مسابقات

انتقاد از تصادفات زیاد مکس ورشتاپن

مکس ورشتاپن در تعیین خط موناکو سریع به نظر می‌رسید اما یک تصادف در جریان تمرینات امیدها را برای کسب پل وزیشن و سپس کسب سکو در مسابقه به پایان رساند.


بجای ورشتاپن که می‌توانست به مقام درخوری در موناکو دست یابد هم‌تیمی او دنیل ریکاردو بود که به قهرمانی رسید. این عملکرد درخور در حالی به دست آمد که پیشرانه خودروی ریکاردو هم دارای نقص واضحی بود و قدرت کمتری در مقایسه با حالت عادی داشت.


رئیس تیم ردبول آقای کریستین هورنر گفته است:

او باید این آخر هفته را فراموش کرده و نشان بدهد که چه راننده‌ای است و البته برای آینده آماده شود. ورشتاپن یک معلم بسیار خوب در تیم دارد.

او ادامه می‌دهد:

مکس پر از استعداد است. او برخی تجربه‌های بد داشته و من فکر می‌کنم اصلاح این روش به او کمک خواهد کرد. موضوع جالب اینکه او سخت‌تر از همیشه کار می‌کند. او سرسخت‌تر از همیشه است.

ورشتاپن در فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول ۱ شش اشتباه گوناگون داشته است. در استرالیا او اسپین زد و به رتبه ششم رسید. در بحرین هم با همیلتون برخورد داشت و از دور مسابقات کنار رفت. در چین هم با فتل تصادف کرد و پنجم شد و در آذربایجان هم با هم‌تیمی خود ریکاردو تصادف کرد و بازهم از دور مسابقات کنار رفت؛ و پیش از روز بد خود در موناکو با استرول در اسپانیا سرشاخ شد.

 

امتیازات ازدست رفته توسط ورشتاپن

مسابقه حادثه امتیازات ازدست رفته ردبول
استرالیا عدم جنگندگی و اتمام در رتبه ششم ۰
بحرین برخورد با همیلتون، خروج از مسابقه ۱۲+
چین تصادف با فتل، کسب رتبه پنجم ۵+
آذربایجان تصادف با ریکاردو، خروج از مسابقه ۲۲
اسپانیا برخورد با استرول، کسب رتبه سوم ۰
موناکو تصادف در FP3، کسب رتبه نهم ۱۶+

 

 

نیکو رزبرگ قهرمان سال ۲۰۱۶ فرمول ۱ نیز دراین‌باره نظرات جالبی دارد:

من امیدوارم او شروع به فکر کردن دراین‌باره بکند. او باید روش خود را تغییر دهد زیرا هزینه زیادی برای تیم ایجاد می‌کند.

اما خود ورشتاپن درباره مسابقه موناکو چه عقیده‌ای دارد؟ او گفته که احساس می‌کند در موناکو بسیار محتاطانه رانندگی کرده است.
این راننده جوان گفته است:

من نمی‌خواستم خیلی ریسکی رانندگی کنم و تصادف داشته باشیم. من به‌خوبی می‌دانم که چه چیزی خوب و چه چیزی بد است. در این نمونه من با دیواره برخورد نکردم. البته لحظات خوبی برای یاد گرفتن وجود ندارد اما گاهی اوقات باید چنین درس‌هایی را بیاموزید.


ورشتاپن هم‌اکنون با ۳۵ امتیاز در رده ششم رانندگان قرار داشته و از نظر امتیازی کمتر از نصف امتیازات ریکاردو را کسب کرده است. از آنجایی که هر دو راننده از یک نوع خودرو استفاده می‌کنند بنابراین وجود چنین فاصله امتیازی بین دو نفر تصویر خوبی را برای ورشتاپن که اشتباهات فاحشی داشته ایجاد نمی‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Slr722

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک بار دیگه اشتباه کنه. به عاقبت دنیل کیات دچار میشه…

    ردبول شوخی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    هر یک امتیازی که تیمها تو مسابقات بدست میارن اخر فصل ۴۲۴ هزار دلار ارزش داره تا الان مکس ۴۳ امتیاز ازدست داده که میشه بیش از۱۸ میلیون دلار ضرر.دستمزد مکس و دنیل روی هم کمتر از ۱۸ میلیون دلاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یاس

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فکر کنم بهترین توصیف برای ورشتپن همون اسم «کرشتپن» است.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا