موتورسیکلت یاماها IRFZ-S 150 که توسط شرکت کبیرموتور وارد بازار ایران شده، بهعنوان یکی از گزینههای جدی در کلاس استریت شناخته میشود. این مدل با طراحی مدرن، عملکرد دقیق و مصرف سوخت اقتصادی، به یکی از پرطرفدارترین انتخابهای موتورسواران تبدیل شده است.
در ادامه این مطلب، نگاهی دقیقتر به یاماها FZ 150 خواهیم داشت؛ با ما همراه باشید.
طراحی مهندسیشده برای رانندگی راحت و کنترلشده
این موتورسیکلت با ساختار عضلانی و هندسه متناسب میان باک، زین و فرمان، تجربهای راحت و تسلط بالا را برای راکب فراهم میکند. استفاده از چراغ جلوی LED با طراحی تهاجمی و خطوط تیز در بدنه، جذابیتی بصری ایجاد کرده که در کنار ابعاد متعادل و ارتفاع مناسب زین (۸۰۰ میلیمتر)، برای استفادههای روزمره کاملاً مناسب است.
مشخصات فنی؛ ترکیب هوشمندانه توان و مصرف
یاماها IRFZ-S 150 به یک موتور تکسیلندر ۴ زمانه ۱۴۹ سیسی با سیستم تحریک سوپاپ SOHC مجهز است که توان تولید ۱۲.۵ اسب بخار را در دور ۷۵۰۰ و گشتاور ۱۳.۲ نیوتنمتر را در دور ۵۵۰۰ دارد؛ عملکردی که در ترافیکهای شهری و شروع حرکتها بسیار مؤثر عمل میکند.
سیستم انژکتور با ECU برند DENSO ژاپن باعث میشود سوخترسانی دقیق و مصرفی حدود ۲.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر حاصل شود. انتقال نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته و کلاچ روغنی صورت میگیرد؛ که برای موتورسواران تازهکار و حرفهای، تجربهای روان فراهم میکند.
سیستم ایمنی و تعلیق
یاماها در این مدل از ترمز دیسکی در هر دو چرخ استفاده کرده که ترمز جلو به سیستم ABS نیز مجهز است؛ نکتهای مهم برای افزایش ایمنی در سرعتهای بالا یا شرایط لغزنده. کمکفنر تلسکوپی جلو و کمکفنر مرکزی روغنی عقب، عملکردی متعادل و نرم ایجاد میکند؛ تایرهای پهن با ابعاد ۸۰/۱۰۰ در جلو و ۷۰/۱۴۰ در عقب نیز نقش مهمی در کنترل و چسبندگی دارند.
قیمت و مقایسه با رقبا
در بازار ایران، یاماها IRFZ-S 150 با قیمت پایه ۲۷۳ میلیون تومان عرضه شده است. در این رنج قیمتی، میتوان از TRX150 و NA180 به عنوان رقبای این موتور نام برد؛ اما حضور سیستم ABS، کیفیت ساخت بالاتر و مصرف سوخت پایینتر، مزیتهایی هستند که یاماها را در جایگاه بالاتری قرار میدهند.
برای خرید یاماها اف زد ۱۵۰ و اطلاع از شرایط خرید اقساطی این موتورسیکلت پرطرفدار میتوانید به سایت یا نمایندگیهای مجاز این برند مراجعه کنید.
نتیجهگیری
یاماها IRFZ-S 150 با برخورداری از مهندسی دقیق، ایمنی بالا، مصرف سوخت پایین و پشتیبانی رسمی شرکت کبیرموتور، انتخابی منطقی برای کسانی است که به دنبال یک موتورسیکلت مطمئن، خوشساخت و مدرن در کلاس استریت هستند. چه برای استفاده روزمره و چه برای مسافتهای میانبرد، این مدل میتواند نیازهای طیف گستردهای از راکبان را پاسخ دهد.
F22RAPTOR
۴ خرداد ۱۴۰۴با این بازدهی توان
باید استهلاک پایین داشته باشه
Said
۹ خرداد ۱۴۰۴بهترین موتوری که میشه وارد کردیاماها PG-1 هست که وارد نمیکنن مردم موتور کار میخوان این چه بدرد میخوره
جوادی
۴ خرداد ۱۴۰۴قیمت بالاست موتور هندی به صرفه تره
وحید
۴ خرداد ۱۴۰۴جالبه همین موتور هند قیمتش حدود ۱۳۰ هزار روپیه
که میشه حدود ۱۲۰ میلیون تومن
مهرابم
۷ خرداد ۱۴۰۴وقتی میرسه ایران میشه ۲۷۰ ملیون..
samurai
۴ خرداد ۱۴۰۴موتور کمتر از 250 سی سی ارزش خریدش پایینه
ارش
۴ خرداد ۱۴۰۴نمیدونم ایران چه خبره نه میتونیم ماشین خوب سوار شیم نه موتور خوب همش باید حسرت چیزایی رو بخوریم که تو کشورهای همسایه که ی خونه سالم ندارن ولی از بهترین وسایل نقلیه استفاده میکنن همیشه برام سوال بوده…
انرژی هسته دویست تومن بسته ائی
۱۱ خرداد ۱۴۰۴نمیدانی چه خبره ، دیکتاتوری
froG-driVer
۵ خرداد ۱۴۰۴کلا با موتور نیکد زیر ۲۵۰ و کم حجم و تک سیلندر حال نمیکنم جز یکی دو مورد مث KTM…
zm.1994
۵ خرداد ۱۴۰۴قیمتش گرونه خدایی ببین ما کجا داریم زندگی میکنیم که یه موتور ۱۵۰ سی سی باید ۲۷۳ میلیون تومن پولش باشه فقط ای کاش نمیرفتن رو منبر بشینن واسه مردم بگن که گرونفروشی در اسلام حرام است کمفروشی در اسلام حرام است فقط هم بلدن واسه مردم بگن نه خودشون
مشهدی
۷ خرداد ۱۴۰۴این قیمت همش به خاطر مالیاته ک ازمردم ومامیگیرن وخرج کشورایه دیگه میکنن نه جاده داریم نه وسیله خوب همش حسرت نصیب مردم خودشون بهترین هارودارن بعدواسه مردم ماکت جهنم درست میکنن هرچه بکارین همون برداشت میکنیددیرنیست ک بایدتاوان بدین یاخودتون یاخانوادتون ازیک طریقی
رضا
۸ خرداد ۱۴۰۴احسنت