پورشه

تخت گاز با پورشه 911 توربو S تیونینگ شده، 328 کیلومتر برساعت در اتوبان

پورشه ۹۱۱ توربو S در حالت استوک نیز جزو بهترین سوپر اسپرت‌های دنیاست ولی برخی مالکان به نسخه استاندارد اکتفا نکرده و آن را ارتقا می‌دهند. حالا یکی از همین نمونه‌ها به دل اتوبان زده است…

اگر بخواهیم بهشت ماشین بازها را تعریف کنیم می‌توانیم اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان را مثال بزنیم که رانندگان می‌توانند در برخی بخش‌ها با حداکثر سرعت بتازند. بله شما می‌توانید در این اتوبان‌ها با هر سرعتی که دوست دارید برانید و این موضوع کاملاً قانونی است. به تازگی کانال یوتیوب AutoTopNL که متخصص تست سرعت و شتاب خودروها در اتوبان‌هاست با یک دستگاه پورشه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ راهی اتوبان‌ها شده و البته خودروی موردبحث ارتقا نیز یافته است.

این خودرو دارای پکیج تیونینگ شرکت LCE پرفورمنس است. تیونر یاد شده اکثراً روی خودروهای اسپرت آلمانی کار می‌کند و همان‌طور که می‌دانید ۹۱۱ توربو S جزو بهترین‌ها و محبوب‌ترین خودروها برای تیون کردن است. خودروی موردبحث در حالت استاندارد از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربویی سود می‌برد که قدرت ۶۴۱ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر تولید می‌کند. این موشک زمینی در عرض ۲.۷ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

اما نمونه موردبحث ما بهبودهای قابل‌توجهی را نسبت به مدل استاندارد تجربه کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم اگزوز جدید، حذف فیلتر ذرات، بهینه‌سازی جذب هوا، بهبود توربوشارژر، ارتقای برنامه‌ریزی پیشرانه، حذف محدود کننده سرعت و تنظیم زمان تعویض دنده و فشار کلاچ گیربکس دوکلاچه اشاره کرد. پکیج موردبحث حدود ۳۲ هزار دلار قیمت دارد و خروجی نهایی آن نیز کسب قدرت ۹۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری خواهد بود. همین تغییرات باعث شده‌اند پورشه ۹۱۱ توربو S تیون شده دودهم ثانیه سریع‌تر از مدل استوک به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. همان‌طور که در ویدئوی زیر خواهید دید خودرو هیچ مشکلی در رسیدن به سرعت‌های فراتر از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ندارد. در اواخر ویدئو نیز پورشه می‌تواند به سرعت حدود ۳۲۸ کیلومتر در ساعت دست یابد که خبر از پرفورمنس تحسین‌برانگیزش می‌دهد. ما حدس می‌زنیم این خودرو در صورت باز بودن اتوبان می‌توانست به سرعت‌های بالاتر نیز دست پیدا کند. این‌طور نیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    بنازم

    موافقم 19
    مخالفم 1
  2. Siyavash

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (658 ديدگاه)

    به نظرم فرق چندانی با فابریک نداشت..مخصوصا در تاپ اسپید…

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. محمد امین

      ۲۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (2168 ديدگاه)

      صفر تا سیصد رو تقریبا دو ثانیه سریع تر رفت ، البته به طور چشمی احساسش سخته ، ولی در عمل کاملا محسوسه

      موافقم 4
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (244 ديدگاه)

    توی اخرین لانچ تونست یک چهارم مایل رو ۹.۵۵ بزنه. توی اتوبان و شرایط معمولی چقدر فوق‌العاده بود این عدد.

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. امیرحسین

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    عشق است ۹۱۱

    موافقم 15
    مخالفم 1
  5. TESLA

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    واقعا عالی بود ، حالا فکرشو کنید هایپرکار بعدی پورشه یا ۹۱۱ های هیبریدی قراره چه هیولا هایی باشند 😱😍🇩🇪🇩🇪🚀🚀

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. TESLA

      ۲۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      از نظرتون هایپرکار بعدی پورشه ، تمام الکتریکی هست یا مثل ۹۱۸ هیبریدی خواهد بود ؟

      موافقم 8
      مخالفم 0
  6. Reza_ar

    ۲۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    به سرعت تعویض دنده نگاه کنید!چقدر pdkباهوش و دقیق کار میکنه!

    موافقم 6
    مخالفم 0
  7. Reza Waffen SS

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    امروزمو ساختی دمت گرم

    موافقم 7
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا