اما من اینو میخوام بدونم
    اگر این رقابت نفرات دوم و شایدم سومی داشت کدوم ماشین ها انتخاب بعدی بودن،و ویژگی های بارز اونها چی بود؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. دکتر

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    سلطان بی رقیب این سگمنت هست این ماشین،واقعا رو دست نداره

    موافقم 10
    مخالفم 2
  8. 1123

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    این ماشین تو هر زمینه ای عالی عمل کرده بجز یکی : هنوز که هنوزه از پلتفرم فسیل شده موتور عقب و موتور فلت استفاده میکنن اگه بخوان یه موتور وسط با موتور خورجینی درست کنن شاهکاره، مثالش 918 یا کررا جی تی
    باز خوبه تو نسخه فیسلیفت قراره 911 توربو هایبرید هم عرضه بشه که احتمالا وزن پک باتری ش بتونه معضلات تقسیم وزنش رو درست کنه و علیرغم هایبرید شدنش عملکردش تو پیست محشر بشه، شاید هم برای gt2rs همین کار رو کردن و اون موقعس که یکی ار بهترین اسپرت های قرن 21رو شاهد خواهیم بود، بنظر خودم در حال حاضر این عنوان چند کاندیدا داره: فراری 488 پیستا، هوراکان پرفورمانته، فورد جی تی جدید لکسسlfa و پورشه GT3RS4.0 و SLS Black series هستن

    موافقم 5
    مخالفم 12
  9. ارین صاحب جمعی

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    سوال نداره ؟؟؟؟ چی میشد جاش ؟؟؟ هیوندای n لاین 🤣🤣😂😂😂😂

    موافقم 9
    مخالفم 10
    1. Raptor

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (107 ديدگاه)

      نه هوندا سیویک تایپ ار یا تویوتا
      اِ یادم نبودم اینا اصلا کاندید نبودن فینال 😂😂😂😂😂😂

      موافقم 8
      مخالفم 8
  10. آرم@ن

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (183 ديدگاه)

    بسیار بی نقص

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. کافر مقدس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    البته هیچ اشاره ای نکرد که در اون انتخابات هیچ خبری از ماشین های پرفرمنس دیگه نبود . مثل فراری و کوروت و مکلارن و….

    در مقاله اصلی اشاره کرده که معیار انتخاب سهولت استفاده بوده وعلا سری سیاه و اوراکان پرفرمنس تر هستن

    این اصل مطلب نحوه انتخاب بوده

    البته در GT3 موارد ناخوشایندی هم وجود دارد. به اعتقاد دو نفر از داوران، کیفیت سواری خودرو خیلی خوب نیست تا جایی که توصیه می‌کردند هرگز کمک‌فنرها را در حالت اسپرت قرار ندهیم ولی همه با آن‌ها موفق نبودند؛ بنابراین، هرچند لامبورگینی اوراکان STO هم خودرویی استثنایی است و برخی از داوران آن را به‌عنوان خودروی پیروز انتخاب کردند اما با پنج رأی در برابر دو رأی، کالیپر طلایی به GT3 رسید

    اسمی هم از داوران نبردن که خیلی عجیب بود . اصولا معیار انتخاب سایت ها متفاوته فردا همین موتور ترند با یک معیار دیگه ماشینی دیگه انتخاب میکنه

    موافقم 4
    مخالفم 16
    1. 1123

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      فراری که معمولا ماشین نمیده به اینا و کوروت زد صفر شش هنوز عرضه نشده، در هر حال اگر اونا هم میبودن بعلت قیمتش ( فقط فراری) و اینکه نسبت به پورشه قابلیت استفاده کمتری دارن بازهم جی تی 3 برنده میبود

      موافقم 7
      مخالفم 4
    2. mehran911

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2027 ديدگاه)

      چیزی جالب تر از این تلاش مذبوحانه نیست
      911GT3 سنگ محک اسپورت های دنیاست با اختلاف بهترین خودرو در کلاس خودشه
      اینکه صرفا مجله موتورترند هستش ، نیست مجله معتبری که این خودرو رو تحسین نکرده باشه
      دو هفته نیست در رای گیری مردمی motor1 به عنوان خودروی سال جهان انتخاب شد
      ی هفته نیست بین فینالیست های WCOTY قرار گرفت ی نگاه به لیست WCOTY تفاوت بقیه اسپورت سازها رو با پورشه مشخص میکنه
      همه اینایی که گفتم واسه همین یکی دو هفته اخیر هستش GT3 به قدری شاهکاره که حتی تعریف ازش از ارزشش کم میکنه
      .
      ((( البته هیچ اشاره ای نکرد که در اون انتخابات هیچ خبری از ماشین های پرفرمنس دیگه نبود . مثل فراری و کوروت و مکلارن و….)))
      وجود داشت هم تاثیری در نتیجه نداشت نمونه اش انتخاب خودرو رانندگان سال 2016 اتوکار با حضور 488GTB و مکلارن 620LT و 570S و… صد البته کوروت نه ما در مورد خودروهایی که تکنولوژی کپی میکنن صحبت نمیکنیم

      موافقم 21
      مخالفم 7
      1. sound of silence

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (37 ديدگاه)

        فقط از یه اروپایی فن بر میاد کوروت با ۷۰ سال سابقه و افتخار و با کلمه کپی زیر سوال ببره !!! 😂😂😂
        اگه شکست پورشه از C8 توو لمانز ۲۰۲۱ کافی نیست از فرووش و اول شدن کوروت تو مقایسها بگم !
        کپی فقط کپی Taycan از Model S که با اون گیربکس دو سرعته بیخاصیت که کاری پیش نبرد و توسط Model S Plaid توو درگ استریپ و نربرگرینگ به زیر کشیده شد !

        موافقم 6
        مخالفم 18
        1. mehran911

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          آره آره دقیقا من میگم ، حداقل در این مورد انقدری هستم که برای حرفی که میزنم دلیل و مدرک داشته باشم
          نه صرفا شما ، هر شخص دیگه ای هست بیاد ردش کنه
          اگه نتونستی اثبات کنی پورشه کجای تایکان رو از modelS کپی کرده دیگه نظر نده

          موافقم 18
          مخالفم 3
        2. sound of silence

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (37 ديدگاه)

          تو ثابت کردی کجای کوروت از پورشه کپی شده ؟
          تو به benchmark میگی کپی پس پورشه چون Model S و benchmark کرده میشه کپی !
          دوران قورباغه فلکس واگنی دیگه گذشت C8 Z06 اومد بهتر از GT3 بود و پشت سرش ZR1 با 850 plus hp میاد که 100% بهتر از GT2 RS خواهد بود
          از Model S Plaid و Model 3 که Taycan و ID4 با اون ترمز عقب کاسه ایش رو زدن کنار بیشتر نمیگم !
          تازه این شروع داستان مهندسی ناب آمریکاست :))
          یه زمانی آمریکایی ها در تلاش بودن از بحران بیان بیرون و رقابتی نبودن ولی الان داریم می‌بینیم چطور اروپایی هارو کردن تو قوطی !

          موافقم 6
          مخالفم 20
        3. sound of silence

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (37 ديدگاه)

          الان دیدم پورشه برای Macan ev فورد Mustang Mach E GT و benchmark کرده :)))))))
          ۷۵۰۰ تا مهندس کجان :)))))
          چرا کپی میزنن :)))))

          موافقم 3
          مخالفم 14
        4. mehran911

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          هم اینجا و هم در گروه بارها گفتم نمی دونم چرا ی عده بعد از مدتی ریست میشن
          نه حرف منه نه حرف فلان متخصص در فلان مجله
          اینو داره Tadge Juechter میگه کسی که در GM اونو به عنوان آقای کوروت می شناسن کسی که مدتهاست سرمهندس توسعه کوروت بوده
          از شروع توسعه که پورشه خریداری شد گیربکس PDK اون سوار پلتفرم توسعه ای هولدن شد بگیر تا در اواخر توسعه و حتی استفاده از ECU
          این فقط محدود به پورشه نیست این سرمهندس رسما میگه از فراری استفاده شده و همینطور مکلارن هم خریداری شد و از تکنولوژیش استفاده شد
          اینو به بقیه میگم اگه قبول ندارید خودتون برید بخونید تا دقیق متوجه داستان بشید
          صد البته صرفا محدود به این نسل نیست قبلا هم این اتفاق افتاده
          استفاده از لفظ بنچمارک چیزی رو حل نمیکنه
          برای بنچمارک قرار دادن میای تست سرعت وشتاب و …در نظر میگیری و شروع به توسعه چیزی برتر از اون میکنی نه این بیای از شروع تا انتها الگو برداری کنی و بهش بگی بنچمارک
          هر چند همین بنچمارک قرار دادن داره مشخص میکنه دست بالا با کدوم برندهاست
          البته از میزان هزینه توسعه تحقیقاتی که هزینه میشه مشخص هستش که داستان چیه
          وقت هزینه زمان تست پیش تولید مهندسی داره مشخص میکنه داستان چیه
          .
          یا باید بصورت موازی هزینه کنی و تجربه کسب کنی یا هر نسل بیای در بهترین حالت بقیه رو بنچمارک قرار بدی
          تاریخ بارها نشون داده امکان این وجود داره در برهه زمانی خاصی خودرویی بُلد بشه اما بلافاصله داستان به روال قبل بر می گرده
          .
          (((( الان دیدم پورشه برای Macan ev فورد Mustang Mach E GT و benchmark کرده :)))))))
          ۷۵۰۰ تا مهندس کجان :)))))
          چرا کپی میزنن ))))
          ترول اگه نمیتونی درست بخونی از بقیه کمک بگیر تا حداقل گل به خودی نزنی فورد چیزی نداره که پورشه بخواهد بهش نگاه کنه
          According to Mark Kaufman, head of Ford’s EV development squad Team Edison, Ford benchmarked its new EV against the Porsche Macan. When the Mustang Mach-E was in the early days of development, many competitive EVs, such as the Tesla Model Y, had not been launched. “We had to be more creative with our benchmarking. The Porsche Macan was interesting for us given the similar size, sport heritage and brand premium.”
          .
          من هنوز منتظرم ببینم پورشه در کجای توسعه تایکان از تسلا استفاده کرده

          موافقم 10
          مخالفم 1
        5. sound of silence

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (37 ديدگاه)

          یه بار دیگه این حرفای تکراری و زدی ولی ی بار منبع ندادی
          گفتی گیربکس ترمک از گترگ کپی شده چیزی پیدا نشد
          گفتی آیرودینامیک کپی شده چیزی پیدا نشد
          گفتی نمیدونم فرمون کپی شده چیزی پیدا نشد
          پورشه برای تایکان از Model S کپی کرده و تصاویرش همه جا پخش شده که دو تایکان کنار دو Model S دارن تست میشن اینا فقط تو جاده بود معلوم نیست تو وایساخ چقد Model S و کپی کردن آخرم بهش نرسیدن مخصوصا به Model S Plaid که نه تنها توو درگ استریپ پورشه و با خاک یکسان کرد بلکه توو خونه پورشه یعنی نربرگرینگم زدش زمین با اختلاف ۱۲ ثانیه :))) تازه بدون آپدیت Track mode و ترمز سرامیک
          یه نمونه دیگه از عقب ماندگی پورشه استارتاپ Lucid هست که درگش با نماد عقب ماندگی و گیربکس بیخاصیت ۲ سرعته همه چیزو مشخص میکنه
          یه نمونه دیگه از عقب ماندگی آلمان کدی CT4 V BW هست که موقع رونمایی گفتی به آلمانی نمی‌رسه ولی توو پیست vir از M5 کلاس بالاتر سریعتر بود :))
          فورد چیزی نداره ؟ حرف خنده دار نزن مومن فورد جیتی قیمتش از هر قورباغه فلکس واگنی که ساخته شده بیشتره

          موافقم 2
          مخالفم 14
        6. sound of silence

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (37 ديدگاه)

          خودت میدونی GT3 در برابر کوروت Z06 جدید حرفی برای گفتن نداره و امسال بخاطر نبود کوروت فلکس واگن انتخاب شده
          لمانز ۲۰۲۱ C8 فلکس واگن و شگست داد و این گویای همه چیزه
          بیا بگو کپی کرده آره اصلن کپی کرده تو راست میگی کپی کرده چیزی ساخته که فلکس واگن بیتل GT3 و با نصف قیمت میزنه زمین و موتور شاهکاری داره که قوی ترین V8 دنیاست

          موافقم 1
          مخالفم 14
        7. mehran911

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          ((( گفتی آیرودینامیک کپی شده چیزی پیدا نشد )))
          The General provided the Chevy’s perennial rival, a Porsche 911 Carrera S, just purchased by GM and used for various wind-tunnel and engineering tests.
          .
          (((گفتی گیربکس ترمک از گترگ کپی شده چیزی پیدا نشد))))
          It’s Tremec. They sell manuals, but the writing’s on the wall. They could watch the volumes going down every year. So they were super-motivated to get into the DCT business. They went out and bought Hoerbiger, a controls company in Belgium that worked with Getrag.
          ترمک که قبلش نمیدونست DCT چیه باید دست به دامان بقیه میشد البته این جدای داستان PDK هستش
          .
          (((گفتی نمیدونم فرمون کپی شده چیزی پیدا نشد)))
          The C6’s steering feel “wasn’t terrible, but it wasn’t as good as the 911’s, so that’s what we benchmarked,” he says.
          برای خوندن اینا از بقیه کمک بگیر البته باز این همه داستان نیست
          .
          (((پورشه برای تایکان از Model S کپی کرده و تصاویرش همه جا پخش شده که دو تایکان کنار دو Model S دارن تست میشن )))
          گفتم منبع بده کجاش رو کپی کرده اینکه دو تا ماشین کنار هم تست بشن خیلی با داستان توسعه کوروت تفاوت داره
          اتفاقا رئیس بخش توسعه تایکان گفته از هیچ الگویی برای توسعه تایکان استفاده نشده و تسلا خودش پیشنهاد داده برای یونیت کنترل به پورشه کمک کنه اما پورشه نپذیرفته
          ((((معلوم نیست تو وایساخ چقد Model S و کپی کردن آخرم بهش نرسیدن))))
          مهمل نباف معلوم نیست نشد دلیل لینک معتبر داری بده در غیر اینصورت ….
          زمانی که تایکان به بازار اومد فیس لیفت REVEN معرفی شد که حریف تایکان نبود نه مستقیمی نه پیست نه با ludicrousmode نه چیتا مد و … اون موقع plaid وجود خارجی نداشت
          .
          فورد جی تی رو هم پرفورمنس نسخه جاده ایش رو دیدم اگه نیازه یادآوری کنم ؟؟؟ نمی خواهم به لمانز 2018 جرایاناتش و تصمیمات عجیب و غریب فورد برای قهرمانی مهم اون سال اشاره کنم و اینکه چی شد ….
          .
          بگذریم
          هنوز منتظرم ببینم تایکان کجاش رو از تسلا کپی کرده

          موافقم 11
          مخالفم 1
        8. sound of silence

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (37 ديدگاه)

          اینا شد دلیل ؟ منم بلدم بگم Porsche copy tesla تمام
          چون اینگیلیسه قرار نیست باور کنم
          مهم نیست چی بوده چی شده Model S Plaid تایکان و همه جوره شکست داده با نصف قیمت ‌ . چیزی که همه میدونن برتری کامل صنعت آمریکا توو EV هاست و با صفحه تاچ کل داشبرد و گیربکس بیخاصیت ۲ سرعته نمیشه عقب ماندگی در برابر Tesla و Lucid و مخفی کرد
          حالا صبر کن Roadster با پکیج اسپیس ایکس بیاد بهت میگم ….
          فورد جیتی حرفی نمیتونی دربارش بزنی اون موقع که فلکس واگن جز بیتل و بیتل با لوگوی پورشه چیزی نمیساخت فورد ۴ سال قهرمان لمانز شد نسخه جاده ای جیتی بهترین V6 تاریخ به گفته خیلیها داره و قیمتش الآن بیشتر از هر فلکس واگنی با لوگوی پورشه هست و کلکسیونرها دنبالشن

          موافقم 0
          مخالفم 10
        9. sound of silence

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (37 ديدگاه)

          GM حداقل میگه داریم Benchmark میکنیم مثل فلکس واگن بیتل مخفیانه کپی نمیکنه مطمئن باش فلکس واگن خودش بارها رقبا رو بررسی و کپی کرده
          اعتراف مدیر عامل فلکس درباره عقب ماندگی ۱۰ ساله از Tesla و یادمون نرفته

          موافقم 1
          مخالفم 9
        10. mehran911

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          ((((خودت میدونی GT3 در برابر کوروت Z06 جدید حرفی برای گفتن نداره و امسال بخاطر نبود کوروت فلکس واگن انتخاب شده)))
          هر وقت کوروت با وجود همه اون داستانهایی که گفته شد خودرویی ساخت که با نسبت قدرت به وزنی مشابه GT3 تونست تایم مشابه در نوربرگرینگ بزنه بیا با هم صحبت کنیم
          نسخه RS از GT3 اواخر امسال رونمایی میشه با قدرتی کمتر از 540 اسب و آماده میشه برای زدن تایم GT2rs نسل قبل
          بعد من منتظر مینشینم ببینم امثال کوروت و… کی میتونن با اون نسبت قدرت به وزن همچین تایمی بزنن
          .
          ((( لمانز ۲۰۲۱ C8 فلکس واگن و شگست داد و این گویای همه چیزه))) اون فصل رو پورشه براش بینهایت دلیل آورد که چی شد و چرا توسعه ندادن اینجا هم بارها گفتم اما اون سال رو به کوروت می بخشیم موضوع اینه که امسال و سالهای دیگه هم هست 24 ساعته دیتونا امسال شروع خوبی برای کوروت نبود
          .
          (((چیزی ساخته که فلکس واگن بیتل GT3 و با نصف قیمت میزنه زمین و موتور شاهکاری داره که قوی ترین V8 دنیاست)))
          کیفیت متریال قابلیت اطمینان به قول خودتون بنچمارک قرار دادن به جای هزینه توسعه سنگین و… از دلایل این قیمت هستند
          فقط من موندم چرا کوروت در توسعه هر نسل دست از سر این قورباغه و بیتل و… بر نمی داره

          موافقم 11
          مخالفم 0
        11. sound of silence

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (37 ديدگاه)

          مسعله اینجاست پورشه ۳ برابر کوروت قیمت داره ولی آیا ۳ برابر ارزش داره ؟ قطعا جواب یه نه بزرگ عه
          پورشه هر وقت تونست با 90k قوی ترین V8 جهان و اون همه فیبرکربن و کابین پر چرم ناپا بده دست مشتری بیا حرف بزنیم
          کوروت واسه طراحی پول میده اگه مثل پورشه قورباغه یکسان با ۷۰ سال پیش میدادن دست مردم پول بیشتر میتونستن صرف توسعه کنن

          موافقم 0
          مخالفم 12
        12. mehran911

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          (((چون اینگیلیسه قرار نیست باور کنم )))
          چی باید گفت واقعا ….
          ی زحمت به خودت می دادی سرچ می کردی لینک ندادم چون نیاز به تایید شدن داره
          .
          (((حالا صبر کن Roadster با پکیج اسپیس ایکس بیاد بهت میگم ….)))
          رسما عین کودکستان شده داستان بقیه تموم شد حالا دست به دامان تسلا شدید
          پورشه از پیشرانه تخت نفس طبیعی تا تخت توربو تا V8 و V6 توربو با نسخه های هایبرید در انواع اقسام مدلهای GT و سدان و کراس اوور و…توسعه میده همه اینها زمان و هزینه هنگفت طلب میکنه و قرار نیست در همه حوزه ها بهترین باشه پورشه ی برند صرفا الکتریکی سازنیست البته که با تایکان فوق العاده ظاهر شد
          با سرمایه گذاری صورت گرفته اوضاع قطع به یقین در حوزه الکتریکی تغییر پیدا خواهد کرد
          .
          (((GM حداقل میگه داریم Benchmark میکنیم مثل فلکس واگن بیتل مخفیانه کپی نمیکنه مطمئن باش فلکس واگن خودش بارها رقبا رو بررسی و کپی کرده)))
          بازم میگم لیییینک بده مهمل نباف تایکان ربطی به تسلا نداره
          .
          (((فورد جیتی حرفی نمیتونی دربارش بزنی اون موقع که فلکس واگن جز بیتل و بیتل با لوگوی پورشه چیزی نمیساخت فورد ۴ سال قهرمان لمانز شد نسخه جاده ای جیتی بهترین V6 تاریخ به گفته خیلیها داره)))
          خب یعنی الان باید داستان لولا و دست به دامان انگلیسی ها شدن فورد برای رقابت با فراری رو بر خلاف میلم دوباره تکرار کنم ؟؟؟
          خیلی دوست دارم بدونم این خیلی ها کیا هستن که به فورد لقب بهترین V6تاریخ رو دادن چندتاشون رو میتونی نام ببری
          منم میگم ال نود چهار سیلندر من بهترین چهار سیلندر تاریخه

          موافقم 11
          مخالفم 0
        13. sound of silence

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (37 ديدگاه)

          پورشه نصف اینایی که گفتی و خودش توسعه نمیده موتور V8 با هزار تا ماشین دیگه مشترکه موتور V6 همینطور بعد مگه بقیه شرکتا چیکار میکنن GM کوروت میسازه با قوی ترین V8 از اون طرف هامر EV با شتاب ۳ و هیکلی بزرگ تر از ۱۰۰ تا قورباغه
          همکاری با بقیه چیز عجیبی نیست پورشه خودش با هزاران شرکت آمریکایی در ارتباطه ممکنه مهندساش آمریکایی باشن دست به دامن چیه موتور اکو بوست ده ها جایزه بهترین موتور سالو برده تو انتخاب نمیکنی چی بهترینه

          موافقم 1
          مخالفم 11
      2. MOHAMMAD.Z06

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (420 ديدگاه)

        یه سخنی هست کاملا مناسب شماست اقای مهران
        مرگ تعصب ، تولد اخلاق هست.
        ایمانوئل کانت

        موافقم 5
        مخالفم 15
        1. mehran911

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          دوست عزیز چیزی خلاف واقع گفته نشده
          چون اطلاع دقیق نداری اینجوری نظر میدی
          من متوجه علاقه شما به کوروت هستم اما این چیزی از واقعیت داستان کم نمیکنه
          وقت صرف کنید خودتون بخونید
          و نه صرفا این نسل

          موافقم 11
          مخالفم 1
  12. ارشیاSVJ

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    همه اش یه طرف
    اینکه از sto سریعتر بوده یه طرف.
    کاش لامبورگینی قدرت sto رو ۸۰ اسب از پرفورمانته کمتر نمیکرد با این وضعی که من میبینم این زیاد نمیتونه با پرفورمانته شکاف سرعت ایجاد کنه که ۱۰۰ هزار دلار بیشتر براش پول بدی عملا وارد محدوده svj شده از نظر قیمتی

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. مردیم از خوشی

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    سال دیگه کورت Z07 خیلی ها را زخمی می‌کنه خلاصه مراقب خودتون باشید

    موافقم 1
    مخالفم 13
  14. شاهین

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    برخلاف داشبورد AMG هم از جنس پلاستیک ساخته نشده است.
    اینو یادم میمیونه …

    موافقم 3
    مخالفم 4
  15. Porsche 911

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    استاد سایلنت با اکانت فیک
    اصلا میدونی آمریکا چیزی به اسم مهندسی ناب نداره؟
    چرا؟ چون فلسفشون در خودروسازی فقط و فقط انداختن موتور بزرگ و یه سوپرشارژ هست بجز استثنا های مثل فوردgt و غیره…
    اینکه پورشه توی اولین تجربه تقریبا از همه ی برقی های آمریکا در زمان ورودش بهتر بود خیلی فشار میاره نه؟!
    هزاران ساعت صرف تست پیشرانه ی این شاهکار هست بعد با کورتی مقایسه میکنی که اروپایی شده و الگوش فراری بوده؟
    ماکان ev هم خیلی زود میاد و اون همه ساعت تست و هزینه به ثمر پیشینه و شما فقط فشارشو میخورین

    موافقم 9
    مخالفم 1
  16. پرهام ۹۱۱

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (65 ديدگاه)

    شما آمریکای ها فقط بلدین تیون کنین یه توربو شارژر همراه موتور v8 بد بخت تو اصلا میتونی پورشه رو با اون کوروت مقایسه کنی

    موافقم 7
    مخالفم 0
  17. مرتضی

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مشخصات فنی و هندلینگ ب کنار…
    چرا انقدر خوشگله!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. پورشه

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    عالی پورشه ماشینیه تاریخشو همچیزش زیباست حالا هرکی یه چیزی میگه ولی پورشه واقعا ماشین بینظریه از هر لحاظی

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا