مسابقات

درخشش صابر خسروی و حامد مجد در مسابقات رالی ترکیه

صابر خسروی به‌عنوان راننده و حامد مجد به‌عنوان نقشه‌خوان در رالی رویال تئوس ترکیه از تیم فورد کاسترول موفق شدند مسیر ۴۰۰ کیلومتری مسابقه را در ۲ روز طی کنند و با توجه به عدم تجربه در رقابتهای بین المللی  زمان خوبی را در کلاس r1-st  به ثبت برسانند. مرحله آخر این مسابقات شنبه و یکشنبه در ازمیر برگزار خواهد شد.

اتومبیل شرکت‌کنندگان ایرانی در این مسابقه فورد فیستا با موتور ۳ سیلندر و حجم ۱۰۰۰ سی‌سی با قدرت ۱۵۰ اسب بخار  و گشتاور ۲۰۰ نیوتون متر است که با توجه به وزن حدود یک تن ماشین از چابکی خوبی برخوردار است.

مدیریت تیم فورد کاسترول به عهده آقای سردار بوستانچی بوده و قبلاً هم آقایان بوستانچی (پدر و پسر) در این سری از مسابقات حضور داشته و افتخاراتی هم در کارنامه خود دارند.

رالی ترکیه

این مسابقات  در جاده‌های آسفالت و خاکی برگزار می‌شود. رانندگان رالی ایرانی معمولاً تبحر بیشتری در رانندگی جاده خاکی دارند و به دلیل عدم دسترسی به جاده‌های آسفالت مناسب رالی، احتمالاً چالش بیشتری را تجربه کردند. برای رانندگی در جاده‌های اسفالت دمای تایر و همچنین ریسینگ لاین از فاکتورهای مهم محسوب می‌شود.

اینجا جا دارد از فدراسیون محترم موتورسواری و اتومبیلرانی کشور درخواست کنیم بیشتر به رشته‌هایی که جنبه مسابقات بین‌المللی، نظیر رالی دارد بپردازد که علاوه بر افتخارآفرینی در سطح بین‌المللی بتوانند از پتانسیل بالای کشور عزیزمان جهت میزبانی مسابقات جهانی هم استفاده کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    یک خبر خوشحال کننده توی این اوضاع کشور، دمشون گرم به امید موفقیت های بیشتر برای این تیم و راننده و نقشه خوان.
    یکی از رشته های ورزشی که توی ایران خیلی طرفدار داره ولی خیلی بهش کم توجهی میشه اتومبیل رانی هست که به جرعت میگم ایران راننده های حرفه ی زیادی داره که تعدادی درخشیدن چه در ایران و چه در خارج و خیلی ها هم هستن که هنوز کشف نشدن.
    البته رشته ی اتومبیل رانی پر هزینه است و اکثر تیم های موجود در ایران با بودجه شخصی میان و کمتر تیمی اسپانسر داره و این بده چون شرکت در مسابقات جهانی براشون سخت میشه.

    موافقم 31
    مخالفم 0
    1. کافر مقدس

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      بیشترین از اینکه خوشحال کننده باشه غمناکه! دنیا داره تموم میشه ما هنوز یه آکادمی درست حسابی رانندگی و موتورسواری و.. نداریم یا باید بریم دوبی یا ترکیه که البته با این ارزش ریالی باید پولدار بود

      خبر خوشحال کننده! مثل این میمونه که بگی فلان بازیکن ایرانی برای فلان تیم خارجی گل زده تو فوتبال! خوب چی ش جای خوشحالی داره! این همه آدم با ملیت های مختلف گل میزنن و رانندگی میکنن !

      * افتخارآفرینی در سطح بین‌المللی بتوانند از پتانسیل بالای کشور عزیزمان جهت میزبانی مسابقات جهانی هم استفاده کنند.*

      این متن یعنی چی؟ یکی توضیح بده این افتخار بین المللی هست مگه؟ یک ایرانی برای یک تیم ترکیه یی رانندگی میکنه شد افتخار بین المللی برای ایرانیان!!!!! ؟ یک روسی و یک گرجستانی هم در این تیم هستن آیا باید برن تیتر بزنن اوناهم افتخار بین المللی برای روسیه و گرجستان ! از سایتی که عکس برداشتید کاش تو خط هم فلسفه این تیم فورد و مسابقات ش هم مینوشتید برامون! تازه این دو ایرانی عزیز حتی تو لاین آپ اصلی نیستن .میشه اسم این دو عزیز و تصویرشون رو به ما نشون بدید تو سایت این تیم؟

      https://www.ford.com.tr/ford-deneyimi/ford-performance-turkiye/castrol-ford-team-turkiye

      طبق نوشته خوده سایت این دو راننده و نقشه خوان ترکیه یی مقام آوردن در 4سال اخیر

      2019 sezonunda en çok puan alan genç pilot olarak genel klasmanı 9. tamamladı.​

      2020 Mart ayında Castrol Ford Team Türkiye ile sözleşme imzaladı.​

      2021 yılında Ford Fiesta Rally4 ile Castrol Ford Team Türkiye adına Avrupa Ralli Kupası ve Balkan Ralli Kupası’nda Gençler ve İki Çeker Şampiyonluğunu Türkiye’ye kazandırdı.​

      2022 yılında 4 çeker Ford Fiesta R5 ile Castrol Ford Team Türkiye adına zirve mücadelesi verecek.

      اسم این دو ایرانی دقیقا کجاست؟ فکت مطلب کجاست؟

      اثبات این ادعا با کیه؟ این ادعا :

      رانندگان ایرانی معمولاً تبحر بیشتری در رانندگی جاده خاکی دارند

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. عباس

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        متن رو دقیق بخونید. در مورد افتخار افرینی بین المللی چیزی گفته نشده. گفته شده اگر فدراسیون رالی برگزار کنه تو ایران، میتونه افتخار افرینی کنه. در مورد بهتر بودن رانندگی رالی کاران ایرانی تو خاکی هم این اظهر من الشمسه چون جاده اسفالت واسه تمرین ندارند و بیشتر تمریناشون تو سرزمین ایرانیان و خاکی هست

        موافقم 8
        مخالفم 1
      2. phonix

        ۲۷ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        1. پتانسیل ایران برای میزبانی بر میگرده به وجود دشت های مسطح و زمین های کوهستانی مناظر زیبا و… که عامل اصلی جذب سرمایه و مسابقات هستن برای رالی
        2.اون بخش هم تفضیلی هست عزیز رانندگان ایرانی جاده خاکی رو بهتر از جاده اسفالت میرن چون تجربه جاده اسفالت خوبی ندارن
        3. حضور ایرانی ها در زمینه هایی که تا الان داخلش نبودن افتخار افرینی هست برای من و شما امریکایی ها و بقیه هم اگه کاری کنن برای اولین بار از همین لفظ استفاده میکنن
        مثلا وقتی یه ایرانی مدال نوبل یا فیلز میگیره در اصل خودش این مدال رو گرفته ولی اسم کشور و ملیتش هم دخیل میشه چون افتخار افرینیه شما کسی رو میتونی پیدا کنی ایرانی باشه تو خارج کاری انجام بده و اینو پای ملیتش نزاره؟
        ایرانی ها غالبا به واسطه انسجام فرهنگیشون به کشورشون افتخار میکنن و به هر صورتی که بتونن سعی میکنن بهترش کنن و براش افتخار جمع کنن
        حرفت مثل این میمونه که بگی شهردار منهتن ایرانی بودن خودش رو منکر بشه این اقا ماله هر کجای دنیا که بود بخاطر شهرداری بهترین محله دنیا میزاشتنش رو سرشون این حرف دیگه گل بخودیه مثلا روشنفکریه

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. کافر مقدس

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      هیچ اسمی از این دو عزیز پیدا نمیکنه حتی در سایت رسمی خوده فورد کاسترول ترکیه که تمامی راننده ها و نقشه خوان هارو معرفی کرده هم هیچ خبری از این دو اسم نیست!

      http://fiestarallycup.com/

      https://www.rallyturkey.com/category/haber/

      http://fiestarallycup.com/bursada-serhan-turkkan-ruzgari/

      اما اصل خبر چیه؟ اینکه اسم این مسابقات ۲۰۲۲ Royal Teos Ege Rallisi هست نه رالی فیستا ! این اصلا فیستا کاپ نیست و دور تمرینی و تایم و… بوده ! مسابقات رسمی و استارت اصلی ش هنوز نخرده! به نظر پدال یا متوجه نیست منشاء مسابقات کجاست یا تیم تحریریه عجله کردن یکسری عکس از سایت فورد کاسترول برداشتن که ارتباطی با فیستا کاپ نداره!

      یعنی به عنوان دو فرد ایرانی ناچارا به اسم کاسترول فورد ترکیه شرکت کردن. رتبه و مقام خاصی هم به دست نیاوردن و تایم زدن فقط که در تایم گیری هم با وجود چند اشتباه نتونستن تایم خوبی کسب کنن .67 اتوموبیل هست و 134 راننده

      اینم فیلم مسابقه که برای 21 سپتامبر هست ! نه الان که 18 اکتبر هستیم! به نظرم برخی خواستن از این ماجرا برداشت ملی و غرور آفرینی و این حرفا کنن که خوده پدال هم متوجه نبوده اصلا ماجرا چیه!

      https://www.youtube.com/watch?v=bX0kP-iNlJg&ab_channel=RVCompetitors

      این خبر مشکل داره آقا خیلی هم مشکل داره! اطلاعات غلط درش خیلی زیاده و مخاطب فقط میخونه پیگیری نمیکنه که

      موافقم 3
      مخالفم 2
  2. حمید

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    کم توجهی نشده ، اسمش بی توجهی و بی تفاوتی
    چون باعث شور و خوشحالی جوون ها میشه
    برای یک کشور نرمال…

    موافقم 12
    مخالفم 0
  3. شاهین

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    متاسفانه اتومبیلرانی و موتورسواری به اندازه فوتبال کثیف نیست که بتونن توش پول جارو کنن و همین یعنی بی توجهی و اهمیت ندادن به این رشته ها
    اگر رشته رالی اینجا برگزار میشد خیلی ها میتونستن ستاره بشن
    نمونش همین شوتی سوار ها که خیلی هم ادعاشون میشه، خدا میدونه شاید واقعا مهارت دارن و میتونن توی رالی هم جنگی رانندگی کنن

    موافقم 12
    مخالفم 1
  4. Lamborghini

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (164 ديدگاه)

    خبر خوبی بود تو این روز های سخت و به آقای خسروی و مجد و همینطور اعضای تیم بابت این پیروزی تبریک میگم.
    آقای روشن عزیز در طول سالهای گذشته اینها برای ورزش این کشور کاری نکردند و بعد از این هم نخواهند کرد ولی امیدوارم یه تغییرات بزرگی رخ بده تا مردم ما هم طعم شادی و لذت بردن از زندگی و امکانات رو بچشن.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. meysam

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    واقعا حیف که تو ایران نمیتونن کار کنن

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. علی جردن

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    ما درخشش در F1 هم می خواییم🏆

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. phonix

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      لطیفی:)
      بالاخره هرچی باشه یه ژن ایرانی داره

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا