رپورتاژ

تیونینگ ماشین های آفرود در مجموعه دنده کمک

آفرود، کلمه‌ایست که هر فرد (بخصوص در چند سال اخیر) دست کم یکبار آن را شنیده است. معمولا افرادی که اهل هیجان هستند و دوست دارند مدام اتفاقات متفاوتی را تجربه کنند، جذب رشته ورزشی آفرود می‌شوند؛ البته موضوع فقط به یک رشته ورزشی و مسابقات آن، ختم نمی‌شود. در واقع بهتر است در اینجا یادآور شویم که، در ابتدا افراد با خودروهای آفرودی خود به طبیعت می‌رفتند و جاده‌های سخت و ناهمواری را طی می‌کردند. رفته رفته با استقبال زیاد مردم، این کار به یک رشته ورزشی تبدیل شد؛ که با رسمی شدن آن، هر ساله شاهد شمار بسیاری از شرکت‌کنندگان در این رشته هستیم. از طرفی ماشین‌های آفرود با طی کردن پروسه‌ای جذاب، امروزه به قدرتمندترین خودروهای سراسر دنیا تبدیل شده‌اند و می‌توانند به آسانی جاده‌های مختلفی را طی کرده و هر مسیری را بدون آسیب، پشت سر گذارند؛ اما این توضیحات کافی نیست! قصد داریم مفصل‌تر برای شما کلمه آفرود را تعریف کرده و بعد از بررسی تمام موارد ضروری در این زمینه، به شما یک مرکز تخصصی تیونینگ آفرود دنده کمک در تهران، معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

تیونینگ ماشین های آفرود

ماشین آفرود چیست؟

وجود یک مثال، همواره به ملموس شدن یک تعریف کمک می‌کند؛ بنابراین با مثالی کوتاه به تعریف کلمه آفرود، می‌پردازیم. فرض کنید: قصد دارید با یک خودرو در بیابان‌ها و کویرهای واقع در مرکز کشور، تردد کرده و با عبور از رمل‌های شنی هیجان و حس وصف ناپذیری را تجربه کنید. در این صورت، ماشین شما باید قدرت لازم برای گذر بدون دردسر از این مسیرها را داشته باشد. به ماشینی که چنین توانایی و مهارتی را داراست، ماشین آفرود و به این مدل سفر (با شرایط ویژه‌ای که دارد)، آفرود یا سفر آفرودی می‌گویند. همه ساله در سراسر دنیا، جوانان و طرفداران رانندگی با این مدل خودروها، دور هم جمع شده و مسابقات آفرودی را برگزار می‌کنند.

همه ما می‌دانیم که حتی برای سفرهای یک روزه، به وسایل و لوازم خاصی نیاز خواهیم داشت؛ پس سفری که (به احتمال زیاد) دردسر و سختی بیشتری دارد، لوازم ضروری‌تری هم احتیاج خواهد داشت. از این رو در قسمت بعد، تمامی لوازم مورد نیاز برای داشتن یک بیراهه‌نوردی فوق‌العاده را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

لوازم آفرود

تجهیزات یک سفر آفرودی با سایر سفرهایی که تا به امروز داشته‌اید، متفاوت است. مهم‌ترین نکته آن است که شما خودروی خود را تجهیز کنید؛ چرا که بیشترین تهدید و احتمال خطر، برای خودروی شما خواهد بود. سپر، رکاب، سوپرلید و باربند آفرودی از جمله تجهیزاتی هستند که باید قبل از سفر، برای هر خودروی آفرودی نصب شده باشد. مختصر توضیحات هر یک از این موارد را، با دقت دنبال کنید:

  • سپر آفرود: به منظور محافظت از جلوبندی، زیربندی و در مجموع ساختار فنی خودروی آفرودی، سپرهای مخصوصی برای این نوع خودرو ساخته می‌شود. این نوع سپر، طبق مدل خودروی شما در ابتدا بطور سفارشی طراحی شده و سپس با بهترین مواد اولیه و متریال با کیفیت، تولید و در نهایت روی خودرو نصب خواهد شد. سپر آفرود، علاوه بر دفع ضربات و آسیب‌های وارده به قسمت جلویی خودرو، به زیبایی ظاهر خودروی شما نیز کمک شایانی خواهد کرد.
  • رکاب آفرود: محافظت از بدنه و طرفین خودرو، سهولت در سوار شدن و زیبایی بخشی به خودرو و … از جمله ویژگی‌هایی هستند که با نصب رکاب آفرود، به خودروی شما اضافه خواهند شد.
  • سوپرلید: طبیعتا در هر سفر، شما وسایل ارزشمندی به همراه دارید که نمی‌خواهید در معرض دید همگان و همچنین به دور از حرارت و رطوبت، قرار گیرد. سوپرلید آفرود این امکان را برای شما ایجاد کرده است تا لوازم باارزش خود را در قسمتی قرار دهید، که دارای قفل است و مزایای خاص خود را داراست.
  • باربند آفرود: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که هر آفرود نیاز دارد، باربند است. می‌دانیم که خودروهای آفرودی ساختار خاص و غول آسای خود را دارند؛ اما به هر صورت برای سفرهای چندروزه در دل طبیعت، شما نیازمند وسایل زیادی خواهید بود که مسلما فضایی بیش از صندوق عقب خودرو را احتیاج خواهند داشت. به علاوه اینکه، شما می‌توانید آپشن‌های مختلفی مثل سایبان آفرود را نیز، روی همان باربند نصب کنید.

 

تیونینگ ماشین های آفرود

مکانیکی آفرود

بدیهی است خودرویی که در کوه، دشت و بیابان در گذر بوده و از میان صخره‌ها و سنگ‌ها عبور می‌کند، نسبت به خودرویی که فقط آسفالت هموار را به خود دیده است، نیاز بیشتری به مراقبت و تعمیرات خواهد داشت؛ بنابراین شما باید بعنوان صاحب چنین خودرویی، توجه ویژه‌ای به سلامت خودروی خود داشته باشید. اگر آفرود شما سالم نباشد، کام شما را در سفر تلخ کرده و هیجانتان را به کلافگی مبدل خواهد ساخت. تعمیر آفرود حساس است و ساختار آن متفاوت! به طبع تعمیرگاه آن نیز، باید با وسواس بیشتری انتخاب شود؛ چرا که هر تعمیرکاری، با سازوکار آفرودها آشنایی کامل ندارد! پس قبل از هرگونه اقدامی، مفصل و جامع در این باره تحقیق کرده و با خاطری آسوده خودروی خود را به دست یک تعمیرگاه آفرود مجرب بسپارید.

 

بهترین ماشین آفرود در ایران

این روزها تعداد مدل‌ ماشین‌های آفرود بسیار بوده و افراد با توجه به سلیقه و بودجه خود، از میان آنها خرید می‌کنند. در این بخش چند ماشین محبوب آفرودی در ایران را به شما معرفی کرده‌ایم.

پاترول، رونیز، پیکاپ و هایلوکس از جمله آفرودی‌هایی هستند که در ایران طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. برخی مشخصات این خودروها عبارتند از:

  • پاترول: نوستالژی اکثر آفرودبازهای ایرانی، نیسان پاترول است. این خودرو سالهاست توقف تولید خورده اما همچنان افراد با کمک روش‌هایی مثل تیوتینگ خودرو، به آن قدرت و جانی دوباره می‌بخشند و با همان حس و حال، دل به جاده می‌زنند.
  • رونیز: نیسان رونیز خودرویی است که به عنوان جایگزینی برای نیسان پاترول تولید شد و با استقبال خوبی مواجه شد. رونیز با قدرت و استحکامی که با خود به همراه دارد، یک آفرودی مقرون به صرفه محسوب می‌شود و خوراک افرادی است که سرمایه زیادی برای خرید خودرو ندارند.
  • پیکاپ: پیکاپ یک آفرود همه کاره و به قول ما ایرانی‌ها، آچار فرانسه‌ایست برای صاحب خود! شما می‌توانید با این خودرو به سفرهای آفرودی بروید، حمل و نقل وسایل زیاد با وزن بالا را انجام دهید و در عین حال، نگران هزینه‌های نگهداری و تعمیرات آن نباشید. پیکاپ، خوراک کسانی است که به آفرود علاقمند هستند؛ اما بودجه و سرمایه زیادی برای خرید ماشین، در اختیار ندارند.
  • هایلوکس: تویوتای جان سخت به نام هایلوکس! این خودرو با ساختاری غول پیکر، دارای قسمت بزرگی برای بار بوده و به شما این امکان را می‌دهد که برای حمل و نقل وسایل‌تان نیز، از آن استفاده کنید. بابت تحمل بار و عدم نیاز به تعمیرات مداوم آن نیز خیالتان راحت!

 

تیونینگ ماشین های آفرود

دنده کمک مرکز تخصصی آفرود در شرق تهران

و بالاخره نوبت به اصل مطلب رسید! برای تعمیر خودرو و یا نصب هر یک از لوازمی که با هم مرور کردیم، شما باید به یک مرکز تخصصی آفرود مراجعه کنید. با انتخاب درست یک مجموعه و دریافت خدمات مناسب، به کاهش هزینه‌ها و اطمینان از سلامت خودروتان کمک خواهید کرد. مجموعه تخصصی آفرود دنده کمک یکی از این مراکز تخصصی آفرود در شرق تهران است که سالها در زمینه تعمیر خودروهای آفرودی مختلف از جمله: نیسان پاترول، رونیز، پیکاپ، هایلوکس و … و نصب آپشن‌های مختلف برای آنها، فعالیت کرده است. این مرکز با تکیه بر دانش فنی تیم حرفه‌ای خود، توانسته رضایت مشتریان بسیاری را کسب کرده و به دنبال آن، انتخاب مطمئنی برای شما عزیزان باشد. از طریق ارتباط با کارشناسان این مجموعه، می‌توانید به پاسخ سوال‌های مختلف خود در زمینه آفرود برسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    تو دل این مجموعه‌ها که البته زیاد هم داره میشه ، یه هیولاهایی ساخته میشه که تو خودِ آمریکاشم قُلفه !!!
    تا جایی که میدونم ، اکثر مالکانی که خوب خرج میکنند ، دهه ۵۰ و ۶۰ هایی هستند که مهاجرت کردن اروپا و آمریکا و به سبب ریال بی‌خود و دلار ارزشمند یه پیکاپ یا suv صفر یا کارکرده میخرند و تا دندان مسلحش میکنند که سالی یکبار بیان ایرانو بگردن و برگردند و در آخر هم گران‌تر میفروشنش به بچه پولدارهایه بابا کارخونه‌دار بابا مهندس بابا دکتر بابا وکیل بابا بازاری !
    بخدا قسم که جوانان ایرانی آب ندیدن و اگر نه بهترین شناگرها در جهان هستند به سبب عشق ماشین بازی !
    همین T8 لگن رو جوری موتور گیربکس زیربندی عوض میکنند با نمونه‌های آمریکایی ژاپنی ، که آدم حال میکنه از لولو چه هلویی ساختن و وقتی هم خواستن بفروشنش ، موتور گیربکس رو باز میکنن و همون فابریکی لگن رو میبندند و به اسم کم‌کار ولی با دیزاین خوشکل میدن به همون بچه بابا مهندس وکیل دکتر … !
    عزت زیاد تا دیار باقی ، شاقیم !

    موافقم 20
    مخالفم 42
    1. Enzo Ferrari 2008

      ۱۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1208 ديدگاه)

      معلومه که متن مطالعه نکردی

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        دقیقاً !!!

        موافقم 7
        مخالفم 7
    2. سالار امیرکیانی

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      والا ما که با یه جیپ شهباز و یکم کار کردن روش بدون اینکه هزینه زیادی بزاریم کارمون راه میوفته .هرچند نویسنده مقاله یه پاترول و…. اشاره کرد و اسمی از جیپ که ریشه و شالوده آفرود تو دنیاس اشاره ای نداشت. احتمالا چون کارشون تیونینگ پاترول و… بوده و جیپ راست کارشون نیس

  2. Anti Tesla

    ۱۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    آفرود مال بچه پولدار ها است.
    من یک پراید مدل ۷۹ و با یک تویوتا کریسیدا دارم که پرایدم بزور راه میره و متأسفانه جدیداً من رو به خرج انداخته و تویوتا کریسیدا هم که کلکسیونی هست و فقط برای رفتن به دانشگاه و مهمونی ازش استفاده می کنم‌.

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. حسین

      ۱۵ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام رفیق
      منم ماشین کلاسیک داشتم.خیلی نرمه،راحته،ایمنه، و پر آپشن
      ولی نگه داشتنش اشتباهه .خیلی عقب میندازَدِت.
      ازش دل کندم و به چندِرغاز فروختمش و با دو بچه فسقلی یک سال و نیم بی ماشینی کشیدم .
      خدا رو شکر الان یه آریو اتومات دارم و خیلی راضیم.
      ماشین کلاسیک مال وقتیه که یه ماشین صفر حتی پراید داشته باشی بعد بری سراغش…
      موفق باشی

      موافقم 1
      مخالفم 2
  3. hosain mirzaei

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام وخسته نباشید، من یه باربند فابریک تویوتا هایلوکس تایگر اطاق دار دارم و میخوام بفروشم لطف میکنید اگرخرید داشتید بامن باشماره09360121910تماس بگیرید متشکرم، میرزایی
    اگرمایل بودیدبفرماییدعکساشوبفرستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست