مسابقات

اعلام بازنشستگی فیلیپه ماسا از فرمول یک

فیلیپه ماسا اعلام کرد که در پایان فصل ۲۰۱۷، از فرمول یک خداحافظی خواهد کرد.

این برزیلی تا کنون در ۲۶۷ گرندپری حضور داشته و از نظر تعداد مسابقات ششمین راننده در تاریخ فرمول یک است. این راننده‌ی باتجربه‌ی ویلیامز در پایان فصل ۲۰۱۶ قصد بازنشستگی از فرمول یک را داشت و در گرندپری برزیل ۲۰۱۶ خداحافظی دراماتیکی با هم وطنان خود انجام داد. اما با پیوستن ناگهانی والتری بوتاس به مرسدس بنز و درخواست ویلیامز از او، برای یک فصل دیگر به فرمول یک و تیم ویلیامز بازگشت.

ویلیامز ماه پیش اعلام کرده بود که فیلیپه ماسا و لنس استرول، رانندگان احتمالی آن‌ها برای ۲۰۱۸ هستند؛ اما حالا این راننده‌ی برزیلی ۳۶ ساله اعلام کرده که قصد ادامه‌ی فرمول یک را ندارد و دو گرندپری باقی‌مانده‌ی  برزیل و ابوظبی آخرین گرندپری‌های او خواهند بود.

ماسا در این مورد گفت:

همان‌گونه که می‌دانید، بعد از اعلام بازنشستگی در فصل قبل، وقتی آن‌ها با من تماس گرفتند قبول کردم که این فصل به ویلیامز برگردم و به تیم کمک کنم.

حالا چهارمین فصل خوب را در ویلیامز سپری می‌کنم، اما حضور من در فرمول یک در انتهای امسال به پایان خواهد رسید. دوست دارم بار دیگر تشکر خود را از همه‌ی کسانی که من را حمایت کردند اعلام کنم. از همسرم، پدرم، کل خانواده‌ام، مدیرم نیکولاس و تمام دوستان و همکارانم تشکر می‌کنم.

همچنین می‌خواهم تشکر خود را از تمام طرفدارانی که در طول این دوران مرا حمایت کردند اعلام کنم. حال که دو مسابقه به پایان دوران فرمول یک من مانده، خاطرات بسیار خوبی از حمایت آنان دارم و در حال آماده شدن برای فصل جدیدی از زندگیم هستم.

ماسا در ۱۴ و نیم‌ فصل فرمول یک برای سائوبر، فراری و ویلیامز رانندگی کرد. او ۱۱ برد به دست آورد، ۱۶ پول پوزیشن و ۴۱ سکو نیز کسب کرد. بهتریم عنوان او در رقابت قهرمانی جهان، به سال ۲۰۰۸ مربوط می‌شود. در این سال او با اختلاف کمی نسبت به همیلتون در رده‌ی دوم ایستاد. در آن سال تماشاگران برزیلی غم‌انگیزترین گرندپری در کشور خود را شاهد بودند و راننده‌ی آن‌ها از قهرمانی بازماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (158 ديدگاه)

    با سلام
    یکی از با اخلاق ترین راننده های فرمول یک بود امیدوارم تو مراحل بعدی زندگیش موفق باشه اون مسابقه سال 2008 واقعا یه شوک بود آخرش تا اونجایی که یادمه ماسا اول شد و اگه هملیتون زیر پنجم مقامی می آورد ماسا قهرمان می شد ولی همیلتون دقیقا پیچ ماقبل پایان مسابقه سبقت می گیره که 4 شد و قهرمانی ماسا کنسل شد هنوز گریه هاش یادمه که با فراری مسابقه می داد و همیلتون با مک لارن مرسدس (یادش بخیر یان مک لارن مرسدس چه تیم باحالی بود کیمی رایکونن میکا هاکینن دیوید کولتهارد و لوییس همیلتون و ….)از راننده های خوب این تیم در ادوار مختلف بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Siamak.S

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (149 ديدگاه)

    چه مصیبتی ؟…
    هیچوقت راننده با استعداد و مالی نبود ! همون بهتر که جای اشغال شده رو خالی کنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا